IDS BK bude v lete opäť expandovať

Na niektorých autobusových a vlakových linkách bude možné využívať tarifu IDS BK v ďalších obciach Trnavského kraja.

Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji (IDS BK) čaká od leta ďalšie rozširovanie do Trnavského samosprávneho kraja. Informovala o tom spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ktorá je koordinátorom IDS BK. Koncom prvého polroka 2021 budú na doterajších linkách IDS BK, ktorých časti trasy ležia za súčasnou hranicou IDS BK, zaintegrované ďalšie úseky. Pôjde o linky:

  • vlaková linka S20 bude po novom integrovaná v celej trase Kúty - Bratislava (t.j. rozšírenie o stanicu Kúty),
  • vlakové linky S60 a S65 budú integrované v úseku Bratislava - Galanta (t.j. rozšírenie o stanice Pusté Úľany, Sládkovičovo a Galanta),
  • autobusová linka 566 bude integrovaná v celej trase Bratislava - Trnava (t.j. rozšírenie o obce Dlhá, Košolná, Suchá nad Parnou, Zvončín, Trnava),
  • autobusová linka 576 bude integrovaná v celej trase Bratislava - Horné Orešany (t.j. rozšírenie o obce Dlhá, Dolné Orešany, Horné Orešany),
  • autobusová linka 666 bude integrovaná v celej trase Senec - Trnava (t.j. rozšírenie o obce Hrnčiarovce nad Parnou a Trnava).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #44:
Zase na druhej strane bude trať medzi Novým Mestom a ÚNS rozdelená na dva oddiely
Reakcia na: si #40:
Lenže kým bude rádovo jednoduchšie postaviť jednu spojku, než pokladať štvrtú koľaj a riešiť preň hlukové posúdenie na úrovni roku 2021 (t. j. s výsledkom stien pozdĺž celého úseku a možno aj výmeny okien na najbližších budovách), tak sa nedá veľmi čakať, že orgány samy od seba pôjdu do zložitejšieho variantu.
Reakcia na: birch #43:
a naopak sa o to asi znizi priepustnost trate smer uns....
Reakcia na: IBBI #41:
Priepustnosť trate je daná profilom a konfiguráciou samotnej trate (traťová rýchlosť, počet koľají, druh traťového zabezpečovacieho zariadenia, vzdialenosť dopravní) a konfiguráciou dopravní (počet koľají, dĺžka koľají, druh staničného zabezpečovacieho zariadenia).

Vybudovaním dodatočnej odbočky sa priepustnosť v úseku BA Pod. Bisk. - BA N. Mesto zvýši, lebo sa skráti dĺžka jednokoľajného úseku.

Spojka je zaznačená v projekte, bolo to uvedené aj tu na iMHD, treba pohľadať
Reakcia na: IBBI #41:
Asi to je myslené tak, že 2 koľaje nebudú od NM, ale už od Ružinova, takže sa skráti 1-koľajný úsek.
Reakcia na: si #40:
Tu spojku som tu uz niekde kreslil. Ale v tejto sprave vobec nie je pisane kde ma spojka byt a aka. Totalne amaterky napisane. A ako odbocka z DS do Petrzalky zvysi priepustnost trate z DS? Vezmime si zastavku Vrakuna - ako sa tam zmeni priepustnost?
Reakcia na: IBBI #39:
kolajove spojky medzi tratou na ds/komarno a tratou na uns a do petrzalky ....
inac celkom smutne vzhladom na to ze z miesta tychto kolajovych spojok az po nove mesto su vsetky vacsie stavby (nadjazdy) pripravene pre polozenie druhej tratovej kolaje trate 131 ....
Z tohto mi nieje jasne, o akej spojke a odbocke hovoria:

Súčasťou projektu je tiež naprojektovanie odbočky, ktorá zvýši priepustnosť železničnej trate v úseku Dunajská Streda - Bratislava, Nové Mesto. "Existujúce trate budú prepojené koľajovými spojkami a tým sa zriadi odbočka, ktorá zvýši kapacitu jednokoľajnej trate smerom do Komárna," spresnilo ministerstvo s tým, že celková suma nenávratného finančného príspevku je 484.640 eur.

https://www.ta3.com/clanok/216626/bratislavu-caka-zlepsenie-dopravy-vybuduju-nove-zachytne-parkovisko-aj-prestupny-terminal
Reakcia na: 3pa3ck3 #37:
A k čomu je tá informácia dobrá?

Inak bavili sme sa primárne o rôznych číslach liniek, nie zón.
Reakcia na: 810zssk #34:
Lenže takto vieme na prvý pohľad, že tie zóny sú blízko seba aj bez pohľadu do mapy
Neviete niekto či toto pôjde v jednom balíku so zdražovaním od 1.7., alebo samostante neskôr?
Reakcia na: 810zssk #34:
súhlsím, podla mňa by sa zóny mohli najmä zväčšiť aby to nebolo tak, že každá dedina má svoju zónu
Reakcia na: henko151 #33:
Imho zónový systém bude beztak pred rozšírením potrebovať reformu.

