Riaditeľ dopravného podniku predstavil priority MHD na tento rok

Cieľom je zabezpečiť atraktívnu, komfortnú a bezpečnú mestskú hromadnú dopravu.

Dňa 24. marca 2016 predstavil riaditeľ Dopravného podniku Bratislava (DPB) Ing. Milan Urban priority vedenia podniku na tento rok. Za najdôležitejšie označil zlepšenie služieb pre cestujúcich, obnovu vozidlového parku, stabilizáciu a doplnenie počtu chýbajúcich vodičov MHD. Okrem postupného zatraktívňovania MHD sa súčasné vedenie DPB snaží aj o úsporu nákladov, ktoré sa podľa slov Milana Urbana však nedotýkajú platov zamestnancov. Ako uviedol riaditeľ podniku, od nástupu nového vedenia v uplynulom roku sa podarilo dosiahnuť úspory rádovo v stovkách tisíc eur prehodnotením a úpravou existujúcich dodávateľsko-odberateľských vzťahov a tiež vnútornými úsporami v rámci dopravného podniku.

Nárast výkonov MHD

Pre rok 2016 si podľa riaditeľa Milana Urbana mesto objednalo o 3 % viac výkonov mestskej hromadnej dopravy ako v minulom roku. Nárast by mali cestujúci pocítiť najmä v ekologickej električkovej a trolejbusovej doprave po zavedení nových grafikonov. Termín zavedenia týchto zmien zatiaľ nie je známy.

Od mája tohto plánuje dopravný podnik počas voľných dní znovu zaviesť prepravu cyklistov špeciálnymi cyklobusmi do niektorej rekreačnej lokality. Podľa slov riaditeľa podniku by mohlo ísť o lokalitu Devín, alebo Železná studnička.

Nedostatok vodičov: pomôcť majú aj študenti VŠ

Problémom, s ktorým v tomto období dopravný podnik akútne zápasí, je aj nedostatočný stav počtu vodičov MHD. Podľa riaditeľa podniku chýba v súčasnosti na bezproblémovú dennú výpravu všetkých spojov 30 vodičov a do stavu bez potreby nadčasovej práce chýba asi 150 vodičov. Tento stav je okrem iného spôsobený aj nedostatkom vodičov na pracovnom trhu.

Dopravný podnik pripravuje krátkodobé i dlhodobé riešenia na odvrátenie tohto nepriaznivého stavu. Medzi krátkodobé opatrenia by mali patriť zvýšená produktivita práce personálneho oddelenia, motivácia uchádzačov pomocou náborových príspevkov či príspevkov na bývanie pre mimobratislavských vodičov.

Pred podpísaním je aj nová kolektívna zmluva, v rámci ktorej sa pripravuje aj zvýšenie platov, najmä pre vodičov MHD. Ako povedal Milan Urban, vodičom autobusov by sa mohla mzda zvýšiť priemerne o 5 %.

Dopravca ponúka i výchovu nových vodičov autobusov, električiek a trolejbusov. Ak sa zaviažu odrobiť určitý čas v dopravnom podniku, podnik im môže zaplatiť náklady na získanie potrebných oprávnení.  Dopravný podnik by chcel doplniť stav vodičov električiek aj z radov študentov vysokých škôl, ktorí by mohli brigádnicky pracovať popri štúdiu a neskôr by mohli prejsť i na trvalý pracovný pomer.

Zlepšená starostlivosť o infraštruktúru

Zvýšený komfort by mali cestujúci pocítiť aj pri čakaní na zastávkach. Dopravný podnik plánuje v priebehu tohto roka osadiť na viac ako 50 najfrekventovanejších zastávok elektronické informačné tabule, ktoré už slúžia na niektorých zastávkach v meste. Rozšíriť by sa malo aj wi-fi pripojenie na internet v prostriedkoch MHD.

Zároveň sa zlepší starostlivosť o približne 65 frekventovaných zastávok, pričom na 6 z nich plánuje DPB vykonávať čistenie v priebehu dňa (napr. Račianske mýto, Trnavské mýto, Cintorín Slávičie údolie). Na zastávkach sa osadí aj viac ako 200 nových smetných košov. K zlepšeniu by malo prísť postupne v priebehu tohto roka. Spolu má dopravný podnik 1398 zastávok.

