Preferencia vozidiel mestskej dopravy pribudne na Záhradníckej a Štefánikovej.
Po nedávno zriadených nových vyhradených pruhoch pre verejnú hromadnú dopravu vo Vrakuni a pred Vajnorami pribudnú takého jazdné pruhy aj v širšom centre mesta. Magistrát hlavného mesta ich bude realizovať v súvislosti s blížiacim sa Európskym týždňom mobility. Ako prvé budú zriadené vyhradené pruhy pre autobusy a trolejbusy na Záhradníckej a Štefánikovej ulici. V týchto nových vyhradených pruhoch bude okrem autobusov a trolejbusov povolená aj jazda cyklistov.
Od utorka 10. septembra by mal pribudnúť vyhradený pruh na Záhradníckej ulici medzi Odborárskym námestím a Karadžičovou v smere z centra. Po ukončení opravy plynovodu bude v tejto časti ulice vyhradený pruh zriadený aj v smere do centra. Vyhradený buspruh by mal zlepšiť nepriaznivú dopravnú situáciu na linkách 202 207 a 212, ktoré v tomto úseku často uviaznu v dopravnej zápche.
K skráteniu jazdnej doby autobusov a trolejbusov príde aj na Štefánikovej ulici, kde bude vyznačený vyhradený jazdný pruh medzi zastávkami Hodžovo námestie a SAV v smere k Hlavnej stanici. Týmto úsekom v špičkovej hodine prechádza 41 vozidiel MHD ráno a 36 popoludní na linkách 83 84 93 a 212. Magistrát očakáva, že vyhradením jazdného pruhu pre vozidlá MHD sa skráti jazdná doba na Štefánikovej o tretinu (t.j. o cca 1 minútu) a zlepší sa pravidelnosť premávky jednotlivých liniek. V priebehu jesene príde aj k úprave svetelnej signalizácie na križovatke Štefánikova - Križkova, ktorá bude doplnená o samostatný signál pre autobusy a trolejbusy, čím sa prejazd Štefánikovou ulicou ešte viac skráti.
Vyhradený buspruh bol na Štefánikovej skúšobne zriadený pri príležitosti Európskeho týžňa mobility už aj v roku 2012. Napriek tomu, že polícia nepostihovala nedodržiavanie predpisov, a teda niektorí nedisciplinovaní vodiči buspruh ignorovali, podarilo sa dokázať, že buspruh dokáže výrazne znížiť jazdné doby (o tretinu) a zlepšiť presnosť MHD (o viac ako polovicu). Hoci podľa vtedajšieho primátora mal byť buspruh na Štefánikovej po dobrých skúsenostiach s ním zriadený ako trvalý, nakoniec po skúšobnej dobe už obnovený nebol, pretože s ním nesúhlasila Komisia dopravy a informačných systémov MsZ.
Janik11
- prídlažba je extrémne klzká aj za sucha
- množstvo výmoľov, vyjazdených koľajníc práve v časti, kde by mali jazdiť cyklisti
- presahujúce objekty do vozovky, najmä stromy a kríky
- enormné množstvo kanálových poklopov s dlhými otvormi v smere jazdy - extrémne nebezpečenstvo pre užšie profily kolies
A na záver: cyklista nie sú len dve kolesá v rade, ale aj objem nad nimi. Čo do plochy je cyklista cca 1/3 auta, tak to treba rešpektovať... Obiehaj na 25 cm, ak ideš 10 km/h, ale na meter a pol, ak ideš 50.