Dopravný podnik testuje trojvozňovú súpravu električiek

Hľadá sa spôsob ako zvýšiť prepravnú kapacitu na niektorých linkách.

V týchto dňoch je možné v uliciach mesta stretnúť neobvykle dlhú trojvozňovú súpravu električiek typu ČKD T6A5. Dopravný podnik zatiaľ bez cestujúcich skúša súpravu vozňov #7949+7950+7956, ktorá je dlhá takmer 47 metrov.

Ako uviedol primátor hlavného mesta, ide o hľadanie spôsobu, ako za súčasných možností zvýšiť prepravnú kapacitu na niektorých električkových linkách a tým zvýšiť komfort cestovania mestskou hromadnou dopravou. V rámci skúšobných jázd sa overuje spolupráca jednotlivých vozňov v súprave a zisťujú sa prípadné problémy pri prevádzke takejto súpravy.

Ak testy trojičky dopadnú dobre a odstránia sa prípadné problémy, do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi by sa takáto trojvozňová súprava mohla podľa slov predsedu predstavenstva DPB (vo videu nižšie) zaradiť na prelome mája a júna tohto roka. Odhadujeme, že by mohla byť nasadená na linku 7.

Prepravná kapacita trojvozňovej súpravy T6A5 by bola 492 cestujúcich, čo je o 136 cestujúcich viac, než má veľkokapacitná nízkopodlažná električka Škoda 30T ForCity Plus dlhá 32,5 metra.

Prevádzka trojvozňových súprav T6A5 sa v Bratislave overovala už aj v 1990-tych rokoch, ale k pravidelnej prevádzke trojičiek neprišlo.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bmpeer #19:
Ale tohto roku je novinka práve v trojiciach T6. Ide však evidentne o šotohranie, keďže jednak sú T6 v Ostrave výbehové, jednak používajú košický kuplovací model (mimo trvalé spojenie ESW preč), takže si na vozy do trojičiek museli namontovať ESW-čka z nejakých odstavených.
Reakcia na: Bmpeer #19:
Sorry, to som vtedy nejako nepostrehol. Mea culpa 😨
Reakcia na: Jojan #17:
Ostrava sa nepridáva, Ostrava trojičkovala už aj minulý rok. 🙂 http://transphoto.ru/photo/1127755/
Reakcia na: Jojan #17:
DPB ako trendsetter? Nasleduje zastávka Odbojárov!
Reakcia na: Mirtschi #16:
Pridáva sa aj Ostrava.
Viď posledné príspevky: https://www.k-report.net/discus/messages/48/385.html?1561734532

Začína sa "trojičková móda" 🙂
Reakcia na: BigMac #13:
Tak nakoniec trojvoznové súpravy z vozňov T6A5 bude mať aj Brno. DPMB kúpil na to vozne z Prahy. Ako vyriešili oni ten elektrotechnický problém? Brnenská električková sieť má tiež v troleji mínus a Praha plus.
Navyše ešte jeden energetický dodatok:

T6A5 s výzbrojou TV3 (variantne TV13) má VYŠŠIU mernú spotrebu v kWh/km ako stará T3 so zrýchľovačovou (teda odporovou) výzbrojou ČKD TR37 (variantne TR37/10m).
Reakcia na: Mirtschi #12:
Nestačilo, viď kolaborát fanatikovi
Reakcia na: fanatikmhd #11:
ČKD podvozky 1000 mm a menej sú na ráme tvaru písmena H.
1435 mm a viac sú na ráme tvaru dvoch protiľahlých L.

Spoločnými náhradnými dielmi pre H a pL sú jedine TM, prevodovka, kardan, 600V= svorkovnica, 24V= svorkovnica, brzdiče ČB/KB a magnetka a aj to nie 100%-ne zameniteľnými, nesedia dĺžky niektorých tiahel a pod.

Záver: NEDAJÚ, resp. nedajú tak, aby to bolo ekonomicky oprávnené, ono by to bola vlastne novostavba a tú by bolo treba schváliť.

Riešenie technické: previazať na hotové 1000 mm podvozky, ideálne (kývačkový) komfort.

Riešenie ekonomické: čo najďalej preč od toho.

Problém elektrotechnický ako bonus: Ostrava má v troleji mínus!!! T6A5 má výzbroj TV3, kto nakreslí zmenu polarity? Na kostre z OV je +, kostra je spoločná aj pre 600V=, aj pre 24V=.

Drž sa pevne laminátového štvrťvolantu, keď budeš hľadať húkačky, tak mačkaj v jeho osi červené ochytané tlačítko, nevymýšľaj sprostosti a na pershingu nehľadaj shunty...
Tiež akurát čítam, že DPO sa začíná zbavovať vozov T6A5, zatial vyraduje dva 1131, 1135 a naviac na rozdiel od Prahy tieto majú skladacie dvere. Pokial teda DPB by sa rozhodol prevádzkovať "trojičky" , tak je akurát dobrá príležitosť na doplnenie vozňov. Myslím od DPO nebudú v nejakom extra zlom stave, stačilo by ich trochu zrepasovat a podvozky vymeniť.
Akurát čítam, že Ostrava!!! vyraďuje vozidlá T6A5 pre nadbytočnosť (náhrada za Stadlery). A tu treba vozy. Bol by to problém? resp dajú sa 1000mm podvozky pre T6A5 vytvoriť prerábkou 1435 a ND z T3kových?
Reakcia na: rini17 #9:
Tak ale vodiči z jednej nemenovanej vozovne električiek, ktorí jazdia zásadne iba s vozmi na prvý podvozok (lebo iba nim dodržiavajú všetky predpísané obmedzenia) - a to aj s 2xT, 29T či 30T, sú úplne iný problém, ktorý by sa nemal spájať s otázkou prevádzky trojičiek.
Som zvedavý či plazenie na výhybkách nezneguje pridanú kapacitu...nehovoriac o vodičoch ktorí po prejdení výhybky dupnú na to o vozeň skôr.
Reakcia na: Kobenhavn #7:
To si davas velke nadeje s tou petrzalkou :DD
Podľa mňa veľmi dobrý nápad 🙂 Rača a po dostavaní Petržalka toto bude podľa mňa veľmi potrebovať 🙂
Reakcia na: mirec240 #1:
Jeden z variantov 'veľkokapacitných' električiek: 2x 30T 🙂
Reakcia na: Troll #3:
Aha, slepý som. My bad. 😂
Reakcia na: yellowcaptcha #2:
Kde sa tam spomína "električka s 3 súpravami"?
Dopravný podnik testuje trojvozňovú súpravu električiek, Bratislava - hlavné mesto SR testuje električku s tromi súpravami. 🙈
Nie som si istý, či sa toto uchytí. Najprv by sa mali upraviť všetky CP tak, aby niektoré električky nevozili vzduch. A druhá vec je tá, že takto bude vo celkový počet súprav vo výprave nižší (samozrejme keď sa začne rekonštruovať KV radiála, nejaké sa uvoľnia...). Ale tak ťažko povedať takto dopredu, treba najprv nejaké výsledky z premávky s cestujúcimi. No skôr by som fandil novým veľkokapacitným električkám (raz v budúcnosti), než trojičkám z T6...