Po šiestich rokoch zbytočne pomalej premávky nastáva náprava.
Ešte v roku 2013 zaviedol dopravný podnik rýchlostné obmedzenie pre električky pri oboch koncoch tunela pod hradom z 50 km/h na 15 km/h, čím sa predĺžila jazda električiek tunelom približne o 26 sekúnd. Cieľom bolo obmedzenie hlučnosti prechádzajúcich električiek pri portáloch tunela. Na základe sťažností obyvateľov bývajúcich pri tuneli na nočný hluk vtedy vydal Regionálny úrad verejného zdravotníctva rozhodnutie o obmedzení hluku v nočných hodinách. Na základe tohto rozhodnutia dopravný podnik električky spomalil, pričom spomalenie bolo celodenné.
Od piatka 21. júna 2019 môžu električky počas dňa v celom tuneli opäť premávať rýchlosťou 50 km/h. Obmedzenou rýchlosťou 15 km/h budú pri tunelových portáloch (na oboch koncoch v dĺžke 70 m) premávať už len v noci v čase medzi 22:00 a 6:00. Rýchlosť 15 km/h zostáva naďalej celodenne v oblúkoch pred oboma portálmi tunela, kde vzniká najviac hluku.
Cestujúci do Karlovej Vsi od rovnakého dňa ocenia aj zrušenie pomalej jazdy električiek cez priecestie pri internáte Družba v smere na Molecovu. Po oprave poškodených koľajníc tadiaľ môžu električky premávať rýchlosťou 30 km/h.
Jadran
Ľudia, nevytvárajte problémy tam, kde nie sú a choďte sa pozrieť do sveta. Ideálne niekde tam, kde nemajú poňatia, čo to je zastávka na znamenie, lebo platí jednoduché pravidlo:
Zvonili? Zastavím.
Substrát na zastávke? Zastavím (a NERIEŠIM či chcú alebo nechcú ísť so mnou - STOJA na zastávke a šmitec).
Nikde nikoho? Nikto nezvonil? Nezastavím.
Dopočutia.