Linka 208 nepremáva (6.11.2018)

Pre nedostatok vodičov dnes, v utorok 6. novembra 2018, nepremáva trolejbusová linka 208.

Namiesto nepremávajúcej linky 208 je možné využiť

  • linky 203 a 207 v úseku Hodžovo nám. - Kozia (+ peší presun na Šulekovu),
  • linky 202 a 212 v úseku Hodžovo nám. - Novohradská,
  • linku X72 v úseku Novohradská - Ružová dolina,
  • linku 209 v úseku Ružová dolina - Mliekárenská.

Medzi Hodžovým nám. a Šulekovou je možné využiť aj minibusovú linku 147 (pokiaľ bude v prevádzke), ktorej zastávka na Hodžovom nám. je spoločná s autobusmi smerom do Petržalky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: vetesnik #43:
Nemýliš sa, sociálka je presne tam, veľkosťou patrí k najväčším v BA.
Reakcia na: david1 #40:
ak sa nemylim, tak socialka je v tejto budove na juhozapadnom bode obratiska (nalavo na fotke)
https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/59696/3707-na-spickovej-racianskej-linke-55
Ja hlavne nerozumiem, preco ju proste vypravene AZV nehradia.
Reakcia na: david1 #40:
a) Ročný plán je zdrap papiera, ktorý sa ignoruje (už niekoľko rokov a samospráv).
b) SORku neotočíš na Hodžku, takže potom musíš ísť minimálne na Kollárko, čiže sa dostávame o dva kroky späť.
c) Neviete, v DPB platí pravidlo že na aspoň jednej konečnej musí byť sociálka (a to zahŕňa viac ako WC, nie to ešte toitoiku). Kde si prišiel na to že Na pántoch nie je nič? Pokiaľ viem, mala by byť sociálka v tej budove čo je vedľa obratiska.
Reakcia na: 810zssk #39:
a: platí sa počas ročného plánu. Celú stratu málokedy uhradia. Boli kvôli tomu sj štrajky pred magistrátom
b: o čo sa tu dookola bavíme? viem samozrejme. Preto som začal s tou dočasnou sorkou..
c: pri dočasnej linke to vieme zaviesť. Na pántoch nie je nič. Jedine že by išli niekam na vrátnicu.. Toi Toi bola už viac krát používaná..
Reakcia na: david1 #38:
a) Nemám. Nikto neplatí za "kilometer", aj keď objednávka uvádza počet kilometrov. Suma sa odvíja od nákladov, nie od kilometrov.
b) V minibusovom variante áno. Máš voľné minibusy? Vieš že včera 147 ráno nejazdila, lebo bol problém nájsť aspoň na to jedno poradie?
c) Áno, 144 je neefektívna. Znamená to že to zavádzame všade? Veľa štastia s pretláčaním Toi-Toi ako sociálky 😃 59 má socialku Na pántoch, ak sa nemýlim.
Reakcia na: 810zssk #37:
a:Ešte raz si naštuduj ako sa účtujú náklady. Máš v tom hokej.
b:Ano v trase L 147 prípadne to ide aj na Hurbanovom nám.
c: jazda vs. výdrž na L144 trvá kolko? , dočasná Toi Toi . Mimochodom akú majú na L59?
Reakcia na: david1 #36:
a) Čiže predĺženie 202 len o úsek Hodžko - Šulekova je drahšie ako vedenie novej linky Kollárko - Šulekova, teda po dlhšej trase a v trakcií s vyššími nákladmi? 😃 😃 😃 Opäť pripomínam, že tá 202 by nemusela zachádzať s každým spojom (i keď by to bolo lepšie, lebo to už nestojí skoro nič navyše, keď sa to vypravilo)

b) Spomínať si nemusel, ale niekde to otočíť musíš a na Hodžku to nejde.

c) Takže chceš vypraviť jednu službu ktorá bude behať hore-dole medzi Šulekovou a Hodžkom raz za pol hodinu? Čiže 5 minút odjazdí a 25 minút stojí na mieste? Sociálku to bude mať kde?
Reakcia na: 810zssk #34:
a: určite to je lacnejšie a nie drahšie. Opakovať sa nebudem..
b: ja som Kolárko nikde nespomínal
c: je tam pešia dochádzka po Palisády. Nie je tam nutnosť viesť čokolvek. A ak áno aby pár dôchodcov neremtalo stále tam je 147 + som navrhoval pri tej linke druhý voz po Šulekovu.

