Zároveň bola opäť obnovená preferencia autobusov a trolejbusov smerom na Hlavnú stanicu.
Od štvrtka 21. mája 2020 prišlo v prestupnom uzle Račianske mýto k niekoľkým zmenám. Najvýraznejšou zmenou je rozšírenie priestoru pre chodcov na ostrovčeku v križovatke na rohu Šancovej a Račianskej. Tento ostrovček dlhodobo počas špičiek nepostačoval množstvu chodcov prechádzajúcich medzi zastávkami a chodci museli čakať na signál voľno aj na vozovke. Rozšírenie plochy pre chodcov bolo zrealizované na úkor zrušenia cestnej odbočky zo Šancovej smerom na Račiansku ulicu, ktorá bola podľa magistrátu minimálne využívaná.
Súčasne prišlo k obnoveniu preferenčného signálu pre vozidlá MHD jazdiace po Šancovej ulici smerom k Hlavnej stanici. Predĺženie signálu voľno na semafore o približne 13 sekúnd umožní autobusom a trolejbusom príjazd na zastávku Račianske mýto aj v čase, ked ostatné vozidlá už majú červenú. Táto preferencia MHD bola zavedená už v decembri 2018, ale neskôr bola zrušená. Magistrát a dopravný podnik preto upozorňujú chodcov, aby nevstupovali na vozovku hneď ako zastavia autá, pretože autobus alebo trolejbus ešte môže cez križovatku prejsť. V tejto súvislosti bolo na priechode pre chodcov doplnené odpočítavanie času do zmeny signálu a na možnosť prejazdu vozidla MHD upozorňuje aj blikajúci symbol autobusu.
Do budúceho roka by malo prísť aj k fyzickej rekonštrukcii ostrovčeka, aby sa rozšírená plocha zjednotila s chodníkom. V budúcnosti sa tiež počíta s úpravou priestorovo nepostačujúcej zastávky električiek na Račianskom mýte.
johnnyjanko
Lenže, ako to v rastúcom meste často býva, okrajové tranzitné komunikácie sa ocitajú v jeho strede a kapacitne prestávajú postačovať. Dnes máme diaľničný obchvat cez Petržalku, ale ten je zaujímavý naozaj len pre diaľkový tranzit, nie v rámci BA. Kým nebude hotové nejaké severnejšie prepojenie (tunel?), Šancová bude tranzitná komunikácia, bez ohľadu na to, či sa nám to páči alebo nie. Aj keby mesto všade dovolilo pravé aj ľavé odbočenia, stále to bude tranzitná komunikácia, len zapchatejšia.
Jediné čo pomôže, je odviesť dopravu inam. Jednoduché riešenie bez negatív neexistuje. Či pomôže tunel popod Karpaty na D4, to je otázne, skôr si myslím, že nie. Jedna možnosť je zakopať ulicu pod zem (alebo len niektoré križovatky spraviť mimoúrovňové), lenže pri zmienke o tom sa mnohým diskutujúcim ježia chlpy. Urbanisticky lepšie by isto bolo postaviť novú obchádzkovú trasu tunelom popod Stráže, lenže kto to zaplatí?