Spusteniu semaforov s preferenciou električiek v Karlovej Vsi bránia administratívne problémy

Na zmodernizovanej trati prišlo už k viacerým kolíziám na priecestiach s nefunkčnou svetelnou signalizáciou.

Súčasťou modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály je aj zabezpečenie preferencie električkovej dopravy na priecestiach formou cestnej svetelnej signalizácie. V rámci prvej etapy modernizácie pribudlo v úseku Jurigovo námestie - obratisko Kútiky päť svetelne riadených križovatiek, resp. otočiek cez električkovú trať pre autá. K termínu obnovenia električkovej premávky po obratisko Kútiky v decembri 2019 ale svetelná signalizácia spustená nebola. Hlavné mesto vtedy informovalo, že cestná svetelná signalizácia bude spustená v priebehu januára 2020.

Ani v polovici februára 2020 však nové semafory v Karlovej Vsi nefungujú. Na zatiaľ svetelne neriadených priecestiach v modernizovanom úseku prišlo podľa našich pozorovaní doteraz (vrátane 18.2.) približne k šiestim k 7 dopravným nehodám medzi električkou a motorovým vozidlom a minimálne k jednej dopravnej nehode vozidiel bez účasti električky. Každá dopravná nehoda na priecestí spôsobí prerušenie nosného dopravného systému v Karlovej Vsi a naruší pravidelnosť premávky aj na ďalších radiálach.

Na magistrát hlavného mesta sme sa preto obrátili s otázkou, kedy príde k spusteniu cestnej svetelnej signalizácie v Karlovej Vsi. "Všetko k zapojeniu signalizácie je hotové. Narazili sme však na rozdielnosti v dokumentácii, ktorá sa k projektu podpisovala v roku 2017 (konkrétne rozdiel medzi projektovou dokumentáciou a zmluvou so Západoslovenskou distribučnou). Potrebujeme to administratívne doriešiť. Bez toho nevieme so Západoslovenskou distribučnou dotiahnuť spustenie elektriny," informoval nás hovorca hlavného mesta Peter Bubla.

Rovnako otázne ako spustenie semaforov zostáva aj doriešenie priechodov pre chodcov na zmodernizovanej trati. Okrem nefunkčnej signalizácie upozorňujúcej na prichádzajúcu električku na priechodoch Jurigovo nám. a Tilgnerova, cestujúcim naďalej znepríjemňujú prechádzanie cez električkovú trať mobilné ploty rozostavané na priechodoch. Mesto informovalo, že ploty na priechodoch sa budú prehodnocovať v januári, k žiadnej zmene však neprišlo. Na viacerých priechodoch chodcom tiež prechádzanie cez vozovku sťažuje dočasné dopravné značenie, ktoré bráni výhľadu na prichádzajúce vozidlá.

"Trvalé dopravné značenie sa bude vykonávať jednak v závislosti od počasia, ale aj od postupnosti jednotlivých naplánovaných krokov. Napríklad na Segnerovej sa bude rozširovať vozovka, čiže trvalé dopravné značenie tam bude zrealizované následne," uviedol hovorca mesta. K plotom na priechodoch sa magistrát nevyjadril.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #47:
Namet na sci-fi, Opravny podnik setri na udrzbe zastavok. 😁
Reakcia na: kecho #46:
Toto je tak absurdny priklad, ze by som az uveril, ze aj to zohralo svoju rolu 😂
Reakcia na: MatejBA #42:
Aby usetrili peniaze za starostlivost o 2 pristresky v KV 🙂
Reakcia na: Minko #43:
Uvidime o 3 tyzdne, kolko ludi bude vystupovat v centre, ked pojde 4 cez kopec SNP 🙂
Reakcia na: MatejBA #41:
Vsetko by sa dalo, aj otocka cez Vazku, zavisi od poctu funkcnych vozov a vodicov 🙂
Len ci by potom nefrflali, ze na Blumentali je vela vozidiel MHD 🙂
Reakcia na: kecho #39:
takých extrémov by sa našlo viac sfleku ma napadá napríklad aj Púchovská-Komisárky.
proste tým som chcel vyjadriť, že tie zástavky nie sú až tak ďaleko od seba aby nutne potrebovali mať spojenie medzi sebou.