Podobné čísla v jednej lokalite osobne považujem za zlo, potom sa to všetko vizuálne zlieva ak sa pozeráš z diaľky. A benefit veľmi nevidím.
Reakcia na: 810zssk #32:
Možno sa na to pozerám moc šoto, ale myslím, že aj zóny by vyzerali veľmi náhodne, keby sa zostane pri súčasnom číslovaní.

Osobne vždy keď hľadám, na schéme nejakú linku, tak ju očakávam pri linke s podobným číslom napr. vo Viedni to tiež tak funguje.

Reakcia na: henko151 #31:
Alebo sa vykašlať ma šotočíslovanie a jednoducho to označovať zaradom.

Za mňa:
1-19 električky
20-212 autobusy/trolejbusy obsluhujúce BA, prípadne veľmi blízke okolie
213-899 denné regionálne linky
900-999 nočné regionálne linky (tam možno zvážiť aj model N213-N999).

Hotovo. Existujúce linky nemeniť, nové linky číslovať náhodne tak aby v jednej oblasti nepremávali linky s vizuálne veľmi podobným označením (teda aby už z diaľky bolo možné odhadnúť linku, nie ako dnes keď neviem či na zastávke stojí 215 alebo 219 kým nie som pri nej).
Ak by mal byť celý západ súčasťou IDS BK (západ), tak potom by sa zišlo zmeniť číslovanie liniek, lebo momentálne sú takmer všetky číselne rady obsadené.
Napr.
2xx-linky v okoli BA
3xx-Senica, Skalica, Holic a okolie
4xx-Trnava, Hlohovec, Sered a okolie
5xx-Galanta, Dunajska Streda a okolie
6xx-Piestany, Topolcany a okolie
7xx-Nitra, Zlate Moravce a okolie
8xx-Nove Zamky, Sala, Komarno a okolie
9xx-Levice, Sahy, Sturovo a okolie


Reakcia na: Dexius.74 #27:
Viac než prekryv IDSiek sa mi ako dobré riešenie javí existencia priamych lístkov medzi dvomi IDS. Teda lámanie tarify v určenej zastávke ale s možnosťou vydania jednotného lístka na celú trasu.
Reakcia na: samkoh #25:
to je satanská linka 😆 😆 😆 😆 😈 😈 😈
Reakcia na: Tom_BB #26:
Kraj nemá dosah na linky ktoré neobjednáva. O tom aký bude CP na linkách SAD DS a Arrivy rozhoduje Trnavský kraj a zatiaľ sa žiaľ zdá že nejaka dohoda na spoločnom postupe nie je.

Ak by sa IDS BK dostal do stavu že by to bol naozaj užívateľsky atraktívny, prehľadný a populárny systém, potom je šanca že vznikne tlak aby sa pripojil aj Trnavský kraj.
Reakcia na: Max #19:
To hej staré dobré 3 kraje 🙂 Aspoň z dopravného hľadiska určite...
I keď možno by sa integrácie mali podľa potreby prekrývať.
Napr: ZA kraj (stred) - jeho IDS by mala zahrňovať (len čo mi napadlo) žst Štrba, týka sa hlavne ZSSK
tarifný bod Vernár Pusté Pole (hranica okresov BR, PP a RV)
IDS Východ by mohol zahrnovať Telgárt, (SAD PP a ZV)
Vzájomná integrácia by mohla byť na linkách Rožňava (Plešivec)-Revúca; Rožňava-Tornaľa Eurobus a SAD Lučenec
Prímestskú dopravu v rámci aj Bratislavského kraja zabezpečujú aktuálne štyria dopravcovia (Slovak Lines, Arriva Trnava, SAD Dunajská Streda a pár spojmi SAD Trenčín aj keď predpokladám, že tu budú námietky, keďže objednávateľom Myjavskej linky nieje bratislavský ale trenčiansky samosprávny kraj) a napriek tomu, že tu máme IDS dodnes funguje ako tak taktovanie spojov a prestup/preklad medzi linkami len v rámci jedného dopravcu a aj to len vďaka tomu, že zavedienie IDS pre neho prinieslo navýšenie spojov a tým pádom viac peňazí. Pokiaľ nedokáže IDS presne prikázať kto bude kde a kedy aké spoje vykonávať jediný význam tohoto systému je spoločný cestovný lístok ale ďalší reálny prínos bude žiadny alebo len minimálny..
Najmä 666-ke sa celkom teším. Sestra viackrát spomínala, že keď cestuje Cífer, rázc.-TT 666-kou a má len železničnú papierovú študentskú preukážku, tak jej nechcú dať polovičný. V súčasnom stave by oficiálne mali vydať polovičný po Cífer, Trnavskú(potiaľ je IDS BK, kde sa železničné preukazy musia uznať) a odtiaľ celý, ale realita je iná.
Reakcia na: pharel #7:
myslíš po diaľnici G1 ? 😁 😁
Reakcia na: 810zssk #22:
Napríklad ich zrušením? 😃
Reakcia na: Max #19:
Už len vymyslieť ako skoordinovať župy 😃
Reakcia na: 810zssk #18:
Tak v zmysle § 3 zákona č. 56/2012 Z. z. koordinátori/organizátori IDS by mali byť tiež v postavení dopravcov a dopravci, ktorí reálne vykonávajú tieto výkony by mali byť v postavení subdodávateľov - ale vieme, že realita je trošku inde. 🙂

Každopádne, pre prípad ktorý sme riešili, si myslím, že je to porovnateľné, keďže ten systém verejnej dopravy v tom švédskom regióne nepoužíva iný názov ako ten, ktorý som uviedol... 🙂
Reakcia na: 810zssk #17:
Ale aspoň sú zaujímavejšie správy keď koordinátor o niečom informuje a vysvetľuje tam, že kto vôbec je.

