Premávka MHD počas Vianoc

Sumár premávky počas vianočných sviatočných dní.

Štedrý deň (24. decembra)

  • Denné linky budú jazdiť podľa cestovných poriadkov platných pre voľné dni. Ich premávka sa postupne ukončí po cca 17:30. Posledné odchody denných liniek nájdete v cestovných poriadkoch v stĺpci 24.12.
  • Od 18:30 v smere z centra a od cca 18:55 v smere do centra dopravu zabezpečia nočné linky, ktoré budú až do 23:30 jazdiť každých 30 minút a od 23:30 podľa bežných cestovných poriadkov nočných liniek. Odchody nočných liniek nájdete v cestovných poriadkoch v stĺpci 24./25.12.
  • Dopravu na podvečerné evanjelické Služby Božie zabezpečia linky dennej dopravy.
  • Doprava na Polnočné Omše Rímskokatolíckej cirkvi bude zabezpečená nočnými linkami (cca 22:55 a 23:25 do centra, 01:30 z centra).

Prvý sviatok vianočný (25. decembra)

  • Všetky linky budú premávať podľa cestovného poriadku platného pre voľné dni.
  • Linka 801 bude premávať až od 6:46 zo ŽST Rusovce a 6:55 z Rajky.
  • Linka 69 nebude premávať.

Druhý sviatok vianočný (26. decembra)

  • Všetky linky budú premávať podľa cestovného poriadku platného pre voľné dni.
  • Linka 69 nebude premávať.
Podrobné odchody všetkých liniek MHD vrátane prvých a posledných spojov nájdete aj v ich cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk. Na 24. decembra sú vytvorené samostatné stĺpce s odchodmi. Pri ceste odporúčame použiť aj Plánovač cesty.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #64:
Nech sa páči, môžeš sa vyfarbiť.
Tu už padlo niekoľko návrhov od viacerých, no od teba sme zatiaľ nič relevantné nevideli, len výkriky do tmy, prečo sú tie návrhy celé zle.
Reakcia na: Solider #67:
Aké zlepšenie obsluhy Rače dosiahneš za tie 2 minúty čo ušetríš na úseku Rybničná - Na pántoch?
Reakcia na: david1 #66:
Bez pridania voza tam vymyslíš obsluhu Rače, za cenu skrátenia po Rybničnú, ako som napísal.
Reakcia na: Solider #64:
Chaos v čom? V pridaní obsluhy územia?
Nižšie sme viacerí písali , že bez pridania voza tam nevymyslíš nič. Ak sa pridá k N53 tak s obsluhou Pántov a kludne v pauze nech ide ako SL medzi vozovňami.
Reakcia na: jandro #60:
Pretože to nebolo uvažované ako verejný spoj, keďže to ide do areálu vozovne.
Reakcia na: david1 #62:
Nepísal si náhodou o niekoľko príspevkov nižšie, že viaceré denné spoje nemajú ekvivalent v noci? A že nočná doprava nie je osobitný systém oproti dennej doprave? Tak netreba robiť ďalšie výnimky a treba vymyslieť lepšie riešenie. Lebo takýto chaos je o ničom.
Reakcia na: tr3mp #59:
V tom období som ich hojne používal aj ja.
Pokiaľ sa nestíhal ten o 1:05 tak väčšinou som šiel domov taxíkom. Tie v BA neboli nikdy drahé.
Taxíky používam v noci aj dnes lebo ani 60 min.int. nie je moc atraktívny a cestovanie medzi radiálami cez centrum by trvalo neskutočne dlho.
Reakcia na: Solider #54:
No , len aby si vedel , že to už Rača nie je a kludne to môže obslúžiť aj N53.
N55 tým pádom poriadne Raču a obrat na Rendezi.
Reakcia na: jandro #60:
Tak v prvom rade je otázne, koho by to vozilo po tej Odborárskej. V druhom rade je problém v tom, že v súčasnom stave pri polhodinovom intervale ten voz len tak-tak stíha obraty (aj s rozvážaním, odvážaním vodičov po jednotlivých výpravniach po areáli vozovne + treba do toho zarátať meškania prípojných nočákov zo stanice v silnejšie dni). Čiže aj keby to teoreticky mohlo voziť substrát v časoch a úsekoch, kde to dnes premáva služobne, zrejme by to žiadalo ďalší voz do výpravy N56, a to je dnes v ponímaní DPB niečo nemysliteľné.
Reakcia na: Solider #50:
a prečo vlastne tzv. služobné časti jazd N56ky nemozu byt aj oficialne pre vsetkych cestujucich?
Reakcia na: 810zssk #57:
Ja som nočákmi jazdil práve v období 1995-2007 🙂 predtým aj potom minimálne. A vozil som sa s tým ako bežný cestujúci, nie z kvôli nočkákom samotným. Obmedzením bol najmä chýbajúci spoj medzi 1.05 a 3.20, čiže použiteľné to bolo s obmedzeniami, výraz "nebolo použiteľné" mi však nesedí. A nielen mne, tie spoje rozhodne nejazdili prázdne.
Reakcia na: Solider #55:
V podzemi Olejkarskej je vedecke oddelenie ktore skuma ako ohnut casopriestor, ci ako presne chces popriet fyziku? Veliciny ako cas a draha (+ s nimi suvisiaca rychlost) jednoducho nastavuju urcite limity.
Reakcia na: SuchSoft #56:
Čo si budeme hovoriť, v rokoch 1995 - 2007 de facto zrušené boli. To čo vtedy existovalo nebolo pre bežného vlka použiteľné. Žiaľ to dodnes zanechalo stopy na vytvorení celých generácií pre ktoré nočná doprava neexistuje. Ešte aj dnes dodnes ľuďom musím vysvetlovať že "posledný spoj" im nejde nikdy a jazdí to nonstop...

