Premávka liniek MHD počas vianočných prázdnin (24.12.2018 – 7.1.2019)

Prehľad premávky MHD v jednotlivých dňoch počas prázdnin a sviatkov.

V období vianočných a novoročných sviatkov a školských prázdnin od 24. decembra 2018 do 7. januára 2019 nebudú premávať linky 133 a 192. Počas sviatkov, kedy budú zatvorené obchody, nebude premávať linka 69. Linky, ktoré majú v cestovných poriadkoch uvedený aj režim školských prázdnin, budú v tomto období v pracovných dňoch premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin.

Prehľad premávky liniek MHD v jednotlivých dňoch je uvedený v tabuľke. Zmeny platné počas Vianoc a Silvestra budú zapracované aj do cestovných poriadkov a plánovača ciest na našich stránkach.

Novinkou bude premávka denných liniek na Prvý sviatok vianočný (25. decembra) a na Nový rok (1. januára) v štandardnom víkendovom režime (s výnimkou linky 801, ktorej premávka začne neskôr).

Deň Režim premávky MHD Spresnenie
24. december (pondelok - Štedrý deň)

voľný deň (do cca 17.00)

nočné linky od 18.30 z centra

linka 69 premáva do 14:00

nočné linky budú do 23:30 premávať v intervale 30 minút, následne podľa cestovných poriadkov

na polnočné sv. omše odporúčame využiť nočné linky s odchodom z konečných zastávok o cca 23:00

25. december (utorok - 1. sviatok vianočný)

voľný deň

nepremáva linka 69

linka 801 bude premávať až od 6:46 zo ŽST Rusovce a 6:55 z Rajky

26. december (streda - 2. sviatok vianočný)

voľný deň

nepremáva linka 69
27. - 28.  december (štvrtok - piatok)

pracovný deň - školské prázdniny

nepremávajú linky 133 192

29. - 30. december (sobota - nedeľa)

voľný deň

 

 
31. december (pondelok - Silvester)

pracovný deň - školské prázdniny

Odklon električiek z Jesenského po 19:30; linky 4 a 6 v smere do Dúbravky cez Nám. SNP a tunel, linka 8 presmerovaná z Obchodnej cez Kapucínsku, tunel, Most SNP na Šafárikovo nám.

Odklon liniek 4 8 29 50 70 po 22. h z nábrežia:

  • linka 4 obojsmerne cez tunel,
  • linka 8 smerom do mesta cez Krížnu a Špitálsku po Nám. SNP, do Ružinova z Nám. SNP cez Obchodnú,
  • linka 29 skrátená z Devínskej po Most SNP,
  • linka 50 neobslúži zastávky Most SNP a Malá scéna,
  • linka 70 skrátená po Malú scénu (Krupkova ul.).

Odklon linky N33 medzi 23:30 a 2:00 medzi Mostom SNP a Twin City cez Petržalku (pod Mostom SNP zastaví ako linka 30).

Posilová doprava na oslavy Nového roka: 

  • mimoriadne električkové linky N5 N8 N10 v intervale 30 minút*,
  • premávka nočných liniek N21 N29 N31 N33 N34 N37 N53 N55 N61 N70 N74 a N80 v intervale 30 minút
  • premávka liniek N72 N93 a N95 v intervale 15 minút v čase od 23:30 do 2:00 a následne 30 minút
1. január (utorok - Nový rok)

voľný deň

nepremáva linka 69

linka 801 bude premávať až od 6:46 zo ŽST Rusovce a 6:55 z Rajky

2. - 4. január (streda - piatok)

pracovný deň - školské prázdniny

nepremávajú linky 133 192 

5. január (sobota)

voľný deň

 

 

