Prvá z dlhoočakávaných nových železničných zastávok na území mesta sa blíži k realizácii.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie a stavebných prác pre novú železničnú zastávku Vrakuňa, ktorá nahradí súčasnú provizórnu rovnomennú zastávku na jednokoľajnej železničnej trati Bratislava - Komárno. Nová zastávka Vrakuňa je jedným z tzv. terminálov integrovanej osobnej prepravy (TIOP), o vybudovaní ktorých sa hovorí už desaťročie.
Zastávka Vrakuňa sa bude nachádzať v tesnom susedstve súčasného obratiska autobusov a trolejbusov Čiližská na Dolných honoch, čím sa zabezpečí jednoduchý prestup medzi vlakmi a MHD. Nástupná zastávka Čiližská pre autobusy a trolejbusy by mala byť v rámci projektu posunutá zo súčasnej polohy do novej polohy oproti súčasnému výstupišťu trolejbusov. K obom koncom nástupišťa novej zastávky budú vybudované chodníky od Dvojkrížnej ulice. Zastávka bude vybavená aj prístreškami pre bicykle.
Situovanie novej zastávky Vrakuňa a presunutej zastávky MHD je zrejmé z nasledujúceho obrázku (zdroj: DÚR, Reming Consult, a.s., 2015):
V rámci zákazky ŽSR požadujú nasledovné činnosti:
- vypracovanie projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby, vrátane súvisiacej inžinierskej činnosti,
- zabezpečenie majetkovo-právneho vysporiadania pozemkov,
- realizácia stavby a súvisiacej inžinierskej činnosti,
- vypracovanie projektovej dokumentácie skutočného realizovania stavby.
Odhadovaná cena zákazky je 2,8 mil. € bez DPH. Financovanie bude zabezpečené z eurofondov cez Operačný program Integrovaná infraštrúra (zámer projektu). Požadovaná doba realizácia celej zákazky je do 20 mesiacov od účinnosti zmluvy. Počas budovania zastávky sa predpokladá výluka železničnej dopravy v dotknutom úseku.
ŽSR v máji tohto roka podpísali aj zmluvu na naprojektovanie železničnej zastávky Ružinov, ktorá bude ležať na rovnakej trati a bude sa nachádzať pri obratisku MHD na Ostredkoch. Po spracovaní dokumentácie bude nasledovať obstarávanie zhotoviteľa tejto zastávky. Ďalšou pripravovanou novou zastávkou je zastávka Bory, kde sa podľa vyjadrenia Ľubomíra Mitasa z odboru komunikácie a marketingu ŽSR v súčasnosti ukončuje administratívna kontrola súťažných podkladov v zmysle zákonných postupov. Jej realizáciu by ŽSR chceli stihnúť tiež do konca roka 2023, pričom odhadované náklady budú okolo 6 mil. € (zámer projektu).
si
zvysok z toho je cisto byrokracia a odkedy sa keca o budovani zastavok, tak tato byrokracia uz mohla byt zvladnuta.....
jedina komplikovana/draha stavba v trase je mostna konstrukcia cez Maly Dunaj (a teda pridanie druheho mostneho telesa pre druhu kolaj)
PS: ono vyzera ze komunisti pridanie druhej kolaje aspon v tejto casti mali naozaj planovane a pripravovali na to aj podmienky aj v terene, najviditelnejsie z toho je ze nadjazdy ponad Roznavsku a Krasinskeho su vybudovane so sirkou umoznujucou bezbolestne pridanie druhej kolaje pre trat 131