Stačí sa pozrieť ako plné to chodí v Bratislave a ako v iných mestáhc.
A to sa pred 15 až 20-imi rokmi uvažovalo nad zrušením nočákov. 😁
Reakcia na: 810zssk #51:
Tak treba hľadať vhodné riešenie ďalej.
Reakcia na: david1 #53:
Čo s tým má spoločné katastrálne územie?
Reakcia na: Solider #50:
Nemáš pravdu. Tie bytovky ex.slobodárne BEZ a nové bytovky sú katastrálne vo Vajnoroch.
Cca. polovička ul. Na Pántoch ku konečnej L59 , kde sú tiež byty a logistické centrá je už v Rači.
Reakcia na: Solider #50:
1, Rybničná nie je pri Rači, Rybničná je spojnicou Rače s Vajnorami (otvor si mapu).

2, tým ľuďom z normálnych bytov záleží na tom, či sa do centra dostanú spodom po Vajnorskej alebo vrchom po Račianskej?
(Argument typu "dlho to trvá" prosím nepoužívať - do Záhorskej sa v noci cestuje cez Lamač, do Devínskej cez Lamač a Dúbravku, do Biskupíc cez Ružinov a Vrakuňu, na Letisko vyhliadkovou jazdou cez celé mesto.)
Reakcia na: Solider #50:
To iste by sme mohli povedat o Vychodnom a hla... Oboje cez Racu logicky byt obsluzene nemoze.
Reakcia na: 810zssk #49:
Rybničnú treba obslúžiť z Rače, pretože je pri Rači. A nie SL, ale riadnou linkou, pretože tam nebývajú len beusáci na ubytovni, ale sú tam aj normálne byty.
Reakcia na: Solider #48:
Stačí si prečítať diskusiu nižšie.