202 by bola ešte nespolahlivejšia ako teraz. Nie sú kĺby ani na komplet 207 nieto ešte na posilu 202.
jeden voz je hypotetický bez zarátania meškaní, ktoré máš aj na Palisádach nie to vo zvyšku trasy202.
Reakcia na: david1 #33:
Ja som narážal na vlaňajšie obdobie do zámeny vozidiel medzi linkami 6, 8 a 9. Vtedy bola L6 TT/29/30T, L8 K2 a L9 TT/29/30T.
Reakcia na: david1 #31:
Mesto doplácalo na 97 preto, že 97 generovala náklady navyše. Pri posudzovaní predĺženia 202 vs. zavedení NAD treba hľadať riešenie, ktoré vygeneruje čo najnižšie náklady (pri kvalitnej obsluhe) a teda čo najnižší účet pre mesto. Kilometre sú len číslo v tabuľke, náklady sú to čo sa reálne platí.

A opakujem: Tebou navrhovaná NAD je aj z pohľadu kilometrov náročnejšia ako 202, keďže tú NAD na Hodžku neotočíš a musíš ju ťahať minimálne na Kollárko.

Čiže tvoje riešenie:
a) je drahšie
b) vygeneruje viac vozokm (nie že by na tom až tak záležalo)
c) poskytne horšiu dopravnú obsluhu (priame spojenie len po Kollárko)

Ale nebude na Šulekovej kĺbový voz a to sa oplatí, že?
Reakcia na: Solider #32:
To síce nie je otázka na mňa, ale myslím že to bolo o zámene vo výprave pri L8. Tam sú v pláne kachny zase pre istotu celý týždeň a máš tam súpravy počas týždňa.
Čiže mohlo prísť k úprave ročného plánu v dopravnej komisii.
Reakcia na: david1 #31:
Ale zaplatí aj to, čo sa reálne neodjazdilo, čiže nevypravené spoje, zníženú kapacitu, atď. Minulý rok bola podľa ročného plánu objednaná linka 9 celotýždenne so súpravami, vrátane víkendov. Víkendy tam jazdili kačice. Kde sú tie peniaze?
Reakcia na: 810zssk #30:
Mesto si vozokm objednáva a nie nejaké, ale skutočne vypočítané od dĺžky trás a tie aj zaplatí. Na každý typ vozidla máš stanovenú inú výšku. To ale vieš.
Podobne mesto doplácalo na nezmyselnú L97. Neplatilo "nejaké" kilometre.
Na Šulekovej neexistuje žiadna potreba tam mať hustý int. a nie to ešte s klbákmi.

Reakcia na: david1 #29:
Nie, neviem, lebo to tak nie je. Mesto si sice skutocne objednava nejaky pocet kilometrov a teda tieto sa vykazuju, ale suma uhrady za vykony vo verejnom zaujme nie je stanovena fixne za kilometer. Mesto hradi stratu (+ mozno primerany zisk?) podla realnych nakladov, cize ak mas dve moznosti ktore maju rozny pocet vozokilometrov, ale rovnake naklady, tak mesto tieto dve moznosti stoja uplne rovnako.

Zachadzka kazdeho druheho by zodpovedala intervalu 208, takze ako nahrada 208 je uplne primerana. Ja som ale kazdopadne za to, aby ked tak na Sulekovu jazdila kazda 202, kedze ako bolo spomenute, tie naklady su temer rovnake.

Mimochodom, na rozdiel od tvojho navrhu, pri 202 pridavas len usek Hodzovo nam. - Sulekova, t.j. 1700 metrov na kolo. Pri tebou navrhovanej nahradnej linke ju musis viest aspon na Kollarko, co je dokopy 3000 metrov na kolo, cize tvoje setrenie kilometrov nie len ze neusetri peniaze, ale ani kilometre.
Reakcia na: 810zssk #23:
Hádam vieš ,že v BA sa účtujú vozokm a nie variabilné náklady.
Na Šulekovej bol hustý interval?

