Premávka MHD na Silvestra a Nový rok

Na Silvestra bude posilnená premávka nočnej dopravy.

Silvester (31. decembra)

  • Denné linky budú premávať podľa bežných cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin. Premávka denných liniek nebude skrátená.
  • Električkové linky 1 a 4 budú po cca 20:00 premávať po obchádzkových trasách z dôvodu úzávierky Jesenského, Mostovej a nábrežia. Viac informácií o výluke nájdete nižšie.
  • Linky 29 50 70 a N33 nebudú od cca 22:00 do cca 02:00 premávať cez Vajanského a Rázusovo nábrežie. Viac informácií o výluke na nábreží je uvedených nižšie.
  • Na silvestrovské oslavy v centre mesta je možné dopraviť sa dennými linkami premávajúcimi cca do 23:00.
  • Na nočných linkách budú skrátené intervaly medzi spojmi na 15 - 30 minút, okrem liniek N56 N91 a N99, ktoré budú premávať podľa štandardných cestovných poriadkov. Posilnené odchody nočných liniek nájdete v cestovných poriadkoch v stĺpci 31.12./1.1.
  • Okrem bežných nočných liniek budú počas noci mimoriadne premávať aj električkové linky 3 4 a 9 v intervale 15 minút a od 03:00 v intervale 30 minút:
    • Linky 3 a 9 budú premávať po svojich štandardných trasách platných od 19.12.2019.
    • Linka 4 bude premávať medzi Kútikmi (Karlovou Vsou) a ŽST Nové Mesto, pričom do 02:00 pôjde po výlukovej trase cez tunel, Kapucínsku a Námestie SNP. Na Zlaté piesky je potrebné použiť nočnú autobusovú linku N53.
  • Linka N33 medzi 23:30 a cca 02:00 nebude premávať po nábreží, ale obchádzkou cez Einsteinovu. Viac informácií nájdete nižšie.
  • Všetky tu uvedené zmeny budú mať vozidlá zapracované vo svojich informačných systémoch a rovnako budú zobrazované na zastávkových tabuliach či už na internete alebo priamo na zastávkach. Cestujúci sa tak o aktuálnych odchodoch a trasách dozvedia vo všetkých informačných kanáloch.

Uzávierka Jesenského ulice medzi cca 20:00 a 02:00

Po 20:00 bude z dôvodu osláv príchodu nového roku uzavretá Jesenského a Mostová ulica obojsmerne. Po tomto čase budú linky 1 a 4 premávať po obchádzkových trasách:

  • Linka 1 pôjde okružnou trasou Hlavná stanica - Blumentál - Americké nám. - Nám. SNP - Obchodná - Hlavná stanica. Nebude obsluhovať zastávky STU, Vysoká (len v smere na Nám. Ľ. Štúra), Poštová (len v smere na Nám. Ľ. Štúra), Nám. SNP (len v smere na Nám. Ľ. Štúra), SND, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo námestie. Do centra je možné sa dostať po obchádzkovej trase a vystúpiť na Nám. SNP resp. Obchodnej ulici.
  • Linka 4 pôjde medzi zastávkami Kamenné nám. a Kráľovské údolie obojsmerne cez Nám. SNP, Kapucínsku a tunel. Nebude obsluhovať zastávky SND, Šafárikovo nám., Nám. Ľ. Štúra, Most SNP a Chatam Sófer. Namiesto týchto zastávok odporúčame použiť zastávky Námestie SNP, Kapucínska a Kráľovské údolie.

Uzávierka Vajanského nábrežia medzi cca 22:00 a 02:00

Z dôvodu konania ohňostroja bude medzi 22:00 a 02:00 uzavreté aj Vajanského nábrežie. Linky 29 50 70 a N33 budú premávať po zmenených trasách:

  • Linka 29 bude skrátená z Devínskej Novej Vsi len po Most SNP. Pod Mostom SNP bude zastavovať v smere do Devínskej Novej Vsi na nástupišti liniek 30 a 37.
    • Nebude obsluhovať zastávky Nové SND, Nám. Ľ. Štúra, Malá scéna, Most SNP (na nábreží).
  • Linka 50 bude medzi zastávkami Aupark a Twin City smerom k OD Slimák premávať cez Most Apollo, pričom zastaví na zastávkach Most Apollo, Prístavná a Panorama City.
    • Neobslúži zastávky Most SNP, Nám. Ľ. Štúra a Malá scéna.
  • Linka 70 bude skrátená z Podunajských Biskupíc po Nové SND. Výstupište bude na Krupkovej ul. na zastávke linky 78, nástupište na zastávke Malá scéna smerom do Podunajských Biskupíc.
    • Neobslúži zastávky Nám. Ľ. Štúra a Most SNP.
  • Linka N33 bude premávať medzi zastávkami Most SNP a Twin City obchádzkou cez Petržalku. V smere na Dlhé diely pod Mostom SNP zastaví na nástupišti liniek 30 a 37, v smere na Hlavnú stanicu zastaví na výstupišti linky 30 pod Mostom SNP.
    • Zastávky Malá scéna a Nám. Ľ. Štúra počas odklonu nebudú obsluhované, cestujúcim odporúčame využiť zastávky Twin City alebo Most SNP (nástupište liniek 30 37 resp. ich výstupište).

Odstavenie niektorých automatov z prevádzky

Dopravný podnik odstaví z prevádzky pred silvestrovskou nocou približne stovku automatov na cestovné lístky z dôvodu ich ochrany pred pyrotechnikou. Pôjde prevažne o automaty v centre mesta. Automaty budú opäť sprevádzkované v priebehu 1. januára. Cestujúcim odporúčame nákup cestovných lístkov vopred, prípadne využiť iné predajné kanály.

Nový rok (1. január)

Premávka denných liniek bude podľa bežných cestovných poriadkov platných pre voľné dni.

Linka 801 bude premávať až od 6:46 zo ŽST Rusovce a 6:55 z Rajky.

Linka 69 nebude premávať.

Podrobné odchody všetkých liniek MHD nájdete aj v ich cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk. Na dni 31. decembra a 1. januára sú vytvorené samostatné stĺpce s odchodmi pre tie linky, ktoré budú mať odchody odlišné oproti bežnej prevádzke. Pri ceste odporúčame použiť aj Plánovač cesty.


Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #32:
Najlepšie na tom je, že to už s reálne aj deje. Ja už tiež radšej volím auto, ak mám tú možnosť.
Reakcia na: ceres #33:
V čase strednej školy inteligenti z vyšších ročníkov kupovali "megatresky", alebo "megapiráty" a tie následne dávali do otvoru, kde dávalo výdavok z mincí, poprípade do okienka s lístkom. Podobne likvidovali aj bankomaty, trafiky a iné verejne dostupné služby. Aj tak si myslím, že pyrotechnický trend výrazne upadá, myslím si, že obavy z poškodenia majú klesajúcu tendenciu, stačí sledovať čo sa deje na sídlisku. Ešte pred 5 rokmi ohňostroje, všade petardy a výbuchy, teraz je to relatívne pokojné v porovnaní s minulosťou.
Reakcia na: ceres #33:
Povedal by som, že skôr išlo o poškodenia výdajného okienka.
Ľudia zvykli pchať petardy len do otvoru na mince alebo nejako aj do výdajného okienka? Ak len do otvoru na mince, nedalo sa na tých automatoch, kde sa dá platiť kartou, len zablokovať prijímanie hotovosti?
Reakcia na: Valec #31:
No a sme doma... Samozrejme, ak chceme aby ľudia išli autom, tak pokračujme v tomto štýle. Železničiari tiež roky ľudom hovorili aby išli autom keď sa im nepáči (a potom štrajkovali keď sa začali rušiť trate).
Reakcia na: 3pa3ck3 #27:
Ale existuje. Hlavnou alternatívou je IAD, ak chceš konkrétne verejnú dopravu, tak je to TAXI.
Reakcia na: Peter6607 #28:
Ale tu nebola reč o celoplošnom výpadku, ale o výpadku jedného z kanálov.
Reakcia na: Valec #26:
Pri obchode si nakúpim inde, alebo neskôr. Pri autobuse zostanem uviaznutý na zastávke. Druhá vec je, že keby mi dal obchod tovar zadarmo, tak ten tovar musí zaplatiť zo svojho. Naopak, ak ma dopravca prepraví bezplatne preto že mi nevedel predať lístok, tak žiadna strata oproti variantu nechať ma na zastávke nevzniká (to miesto nikomu inému nepredá, ak ten spoj nie je vyťažený na 100 percent).