Návrh bol že N55 by povymetala Raču (na Rybničnú už nešla) a potom išla na Rendez. Tu by pre Rendez vzniklo zdržanie okolo 5 minút oproti súčasnému stavu, ale obojsmerne by sa cestovalo bez čakania na prípoj a bolo by obojsmerné spojenie s Račou. Predpokladám že väčšina cestujúcich by to uvítala. Na Rybničnú by potom jazdila N53 predĺžená z Vajnôr. Vo vybraných časoch kedy je to potrebné by N53 robila aj SL Na pántoch - Voz. Kraksňany, kým v iných časoch by čerpala prestávku.
Reakcia na: david1 #47:
A povymetala by aj Rybničnú? Pretože obsluha s N53 je v štýle „lebo takto to vyšlo“ a je rovnako nezmyselná, ako teraz prestupovanie na N56.
Reakcia na: Solider #46:
Pokiaľ by sa presmerovala a povymetala aj hornú Raču a Rendez tak by určite neprestávkovala tak dlho ako píšeš..
S jedným vozom sa tam nevymyslí nič nové.

O tom tu bola debata.
Reakcia na: 810zssk #45:
Ja som však vôbec nereagoval na tú debatu, keďže som písal len o presmerovaní súčasnej N55.
Reakcia na: Solider #44:
Ak si pozries celu tu debatu, o ziadnom postavani 55 minut nebola rec. Vychadzali by cca 20-30 minutove obraty. Cize 15 min. pauza kazde 2 hodiny.
Reakcia na: Jadran #42:
Je dosť zásadný rozdiel medzi tým, keď sa to stihne do 30 minút a vymetie sa všetko potrebné, ako keď sa to predĺži nad 30 minút a potom bude niekde 55 minút postávať Na Pántoch v obratisku.
Reakcia na: Jadran #42:
Presne tak. Tejto dogmy "na kazdej linke len jeden voz" sa treba zbavit (vsak na N61 sa to uz aj podarilo). Uz by sme mohli konecne prekonat zmyslanie podla ktoreho su nocne linky nejaky subsystem s vlastnymi pravidlami. Su to normalne linky, akurat jazdia v inom case.

Na 83 tiez nemame 90-minutovy interval aby ju vedel vyjazdit jeden voz...
Reakcia na: Solider #36:
Nikde nie je napísané, že všetko sa musí stíhať do 30 minút. V Budapešti majú niektoré nočáky jazdné doby aj cez hodinu, kým prídu z centra na konečnú v okrajových častiach (a samozrejme ďalšiu hodinu idú naspäť do centra).

To len v DPB sa nedokážu spamätať z presvedčenia, že
1, ľudia v noci necestujú,
2, nemá kto robiť nočné,

takže vozy naviac do nočnej výpravy zo zásady nie (maximálne keď je nejaká akcia). Vďaka týmto pseudodôvodom stále funguje systém (až na malé úpravy), ktorý tu bol zavedený v roku 2007 a ktorý v mnohých aspektoch už dávno nedokáže vykryť súčasný dopyt.

K bodu prvému, dopyt po nočných spojoch v BA neustále rastie (pričom sa stále neriešia oblasti, ktoré nočnú obsluhu MHD nemajú vôbec).
K bodu druhému, na autobusových prevádzkach je cca posledný rok až nadstav ľudí, ktorí majú záujem pracovať len na nočné smeny, nie každý, komu by vyhovovali nočáky, sa dostane k takej službe. Lebo nemá k akej.

