Ich realizácia bude závisieť od schválenia príslušným orgánom.
Začiatok nového školského roka nepríjemne prekvapil cestujúcich, ktorí sa rozhodli využiť MHD popri rekonštruovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiále. Autobusy náhradnej dopravy uviazli v rozsiahlych dopravných zápchach spolu s individuálnou dopravou a počas špičiek postupne naberali meškanie hodinu i viac. Ešte väčším zdržaniam sa predišlo aspoň otvorením priecestí z Mlynskej doliny k Lafranconi a z Botanickej na Devínsku cestu k 2. septembru. Dopravu však brzdí najmä meškajúca prestavba križovatky Molecova s nejasným termínom dokončenia.
Pred začiatkom poslednej etapy modernizácie radiály mesto informovalo, že projekt organizácie dopravy zahŕňal aj vytvorenie vyhradených buspruhov, ktoré však krajský dopravný inšpektorát schváli, až keď si to dopravná situácia vyžiada. A hoci sa počas uplynulých mesiacov pravidelne tvorili zápchy popri rekonštruovanom úseku električkovej trate, k realizácii buspruhov dodnes neprišlo. Magistrátu sme sa preto opýtali, či dopravnú situáciu vyhodnocovalo a či má pripravené riešenie súčasnej katastrofálnej situácie v Karlovej Vsi, vzhľadom na to, že práce na trati potrvajú ešte minimálne vyše mesiaca.
"So zriadením BUS pruhov popri modernizovanej Karloveskej radiále naďalej uvažujeme. Momentálne čakáme na vydanie rozhodnutia príslušného správneho orgánu, kým pristúpime k ich samotnej realizácii," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová. Bližšie informácie o buspruhoch magistrát opäť neposkytol. Nie je ani jasné, prečo neboli buspruhy pripravené už k začiatku školského roka. Ak totiž takýmto prístupom mesto vyženie ďalších cestujúcich z MHD, je otázne, či sa tam ešte vrátia, najmä v súčasnej ťažkej dobe, kedy už MHD pre obavy z koronavírusu opustilo nemálo cestujúcich.
Pripomeňme ešte, že buspruhy na Botanickej a nábreží boli vyznačené už začiatkom marca pred prvou tohtoročnou etapou modernizácie, ale ešte pred tým, než sa vôbec využili, ich mesto zrušilo s odôvodnením, že boli realizované omylom. Ich zrušenie vtedy na plynulosť dopravy nemalo, keďže začiatok modernizácie pripadol na začiatok pandémie, kedy doprava v meste takmer úplne ustala.
Viko
Takto, ja si vážim každú dnešnú snahu zlepšovať zabehané, len by bolo fajn pochopiť, že takýmito malichernosťami si akurát sami ničíte svoje úsilie. Aj Bratislavčania sa chcú - a majú právo - cítiť ako ľudia. Ak vynechám lepšiu úroveň oznamov, tak som ten pocit mal naozaj len raz, keď vodič pokazeného busu vyšiel z kabíny, prešiel CELÝ voz, postupne sa cestujúcim OSPRAVEDLNIL, že má poruchu a budú musieť prestúpiť a informoval ich, čo ďalej. Bol som v šoku (a pritom ho to nestálo veľa námahy), lebo iné razy boli len o excesoch typu pokrikovanie z kabínky. Odvtedy som dosť citlivý na to, aké podoby komunikácie sa volia. Myslím si totiž, že ľudia si neobľúbia MHD, ak ich denne bude, hoc aj podvedome, podporovať v stereotypoch o nepríjemnej doprave. Zvýšiť rýchlosť, spoľahlivosť ani kapacitu v blízkej dobe nie je reálne, takže de facto zostávajú hlavne tieto mäkké kroky. A tie nie sú len o veľkých veciach. Lebo keď zákazník vidí chyby v preklade, má podvedomú dôveru, že podnik nechybuje aj inde? Keď bežný človek neprečíta číslo linky, spojí si s tým vlastný očný nedostatok, alebo má podnik za bandu idiotov? Keby sme tu boli banda výrobcov neadekvátnych memečiek zhadzujúcich DPB v celoštátnom meradle, kľudne na to pozeraj cez prsty, ale myslím si, že tu odznieva aj dosť rozumných pripomienok na to, aby sa to odbilo len tým, že bežní užívatelia riešia iné veci.