Po posúdení viacerých variantov vyšla táto trať vo všetkých aspektoch najlepšie.
Primátor hlavného mesta Matúš Vallo na verejnej prezentácii dňa 29. októbra 2019 predstavil mestom Bratislava preferovaný variant električkovej trate v novom bratislavskom centre, ktoré vzniká na území medzi Pribinovou, Košickou a Mlynskými nivami. V tomto území sa v budúcnosti má denne pohybovať okolo 200 tisíc ľudí.
Po posúdení rôznych aspektov (dopravno-technické obmedzenia, pozemky, čas výstavby, hluková záťaž, náklady na výstavbu, ...) vyšiel ako najvýhodnejší variant po priamo Pribinovej, Košickej a Miletičovej, ktorý ako najvýhodnejší navrhla v minulosti aj spoločnosť J&T Real Estate (JTRE). Mesto však nevyužíva projekt JTRE, ale spracováva svoj projekt. Alternatívne sa posudzovali rôzne varianty po Dostojevského rade, Landererovej, Čulenovej a Pribinovej.
Medzi prezentované výhody preferovaného variantu patrí nízka hluková záťaž na SND (priama trať bez oblúkov), výstavba na mestských/štátnych pozemkoch, najnižšie náklady na výstavbu, či najrýchlejšie realizovateľný variant. Tento variant zároveň ponúka do budúcnosti najvýhodnejšie napojenie na uvažovanú električkovú radiálu do Podunajských Biskupíc, ktorá sa predbežne plánuje buď po Mlynských nivách, alebo okolo Zimného prístavu.
Po novej trati je uvažovaná podľa dopravného modelu premávka dvoch električkových liniek, jedna z Karlovej Vsi do Ružinova a druhá z Petržalky do Ružinova.
Podľa primátora by mohla byť výstavba novej električkovej trate v navrhovanom variante realizovaná do roku 2024. Ostatné varianty trate by si podľa odhadov vyžadovali dva roky navyše. Náklady na výstavbu sa odhadujú vo výške okolo 18,4 mil. € (+21,3 mil. € trať na Košickej). Mesto bude žiadať od developerov v danej oblasti, aby sa finančne podieľali na výstavbe električkovej trate. Takýto záväzok v minulosti prezentovala napríklad spoločnosť JTRE.
Doplnené: Prezentáciu s analýzou jednotlivých posudzovaných variantov tratí je možné nájsť na tomto odkaze.
lostrail
Z prvej varky:
1. Plyn pod tratou nesmie byt len v pripade povrchoveho vedenia alebo aj v pripade, ze by sa na tom mieste riesila povedzme estakadou? OK, mozno by to bola dobra raritka, estakada len tak v poli, ale ak ide o to, aby sa k plynovodu dostala technika v pripade havarie, toto by mohlo byt riesenim. Je niekde mapka, kadial presne ten plyn vedie?
2. Vieme, o ktory dom, resp. pozemok sa jedna? Tomasikova je dost siroka ulica a pre pripadnu elektricku sa da vymysliet toho pomerne vela. Po trnavsku cestu je tam dost miesta v strede a toto miesto pokracuje aj dalej, kde napr. este pred odbockou na Drienovu je cesta dost siroka na tri pruhy, pricom by bol potrebny pomerne maly zasah do parcika na pravej strane (resp. dalej v pohode aj na lavej strane) a elektricka by tam v pohode vosla aj so zastavkami. Za krizovatkou s Ruzinovskou je zas miesto na lavej strane ulice, ale nikde nezavadzia nic, co sa neda prekonat. Uz vacsi problem vidim, keby bola snaha tahat elektricku dalej, k Biskupickej radiale. Taka Kastielska, to bude celkom tazke.
4 (k trojke nie je co napisat). Prepojenie po Riazanskej samo o sebe (bez pokracovania trate z Tomasikovej aspon po Ruzinovsku radialu) velky zmysel nema.
