O dodanie vodíkových autobusov pre DPB mali záujem dvaja uchádzači.
Dopravný podnik Bratislava zverejnil výsledok verejnej súťaže na dodávateľa 12-metrových autobusov s vodíkovým pohonom. Súťaže sa zúčastnili dvaja uchádzači, z ktorých ako úspešný vzišiel poľský Solaris Bus & Coach. Na druhom mieste skončila spoločnosť Toyota Central Europe-Slovakia.
V prípade získania finančných prostriedkov z eurofondov bude môcť dopravný podnik od Solarisu nakúpiť až 40 autobusov Solaris Urbino 12 Hydrogen. Vysúťažená cena autobusov je 24,4 mil. €, t. j. 610-tisíc € bez DPH za jedno vozidlo. Rámcovú zmluvu na dodanie autobusov podpíše DPB po uplynutí zákonných lehôt. Ak by sa DPB rozhodol nakúpiť tieto autobusy, dodacia lehota bude do 15 mesiacov od ich objednania. Toyota ponúkala v súťaži autobus Caetano H2.City Gold za cenu 655 700 € za 1 vozidlo.
„Vodíkové autobusy sú v súčasnosti považované za najzelenšie dopravné prostriedky s reálnym ekologickým potenciálom do budúcnosti a náš Dopravný podnik Bratislava by už čoskoro mohol byť prvým dopravcom s flotilou vodíkových autobusov na Slovensku a v Čechách. Keďže nám záleží na znižovaní emisnej stopy, hľadáme varianty, ktorými spravíme MHD v Bratislave ekologickejšou. Už dnes sme preto zaradení v zásobníku európskych projektov, ktoré sa zameriavajú na výrobu čistého vodíka až po jeho využitie v priemysle a v oblasti mobility a dopravy. Dodávka týchto vodíkových autobusov by mohla byť reálnym a doteraz najväčším „vodíkovým“ projektom na Slovensku,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.
lostrail
O tom, ako EU uz davnejsie kvoli ochrane spotrebitela odstartovala obalovy mordor, sa presviedcam vzdy, ked si nieco objednam. Zvlastnu uroven absurdity domu dodala napr. firma TME. Objednal som si tusim 4 male trafa do plosaku. V mieste vyvodov mali vrstvu peny pripevenenu o trafo gumickou. To cele bolo v igelitovom sacku (kazde trafo samostatne). Vsetky 4 vlozili do krabicky, ktora mala asi 5-nasobny objem, ako bolo treba. Vyplnili tymi penovymi sulkami. Krabicu vlozili do samostatneho sacku, ktory vlozili do dalsej obrovskej velkej krabice, ktoru celu vyplnili tymi sulkami. Takze, trafa, ktorych objem moze byt asi aj 10x10x10 cm, prisli v krabici asi 50x50x40 cm plnej zbytocneho obaloveho materialu, ktory sa v momente vybalenia stal odpadom (zabral polovicu mojho velkeho smetneho kosa, do ktoreho davam 120l sacky, pricom kos ma asi 70l). Nezabudli do balika pridat obalku s naplno vytlacenymi fakturami a dodakmi hned trojmo. A keby sa nahodou po ceste z tej krabice vysypali, o tyzden mi prisla ich dalsia kopia do schranky postou. Nahoda to nebola preto, lebo takto dvojmo faktury poslali zakazdym. Podotykam, ze firma predava elektronicke suciastky, nie kozmetiku, co je pravdaze samostatna kategoria sialenstva.
No a co sa tyka energetiky na Slovensku, to je na uplne samostatnu debatu (nie v dobrom, aj ked aspon atomky nevypiname ako Nemci).