6. január (nedeľa - Traja králi)

voľný deň

 

nepremáva linka 69

popoludní premávajú linky 7 a 131, linka 2 bude kapacitne posilnená

7. január (pondelok)

pracovný deň - školské prázdniny

 

nepremávajú linky 133 192

(*) Mimoriadna posilová linka N5: Rača - Obchodná - Dúbravka, linka N8 Ružinov - Blumentál - Obchodná - Kamenné nám., linka N10 Vozovňa Jurajov dvor - Vajnorská - Špitálska - Nám. SNP.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #66:
Niekde to aj popridávali.
N53 N34 či N33 z pod mosta pre spojenie spodného centra zo stanicou.
No nie koncepčne pre celú sieť, ale kde vedeli tie vozy použiť pre nočák.
Reakcia na: david1 #65:
Dieru treba riesit koncepcne, lebo sa netyka len vychodnych elektrickovych radial. Rozumnym riesenim by bolo zrusenie "polrozjazdov" a riesenie vsetkych rozjazdov ako kompletnych, s prichodom aj odchodom. Teda doplnenie prichodov na 23:30 a 00:00 a odchodov o 04:30.
Reakcia na: Solider #64:
To by šlo podobne ako urobiť výjazdy už z Rače.
No museli by to zapracovať riadne do špeciálnych CP.

Tie výjazdy cez mesto by sa hodili celoročne.
Kvôli diere medzi 3:30 a 5:18 resp. 4:55 pri pešom presune až na Mariánsku.

Reakcia na: david1 #63:
Však práve preto píšem, že prvé výjazdové spoje z vozovne JD do Rače by nešli cez Vazovovu, ale cez centrum (cca 4.20 a 4.40 z Poštovej). Čiže by tam nebola diera. Pri tých spojoch z Rače je to zbytočné, keďže už od Vinohradov sú riadne spoje do Dúbravky a navyše tá posilovka je tam kvôli odvozu ľudí z mesta na radiály, t.j. stačí posledný odchod o 3.40 hod. z Rače do Dúbravky (z Poštovej okolo 4.00 a potom už idú riadne spoje do Dúbravky o cca dvadsať minút).
Reakcia na: Solider #61:
Prvá do Rače ide predsa až o 5:18.
To by bola diera 90 min.
Reč bola predsa o spojoch z Rače. Odtiaľ resp. až od Vinohradov bude zbytočný súbeh.
Reakcia na: david1 #59:
A ešte k autobusovým zastávkam na Račianskej, verím, že sa toto konečne podarí v roku 2019 vyriešiť tak, aby sa zastávky tam, kde to je možné bez stavebných úprav, popresúvali na racionálnejšie miesta.
Reakcia na: david1 #59:
Reč je predsa o tom, že 1.1. ráno je štandardná premávka denných spojov od začiatku premávky a nočáky nie sú skrátené a dokonca N5 ide súbežne s dennými spojmi. Tam mal byť posledný spoj o 3.50 hod. z mesta do Rače a prvé ranné 5 z JD mali byť presmerované cez centrum. Takto to bude úplne o ničom ako každý rok, návozy do mesta nebudú stačiť, takisto ani po ohňostroji, a potom to bude tri hodiny prevážať vzduch.
Reakcia na: Petto #56:
Je to jednoducho zbytočné.
Reakcia na: Petto #58:
Je to tam, aby nebola ráno diera a plynulo to prešlo do dennej linky podobne ako večer.
N55 ide priamo po Púchovskej a zastávky sú dosť od veci rozmiestnené už roky aj na Račianskej.