Aj zachádzka každého druhého je blbosť lebo to tam večne vozilo vzduch aj pri ex. L208.
Reakcia na: Solider #27:
Ten prerušovaný? ? V najlepšom skončí ?
Reakcia na: TomJ #25:
Možno sa niečo podarí na 201/202 ušetriť, ak vznikne ten buspruh na Gagarinovej ulici.
Reakcia na: TomJ #25:
vo verejnej doprave niekedy vzniká paradox, že čím vozidlo viac jazdí, tým je lacnejšie. Nič nie je pre dopravcu nákladnejšie ako odstavené vozidlo.
Reakcia na: 810zssk #24:
Dalo by sa to spraviť tak, že tie, čo by išli len po Hodzko by sa tocili hneď späť. Vyšlo mi to na 14 poradí poobede, ale rovnako mi vyšlo aj keby všetky išli na Sulekovu.
Btw, nič nebráni tomu aby na Šulekovu chodila len každá druhá 202 (hoci je to blbosť, lebo tým sa dosiahne jedine nezmyselné postávanie každej druhej na Hodžku). Stále to bude oveľa lepšie riešenie ako nejaka extra linka.
Reakcia na: david1 #22:
Áno, je všeobecne známe že variabilné náklady na prevádzku trolejbusu sú nižšie ako variabilné náklady na prevádzku autobusu. Preto sa všeobecne odporúča prevádzka trolejbusov tam kde je hustý interval.

Aké meganáklady chceš mať na predĺženie trolejbusu o dva kilometre?
Reakcia na: 810zssk #18:
Čiže jedna sorka zožere porovnatelne vozokm ako kĺbový trolík? dobre ti idú počty teda ?
a to nepočítam rozdiel v intervale.
Reakcia na: johnnyjanko #19:
A teraz trolejbusy na linke 202 celý deň stoja či čo? ? ? ? Pridával by sa len úsek Hodžovo námestie - Šulekova a späť, v ostatnom úseku tie trolejbusy už dnes jazdia. To znamená elektrina na pár kilometrov každých 7,5 minúty vs. nafta na pár kilometrov každých čo? 15 minút? Vodič bude tak či tak jeden, voz bude tak či tak jeden. Bol by som značne prekvapený ak by bus vyšiel lacnejšie.
Reakcia na: TomJ #17:
Kamosi nevyrabali baterkovy tbus, preto sa nemohol objednat.
Reakcia na: 810zssk #18:
Naozaj ten trolejbus, ktorý bude jazdiť celý deň skoro bez zastavenia, spotrebuje elektrinu za menej peňazí, než by stála nafta do minibusu, ktorý väčšinu dňa prestojí?
Reakcia na: david1 #14:
Aké náklady na kilometer má trolejbus? 😃 Vodiča vypravuješ tak či tak práve jedného, jemu bude plat bežať celý deň. Navyše by bola akurát tak elektrina čo je smiešny náklad, možno ešte menší ako nafta do tebou navrhovanej SORky na nezmyselnej linke Šulekova - Hodžko.
Reakcia na: david1 #15:
Mám pocit, že 64 v špičke aj tak vozí viac ľudí medzi TrMy a SAV než na Hroboňku. Keby sa uvažovalo normálne, mohli sme tu mať baterkové trolejbusy na spojenú 41+64. Alebo proste Drotársku zatrolejovať.
Reakcia na: david1 #14:
Možno by stačilo dať každý druhý spoj 202 na Šulekovu. Podľa mňa lepšie riešenie ako zavádzať novú linku Kollárko - Šulekova. Samozrejme, najideálnejšie by bolo posilnenie 147, ale to skrz nedostatok minibusov zatiaľ nehrozí.