Nové vozidlá

V tomto roku pribudlo, resp. pribudne do vozidlového parku 15 nových jednosmerných električiek. Štrnásta z nich bola dodaná práve dnes, 24. marca. Najhoršia situácia je v súčasnosti pri autobusoch, ktoré majú priemerný vek 7 rokov pri plánovanej životnosti 10 - 12 rokov. Do konca roka 2016 chce dopravný podnik zaobstarať 40 nových autobusov, ktoré by mali situáciu čiastočne zlešpiť. Kategórie autobusov, ktoré chce DPB nakúpiť, však riaditeľ nešpecifikoval. Malo by ísť podľa jeho slov o typy, ktoré si vyžadujú jednotlivé linky. Podľa našich informácií by malo ísť o minibusy a kĺbové autobusy.

K téme odpredaja vyradených vozidiel MHD sa Milan Urban vyjadril, že v súčasnosti šrotované vozidlá boli v takom zlom stave, že ich odpredaj iným dopravným podnikom neprichádzal do úvahy. Nevylúčil však, že pri ďalších vyraďovaniach vozidiel elektrickej trakcie sa bude uvažovať aj s ich prípadným odpredajom.

Mesto: vrátime bezplatnú prepravu pre zdravotne znevýhodnených

K téme bratislavskej MHD sa na brífíngu vyjadril aj primátor Bratislavy I. Nesrovnal. Ako uviedol, na marcovom mestskom zastupiteľstve predloží návrh na znovuzavedenie bezplatnej prepravy zdravotne znevýhodnených, diamantových darcov krvi a protikomunistických odbojárov s trvalým pobytov v Bratislave. Podobný návrh by podľa jeho slov mal schváliť aj Bratislavský samosprávny kraj pre občanov s trvalým pobytom v okresoch Senec, Malacky a Pezinok, aby boli podmienky jednotné v celom Integrovanom dopravnom systéme Bratislavského kraja a platiť by mohol od 1. mája 2016. Na margo znovuzavedenia bezplatnej prepravy primátor uviedol, že tým cestujúcim, ktorí si už zakúpili zľavnené predplatné cestovné lístky, by mala byť vrátená alikvotná čiastka s tým, že by nemuseli navštíviť predajné miesta dopravcov. Uvažuje napríklad s vrátením poštovou poukážkou. Tieto náklady by malo mesto, resp. kraj zaplatiť zo svojich zdrojov.

K téme SeniorPasov pre seniorov primátor mesta uviedol, že ide o zvýšenie komfortu pre seniorov, ktorí si tak nemusia kupovať lístok pri každej ceste, a nie ich diskrimináciu, preto ich rušiť neplánuje. Osvetovú kampaň v tomto duchu by v najbližšom období mala zrealizovať Bratislavská integrovaná doprava ako koordinátor integrovanej dopravy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Error 0x007 #48:
nj to mas pravdu, ta generalizacia.. aj keby je to 5% neprijemnosti, stale je to svojimsposobom zanedbatelne (a ono to bude asi pod 5%), aj na ulici moze ist oproti clovek, ktory sa prave vyvracal, a nemozeme generalizovat ulice, to ej fakt fakt 😃
Reakcia na: nakavicku #47:
Si sa poriadne rozpisal, ale este nieco chcem dodat:
Problem verejnosti je, ze ludia generalizuju. Kazdy pracovny den cestujem dvakrat, s prestupmi, takze prestriedam aj 5 vozov denne. Cisto matematicky sa da povedat, ze tisic vozidiel za rok (viem tolko ich neni). A z toho mozno v jednom pocitim smrad, v jednom sa stretnem s pochybnym individuom, nula az jeden sa po ceste pokazi s tym, ze sa neda pokracovat v ceste, v troch sa tlacim telo na telo.
Ano, mozno mam stastie, ze cestujem hlavne v centre a na hlavnych tahoch, kde je mensia pravdepodobnost stretnum asociala, a takisto nejazdim linkami stylu "39-na". Ale co tym chcem povedat, ze raz clovek pociti smrad vo vozidle MHD a potom vsetkym hovori, ze cela MHD je na velke hnede lebo furt je vnutri smrad, atd. Ale skutocna pravdepodobnost, sa stretnut s nejakou neprijemnostou vo vozidle MHD je podla mna mozno v jednotkach %, mozno aj menej nez 1% (raz tusim v nejakom clanku vypocitali pravdepodobnost, ze "sa pokazi vas spoj").
Skoda, ze verejna mienka je, aka je...
Reakcia na: Error 0x007 #45:
no, ako sa to vezme, suhlasim s tebou.. to P+R by som videl nejak tak, ze tam kde konci 3 prudovka by bolo giganticke parkovisko.. s niecim, co ma dostane niekam, odkial uz MHD.. neviem ako sa pohybuju tito ludia.. len scifi myslienka