Mali vymyslieť prestup alebo urobiť výjazdy prvých spojov priamo z Rače.
Reakcia na: david1 #57:
Chapem prve L5, no skor som sa pytal ci su naozaj este potrebne posledne N5 v cele trase . Podla mna ani z Race nebudu potrebne tie N5 o 3:58,4:28,4:58 ved oslavenci uz budu aj tak doma a add2 nocak N55 funguje tiez subezne s 30min int.
Reakcia na: Petto #56:
Prvé tri L5 sú výjazdy a začínajú od Vinohradov, štvrtá od Blumentálu.
Čiže skrátiť N5 po Poštovú a garantovať prestup na riadnu L5.
Keby boli vybudované "občasné" zastávky priamo pred vstupom do vozovňe tak by stačilo aj potiaľ.
Reakcia na: Solider #53:
O nic efektivnejsie nie su ani posledne N5 z Postovej smer Dubravka.
N5: 4:22, 4:52, 5:22 ked uz od 4:21 chodi tiez L5 z Postovej smer Dubravka v 15min int. 🙄
Reakcia na: 810zssk #41:
Tak vieš, ak si plánuješ výlet mesiac vopred, počasie aj tak neodhadneš. Tento rok by bol najideálnejší, ale nevydalo, zrejme ani budúci, asi až v 2020. 😉

Inak v Londýne som už prežil celú noc pri -2, celý deň v daždi... tak hádam by som to jeden deň zvládol aj v zlom počasí. Navyše, nikde nie je napísané, že chodiť celý deň po celom meste... len neviem ako je to tam s miestnymi Pubmi. 😁
Reakcia na: 810zssk #51:
Nemuseli by urobiť jednu jazdu navyše, odpoludňajšia služba by sa mohla vystriedať okolo 21. až 22. hodiny na trati a s vozom by pokračoval tretí vodič, ktorý by robil nahrávku na nočák a potom nočák až do 4. hodiny, kedy sa na trať dostávajú riadne denné spoje 🙂
Reakcia na: 810zssk #51:
Ja len dám jeden príklad k efektivite – N5 odchod 23.56 hod. z Dúbravky do Rače MINÚTU po riadnom dojazdovom spoji L5 po Vinohrady a N5 odchod 4.58 hod. z Rače do Dúbravky minútu po riadnom spoji L5 z Rače do Dúbravky.

Čo sa týka kompromisu, na jednej strane je pravda, že pre cestujúceho je najlepšie, ak nie sú žiadne výnimky a doprava je predvídateľná, ale určitým kompromisom vzhľadom na reálny dopyt počas sviatkov a Vianočných prázdnin by mohli byť špeciálne sviatočné CP na toto obdobie dvoch týždňov, ktoré by boli reálne na zastávkach a cestujúci by mal presné informácie o tom, ako sa bude premávať v určených režimoch.
Inak velmi by ma zaujimalo ako su tento rok spravene obehy posilovky, kedze silvestrovske nocaky uz nejazdia do siestej. Vychadza mi to teda na velmi kratke sluzby (prvy posilovy spoj ide okolo 0:25 a posledny ma prichod okolo 4:25). Tam by teda urcite bol potencial aby aspon tieto vozidla urobili po jednej jazde do centra este vecer, kedze dlzka sluzby tam urcite nemoze byt obmedzujuca.
Reakcia na: Solider #49:
Z vacsiny smerov nieco do centra ide este okolo 23:15, co by malo byt postacujuce. Ale ano, je trochu nestastne ze nocaky sa na vacsine liniek posilnuju az po polnoci (cize na odvoz z centra). Tam by riesenim bolo masivnejsie pridanie nocnych spojov v smere do centra pred polnocou a zaroven pridanie nejakych elektrickovych spojov z vychodnych radial do centra, opat tam kde to dlzka sluzby a prestavky umoznuju. Vozy ktore idu sluzobne zo ZP na Jurak a z Race do Krasnan by este mohli spravit jednu jazdu do centra a zas vozy iduce z Race do Juraku a zo ZST NM/Ruzinova do Krasnan by mohli ist zavlekom cez centrum namiesto Vazovovej.

Je to ale aj o hladani kompromisu medzi dobrou dopravou a zaroven prehladnou organizaciou zmien bez milion vynimiek, tak aby to cestujuci pochopili. Lebo ked nepochopia, tak to nepouziju.

