Jej vyťaženosť v skúšobnom trojmesačnom období bola na úrovni 3,4 %.
Autobusová linka 97, ktorá mala prepravovať cestujúcich z Petržalky na druhú stranu Dunaja bez prestupu na električky v uzle Farského, sa medzi cestujúcimi neosvedčila. Dopravný podnik ju zriadil 1. mája 2017 na základe uznesenia Mestského zastupiteľstva z marca tohto roka.
Po vyhodnotení trojmesačnej prevádzky tejto linky sa ukázalo, že v sledovanom úseku Farského - Autobusová stanica, resp. Autobusová stanica - Farského bola jej priemerná vyťaženosť na úrovni 3,4 %. Priemerná obsadenosť jedného spoja v smere do centra mesta bola 5 - 9 cestujúcich, v opačnom smere sa viezli priemerne 1 - 3 cestujúci. Údaje bratislavský dopravný podnik získal z vozidiel vybavených automatickým systémom na počítanie cestujúcich.
V porovnaní s ostatnými linkami, ktorých priemerná vyťaženosť sa podľa dopravného podniku pohybuje na úrovni 30 - 40 %, je teda prevádzka linky 97 v úseku Farského - centrum vysoko neefektívna. Dopravný podnik taktiež zistil, že neprišlo k úbytku cestujúcich z električiek do/z centra, takže cestujúci naďalej preferujú pri ceste do/z centra prestup na električkové linky 1 a 3 na zastávke Farského.
Jedným z negatív zavednia linky 97 bolo "rozsypanie" dovtedajšieho pravidelného intervalu linky 95 z Farského na Vyšehradskú. Meškajúce spoje linky 97 z centra mesta často odchádzali z Farského spoločne so spojmi linky 95. Pre väčšinu cestujúcich sa tak okrem nevhodného prestupu na Farského komfort cestovania ešte viac znížil.
Náklady na prevádzku linky 97 v skúšobnom trojmesačnom období predstavovali 133 269 € pri odjazdení 54 618 km (prevádzka v mesiacoch august až november nie je v týchto číslach započítaná). Ročné náklady na prevádzku tejto linky by predstavovali 533 074 €.
Na základe uvedených faktov poslanci Mestského zastupiteľstva hlavného mesta dňa 8. novembra 2017 schválili uznesenie, ktorým poverujú Dopravný podnik Bratislava zrušiť linku 97 do 12. novembra 2017.
dupe
Cestujuci si na 97 po par mesiacoch zvykli. V spicke sa z mesta dovezie asi 40 ludi, tretina vystupi hned na Farskeho. Podobne to vyzera aj v opacnom smere, ked rano dojde k najvacsej vymene cestujucich prave na Farskeho. Riesenie aby boli vsetci spokojny by bolo navratenie 95 do stavu pred zavedenim 97 a v casoch spicky SOR na vlozenej 97 raz za 20 minut. Nie je to systemove riesenie, odcerpava vozokilometre. Ak si to tych 40 cestujucich zaplati, nemam s tym problem.
Z mojho pohladu Bratislava nema na metro narok nielen kvoli poctu obyvatelov, financiam, ale si ho ani nezasluzi. Mesto sa nie je schopne postarat ani o to co uz je postavene. Ak chcete vidiet ako by vyzerala stanica metra po par rokoch, spomente si na podchod na Trnavskom myte, Patronke, Zochovej... To su miesta kade denne tade prejdu tisice ludi a nikoho to netrapi. Taky DP zase nie je schopny donutit upratovaciu firmu aby boli vozy ciste.
Metro musi byt ciste, bezpecne a zaroven sa tam cestujuci musia aj bezpecne citit. To znamena ziadne posprejovane vozy, doskriabane okna, pritomna mestska policia, vozidla v 100% stave. System udrzby musi byt navrhnuty tak aby sa predislo akymkolvek technickym problemom. Predstavte si poziar vozna metra kolko skod napacha. A teraz si predstavme ze by toto vsetko zabezpecoval Dopravny podnik.
Toto castokrat nie je o peniazoch, ale o ludoch.
Miesto toho BA riesi prevadzkove hodiny eskalatorov v podchodoch, alebo na Hlavnej stanici... Pri tomto pristupe aby aj eskalator metra premaval len v spicke pracovnych dni...