myslím si, že terajší stav je solídny. Nevravím, že ideálny ale akceptovateľný. Nemôže ísť všetko len jedným bodom, a časť mesta sa vynechá. Len kvôli tomu, že čo ak tým smerom pôjde mamička s kočíkom alebo invalid. Práve preto aj tak nutne niekto nemôže ísť pešo môže to vyriešiť prestupom na Poštovej. Ak niekto ide od nábrežia či z Karlovky, môže zasa využiť linku č. 4 ktorá mu ide spodnou časťou centra.
Reakcia na: kecho #39:
Tak preco sa potom rusilo Jurigovo nam.? Preco niekde ludia musia prejst 600m k zastavke elektriciek a inde nie? 🙂
Reakcia na: kecho #38:
Potom by si ale zas nemal spojenie Kapucinska - Postova 😂 #ToMiNevychadza
Reakcia na: kecho #39:
Jungmanova uz nebude 😃 . A to ked urobia,tak to bude zase staznosti 😃
Reakcia na: Minko #37:
Dal si dost zly argument. Potom zrusme kazdu druhu el zastavku, ved je v dostupnosti 600 metrov od dalsej? A uz toboz nezivme extremy typu Astronomicka-Chlumeckeho ci Jungmannova-Farskeho. 🙂
Reakcia na: Minko #34:
Da sa to pokryt aj pri sucasnych tratiach, ale to by podaktori neprezili mantru “karlovkamusimatpriamyspojnaobchodnu” 🙂
Reakcia na: martinah #35:
zastávky Kapucínska a Námestie SNP sú vzdialené cca 600 metrov, čo je bežná pešia dostupnosť zastávok nielen v centre. btw. 600 metrov to by malo byť cca 7 minút.
Kto sa nutne potrebuje dostať električkou z Kapucínskej na Námestie SNP a 7 minút pešej chôdze je naňho veľa, ešte stále môže ísť na Poštovú a tam len prestúpiť na 1.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Ja by som povedal, že takéto spojenie minimálne v čase od 6 do 19 pracovných dní by malo byť. Nedá sa povedať, že by do 202 a 212 na zastávkach úplne mimo pôvodných trás nikto nenastupoval, práve naopak. Možno po výluke Nivy, keď sa uvoľnia 30 TrDG, by nebolo zlé pouvažovať nad tým, že by sa 208 (resp. 46) predĺžila z Prievozskej na Hraničnú k Nuppu, aj keď tam by bola problémom neexistujúca sociálka (v prípade vedenia cez Trenčiansku ul. by sa dal využiť striedač na Ružovej doline).
cez to vsetko sa to ale da vyargumentovat vecne, tak ako ste teraz spravili, i to je pointa prispevkov

to ani nie je realne, aby bolo vsetko pokryte mhd, ale tiez sa neda vsetko odargumentovat, ze to je len 10 minut chodze, su tu aj marginalne skupiny
otazka, daju sa v centre spravit lepsie prestupy ako teraz? bude sa niekedy realizovat manderlak?
Reakcia na: martinah #32:
lenže z argumentov tvojej logiky vyplýva, že je potrebné aby sa jazdilo zovšadiaľ všade a aby všetko malo spojené zastávky (električka/trolejbus/autobus) aby sa nedajbože niekto nemusel presúvať pešo lebo čo keď mamička s kočíkom, lebo čo keď invalid o barlách a podobne. Lenže takto verejná doprava nemôže existovať. To, že mesto má obrovský investičný deficit nielen vo verejnej doprave ale aj vo verejných priestranstvách vie snáď každý, ale nahrádzať tento investičný deficit premávkou VHD odvšadiaľ všade nie je riešenie.
Reakcia na: martinah #32:
Nosný systém nie je na to, aby riešil prioritne spojenie dvoch miest v úplnom centre mesta, ale aby čo najrýchlejšie prepravil ľudí z okrajových častí do centra alebo do ďalších okrajových častí.

Na takéto presuny invalidov, mamičiek atď sú rôzne minibusové linky, ako má Viedeň atď., ktorých prevádzka je neporovnateľne lacnejšia ako prevádzka nosného systému.
Reakcia na: S499.1023 #31:
tak posledny raz, lebo zjavne nedokazes rozhybat sive bunky

keby 810zssk argumentoval ako MatejBA, je to vecne a relevantne

ak niekto argumentuje stylom "ved je to len 10 minut chodze", tak zabuda, ze z roznych dovodov to moze byt problem

ak sa vam nedajboze prihodi uraz, po ktorom prestanete chodit a ucite sa nanovo, a barle su vasim najlepsim kamosom, pochopite, ze chodza nie je vobec, ale vobec samozrejma vec a zacnete si vsimat nuansy ako vsetky vymole, jamy a vobec vsetky mozne povrchy, ako blizko/daleko zastavi bus od obrubnika, kazdy jeden schod, vysku kazdeho jedneho schodu, pritomnost zabradlia, dlzku priechodu, atd., garantujem vam, ze 10 minut chodze nedate, a mame tu ludi, ktori musia prekonavat prekazky, o ktorych sa nam zdravym ani nesniva