Informovanost u DPB je uz druhy problem, ale pocas Vianoc som si povedal ze uz sa nad tym nejdem rozculovat (zazil som v ten vecer dva vesmiry, kedze som prichadzal do BA neskoro vecer zo znacne civilizovanejsej destinacie), kedze je velky potencial ze toto sa v priebehu buduceho roka zlepsi a na dalsie Vianoce/Silvestra uz to problem nebude.
Reakcia na: johnnyjanko #42:
V Českej republike zvyčajne býva novoročný ohňostroj až podvečer 1. januára. Takže síce premávka býva skrátená počas silvestra, ale počas tohto ohňostroja v podvečer prvého januára býva posilnená MHD.
Reakcia na: 810zssk #47:
Mike však správne podotkol, že silvestrovský režim je odlišný od bežných dní tým, že je obrovský dopyt po doprave do centra v čase po skončení premávky riadnych denných liniek v čase po 22.45 hod. a tento časový úsek nie je vôbec pokrytý spojmi. Ponechanie denného režimu s pridanými posilovými nočákmi bez zverejnených CP je nahoršie možné riešenie.
Reakcia na: johnnyjanko #45:
Tu je klucove konecne vyriesit tie "polovicne" rozjazdy kedy autobusy len odchadzaju (23:30, 00:00), alebo len prichadzaju (04:30). To nedava absolutne ziaden zmysel, od toho mam spolocny rozjazd, pripadne zbiehanie sa liniek aby sa medzi spojmi dalo prestupovat. Uz by sa to konecne po vyse 11 rokoch sucasneho nocakoveho systemu mohlo vyriesit a doplnit prichody a odchody na vsetky casy.
Reakcia na: Mike #44:
S tym sa da suhlasit, ale tazko to pretavit do nejakych zmysluplnych opatreni pre MHD. Ak o 18tej posles vodicov domov, kto potom bude jazdit od 22?

Sucasny stav povazujem za najlepsi mozny aj z pohladu jednoduchosti pre uzivatela, obzvlast v kontexte tragickeho informovania zo strany DPB.
Reakcia na: johnnyjanko #42:
Aby sme boli presnejší, v piatok od západu slnka do západu slnka v sobotu. Čiže v piatok žiadne nočáky a v sobotu denná doprava do večera. To však vychádza z náboženských zvyklostí, kedy je počas šábesu zakázané vykonávať akúkoľvek prácu. A netreba zabúdať ani na to, že ostatných šesť dní v týždni je pracovných.
Reakcia na: 810zssk #43:
Toto je ale každodenný bratislavský problém, že medzi dennou a nočnou premávkou je diera. V Brne to majú lepšie vyriešené. Keď dojazdievajú posledné denné spoje, nočáky už naplno fungujú...
Reakcia na: 810zssk #43:
Silvester je v Ba už dlhodobo typický tým, že výrazný pokles dopytu po doprave všeobecne (MHD nevynímajúc) nastane okolo 17-18. hod (+-), najmä linky v okrajových častiach chodia ľudoprázdne, a aj tie do centra chodia výrazne prázdnejšie ako cez deň (alebo iný bežný víkendový deň). A až okolo 22. hod (resp. po) začne brutálny nával najmä do centra, resp. na domy a byty, kde sa potom víta nový rok.
Reakcia na: johnnyjanko #42:
Mne sa hlavne zda ze to nefunguje v Brne 😃 Vcera som tam isiel nocakom o 17:00 a to bol taky masaker ze sa ani piatkova noc nechyta. Plne po dvere.

U nas povazujem za problem najma to ze vznika diera okolo 18tej (jednotlive spoje aj idu ale tazko sa prestupuje lebo sa prave meni rezim), kedy ma dost vela ludi v nonstop prevadzke zaciatok/koniec zmeny. Cize asi by som bol za to aby aj u nas prve nocaky boli o 17:00 (prichod aj odchod!), ale mozno v intervale 15 alebo 20 minut do tych 18:30.