Potom ešte jedna obľúbená dogma: v noci nie je čo vypraviť, lebo vozy sa v noci opravujú.
K tomuto bodu sa snáď nemusím bližšie vyjadrovať - o tom, ako sa robí údržba v noci, svedčí každodenná poruchovosť vozov, obzvlášť tých, ktoré ráno nevyjdú na trať pre rôzne závady.
Reakcia na: Solider #38:
Na hlavnej stanici neprestávkuje ani N55, ani žiaden iný nočák.
N21 na opačnej konečnej neprestávkuje.
N70 na opačnej konečnej sociálku má.
N37 a N61 nemajú, to si náhodou trafil.
Reakcia na: kecho #39:
Presne tak. Ono z toho Stareho mosta by sa aj tak zle zliezalo kamkolvek inde.
Reakcia na: 810zssk #28:
Od mosta po snp by isla po elinovej trati? Lebo az po Jesenskeho to je jednosmerka a odbocka vlavo na snp je tusim iba pre eliny.
Reakcia na: Kotlár #37:
Však stále je sociálne zariadenie na Hlavnej stanici, na opačnej konečnej ho nemajú ani N21, N37, N61, N70.
Reakcia na: Solider #36:
Len ukončením na Rybničnej by vodič prišiel o sociálne zázemie, ktoré je Na Pántoch.
Tú N55 by bolo najlepšie presmerovať cez Kadnárovu /a v noci ju spraviť pre vozidlá DPB obojsmerne/, aby obslúžila viac osídlené oblsti. Okrem tohto plný súhlas s návrhom TomJ + tangeciálne linky na západe aj východe mesta (alá L50) a aj 30, resp. v piatky a soboty 20 min. interval aspoň do 01:00 so začiatkom 23:30 (+-) aj na opačnej konečnej ako HLST.
Reakcia na: david1 #5:
Pri N55 bude vždy problém v tom, či je efektívnejšie a z pohľadu cestujúceho zaujímavejšie obslúžiť Rendez alebo Rybničnú a zároveň aj viac obslúžiť centrum Rače a Tbiliskú, pretože to za 30 minút nie je možné stihnúť všetko súčasne. Pri N55 by som sa, aspoň na začiatok, prikláňal k modelu, aby išla viac cez Raču a Záhumenice s tým, že by bola skrátená len po Rybničnú, čo by malo vyjsť aj so súčasnými vozmi.
Reakcia na: jandro #30:
Podobne chýba prepojenie východných radiál v trase L50. Tiež jedine cez centrum.
Reakcia na: jandro #30:
Takýchto v noci chýbajúcich spojení, na ktoré sú cestujúci zvyknutí počas dňa, je po meste viacero.
Reakcia na: 810zssk #24:
Máš pravdu, pozabudol som, že sa medzitým zmenili CP N61.
Reakcia na: 810zssk #28:
Verím, že Starý most sa podarí v novom roku.
Reakcia na: jandro #30:
Nebude rýchlejšie a jednoduchšie tam už vyraziť pešo? 🙂
Modelová situácia, je Štedrý deň 20:15 hod., ako by ste sa dostali MHD z Detvianskej ulice na Šúrsku ul.?

Odpoveď: 20:35 N55 z Trávnej na Hodžovo námestie; 21:03 N53 z Hodžovho námestia na Zlaté piesky a odtiaľ 21:18 N56 na zastávku Na pasekách, s príchodom 21:24 🙂

Bežný deň 20:26 52-kou zo zastávky Cintorín Rača na zastávku Na pasekách s príchodom 20:33 😃
Reakcia na: Jadran #26:
Ak by sa podarilo doriešiť to, že by bol podchod zo stanice smerom na Panónsku otvorený aj pri príchode posledných vlakov, mohla by N93 zostať na Panónskej. Ak by ale N80 išla do Kopčian, zasa by to odpálilo spojenie k tým novým domom na Kopčianskej pri stanici. Tam to síce nie je až tak ďaleko z Gercenovej, no aj tak.

A s Ovsišťom súhlasím, čo píšeš.
Reakcia na: Jadran #27:
Toto na začiatku rušilo aj mňa, ale potom som si uvedomil, že objekty pri zastávkach ktoré menuješ to majú zároveň dosť blízko na N80, takže by to nemusel byť taký veľký problém. Aj keď je pravda že pre týchto ľudí by išlo o zhoršenie, lebo by cesta trvala dlhšie.

Tam by zas pomohlo keby sa konečne povolilo jazdenie po Starom moste. N95 by sa mohla vrátiť na pôvodnú trasu cez Námestie SNP a Ovsište, s tým že N80 by išla cez Dvory, Jungmannovu a Námestie hraničiarov, takže by stále bola pomerne rýchla.
Reakcia na: TomJ #16:
Tak predsalen ešte niečo - pozerám, že "nové" trasovanie nepočíta so zastávkami súčasnej N93 na Panónskej s výnimkou Dvorov. Pritom hlavne ŽST Petržalka a VŠ Manažmentu generujú nezanedbateľný dopyt vďaka priľahlému sídlisku (ulice Švabinského, Andrusovova, Ševčenkova, Belinského) a neviem, či je šťastné riešenie odpojiť ich od nočnej obsluhy.
Reakcia na: TomJ #16:
Pripájam sa, šikovný návrh. Kiežby to tu čítal niekto kompetentný a začal uvažovať nad realizáciou aspoň niektorých nápadov.
Ja osobne som chcel už niekoľkokrát nočnú Petržalku takto "zreformovať" na papieri, no po čase som to vždy od nervov celé zavrel, "nech to kreslí, kto je od toho platený". 😁