Prenášanie technických problémov dopravcu na cestujúceho je klasický prístup šikany z pozície väčšej sily (my určujeme PP, takže my môžeme všetko), ktorý by v civilizovanej firme v roku 2020 už naozaj nič nemal hľadať. Ak sa pokazí technika, nech dôsledky nesie ten koho technika to je.
Reakcia na: Valec #26:
Ostatní dopravcovia v rámci IDS umožňujú predaj lístkov vo vozidle (aj v obchode máš pokladňu s hotovosťou, nemusíš platiť len stravenkami alebo kupónmi v prípade výpadku platby kartou). Veď aj v PP sa píše, že ak nefunguje OCL pre elektronickú peňaženku, tak si užívateľ kupuje lístok u vodiča, alebo cestuje zadarmo (teda v prípade DPB cestuje zadarmo, lebo neposkytuje predaj lístkov vo vozidle). Zmenilo sa niečo? Prečo by toto isté nemalo platiť v prípade, že prestane fungovať predaj JCL celoplošne?
Reakcia na: Valec #26:
V prípade problémov v konkrétnom obchode sa stále dá ísť ku konkurencii. Pri verejnej doprave väčšinou alternatíva neexistuje.
Reakcia na: 3pa3ck3 #11:
A keď v nejakom obchode nebude fungovať platba kartou (z akéhokoľvek dôvodu), tak budú rozdávať tovar zadarmo?
Reakcia na: 810zssk #24:
len pripomeniem, že platí jej aboslútny zákaz .... takže vytešovať sa znížením miery páchania kriminality je síce fajn, ale od optima to má stále ďaleko
Reakcia na: mack #23:
Ono to má ešte jeden rozmer a tým je že používanie pyrotechniky sa v posledných rokoch veľmi upokojilo. Ešte možno 5 rokov dozadu trieskali petardy dobrých niekoľko hodín pred a po polnoci. Dnes je toho oveľa oveľa menej, tak je otázne či vlastne ten problém ešte pretrváva (a ak áno, v akej miere).
Reakcia na: 810zssk #22:
Mohol by DPB spravit aspon to, ze zoberie trzby za listky tento rok a buduci rok necha automaty zapnute, vypocita usly zisk a zisti, ci sa to vobec ekonomicky vyplati tie automaty vypinat. Este by som podotkol, ze niekto poskodi ten automat prave kvoli tomu, ze nefunguje...
Reakcia na: ivanbuto #21:
Este by to slo cez aplikaciu. Ale to tiez nefunguje pre kazdeho.. Prave teraz ked sme na vrchole turistickej sezony a v centre su vybookovane hotely je to naozaj nestastne.
Reakcia na: 3pa3ck3 #11:
Tak akurát v noci na Hodžovom sa ma pýtali dve návštevníčky zo zahraničia, ako si vedia kúpiť lístok na N61. A keďže nemali ani slovenské mobily ani kmeňovú kartu, tak žiaľ som im musel povedať, že lístok si nevedia kúpiť, ale nech to risknú, revízori nechodia.
Reakcia na: Jadran #19:
Električky chodili dosť plné aj po minulé roky. To si pamätám už ako dieťa. Majú tradíciu a ľudia o nich vedia. Čo bol vždy problém boli posilové autobusové spoje, najmä tie x:15 a x:45 ktoré aj v tých najsilnejších hodinách chodili poloprázdne. Z tohtoročnej skúsenosti mám pocit že sa to trochu zlepšilo, zrejme aj vďaka lepšej informovanosti ktorú spomínaš. Osobitne tie zastávkové tabule majú potenciál zlákať nejakeho toho cestujúceho (alebo naopak neodradiť niekoho kto o posile čítal a zrazu ju tam nevidel uvedenú, ako po minulé roky).