Silvester urcite nemenit. U nas mas velke oslavy Silvestra v centre, redukcia dopravy teda urcite nie je na mieste.
A v izraelských mestách (okrem Haify) každú sobotu žiadna MHD nejazdí. 🙂 Kto nemá auto, je odkázaný na taxíky alebo maršrutky (tam nazývané "šerút").

Inak v Brne je roky zvykom ukončiť dennú premávku na Štedrý deň už od 16:00 a na Silvestra od 20:00. Potom až do rána každú polhodinu nočáky. Fungovalo by to v bratislavských pomeroch?
Reakcia na: Valec #40:
Tento rok by bol idealny, v utorok tam ma byt slnecno a 10 stupnov, takze sa da v pohode prezit na biku 🙂 Ale v dni ked leje, alebo mrzne by som teda taky den v Londyne zazit nechcel.
Reakcia na: 810zssk #37:
Niekedy sa tam chcem ísť na to pozrieť.
Reakcia na: S499.1023 #38:
Po 13tej, a myslím, že teoreticky to zažiť mohol (fungovalo to do roku 1996).
Reakcia na: 810zssk #37:
Keby si bol len o pár rokov starší, mohol si podobnú vec zažiť v dokonalej Viedni - 1. mája sa začínalo jazdiť až tuším od 17:00, lebo však pracujúci nemôžu osláviť Sviatok práce prácou.
Reakcia na: Valec #36:
Ano, to je pre mna asi najfascinujucejsia dopravna vec v celej Europe 😁
Reakcia na: 810zssk #34:
A v Londýne zas 25.12. nejazdí vôbec nič. To majú vodiči oddychu. 😁
Reakcia na: Trolley #33:
No vidíš aspoň v niečom sme pred nimi ..
Reakcia na: Trolley #33:
Vidíš a napríklad v takej Viedni zas 24.12. jazdia denné linky normálne až do cca 00:30, akurát v mierne zredukovanom intervale.

Obmedzenia v jednotlivých mestách sa robia s ohľadom na miestné špecifiká a požiadavky toho ktorého mesta, nie podľa toho "ako to majú inde".
Reakcia na: Valec #24:
Aj napríklad v takej Prahe začínajú 25.12. a 01.02. denné linky až cca od 07:00.
Reakcia na: SOR TNB 12 #6004 #28:
Vodiči sa riadia týmto oznamom?
Určite to ma zmysel že začínajú spoje jazdiť aj 25 od rana
ja pracujem na zahori a musím stihnúť ranný vlak aby som stihol prestupy autobus keďže priame regionálne s spoje mam zrušené takže veľké plus
Reakcia na: SOR TNB 12 #6004 #28:
Nikto tam o pracovnom dni nič nepíše. Ako cez víkendy sa jazdí do 17. hodiny, po tomto čase jazdia už len nočné linky.
Reakcia na: SOR TNB 12 #6004 #28:
Potom majú jazdiť ako v noci (je pravda, že to nie je jednoznačne napísané)
Čo znamená "Voľný deň cca. do 17:00?" Ako majú vodiči jazdiť do 17:00 ako cez víkendy, a potom ako cez prac.dni?!
Čo znamená "Voľný deň cca. do 17:00?" Ako mám do 17:00
Jazdiť ako cez víkendy, a potom ako cez prac.dni?!
Reakcia na: Petto #18:
Ty a tebe podobní vysoko inteligentní dopravní analytici, nevšimli ste si ešte, že toto neustále hundranie na mínuskovanie má priamo úmerný vplyv na počet tých mínusov na vašich príspevkoch?
Že nedokážete mať jednoducho v nejaké plusy či mínusy.
Reakcia na: Valec #24:
To on sám nevie, ide si od začiatku ako pokazená platňa a čaká na niekoho, kto mu to potvrdí.
Reakcia na: Trolley #19:
"Aj vodiči sú len ľudia a potrebujú si oddýchnuť."