ano, da sa ist aj chory s MHD, ak to inak nejde, teoreticky si protirecim, lebo chory clovek je nebezpencejsi za volantom 🙂

ano, mhd moze byt niekedy pohodlnejsia, pokial ma clovek hrosiu kozu a siroke lakte.. napr mne, dospely chlap, je jedno ci stojim, alebo sedim (aj ked mam skoliozu, problem so statim, dokonca mam pravo sediet na vyhradenom mieste)... ale proste znesiem to.. zivot je boj, nie prava a vyplakavanie. ale napr, poznam ludi neznejsieho pohlavia, ked cestuju, su trochu nachylnejsie na tieto veci (postrkovanie/tahanie, smrad, ziadny respekt), ale aj tak cestuju s MHD, auto je pre ne nerentabilne.. nejdem zbytocne rozpisovat detaily, kedze je to individualne, len som nacrtol, ze niekomu vadi to, co inemu nevadi.. a to mi ver, nepisem o pipkach teraz, ale o zenach, ktore tvrdo makaju a zaroven studuju, vsetko od nuly, pomoc si nepytaju. no ale mne to pomerne vadi, ze je taka uroven cestovania.

ale zas, MHD za to nemoze, za to mozu ludia, nevychovanej kategorie.. cize nekritizujem MHD.. cely system by fungoval, keby sa ludia voci sebe lepsie spravali.

a na margo toho, ci cestujem MHD alebo nie, no - ja som si vodicak robil znacne neskoro, okolo 25tky, nutne som auto nepotreboval, cestoval som denne, pesi + vlak + mhd + pesi a naopak, proste nie som pipka, ani sofer z povolania, nevadi mi blato, to sa vyperie.. a priznam sa ti, keby su prestupy lepsie premyslene, chodil by som s mhd aj teraz, lenze.. zial, CASOVO je to strasne uletene, zivy priklad: chcem ist z panelaku do prace, praca ma extremne stastie, ze je pri zeleznicnej stanici, cize cesta vlakom by bola luxus, keby - od panelaku na hlavnu stanicu necestujem s MHD 30 minut s rizikom, ze nestihnem spoj (rano cca 7 00 este kolony nie su, cize pomerne OK). celkova cesta takto by bola MHD 30minut + vlak, pripadne mozem ist na osobny vlak, a blizsie k panelaku, ale casovo je to narovnako, ale casovo bezpecnejsie, menej co sa ma co pokazit. naklady, musel by som kupit tyzdenny aby to bolo rentabilne voci autu. auto - 10eur tam aj naspat, benzin+ooptrebenie, ziadne kolony (okrem nehody raz za mesiac statisticky), casovo 45+45 minut, od dveri k dverom. mhd+vlak je to 80minut + 80 naspat, co je dajme tomu 30+30 viac, co je 1 hod viac.. nuz a teraz.. oplati sa? neoplati sa ? v cene 10eur za auto nemam riziko kolizie, napr so zverou, defekt, to by bol extra naklad. pracujem obtyzden, cize kazdy druhy, mesacnik sa mi zial neplati. ale rozhodne by ma 5 ciest stalo menej, ako 50eur. myslim ze tyzdenny na vlak je 25eur a mhd 10eur, to mam 35eur.. hm a teraz, je to 15eur vs 5 hodin..
ako vidis, bohuzial, v mojom pripade usetrim 3eur denne, ale stoji ma to navyse 1 hodinu.. plat mam ukolovy, cize nie na hodinu, neviem to hodnoverne prepocitat. absolutne inak by to vyslo, keby mozem makat cely mesiac, co by bolo cca 75 eur + 25 eur na mesacnik, co je 100eur, a auto je 20-22 x 10 eur, co je dajme tomu o 110 eur navyse. ale zas, 110e a 21 hodin, cize uz 5.2e/hod co som stratil. nepocitam kolony, ani pokazeny vlak, len hruby vypocet. keby nepracujem hned na zastavke vlakovej, mam smolu tam uz rentabilita nebude.. keby byvam blizsie k hlavnej stanici, to by som mal kralovske cestovnie s vlakom, pripadne maximalne jednu bezprestupovu cestu s MHD... ale zial, byvanie v tej lokalite je luxus.. a nebyvam tam..