Inak pri súčasných problémoch s vodičmi by mali 208 automaticky zrušiť a nie nechať ľudí uvažovať, či pôjde alebo nepôjde. Vieme, akí sú niektorí cestujúci. Sú schopní hodinu čakať na Šulekovej, že čo ak predsa len pôjde. Takto by vedeli, že žiadna nepôjde a prešli by rovno na Koziu alebo išli niečím dočasným náhradným.
Reakcia na: Ike #13:
L64 je kolosálna blbosť , ktorá funguje kvôli potrebe vydokladovania využitelnosti spojky na Hrobonku...
Miestny si aj tak vydupali posilnenie intervalu lebo sa tam nič v špičke na seba nenadpája a priame spoje opätovne na stanicu lebo čakanie na prestup je dlhší ako trávenie času v buse či trolejbuse..
Reakcia na: 810zssk #11:
Podobné náklady ?? Nože daj výpočty. Si to spočítaj tie km navyše a náklady na vozokm pri tom nosnom intervale na L202.
My nemáme žiadnu volnú Sorku či minibus čo sa vie otočiť na Šulekovej?
Reakcia na: 810zssk #12:
Nehovoriac o tom, že keď odstavíš 208 na kompletku, máš (mal by si mať) vozidlá aj vodičov.

L202 na Šulekovu by možno nebolo najekonomickejšie riešenie (to by bolo L202 na Hodžko a pozastavenie L208), ale oproti tomu by bolo len trochu finančne náročnejšie a vďaka iným, nefinančným benefitom by rozhodne bolo najracionálnejšie.
+ nezhoršíš nikomu dopravnú obslužnosť,
+ nemusíš šaškovať na Hodžovom námestí so samolepkami v rámci rádoby VDZ
+ nemusíš šaškovať na Hodžovom namestí s trolejbusmi a ich palicami (denné šermovačky s palicami)
+ nemusíš odpovedať na síce hlúpe, ale veľmi trefné otázky verejnosti.

To isté bolo keď tlačili 201ku na Prokopa pri reko stanice a popri tom fungovala L64 v plnom rozsahu. A pritom L64 mala iba jednu zastávku geograficky mimo trasy L201. V roku 2015 ťahali 201 na Lovinského.

Mám pocit, že niekde sa vyparil rozum.
Nehovoriac o tom že nájsť jeden extra tbus na 202 nie je megaproblém, zatiaľ čo minibusy zúfalo chýbajú a dnes sa vypravila ledva tá jedna 147 (aj to až od 10tej).
Reakcia na: david1 #10:
Posilový čo? 147 navyše? Na 147 navyše potrebuješ jeden voz, na 202 na Šulekovu potrebuješ jeden voz. Takže určite je lepšia tá 202, kedze pri podobných nákladoch tam pôjde oveľa častejšie.
Reakcia na: 810zssk #7:
Po Šulekovu by stačil ten posilový .. určite lepšie ako tam zbytočne ťahať L202.
Reakcia na: david1 #5:
Nejde ani tak o počet ľudí ako o to, že zo Šulekovej je to doslova na skok na zastávku liniek 203 a 207 - dve až tri minúty chôdze. Nič významné sa tam nenachádza a aj tak málokto býva hneď pri zastávke - tie tri minúty navyše nikomu neublížia. Jediným problémom môže byť prestup navyše.
Reakcia na: Ike #6:
Linka ma vyznam ale nie ked je v subehu pocas vyluky na M.Nivach s 202 a 212, cim premava skoro 3/4 trasy subezne.
Reakcia na: david1 #5:
A voz na druhe poradie na 147 naberies kde? Dnes ledva vypravili to jedno, po par hodinach.
Totálne zlý marketing. Buď tá linka nemala existovať, alebo ak existuje, mala byť zabezpečená jej prevádzka.

Ďalšie skvelé opatrenie na podporu verejnej dopravy. Kto na tejto linke trval?
Reakcia na: 810zssk #3:
Pre tých max. troch ľudí na spoj aj teraz pri 15 min.int.? Zbytočné plytvanie.
Stačí tam funkčný minibus na L147 v 30 min.int.
Ako keby dnes v DPB tušili, že aj tak by 208 ostala stáť niekde na Záhradníckej ?
Reakcia na: david1 #2:
Keby sa 202 predlzila na Sulekovu tak prosim.
Myslím, že zvolili dobre. Najmenšie zlo.
Veď aj chceli dočasne 208 zrušiť pre súbeh s nosnými linkami no neprešlo to cez komisiu.
Zacina to pekne kolabovat.