ps. diskusie s tebou nesledujem, skor cloveku vyskoci tvoj styl "argumentacie" vsade, kam pises pod svojim nickom a zrovna cita temu
Reakcia na: martinah #28:
Prekrúcanie vysloveného, argumentácia ad hominem (aké iné diskusie než iMHD so mnou sleduješ, mimochodom?) a zámena hulvátstva s pomenovaním pravdy.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
OK, ale pokrýva to aj iné spojenia, napr. od Prievozskej na Americké nám., Ružová dolina - centrum (ako tu bolo napísané), atď.
Nehovorím, že je to super dôležitá linka, ale má svoje opodstatnenie.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Skôr si myslím, že by sa dosť skomplikovalo spojenie z Mliekarenskej a Ružovej doliny na Prievozskú a ďalej do centra.
Reakcia na: S499.1023 #27:
blbe to mas akurat ty, cize si hulvat, nic moc na sefa 😃

evidentne mas problem s komunikaciou, je to podobna argumentacia ako ked sa zena oblecie vyzyvavo a moze si sama za napadnutie
to ako reagujes na inych, casto buransky, urazajuc kde kade, je tvojou vizitkou, ze si nevies udrzat nervy pokope a urazas ludi nielen na tomto fore, nezmysly s tym nemaju nic, da sa vzdy argumentovat slusne
Reakcia na: martinah #23:
Máš to blbé, ale nemám žiadny problém, čo by ma trápil, mám vynikajúce nové bývanie, spoojnú rodinu a zamestnanie, ktoré bolo mojím celoživotným snom, v ktorom som šéfom sám sebe. Takže skús pohľadať problém u seba. Ja za to nemôžem, čo ty píšeš za nezmysly.
Reakcia na: ivanbuto #25:
Z križovatkou je hneď zastávka Kvačalova, čiže spojenie by existovalo, akurát s prestupom 207 -> 205 cez cestu
Reakcia na: 810zssk #24:
No neviem, dnes jazdia od Amerického nám. cez Záhradnícku a Svätoplukovu husté 202+212, po zrušení 208 by tadiaľ už nejazdilo vôbec nič?
Reakcia na: david1 #22:
Na Šulekovu jazdí 147.

Počas výluky na Nivách má podľa mňa 208 zmysel, ale potom by mala byť okamžite na zrušenie.
Reakcia na: S499.1023 #19:
skus si pohovorit so zenou, so sefom, zmenit pracu, byvanie, whatever, co ta trapi
prskas jedovito ako stara baba nielen na tomto fore ale aj na inych, co si vsimam uz dlhsie, so slnecnicami sa uz zacinas opakovat, si tazky frajer, urcite nieco najdes 😃
Reakcia na: david1 #20:
Aj v pôvodnej trase to bolo väčšinou prázdne.
Už pri zmene linkovania to bola linka, len aby niečo jazdilo na Šulekovu..
Za mňa to prevádzkovať max. v špičke prac.dní.
Reakcia na: david1 #20:
208 sa zrejme v nejakej dlhšej podobe vráti, keď sa 202 a 212 vratia naspäť na svoje pôvodné trasy.
Reakcia na: Valec #17:
Podobne ako sa vozí v truc linke L208. Max.3 ľudia na spoj.
Reakcia na: martinah #13:
A preto dnes námesti SNP upchávajú davy seniorov, mamičiek s kočíkmi, diaľkových cestujúcich s kuframi a slepcov s barlami, ktorí sa pešo presúvajú z Kapucínskej k Prioru.
Zdá sa, že bývanie v Slnečniciach vylučuje logické myslenie ale zato posilňuje citové vydieranie.
Reakcia na: ali.t #3:
Otupjevávaš?
Reakcia na: martinah #13:
A koľko takých cestuje v danej relácii? Ja viem, koľko ľudí sa za čias bývalej L9 v tomto úseku vozilo, neboli to viac ako jednotlivci.
Reakcia na: kecho #15:
Tak naco by si siel cez Kapucinsku, ked mozes ist cez Farskeho z Petrzky (Z takmer celej Petrzalky sa dostanes na 1 prestup na elektricku vdaka 95/99) ci priamou linkou z KV/Dubravky, prestupom na Lafranconi z Mlynskej Doliny? 🙂

Kebyze neexistuje lepsia alternativna trasa, tak beriem, ale vsetci, co mozu vyuzit prestup Zochova-Kapucinska maju moznost skorsieho/vyhodnejsieho prestupu.
Reakcia na: MatejBA #14:
Praveze som bral Kapucinsku ako prestup z busov zo Zochovej, ale ked teda nie su ludia na trasu Kapucinska-Prior-2 levy, tak ok.
Reakcia na: kecho #9:
A kto ide z Kapucinskej k Prioru?

