Dopravný podnik zakúpil 5 autobusov MAN NG 313 a 6 autobusov Solaris Urbino 18 z Rakúska a Nemecka.
V pondelok 24. júna 2019 boli do premávky s cestujúcimi na linke 75 zaradené kĺbové autobusy MAN NG 313, ktoré bratislavský dopravný podnik zakúpil ako ojazdené z rakúskeho Klagenfurtu. Ide o 5 kĺbových štvordverových vozidiel s rokom výroby 2004, ktoré sú plne klimatizované a nízkopodlažné. Prepravná kapacita vozidiel je 160 cestujúcich. Vozidlá prišli do Bratislavy v pôvodnom krémovo-bordovom nátere, postupne však budú prelakované do typického bratislavského červeného laku.
V krátkom čase sa do prevádzky zaradí aj šesť kĺbových autobusov Solaris Urbino 18, ktoré predtým premávali v nemeckom Berlíne. V tomto prípade ide o kĺbové 3-dverové vozidlá z roku 2005, taktiež plne klimatizované a nízkopodlažné. Solarisy majú prepravnú kapacitu 151 cestujúcich.
Všetky vozidlá boli vybavené optickým aj akustickým informačným systémom pre cestujúcich a štandardným tarifným systémom. Tlačidlá na otváranie dverí v interiéri boli označené nálepkami v slovenčine, rovnako aj piktogramy v interiéri boli označené slovenskými nápismi. Pred uvedením do prevádzky prešli vozidlá technickými prehliadkami a potrebnou údržbou.
Nákup ojazdených autobusov zrealizoval dopravný podnik v uplynulých týždňoch pre rýchle doplnenie vozidlového parku autobusov v súvislosti s vyššou potrebou kĺbových vozidiel počas električkových výluk. Všetkých 11 zakúpených autobusov vyšlo dopravný podnik na 100-tisíc €, čo nepredstavuje ani tretinu ceny jedného nového kĺbového autobusu.
"Autobusy značky MAN boli zakúpené za 3 % ceny nového autobusu (33-krát lacnejšie ako stojí nový autobus) a Solarisy boli zakúpené za 2 % ceny nového autobusu (50-krát lacnejšie ako stojí nový autobus). Technický stav všetkých týchto vozidiel bol preverený pracovníkmi DPB, a.s. ešte pred nákupom," uviedol DPB vo svojej tlačovej správe. Navyše, na rozdiel od minulosti, kedy si dopravný podnik prenajímal ojazdené autobusy cez tretiu stranu, tentokrát si autobusy podnik nakúpil priamo sám.
Všetkých 11 zakúpených autobusov bolo zaradených do vozovne Jurajov dvor, odkiaľ by mali byť spočiatku vypravované na linky 59 a 75, kde by mali nahradiť už takmer 30-ročné kĺbové Karosy, ktoré majú najlepšie roky dávno za sebou. Na autobusoch bol zároveň použitý nový systém prideľovania podnikových evidenčných čísiel, ktorý pri nových vozidlách nahradí doterajší systém, kde prvá číslica označovala dopravnú prevádzku, druhá typ autobusu a posledné dve označovali poradové číslo vozidla daného typu. Vzhľadom na časté presuny vozidiel medzi vozovňami bez zmeny ich čísiel, už pôvodný číslovací systém stratil opodstatnenie.
V novom systéme zostávajú naďalej štvorciferné evidenčné čísla, ale nebude v nich zakódovaná príslušnosť k dopravnej prevádzke (vozovni). Rozsahy čísiel sú po novom rozdelené podľa druhu a dĺžky (napr. čísla začínajúce číslicou 3 predstavujú kĺbové vozidlá). Jednotlivé typy autobusov budú v daných rozsahoch oddeľované desiatkami, resp. stovkami. Autobusy MAN NG 313 dostali čísla 3201 až 3205 a autobusy Solaris Urbino 18 boli očíslované číslami 3211 až 3216 (ďalšia voľná desiatka v danej dĺžkovej kategórii). Zároveň bol použitý nový font evidenčných čísiel.
bobitwo
2)Životnosť električky je cca 30 rokov, po generálke 50-60. Len si pri tom treba uvedomiť pár vecí. Na jej životnosť vplýva zásadne niekoľko vecí a to použité materiály v interiéri (tie staré plastové červené sedačky síce na výzor boli vyblednuté a podobne, ale vydržali 30 rokov bez problémov. Žiaľ ľudia sú fajnový, tak potrebujú polstrované sedačky, tie samozrejme 30 rokov nevydržia), údržba koľají, kde v BA prebieha čistenie koľají tak raz za rok, kým inde napríklad aj v takej Prahe každý deň, resp. každý druhý deň. To má dopad na životnosť samotných koľají aj kolies a dokáže predlžiť životnosť o veľkú porciu km.
3) Väčšina ľudí je rozmaznaná, neberte to ako urážku, ale ako fakt. Ľudia očakávajú že budú sedieť novom dopravnom prostriedku, starom max 3 roky, plne klimatizovaný najlepšie na 19 stupňom v kožených sedadlách. Žiaľ to je nereálne. Napríklad v Prahe sa aj v súčastnosti používajú aj nové električky s plastovými sedačkami. Má to výhodu, vydržia dlhšie, ľahšie sa udržujú čisté.