Čo sa Borskej týka, to je prejavom zvláštneho bratislavského fenoménu, že o tom ako často bude mať MČ nočák rozhoduje či má električku. Keby už bola otvorená trať do Dúbravky, mala by o 4 spoje za hodinu viac ako teraz, pritom dopyt by bol rovnaký. To sa mi vždy zdalo trochu nešťastné (je napr. dopyt na Vajnorsku väčší ako bárs do DNV?), ale hát neviem čo s tým, lebo rozumiem že su za tým prevádzkové okolnosti (výprava).
Reakcia na: Solider #2:
Dúfam, že si uvedomuješ, že N33 a N34 neboli počas uplynulej noci posilnené preto, aby mohli súbežne jazdiť po Karloveskej s elinami a aby si im mohol závidieť túto tvojimi slovami príliš posilnenú MHD, taktiež si snáď uvedomuješ že spomínané dva nočáky obsluhujú podstatne dôležitejšie oblasti ako zastávky pri električkovej trati v KV.

--

Nejaké ďalšie moje postrehy:

Počas silvestrovskej noci na Borskej smerom do Dúbravky vznikol instantný nočný prestupný uzol, ľudia z električiek pokračovali ďalej do Dúbravky N34-kou. Takýto systém sa mi veľmi páčil, posilové spoje konečne nevozili vzduch, ale ľudia snáď prvýkrát v histórii o nich vedeli (niektoré električky boli až prekvapivo moc "nafullované") a vedome na nich čakali na zastávkach.

Taktiež musím opäť raz pochváliť to, čo minulý týždeň na Štedrý deň. Všetky nočné služby, autobusové aj električkové, posilové aj kmeňové (ktoré mali v túto noc mierne upravené odchody oproti bežnému obehu) boli nahraté v palubákoch. Vozy hlásili zastávky, zastávkové tabule ukazovali každý jeden spoj, ktorý bol v premávke. Dokonca už večer po ôsmej hodine pri výluke na nábreží boli spoje dotknutých liniek (29, 50, 70) v palubákoch upravené (!) so správnym označením na transparentoch aj vyhlasovaním zastávok.

Zrazu to ide. Aj na jeden deň. Verím, že to bude takto pokračovať pri výlukách aj v budúcnosti.
Reakcia na: Ike #17:
Prave to vnimanie "rydzeho hejtu" ma dost trapi, lebo to proste nie je pravda. Ak by sme spravili rebricek nezamestnancov DPB zoradenych podla toho v akom rozsahu tu firmu obhajuju, tak budem pomerne vysoko. Ale aj tak som hejter.. okej no, tak teda budem hejter...

Co sa BIDky tyka, toto je na debatu s partnermi. Nevidim zasadny rozdiel medzi tymto a tym co maju v neobsadenych staniciach ZSSK / RJ. Ale nech je ako chce, riesenie sa musi najst. Nemoze to fungovat tak ze DPB podstatnym sposobom obmedzi predaj a nech si to cestujuci poradi ako chce. To je to typicke prehadzovanie svojho problemu na cestujuceho viac-menej z pozicie sily (my nic nemusime a cestujuci musi zniest co si vymyslime).

Dost pomoze platba karta vo vozidlach, aj ked to stale este nebude ideal.
Reakcia na: 810zssk #16:
Ešte raz. Je úplne jedno akú formu na bezplatnú dopravu použiješ, vždy spôsobíš výpadok tržieb. A síce možno ledva badateľný, ale spôsobíš výpadok aj Slovak Linesu, aj ZSSK aj RegioJetu. A to je vnímané mimoriadne citlivo nie len u týchto spoločností, ale aj u ich objednávateľov od dola až hore. Za bývalého vedenia mesta sa takéto aktivity diali bežne, vždy nejaké výnimky a ostatní partneri to vnímali kriticky. Za súčasného vedenia sa to stalo raz a primátor sa ospravedlnil a prisľúbil spoluprácu. To sa deje.

A len preto, že ty prídeš a povieš, že to nie je problém, tak to neznamená, že to nie je problém. Ak by sa do toho išlo, už dnes je naštvaný aj župan a aj minister s argumentami, na čo je nám IDSka. Nechceli sme azda zmenu? Či ideme pokračovať v starých šľapajách?

A nepreháňaj, nikto neberie nič osobne. Len by som od teba očakával konštruktívnejšie arguemnty, lebo v poslednom čase sa to mení na rýdzi hejt. Ja som sa v tomto prípade práveže zastával BIDky, pretože o paródii IDS si zvykol hovoriť.

Nejdem obhajovať opatrenie vypnutia označovačov, len sa Ti snažím vysvetliť, že operatívne riešenie nie je tak jednoduché, ako si predstavuješ.