ono mne pride drat auto denno denne tiez uchylne, aby som 1 clovek smradil okolie a aby 1,3 tony hmoty presuvalo mojich 70kg (zabudol som, naradie - nemozem ho nechavat na pracovisku, ale nechcem tym kazit vypocty)..

priznam sa ti, velmi rad by som isiel vlakom a nie autom.. len vdaka nepravidelnej praci je to prakticky nevyhodne.. bohuzial tu plati rovnica, ak je praca daleko od bydliska, je to nanic.. do toho este priratajme rodinu a pravidelne navstevy, a aj ked zabudnem na kamaratov a zivot v meste (nemam ani 1, ani 2.) tak je to raketova veda, ze tipnem si, aj minister financii to ma lahsie, ako toto vyspekulovat..

cize prilisna individualita ludi (byvanie kade tade, ale co robit vo velkomeste) paradoxne znemoznuje rentabilitu MHD.. ten vypocet co som dal, nebol tak zbytocny ako celkovo moj prispevok, kedze som sa aspon donutil si to prepocitat vo vlastnom zaujme, a tych ~110e co by som usetril mesacne by mi stalo za to.. len ten cas (a zavislost na spojoch).. to je problem..

a viem tie 12x2l balenej vody sa da tiez s MHD, len je to trochu nemotorne, nie pre ich vahu tych bremien, ale objem - ludia ak sa tlacia, je malo priestoru.. cize bud ist vo dvojici, alebo na dva krat (ak okrem vody su aj tasky). a o to horsie, ak chce clovek zeleninu z trhu, maso od dobreho masiara a vodu z ineho zdroju, je to hotove peklo ist s MHD.. resp celodenny vylet, ale na obranu MHD, nech nehovoris ze na nu kydam - aj s autom je to problem, tiez je to casovo narocna cesta (obzvlast prakovanie pri trhu, kde MHD jasne vyhrava na plnej ciare)

tak neviem no, asi oba pripady su extrem, aj auto osobitne, aj mhd osobitne a treba to kombinovat 🙂 samozrejme, ak ma clovek specialne priania, ako je nakup vody v LIDL, alebo cesta za rodinou do dedin 20km od BA, kde nie je mozne sa dostat s autobusom nacas na nedelny obed a obmedzuje to cas, dokedy tam mozem zostat (moj pripad je, ze prisiel by som neskoro na obed, maju ho skory, a odist by som musel u z o 16tej, zial, aj take dediny su, obzvlast v nedelu) a t onehovorim o tom, ak mi napecu nieco, zabalnia nieco, v autobuse to brat nemozem, ani mrazene.. ale to su uz vysoke naroky, no jo. proste clovek nemoze mat vsetko 🙂
Reakcia na: Error 0x007 #45:
*chorobou
Grammar náckov asi budu boliet oci ?
Reakcia na: nakavicku #44:
Dovolim si tvrdit, ze ak clovek naozaj chce, tak moze ist MHD pomali v hocijakom pripade (okrem zopar extremnych situacii). Napr. tie 12x2L balenej vody by si tiez mohol odviezt MHD, ak si na to dostatocne sposobily (samozrejme trochu tazsie ako pri aute). Co sa tyka chorob, nemozem povedat zi skusenosti lebo ja som chory tak raz za 5 rokov, ale si viem predstavit, za ak nie som uplne zniceni chorobov a mam len nejaku bolest hrdla alebo co, tak to tiez zvladnem MHD (pri normalnom pocasi).