Taký malý detail ohľadom N80, vzhľadom na to, že po tých rokoch majú cestujúci (ale žiaľ i vodiči) stále problém zorientovať sa v princípe obsluhy zastávok okolo Ovsišta - smerom z mesta do Kopčian by som ju presmeroval od Mlynarovičovej rovno cez zastávky Bosákova a Ekonomická univerzita po Dolnozemskej do Ovsišťa a ďalej po stálej trase. Zastávky Ovsištské nám., Bulíkova a Šustekova by tak boli obsluhované v oboch smeroch v rovnakom poradí a vždy na tej istej strane cesty (smer na stanicu by sa nemenil - od Lachovej po Ovsište bez zastavenia). Zanikol by tak problém "či čakám na správnej zastávke".

Otázkou zostáva, čo s N70-kou - ako sa spomínalo nižšie, tá zo všetkých nočných liniek najviac trpí na meškania. Ak má podľa tohto návrhu vzniknúť nové spojenie Biskupíc od Slovnaftu v podobe N74, možno by stálo za úvahu ju predĺžiť/presmerovať tak, aby obslúžila súčasný okruh N70 cez Biskupice od Bodrockej cez ŽST po Hronskú a naspäť do mesta.
Reakcia na: si #20:
Trolejbus ako taký zvyšuje prestojovosť oproti autobusu, a v noci to tak jednoducho nevyhradíš, ak sa niečo stane na opačnom konci mesta (záložáky máš iba na stanici a pri súčasnom systéme nočákov ti je každá minúta vzácna). Navyše aj tak 7 dní v mesiaci sú na služby 203/8, 9 pravidelne vypravované autobusy kvôli plánovanej napäťovej výluke. Za mňa trolejbusy cez deň určite áno a čo najviac, no v noci radšej nie.
Reakcia na: ivanbuto #23:
Tá N61 možno občas chodila až po N72 ešte pri starom CP, ale nejaky čas dozadu sa tam dali dva vozy a odchod z letiska sa posunul podstatne skôr. Odvtedy absolútne nehrozí aby N61 išla skôr, je to jeden z prvých nočákov na stanici (už x:20, teda 2 min. pred tým ako N72 vôbec príde na Hodžko).