5. "2. Etapa ET v Petržalke plus ešte nerozhodli, Či bude vybudovaný triangel na Jungmanovej,čo je v návrhu lepšej dopravy a Pri Kauflande, čo navrhuje urbanistická Štúdia Centrálna rozvojová os Petržalka."
Toto by som celkovo poprosil vysvetlit. Aky triangel? Za akym ucelom? Odbocenie trate k ZST Petrzalka? Ale tak by si predsa kvalitne pokazili sibenicny interval, ktory tam chcu nasadit. Ci to len pripravia, ze mozno raz? Nemyslis nahodou kolajove spojky, pripadne slepe kolaje, no nie triangel?
***
Z druhej varky:
1. "ako okruh Pribinova – čo je asi úplny sen, pri súčasnej rozkopávky Karlovka- Dúbravka"
Prepac, ale tu nemam ani obraz, ani zvuk. Co ma byt ako okruh Pribinova? Ako s tym suvisi rozkopavka v KV a Dubravke? Este som dufal, ze to nejako suvisi s prvym bodom tej prvej varky, ale postavit predlzenie Vajnorskej radialy ako okruh cez Pribinovu sa mi zda teda kvalitny zahul, cize s najvacsou pravdepodobnostou myslis nieco ine. Prosim ta, napis to jasne a zrozumitelne, no hlavne cele.
2. "príprava a realizácie 2. Etapy el. Petržalka Jungmanová-Janíkov Dvor, kde vôbec nie je jasne ( stavená uzávera, zosúladenie centralnej rovojovej osi Petržalka s plánmi projektu električky a podaní projekt do Bruselu na schválenie, zmena územného plánu v zastupiteľstve"
CO v tomto pripade nie je jasne?
3. "musí sa dobudovať z dvojkolajnenie na Vajanskom nábreži vrátane križovatky Šafarikovo námestie (inak sa nepohneme v pred, čo sa rieši koľko 20 rokov??) ( nikto ani v dopravnom modely s tým nepočítal)"
Toto podla mna cely cas blokuje KDI, lebo by sa musel vypustit jeden pruh pre IAD smerom k Safku. Suhlasim, ze toto by sa malo urobit.
4. "Križovatka Trnanvské Mýto s napojením na všetky smery tj. Vajanskú radiálu ( nikto neriešil, keby aj len ako dočasné riešenie kým sa postaví ta iná spojnica cez Tomášikovu za 10 rokov"
Predpokladam, ze myslis Vajnorsku radialu. V kombinacii s tym, co si pisal o Poluse je vsak toto nieco, co sa neurobi uz asi nikdy. Taka odbocka by krizovatku vyrazne zatazila. Nehovoriac o tom, ze stavat cokolvek kvoli ex-Polusu je trochu kontraproduktivne, kedze klientelu mu ukradol Central priamo na Trnavskom myte, ktory ma absolutnu vyhodu vdaka svojej polohe.
Cize mohol by si presne napisat, co magistrat povazuje za realne a ked nie, tak preco. Za seba napisem, ze rozhodne podporujem zdvojkolajnenie Vajanskeho, aj ked ja mam zas info, ze na Safku sa nebudu realizovat odbocenia zo vsetkych smerov a na vsetky smery, pricom argumentom bola zasa priepustnost. Okrem toho podporujem predlzenie trate na Tomasikovej az po Gagarinku s vyhladovym napojenim na Biskupicku radialu. Trnavske myto bohuzial zostane tak, ako je, ziadna dalsia odbocka sa budovat nebude. aj ked povedzme, slo by to alternativne riesit inak, napr. cez Druzstevnu, kedze krizovatka s Miletickou uz ma svoj signalny plan a pribudla by vlastne len jedna CSS na krizovatka Skultetyho x Vajnorska x Drustevna, cim by Trnavske myto nebolo az tak hrozne zatazene. Problem vsak je, ze elektricka by tu de facto obchadzaala prestupny uzol a to nie je velmi koncepcne. Toto sa v lokalite neda vyriesit, kedze Zahradnicka je prilis uzka na zaokruhovanie a zastavky Trnavskeho myta na druhej strane krizovatky sa tiez budovat nebudu.