Ako si prišiel na to, že vodiči si potrebujú oddýchnuť práve 25.12. ráno? Keby bolo na mne, tak radšej budem jazdiť 25.12. ráno, ako 24.12. popoludní.
Reakcia na: Trolley #19:
Sťažovali sa ľudia, len o tom nevieš.
Reakcia na: Petto #18:
"A darmo tu bude dakto minuskovat,ked mam pravdu"
Posadol ta duch Melangea? 😁 😁 😁
Reakcia na: Trolley #20:
Nevrav, fakt? Ja blbec som si myslel ze vyjazdy su oznacene meganapisom "AHA, JA SOM VYJAZD" 😁 😁 😁 😁

A teraz vazne, o com prosim ta melies? Ako je toto relevantne? Riesilo sa tu kedy zacina ranna premavka a o zbytocnosti-nezbytocnosti prevadzky tychto spojov. Normalna ranna prevadzka zacina tesne pred piatou. Prirodzene ked vozovne mame koncentrovane v jednej polovici mesta tak holt tie vozidla sa tam nejak musia dostat, cize v sieti logicky mame aj skorsie spoje. Tie ale nie su "zbytocne", tie su na to aby sa vozidlo dostalo kam sa ma dostat (a neslo zbytocne rezijne). Keby si zrusil spoje pred piatou "lebo su zbytocne", tak tie vozidla tam aj tak musia ist. Podobne keby si zacinal premavku 6:30, ako tuzis, tak by prve spoje v prislusnom smere boli uz okolo 5:30, lebo vozidla sa nejak na tu svoju konecnu musia dostat. V kazdom pripade sa teda bavime o nejakej hodine a pol prevadzky navyse.
Reakcia na: 810zssk #17:
To je jedno, že sú to výjazdy, ale cestujúci sa s nimi môžu odviesť. keď napríklad nastúpiš na Račku na L201 smer Čiližská tak nerozširuješ či je to výjazd, alebo nie. Hlavne že ti došiel trolejbus. Takže preto treba brať do úvahy premávku už od 04:00 tak ako som napísal.
Reakcia na: Petto #18:
Samozrejme, že je to mrhanie peňazí. Aj vodiči sú len ľudia a potrebujú si oddýchnuť. Roky rokúce fungovalo posunutie denných odchodov cez tieto 2 dni a nikto sa nesťažoval. pre zamestnancov Slovnaftu boli ráno vypravené mimoriadne spoje a bolo vyriešené. Mám pocit, že sa táto zmena súvisí s komunálnymi voľbami a netýka sa len skoršej výpravy denných spojov, ale aj odmeňovania zamestnancov a podobne. A to všetko v čase keď má podnik nedostatok vodičov. Aj medzi vodičmi sú nadšenci, ktorí sú radi že môžu dlhšie jazdiť a viac si zarobia. Ale väčšina vodičov je podľa mňa rada keď nemusí aspoň 1 - 2 dni v roku skoro vstávať. Celé vianočné prázdniny sa mohli riešiť nejako systémovo tak, aby MHD zbytočne nevozila vzduch.
Reakcia na: Trolley #16:
Tie vyjazdy z vozovni mas zbytocné casto aj mimo sviatkov, ale budis vozovne mame len na vychode BA a ta elektricka sa nevie teleportovat z Juraku / Krasnan do DUbravky.

A darmo tu bude dakto minuskovat,ked mam pravdu. 😆 Stojim si za tym, ze je to mrhanie penazi von oknom . CI uz sviatky alebo "vianocne" prac.dni 27,28.
Reakcia na: Trolley #16:
901 ma prvy spoj pocas vikendov o 6:20, ty protirecenie. Preto nema obmedzenia, lebo aj bezne zacina v tom case.