Čo sa týka N70, tá je kvôli okružnosti veľmi volatilná. Cez víkend dosť meškáva a môže sa stať že prejde až po N72, ale cez týždeň sa celkom stíha, ba priam až nadbieha a keďže na Hodžku má byť x:20 (kým N72 má prísť x:22 a väčšinou mešká), tak opäť prestup nehrozí.
Reakcia na: Mike #21:
Hmmm, tak čo mám ja skúsenosti, N70 príde vždy neskôr ako N72, väčšinou aj N61. Ale isto závisí od vodičov...
Súhlas s N61 cez SNP a Dunajskú.
Reakcia na: Mike #21:
Presne, toto je velky problem. Preto uz dlhsie navrhujem "male spojenie" po vzore Brna na ASMN kde by bol v oboch smeroch garantovany prestup medzi N61 a N72 (v oboch smeroch), pricom N61 by sa zaroven presmerovala cez SNP. Tym padom by aj Ruzinov aj Dolne hony mali spojenie ako na SNP, tak na Kollarko a zaroven by sa doriesilo spojenie Dolnych honov s Hlavnou stanicou (bez nutnosti slapat na N70 ak to ma niekto daleko). Je to jednoducho realizovatelne a nestalo by to nic, len treba pockat kym sa otvoria Mlynske nivy (a potom samozrejme kontrolovat ako sa ta nadvaznost plni).
Reakcia na: si #20:
V smere zo stanice nie je problém prestúpiť z nejakého nočáku na N72. Problém je ale opačne, kedy sa stáva, že N72 príde na Kollárko / Hodžovo úplne posledná a všetky nočáky sú už het. Takže sa z N72 nedá prestúpiť na N21, N29 ani N37. A toto sa stáva relatívne často aj noci pred prac. dňom aj noci pred víkendom.
Reakcia na: TomJ #18:
N72 v casoch ked som ju este obcas vyuzival vobec nebola problematicka, vzdy odchadzala z hodzovho ako posledna a dalo sa poprestupovat zo spojov prichadzajucich z hl. stanice; osobne som zastancom pokial to je mozne preferovat vozidla elektrickej trakcie...
Reakcia na: TomJ #18:
N21 - Ak by pre Bory Home bola nova linka, to uz rovno moze byt dvojvozova neokruzna N21.
N74 - no urcite mi to pride lepsie.. lebo v tvojom navrhu N33 zbytocne stoji na oboch stranach mesta a N74 ho zas celkom obchadza.. cize lepsie mi pride viest aj N33 aj N74 tak aby stali niekde v centre 🙂
Reakcia na: 810zssk #17:
N55 by v smere do mesta asi musela ísť cez Černockého priamo na Račiansku.

Ak by išla N21 cez Dúbravku, zrejme by sa nestihla otočiť za hodinu (ak teda chceme nechať aj obsluhu Opletalovej a obojsmernú jazdu cez Eisnerovu). Do Bory Home potom prípadne zaviesť novú linku, ktorá by mohla aj viac povymetať Lamač (Segnáre).

Tú N29 a N49 som nastavil tak kvôli tomu, že N29 by obojsmernú zachádzku k NOÚ nestíhala. Ešte som uvažoval o tom, že nechať N29 tak, ako je dnes a N49 viesť len v trase Hodžovo nám. - Stromová - NOÚ, no prišlo mi zbytočné ťahať dva nočáky na Kramáre.

N72 by som zmenil na a-bus, aby mohla ísť až na stanicu. Ale v podstate je jedno, či by cez SNP išla N61 alebo N72.

N74 - tiež som uvažoval o trase cez SNP, ale potom by musela zostať N33 v dnešnej trase, aby šlo niečo cez Karadžičovu.
Reakcia na: TomJ #16:
Tá N53/N55 vyzerá dobre. Akurát je otázka ako ju v smere do mesta prepchať medzi Peknou cestou a Kubačovou. Pretiahne sa klbák cez Hubeného?

Pri N21 by bola škoda straty spojenia Dúbravka - Devínska Nová Ves, sú tam nejake lokálne väzby. Ale Bory Home budú nejaku obsluhu potrebovať, takže sa tam niečo skôr či neskôr spraviť bude musieť. N34 by som nechal ako je, okružné linky robia problémy a OD Saratov je blízko ku Pri kríži / Žatevnej.

Tej rošáde s N29 a N49 nerozumiem. To by som nechal ako je, akurát prehodil N47 cez Drotársku, to myslím vychádza. Ak už tbus navyše do výpravy, tak potiahnuť potom N47 až k NOÚ (cez Patrónku), je pravda že horná časť Kramárov by nočák potrebovala.

N72 - skôr by som cez SNP presmeroval N61 (lebo tam je abus, takže nemusi sa meniť trakcia) a zaviedol medzi nimi garantovanú nadväznosť na ASMN (obojsmerne).

N66/N74 fajn. Akurát by som možno N74 dal cez Nám. SNP.