Co sa tyka listkov: Neviem ako si to predstavujes, ale to ma byt pre kazdu vzdialenost (1 zastavka, 2, 3, 4 zastavky) iny listok? WTF...

A co sa tyka mimobratislavcanov: ono by to malo fungovat tak, ze by ludia ani nesli autom az do Bratislavy, ale odparkovali by auto na zachytnom parkovisku niekde v Ivanke, atd. (neviem ako sa vsetky tie obce volaju) podla toho co maju najblizsie, a odtial by isli vlakom do Bratislavy a dalej MHD. Neviem ale aka je situacia s P+R v tychto obciach (v Ivanke sa nieco planovalo). Takto to napriklad funguje v okoli Viedne, kde napriklad v takom Parndorfe mas obrovske parkovisko, kde denne je odparkovanych aj 200 aut aj viac, a to aj z takych prdeli kde maju k vlaku daleko. Len to by tunajsi nemohli byt taki pohodlni...

Ten tvoj priklad z Karlovkou tiez plati len dovtedy, kym niesu zapchy. A nechapem ako moze byt MHD menej vyhodna nez auto, jedine tak casovo, a ked je clovek hrozne citlivi a potrebuje svoje sukromie. A v niektorych podoch je zase MHD komfortnejsia, lebo sa nemusis stresovat za volantom, ked mas miesto na sedenie tak si mozes nieco precitat alebo si zadriemat...

Cele to vyznieva tak, ze MHD nepouzivas a len tak strielas do tmy (neviem, ci si prave ty minule netvrdil ze MHD nepouzivas)...
tak DPB sa nemoze skladat len z vodicov.. predpokladam, ze by bolo celkom efektivne, keby maju na TPP aj servisakov.. uradnici tiez musia nieco vybavovat (prihlasenie, odhlasenie, papierovacky nie z vole DPB ale statu), ci ich je vela, si netrufam odhadnut 🙂

vodic mhd je sice dolezity, ale tak isto dolezity je aj smetiar.. a myslim ze dolezitejsi.. (do prace sa da ist aj svojpomocne, ale vyniest smeti za mesto nie) a dalo by sa pokracovat..

