Firma uspela vo verejnej súťaži na dodávku 18 elektrobusov.
Česká spoločnosť SOR Libchavy predbežne uspela vo verejnej súťaži Dopravného podniku Bratislava na dodávku 18 elektrobusov. V elektronickej aukcii sa so svojou ponukou umiestnila na prvom mieste s počtom bodov 99,4 pred druhým uchádzačom, ktorým bolo konzorcium Škoda Electric a Solaris Bus & Coach s počtom bodov 96,75.
Firma SOR ponúkla 16 elektrobusov do dĺžky 12,2 m s obsaditeľnosťou 106 cestujúcich a 2 elektrobusy do dĺžky 9 m s obsaditeľnosťou 54 cestujúcich za 10,4 mil. € bez DPH. Aké typy vozidiel spoločnosť ponúkla, nie je zatiaľ známe. V prípade 12-metrového vozidla pôjde pravdepodobne o nový typ SOR ENS 12, ktorý bol predstavený v minulom roku, a pri menších elektrobusoch môže ísť o elektrobus SOR EBN 8.
V prípade uzatvorenia zmluvy s víťazným uchádzačom by sa prvé elektrobusy mali v Bratislave objaviť do pol roka.
rini17
To je úplné klamstvo. Veľkovýroba a distribúcia elektrickej energie je úspornejšia a emisie sú oveľa lepšie kontrolovateľné než spaľovanie toho istého paliva v malých motoroch.
> problémom sú samotné batérie, že kde na nich budeme do nekonečna brať nerastné suroviny = ďalšia ekologická záťaž pri vyzískavaní surovín na ich výrobu
Len bude nahradená záťaž z výroby klasických automobilov a z distribúcie a spracovania ropy.
> kapacita a počet dobíjacích miest na elektrobusy a elektromobily - v Nórsku už sa neodporúča kupovať si elektromobil, lebo nie je kde nabíjať
To Nórsko sa týka len ľudí ktorí bývajú v bytoch, je pochopiteľné že nabíjacia infraštruktúra pre mini=on elektromobilov sa nepostaví hneď behom 5 rokov. To neznamená že je to ako si to nafúkol že všeobecne "už sa neodporúča".
> veterné a solárne elektrárne zas závisia od poveternostných podmienok, solárne napr. v oblastiach kde majú málo slnečných hodín nemajú zmysel, a ak majú aj na poryvy vetra smolu, tak sú v háji
To sa rieši rozložením na viacero miest kde nie je rovnaké počasie, ukladaním elektriny, a používaním fosílnych palív len v špičke. Celkovo v uplynulých desaťročiach sa na výskum distribúcie elektriny minulo menej ako na výskum kmiva pre zvieratá a teraz to doháňajú, takže možno očakávať výrazné inovácie. A je to aj dôvod pre ktorý nemecká rozvodná sieť stále nie a nie skolabovať ako mnohí už pred rokmi škodoradostne predpovedali.
> navyše snažiť sa byť chorobne "zelený" a zasrať pol krajiny solárnymi a vzdušnými elektrárňami je úchylka a navyše aby sme utiahli nároky veľkých podnikov a miest, tak to by sme museli veľa pôdy na to zabrať
Áno, niektoré zelené kroky boli mimo, aj ohľadne soláru aj bioetanolu/biomasy. Ale to neznamená že to treba celé pochovať ani nie je pravda že treba zaberať extra pôdu, úplne stačia tie plochy ktoré sú už dnes zastavané a zabetónované, to je vec politického nastavenia čo bude štát podporovať miesto hnedého uhlia.