Petržalka - super, toto sa mi veľmi páči 🙂 A to by bol ďalší benefit spojenia N91 + N93, lebo dnes to nevychádza.
Reakcia na: 810zssk #15:
Tak spravil som celé mesto. Je to dlhé, tak to pripnem ako pdf.
Reakcia na: TomJ #14:
Zaves 🙂 Zrovna na to konkrétne trasovanie v Rači neviem veľmi prísť 🙂
Reakcia na: 810zssk #13:
Vidíš, to ma nenapadlo. Trošku som sa s tým pohral a aj po tejto pripomienke sem skúsim zavesiť návrh nového trasovania nočákov.
Reakcia na: TomJ #12:
Ja si to predstavujem tak, ze by ta N55 najprv isla cez centrum Race a Tbilisku a az potom na Rendez. Takze by obsluzila aj Karpatske nam., co uz je na skok od Puchovskej (a v jednom smere by obsluzila aj samotnu Puchovsku).
Reakcia na: Jadran #10:
Potiahnutie N55 cez Rendez do Vajnor a N53 na Pánty napadlo aj mňa, len potom chýba spoj v úseku Cintorín Rača - Komisárky. Tam jednoducho bude stále treba ešte jednu linku alebo proste jazdiť na Pánty so zachádzkou cez Východné. Alebo ešte jedna možnosť - N53 by šla až na Tbiliskú, no cestovať na Komisárky cez Vajnory je dosť okluka.
Reakcia na: Jadran #10:
S tym Rendezom je to samozrejme dobra pripomienka. Akurat ludom na koniec Vajnor by sa trochu predlzila cesta kedze by isli cez Racu.

Co sa predlzenej N93 tyka, tam mi to na 30 minutovu pauzu nevyslo, ale bolo by tam 15 minut. Cize tu by som neprejazdoval, ale proste by tam boli dva vozy tociace sa po dvoch hodinach a kazde kolo by mali 15 minut. Cize kazde dve hodiny 15 minut, presne ako zakon ziada 🙂
Reakcia na: 810zssk #9:
S celonočnými prejazdmi na iné linky za účelom prestávkovania môžem len súhlasiť. Na tento účel sú už v dnešnej podobe dokonalé linky N31 (29 min.) a N61 (54 min.). Dokonalá na prestávky by bola aj predĺžená N93 do Čunova - neviem presne koľko minút by tam vyšlo, ale tiež tak zhruba okolo polhodiny, ako v Mlynskej. Ale to tak skoro asi tiež nebude.

K Rendezu ešte: keď už počítame s tými dvoma vozmi na každom zo staničných nočákov, tak načo ukončovať N55 Na pasekách - nech to ide rovno do Vajnôr na konečnú a N53 môže pokračovať rovno cez zastávky Osloboditeľská a Koniarkova na Pánty.
Reakcia na: Jadran #8:
To by si zas odstrelil časť Biskupíc od spojenia s centrom.

N21 a N70 by mali byť normálne dvojvozové a neokružné. Aj mám už nejaky čas nakreslené obehy s trojlinkovými zväzkami liniek, kde by sa väčšina nočnej výpravy pekne vyprestávkovala (aby to nebolo tak že napr. vodič N21 bude mať každé kolo pauzu 58 minút a ostatní sa budú točiť celú noc do zblbnutia). Akurát by sa musela prekonať fóbia z prejazdov medzi linkami 😃 Len zas je to o dogme že nočná výprava sa nemôže zvýšiť ani o jedného vodiča...

Do ďalších okružných liniek by som nešiel, lebo podľa mňa sa to ani na týchto neosvedčilo.

Čo sa Rače/Rendezu/Vajnôr týka, tak možno niečo takéto by som si vedel predstaviť:
- N53 z Vajnôr predĺžená Na pánty (2 vozy) - Na Pántoch by buď prestávkovala, alebo vo vybraných časoch išla ako SL do Kraksňan
- N55 viac vymetajúca Raču a potom ukončená Na pasekách (2 vozy)
- N56 zrušiť