pricom je to naozaj smutne, lebo super funkcna mhd by mohla odbremenit mesto.. ale nie tak, ze chcem ist 1 zastavku a musim platit minimalne 70centov.. to uz radsej pojdem pesi.. dve zastavky tiez 70centov, ale chodza je zdrava.. 3 zastavky, uz radsej beriem auto.. AK idem na nakup tak bohuzial na vyber nemam, nemozem trepat do MHD 2x12L balene vody plus dalsiu tasku nakupu.. je to krajne neprakticke..
system je zaroven mizerny a zly v tom, ze kazdemu (vacsine) zacina pracovna doba o 8 00 a konci 16 00 - narazove presuvanie ludi, to nezvladne nikto, nic. medzitym MHD zyva prazdnotou, (resp o 70-80% menej ludi)
ale v istych pripadoch je MHD naozaj nanic.. napr navsteva lekara... nie je normalne, aby chory clovek isiel este viac ochoriet v lete do klimatizovanej MHD a v zime do sice vykurenej, ale brodil sa zimou (sneh uz nie je to co byval), takze je nuteny vyuzivat auto a tak isto verim, ze zdravy ludia, co musia makat, aby prezili, nemaju radi usopleneo pacienta, ktory este aj kasle a kycha. zial, chorobu si nevyberame dobrovolne (okrem deti do 15r ak chcu meskat do skoly), ale je to tak..
tak isto ludia, co su pod casovym tlakom, ja mam napriklad stastie, ze auto vs MHD je rozdiel len 10 minut do 95% destinacii. ale co ti, co maju MHD 40-60minut a auto 10-15 minut? niekto to tu spominal.. a take destinacie su, napr z karlovky do mesta. (tam, kde elektricka priamo nejde), je to auto 10 minut, vs 40 minut mhd. pesi 20 minut, co je OK, ale nie ak je nad 30C a pod 5C. nemoze clovek prist upoteny do roboty, ak je tam kontakt s ludmi.
tak isto velke bremena (uz spominany nakup), alebo stroj nutny na pracu. (robotnik a ze ich je dost, hoci aj ITckar, co prenasa naradie, geodet, atd atd..)
zial, co je najhorsie je, ze nie su zachytne parkoviska.. napriklad z TT, MA, DS sa naramne tazko chodi s MHD, ak clovek nebyva rovno na nastupisti. cize je NUTENY aj ked to nechce, ist autom. tak pride po tabulku Bratislava a co teraz ? nic.. neexistuej miesto, kde by odparkoval a pohodlne sa odviezol do prace (uznam aj cas auto + 20% )
viem to z vlatnej koze.. nemam problem soferovat, uzivam si to, je to pre mna relax, ale niekedy cas tlaci a pocas soferovania by som si mal nieco pozriet, co je samovrazda, cize MHD by prisla vhod.. alebo len z dobrej chvile citat knihu. zatvorit oci, oddychnut si...
lenze toto je mozne bud tak, ze defacto nelegalne odparkujem na nejakom sidlisku (co coskoro mozne nebude, ak spoplatnia sidliska), alebo nijak..
dalsi problem je, ze kazdy ma inu destinaciu a ludia su coraz viac narocnejsi.. ale nie z vlastnej vole.. tlaci ich cas.. dnes sa pracuje, aby som zarobil 2 eura a za tie kupil papriku.. v minulosti sa cas investoval do zahrady a paprika pohodlne odtrhla ked sme ju potrebovali.. (logicky niekeoho praca nieco stat musi, doprava a marza obchodnika, DPH, dane a odvody a moj cas v obchode tiez) dnes je viac poplatkov, atd.. zivot vyzaduje aby sa ludia obracali.. a potom blbnu, stresuju a nadavaju na MHD, niekedy pravom, niekedy uz nie.
cize kto ma pravdu? keby tu ma niekto absolutnu pravdu, mohol by byt generalny riaditel MHD.. (DPB)...
zlepsovat by sa dalo, otazne je, kde na to vziat, muselo by sa zdrazovat, ale to je uz neunosne.. cize je to patova situacia.. ani doprava, ani dolava, ani dopredu, ani dozadu.. ani hore, ani dole.. a je paradoxom, ze MASOVA resp HROMADNA doprava je menej vyhodna, ako individualna (auto je drahe, PHM rovnako drahe, niekedy menej, ale to su centy zanedbatelne, ale osobny cas tiez nieco stoji, komfort, sukromie tiez, a to nie su naroky, zial niekedy, ako napr choroba, nakupy nutna nutnost)
cize neviem...
Reakcia na: Error 0x007 #42:
Kancelárski budú "určite" "ostatní robotníci. Nechcel by si zapojiť mozog, prípadne aspoň Google?
Reakcia na: Valec #40:
Oukej, kukol som si z roku 2014:
http://www.dpb.sk/_media/file/DPB_vyrocni_zprava_2014___04_2015__fin_web.pdf
Podiel vodicov celkovo: 50,58%, takze viac ako polovica.
Uz len by som chcel vediet: co je THP (gúgl vyplul, ze technicko hospodarsky pracovnik)? Pod ktorym bodom sa skryvaju byrokrati/administrativa (THP alebo ostatni robotnici)?
Reakcia na: nakavicku #32:
Tu treba niekoho zabanovať.
Reakcia na: Error 0x007 #38:
To čo si počul, si môžeš overiť napr. vo výročnej správe. ?
Reakcia na: nakavicku #34:
Dobre, ak ty zaplatis metro tak sa moze staviat. Problem je totiz, ze nikto to nezaplati. Nielen stavba, ale aj prevadzka metra je asi aj 10x drahsia ako prevadzka elektriciek (bol tu raz jeden link). Dovolim si tvrdit, ze mesto by financne vykrvacalo na metre.