Spoje ktore si uviedol su vyjazdy z vozovne - teda ta vynimka ktoru som v tom prispevku spomenul.
Reakcia na: 810zssk #13:
901 máš tiež medzištátnu linku a tá nezačína skôr. V tom si nejako protirečíš. Denné spoje začínajú jazdiť už od 04:00, napr- L5 má prvý odchod z Vinohradov do Dúbravky už o 04:06. L4 z Magnetovej smer Dúbravka o 04:10, L201 na Dolné hony o 04:07...
Reakcia na: Trolley #10:
Suhlasim s tebou. Zbytocne jazdy ,aj soferi by si radi oddychli. A tie jazdy 27,28 cez prazdniny budu tiez tragedia , zase pojdeme do 15ludi v elektricke. Minimalne sa mohli zrusit 6,7,84,94
Reakcia na: Trolley #1:
Súhlasím s tebou, ale za podmienky omnoho lepšiej siete nočných liniek. Chýbajú v nej linky , ktoré prepájajú jednotlivé radiály a niektoré časti by boli úplne bez obsluhy MHD.
Reakcia na: Trolley #12:
Praveze medzi 5:00* (neviem preco do toho tahas 4:00, denne spoje zacinaju jazdit spravidla az tesne pred piatou, okrem vyjazdov z vozovne) a cca 6:30 je dopyt plus minus rovnaky ako v ine sviatocne dni, kedze toto pasmo sa tyka pracovnikov v nepretrzitej prevadzke ktora v prevaznej miere funguje bez obmdezeni. Dopyt klesa az po cca siedmej, kedy tie spoje skutocne chodia zufalo prazdne. Ale robit obmedzenia az do cca 14:00 by bolo zlozite (musel by si separatne riesit aj oblasti kam MHD nejazdi a podobne). Ubezpecujem ta ze za tu hodinu a pol sa neodjazdia ziadne masivne vykony ktore by zruinovali mestsky rozpocet.

801 zacina neskor preto, ze je to medzistatna linka, kde zmenu cestovneho poriadku schvaluje ministerstvo dopravy. Predpokladam ze zmena CP mesiac dopredu (alebo kedy si to v DPB vymysleli) by sa stihala len s tazkostami, tak tam sa toto obmedzenie zatial ponechalo a odstrani sa pri niektorej buducej zmene.
Reakcia na: S499.1023 #11:
Roky rokúce to tak funguje nie len v Bratislave. A keď už sa tu argumentuje, že vodiči MHD si aspoň zarobia - veď práve vodiči nočných liniek si vďaka predĺženej premávke mohli zarobili viac. Navyše ako som už viackrát písal na prvý sviatok vianočný nie je od 04:00 dopyt po denných linkách v 15-minútovom intervale. Sú to km navyše. Ale ak chcete mať silou mocou MHD už od 04:00, to že L801 začína ako jediná až o 06.45 už nevadí? Ten vodič si nepotrebuje privyrobiť,
Reakcia na: Trolley #10:
Tak daj výpoveď, keď nechceš vstávať o 02:30 a choď robiť taxikára - ten sa sám rozhoduje, kedy pôjde do práce.
Žiadnu otázku si nezodpovedal, len si tu točíš ten svoj odborársky kolotoč o úbohých zamestnancoch.
Reakcia na: Jadran #8:
Obchody sú zatvorené, každý normálny človek si nakúpi pred Sviatkami. Aj zamestnanci v obchidoch si chcú oddýchnuť. A veľké firmy majú tiež celozávodnú dovolenku. Neskorší začiatok dennej premávky je aj v okokitých mestách, navyše min. 25.12. nie je po 04:00 dopyt tak veľký, že MHD musí chodiť už od 04:09 cca každých 15 minút. To sú km navyše.
Reakcia na: Trolley #3:
A mimobratislavskí zamestnanci sa ako dostanú do práce? Prídu im regionálne spoje (zväčša hodinový interval) do Bratislavy, a tam ich doteraz vítali neisté CP nočných spojov až do 6:30. 25.12. ešte OK, regionálne spoje sú celkom prázdne, ale nie úplne. Avšak 1.1. je intenzita nie až tak slabá oproti obyčajnému sviatku, keďže kto chcel voľno, radšej si zobral na Vianoce, ako na Nový rok. A to vidno aj v tých spojoch, že sú oveľa plnšie od 4:00 rána.
Reakcia na: Trolley #5:
Ľudia nebudú mať kde natankovať. A keďže budú aj obchody zavreté, nekúpia si ani teplé rožky. 😞
Reakcia na: 810zssk #6:
Samozrejme, že vstávanie je to posledné, kvôli čomu vodiči odchádzajú. Ale Trolibusz vidí len po vlastnú bránu, ďalej nie.