Chcelo by to voz navyše. Ten by sa dal zobrať z SL3, s tým že vo vybraných (najdôležitejších) časoch by sa služobák medzi Kraksňanmi a stanicou dal spraviť ako prejazd z tej N53.
Reakcia na: 810zssk #6:
Ak budú chcieť zlepšiť nočnú obsluhu tamtých končín, tak to bohužiaľ nepôjde bez pridania ďalšieho voza do výpravy. Súčasné trasovanie nočákov N53, N55 a N56 sú v silnejšie dni na hrane vyjazditeľnosti a totálne bez rezervy, v ich grafikone nie je priestor na vymýšľanie. Ak chceme mať Rendez bez prestupu, treba zrušiť N56, presmerovať niektorý zo staničných nočákov cez Východné (prípadne sa dá pouvažovať o okružnom nočáku cez Pánty po vzore N21, ale vzhľadom na odlišné prepravné prúdy tejto myšlienke moc neverím), voz zo zrušenej N56 využiť na zabezpečenie prestávok vodičov na predĺžených trasách + vymyslieť najmenej jeden služobák navyše, ktorý bude voziť beusákov z/ do roboty. Tých, ktorých dnes vozí N56 v čase, kedy pre "bežných" cestujúcich nepremáva.

Ak obetujeme priame spojenie Východného a centra mesta v noci, tak najideálnejší by bol nejaký samostatný nočák začínajúci na Tbiliskej, po trase N56 cez Rendez, Zlaté piesky a Jurajov dvor, ďalej priamo po Galvaniho, po obchvate ako denná 65 cez Priekopnícku na Toryskú. Následne by mohol vykonať kolečko cez Biskupice namiesto N70 (z časti by tak nahradil súčasný SL6), čo by vyriešilo problém jej večného meškania a nestíhania. Tá by tak mohla končiť napríklad na Dudvážskej, čo je úspora 7 min. oproti súčasnému stavu.
Ale takéto niečo je už asi priveľká fantazmagória v ponímaní DPB.
Reakcia na: 810zssk #6:
Tam , kde to nevychádza by bolo treba samozrejme doplniť vozy.
Reakcia na: david1 #5:
Môže byť že sa to zmenilo. Snažil som sa prísť na riešenie ktoré by nevyžadovalo vozidlo navyše do výpravy, lebo v DPB platí dogma že nočná výprava je nemenná. Hešteg ľudiavnocinecestujú.

Čo sa N56 týka, tá má proti N91 aspoň tú výhodu že smerom na Východné sa na ňu nečaká (je tam 0-minútový prestupný čas a vo väčšine prípadov je pri príchode N53/N55 už pristavená). Opačným smerom je to horšie. Problém je že pri N56 nevidím žiaden "quick-fix" ako pri N91... N91 môžeš jednoducho spojiť s N93, pri N56ke je to ťažšie, keďže nenadväzuje na konci linky, ale v nácestnej zastávke.
Reakcia na: 810zssk #4:
Si tam dlho nebol.
Pribudlo na Rybničnej dosť bytoviek, kde určite nebývajú Beusáci..
Prestup v noci na N56 je rovnako nepohodlný ako pri N91. Na Rendezi ešte k tomu iba jednosmerne.
V Rači aj bez prístreškov.
Kedysi nočák L137 jazdil vrchom .. No Hubeného bola obojsmerná.
Reakcia na: TomJ #3:
Súhlasím, len ti to zožerie vozidlo navyše. Riešením by bolo aby nejazdila Na pánty, ale chodil tam radšej služobák (napr. namiesto zbytočnej SL3), keďže do tej lokality aj tak nikto okrem beusákov necestuje. A to SLko by tam mohlo jazdiť aj priamo z Juráku.
Reakcia na: 810zssk #2:
Podľa mňa by sa N55 mala presmerovať cez Hečkovu, Kubačovu a Rustaveliho, aby lepšie obslúžila panelákovú časť Rače (prípadne smerom do Rače už cez Peknú cestu a Kadnárovu). A prestup na N56 by mohol byť pri MIÚ. Rača.
Reakcia na: jandro #1:
Tak podla DPB mas ist z Rendezu do Race cez Hodzko, asi trojnasobne dlhsie ako keby si isiel peso 🙂 Inak to ze nocak nejde do centra Race je fail celorocne.
z Rače na Rendez znova nie je zavedená obsluha večer, iba z Rendezu do Rače, aj to nie do jej centra