"Bratislavská integrovaná doprava je koordinátor Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja..." 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Tiež si myslím, že by bolo asi vhodnejšie, keby existovali napr. zjednotené IDS pre Západné Slovensko, detto stred a východ, ktoré by pokrývali a zoptimalizovali dopravu na celom prislúchajúcom území.
Reakcia na: Dispecer #15:
Tak v tom Švédsku hlavne koncept "IDS" v tomto zmysle neexistuje, proste Skånetrafiken je inštitúcia ktorá zabezpečuje dopravu a hotovo. Robí to síce prostredníctvom subdodávateľov, ale v zásade platí že je voči cestujúcemu v pozícií porovnateľnej s DPB, nie BID. Od toho sme ešte svetelné roky ďaleko 😕
Reakcia na: S499.1023 #13:
Ja viem. A?

Systém sa vo fáze vývoja volal tiež BID (rovnako ako koordinátor) a vychádza z dokumentu Koncepcia BID. Až relatívne krátko pred spustením niekoho napadlo vymyslieť tomu pre verejnosť zložitý a zbytočný alternatívny názov. Polovica ľudí to aj tak stále volá BIDka.
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Rychlost zaclenovania je nulova v pripade obci aj dopravcov. Ale predpokladam, ze to vyjednavanie s dopravcami nie je prave malina.
Reakcia na: S499.1023 #13:
V regióne Skåne vo Švédsku to majú takto:
Organizátor je Skånetrafiken.
IDS sa volá Skånetrafiken.

Na východnom Slovensku to majú takto:
Koordinátor je IDS Východ, s.r.o.
IDS sa volá IDS Východ.

Simply clever, ako by povedali bratia z Mladej Boleslavi... 😎
Reakcia na: 810zssk #12:
Malacky a Senec si tie svoje MHD (MHD MA je vedená ako linka 255) neobjednávajú?
Reakcia na: 810zssk #11:
BID je organizátr, IDS BK je systém. Je to ako ROPID a PID.
Reakcia na: pharel #7:
Keď sa pripojí Trnavský kraj (a teda ním objednávané linky). A to bude problém. Už dnes ťažko skoordinovať troch objednávateľov, so štyrmi by to bolo peklo.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Malo sa to volať BID, čo bol roky zaužívaný názov a aj tak to tak všetci volajú. Ale samozrejme teraz to už nemá zmysel meniť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Ak by ste sa chceli opičiť po východniaroch, tak to nazvete IDS Západ. 😃
Reakcia na: Joyki #8:
Ja dúfam, že raz dožijeme nejakého IDS o rozsahu PID, VOR, IDS JMK a pod., lebo v súčasnosti je rýchlosť začleňovania nových obcí do IDS, žiaľ, takmer nulová...
Reakcia na: pharel #7:
Je X ďalších liniek iných dopravcov, ktoré vozia ľudí do BA a nie sú integrované.
Ja stale cakam, kedy rozsiria na juh pre linku ktora ide cez Rusovce, Vojku do DS okresu.
Reakcia na: 810zssk #4:
Od začiatku sa mal zvoliť skôr IDS Západné Slovensko (alebo niečo podobné), ale keď už máme IDS BK, tak by to fakt bolo zbytočné meniť. Pred pár rokmi tuším boli snahy zmeniť PID v Prahe na IDS Stredočeský kraj a tiež to tuším nezožalo veľký úspech.
Reakcia na: 810zssk #4:
Bratislavský kraj neexistuje 😉 je to archaizmus 🙂 máme iba obce a vyššie územné celky označované ako samosprávne kraje 🙂 Takže Bratislavský kraj si môže v pohode siahať aj po BB ak ide o projektový názov 😁 A okej priznávam že sú v BSK, preto prídavam: a čo taký Šamorín, doteraz tam Horvi-mu nechýbalo to T? 😁
Reakcia na: Minko #2:
Senec a Malacky sú v Bratislavskom kraji 😉

Celý ten názov IDS BK je od začiatku nešťastný.
Reakcia na: HORVI #1:
vidíš a ďalšia zbytočnosť, načo tam potrebuješ nutne nacpať do názvu dalšie mesto? Ani Senec a Malacky v názve nie sú a do IDS BK patria
Tak to nech sa IDS BK premenuje na IDS BTK (Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom a Trnavskom kraji). 😃