Mimochodom tým že bude sviatok a stopercentné príplatky, mnoho vodičov sa len poteší, že aspoň o tú hodinu a pol majú dlhšiu smenu. Keď už musia byť v robote, aspoň zarobia.
Reakcia na: Trolley #5:
Este raz, rozdiel je najviac hodina a pol, realne ale menej. Naozaj teraz cakas ze vodici preto zacnu davat masovo vypovede? Vecerne obmedzenia maju zmysel, lebo sa premavka skracuje o skoro 6 hodin, cize naozaj niekto dostava relevantne volno.

Inak myslim ze Jadran o 2:30 do roboty vstava bezne, kedze je tiez vodicom DPB 😉
Reakcia na: Jadran #4:
Tak vstávaj ty o 02:30 ráno do roboty keď si taký múdry. Zas miešaš krumple s orechami. Keď zavrieš pumpu, ľudia nebudú mať kde natankovať. Ale keď posunieš premávku denných spojov, máš tu nočné spoje. 25.12. neni taký dobyt aby musela chodiť MHD každých 15 minút už od 04:00. Doteraz sa na to.nikto okrem deba nesťažoval. Ale keď kvôli takýmti chujovinám dajú vodiči výpoveď a nebude mať kto jazdiť, tak sa ti poďakujem ak budú vynechané spoje MHD.

Ak chce ísť niekto s vodičov na polnočnú omšu, tak po jej skončení už nemusí ísť ani spať. Dá si niečo na jedenie a môže ísť pomaly do roboty.
Reakcia na: Trolley #3:
😂 😂 😂
Ďakujem, toto ma vážne pobavilo!

Inak - rušňovodiči, policajti, pracovníci čerpacích staníc a iných nepretržitých prevádzok môžu v pohode vstávať skoro ráno aj na sviatky? To len pre vodičov MHD predstavuje nadmiernu nespravodlivosť?
Reakcia na: 810zssk #2:
Tí ľudia majú nočné spoje, ktoré ich pohodlne odvezú. Na vodičov MHD, ktorí budú musieť aj na sviatky skoro vstávať ohľad neberieš?
Reakcia na: Trolley #1:
Lebo je to nezmysel. Rusila sa len hodina a pol prevadzky (cize ziaden zasadny usek, ako tomu je 24. vecer) a navyse prave ta kedy ludia este ako-tak cestuju (lebo vela ludi co robi od siestej-siedmej robi aj cez Vianoce, napr. lekari, niektore fabriky a podobne). Utlm oproti beznemu rezimu praveze nastava az neskor, od cca osmej do popoludnia je to uplne mrtve.

Podla mna ak by sa mali 25.12. a 1.1. robit nejake obmedzenia, tak by sa mali potiahnut az doobeda a to je zas bars zlozite. Tie doterajsie obmedzenia do 6:30 az taky zmysel nemali, cize toto je asi najlepsie mozne riesenie.
Prečo už 25.12.2018 a 01.01.2019 nezačína denná premávka až cca od 06:30 tak ako tomu bolo dlhé roky zvykom.