Ak ides z Petrzalky, tak bud to zoberies na L1 z Petrzalky alebo L80 na Kollarovo a odtial peso ci L1.

Ak ides z KV/Dubravky tak to zoberies spodom L4.

Od Hradu to opat zoberies na Kollarko a odtial peso/L1 alebo L208

Od stanice/SAV L1

Ak si v centre mesta nepojdes na Kapucinsku ale rovno k Prioru peso alebo k Mostu SNP a odtial L4.

Realne nie je ziadny smer/dopyt vyssi ako jednotky ludi, co potrebuju priame spojenie Kapucinska - Prior, kedze Kapucinska je prestupny uzol nez zaciatok/koniec planovanych ciest 🙂
Reakcia na: 810zssk #11:
argument dovi dopo, naozaj nerozumiem tvojmu pristupu, vidno, ze myslis prevazne skor vo svojej vekovej kategorii a nenapadne ta, ze tu mame seniorov, kociky, kufre, barle, nevidiciach a podobne
Reakcia na: kecho #4:
Áno, nútený prestup v centre je blbosť. Je to to isté, ako keby cestujúci vlakmi z KE do BA museli povinne v Žiline prestupovať do druhej súpravy, lebo veď čo ak pod Tatrami spadne strom na trať a mne teda z Piešťan pár hodín nič nepôjde do Bratislavy.
Reakcia na: kecho #9:
Kapucínska a Prior sú vzdialené koľko, 10 minút chôdze?
Reakcia na: Valec #6:
*doviezť, odviezť.
Viesť je niečo iné.
Reakcia na: 810zssk #8:
Prinos je predsa v pravidelnosti prevadzky a minimalizacie nepravidelnosti.
Mimochodom, je celkom zaujimave, ze dnes sa vlastne neda dostat z Kapucinskej k Prioru, teda centrum vrch a centrum spodok nie su nijako prepojene.
Reakcia na: kecho #7:
Vždy chceš mať čo najmenší počet prestupov, nikto si neužíva prestupovanie. Prestupy by mali byť len tam, kde vzniká nejaky benefit, nie len tak jalovo hocikde si zmyslíme.

Ak vďaka prestupnému systému, kde fungujú silné nosné linky viem mať prehľadný, easy-to-use systém s hustými intervalmi umožňujúcimi cestovať vtedy keď práve cestujúci potrebuje, tak ten prestup stojí za to. Preto už do Petržalky nevozíme 20 liniek.

Robiť niekde len prestup pre prestup, ako napr. na vozovni Hroboňova, naopak neprináša žiaden benefit, ktorý by nutnosť prestupu kompenzoval.
Reakcia na: Valec #6:
Teda dva prestupy su ok a tri su uz vela? 🙂
Reakcia na: kecho #4:
Veď aj je zlý. Obzvlášť, ak sa k električke ešte musí doviesť a potom od nej odviesť ďalej... tzn. musíš dokopy prestúpiť 3x z toho raz úplne zbytočne (len aby sa ti páčilo linkové vedenie). Takéto riešenie mali okolo roku 2005 v trolejbusovej doprave v Žiline a bolo pomerne rýchlo zrušené pre svoju neobľúbenosť u cestujúcich.
Reakcia na: guest #2:
Za to urcite moze meniaren a zli zli vlastnici, snad nepochybujes o kompetentnosti mestskych zastupcov. 😃
“ Každá dopravná nehoda na priecestí spôsobí prerušenie nosného dopravného systému v Karlovej Vsi a naruší pravidelnosť premávky aj na ďalších radiálach.”

Hlavne, ze navrh na kratke trasy liniek, t.j. Konecna-SNP a naspat a prestup v centre je zly... 😂
Prečo si mesto, teda jeho mocipáni robia srandu z občanov? To naozaj nie je nikto kompetentný zamestnanávaní na Primacionálnom nám. 1? Aj za toto môžu istotne zlí zlí vlastníci. Alebo pred voľbami vymyslíme ďalšiu rozprávku, pán Ing. arch.?
Zaujímavé, pri Púpavovej č. 1 je PRISka a pri nej z chodníka trčiaci kábel čakajúci na pripojenie do PRIS. Možno je semafóry používajú indukčný prenos 😉
Mobilné ploty sú aj na priechodoch kde signalizácia na prichádzajúcu električku nebude... že by nás mesto oblboVallo?
Mozno by bolo fajn namiesto ciastkoveho spustania to rovno dorobit cele (cesty, prechody, trava) lebo takto to cim dalej tym viac vypada ako tragikomedia...