S kvalitnym nosnym systemom na baze elektriciek a s preferenciou MHD by ziadne metro nebolo treba, taka velka Bratislava neni. A hlavne by ho bolo treba maximalne tak tu jednu hodinu v rannej spicke, po väcsinu dna by vozilo vzduch. A aj metro ma svoje nevyhody (ale to obycajni ludia, a aj ty, zda sa nechapu)...
Reakcia na: nakavicku #32:
"buzici, mate take brutalne stastie,..."
Koho si tym myslel? Z vety som vydedukoval, ze tym myslis ludi ktori prevadzkuju tuto stranku a ludi ktory tu diskutuju (podotykam, kedze si si to asi pri registracii nevsimol, autori tejto stranky neprevadzkuju ziadnu MHD). Ak si to tak nemyslel, mal by si sa este raz naucit gramatiku.

A co sa tyka Prahy: Neviem presne cisla, ale mesto Praha viacej investuje do MHD, svojmu dopravnemu podniku plati viac z mestskeho rozpoctu. V Bratislave mesto dopravnemu podniku plati menej, ked sa nemylim tak mesto este stale DPB dlzi niekolko milionov eur (alebo sa to uz splatilo?), preto musia byt ceny listok vyssie. Totizto ta prevadzka MHD nieco stoji, a z niecoho ju treba platit.

Samozrejme, peniaze obcas nejdu tam kde maju, tunelovanie je castou praxou. Dalej som pocul, ze DPB viac ludi pracujucich v administrative nez vodicov, ak to tak je, tak je to otazne ci to naozaj treba.
Reakcia na: nakavicku #29:
Pomozes tomu mozno ak sa pridas do DPB a nebudes pindat. Tym nepomozes nicomu.

SMS listok zdrazel pre inflaciu, niekolko rokov sa drzala cena listka na jednej urovni, az teraz sa narazovo zdvihla.

Ak aj kvoli inemu uvedom si, ze odmietas platit co len par centov naviac za odvoz vodicom, ktory nesie zodpovednost za voz a tvoje zdravie, jazdi za teba zatial co ty mozes pit aj pivo vo voze a nikto ti do toho nekeca, a odvezies sa v pohode, to akurat ukazuje tvoju vdacnost. Ano uvedomujem si, ze vacsina penazi ide tym hore, nie tym vodicom.

Minule som sa viezol v T6A5, jazdila starsia pani, ale jazdila absolutne perfektne, nadherne vedela dobrzdit a uzasne plynula jazda. Pri vystupovani som sa jej podakoval. Urobil by si to aj ty?

Co sa tyka metra, vies ako to bolo, ak nie, je tu o tom bezpocet clankov.

To som sa zase rozpisal... proste nepindaj a hotovo ?
Reakcia na: nakavicku #34:
To je také metro ako poďme na jahody. Koľko má kapacitu jedna súprava? Ako náš duplák 2xT6 či električka 30T? A ako často chodí? Každé 3 min., ako električka na Račianskej? Keď vyčerpáme kapacitné možnosti električky a železnice, potom sa poďme baviť o tom, že poďme pod zem do ešte kapacitnejšieho systému. Ale metro je už veľmi dávno prekonaná a milión krát omieľaná téma. Iba že by si bol taký mladý a skoro žiadnu z tých diskusií si nezažil a žiadnu z tých plných skríň projektov si nevidel...
Brescia nema ani 200 tisic obyvatelov a cuduj sa svete, metro ma tiez.
takze ktory kreten vymyslel, ze pre 400 tisicovu blavu je metro nanic ?
hm ? .


kto sa ucil zemepis vie, ze Serfaus lezi v rakusku am a nieco cez 1 tisic obyvatelov, a ma metro. u nas dedinky s 1 tisic obyvatelov nemaju ani MHD ! ani autobus. mozno tie 4-5 tisicove maju 2-3 zastavky. po 17 prakticky uz nic nejazdi. slovenska realita.

dalsi priklad, Lausanne, 130 tisic obyvatelov, metro tiez maju.

mohol by som pokracovat.. cize to ani zdaleka nie je en o populacii, ale o POLITIKE..
Rennes ma este menej ako LILLE, a tiez ma metro, ako to? Error 0x007 ako to ?
Lille ma len 210 000 obyvatelov a metro predstav si ze ma.. blava ma 420 000 co je dvojnasobok a este tak 100 tisic nelegalov.
Ale ne, neoplati sa, blava je mala, ta ne ?
Error, ja som nenadaval Tebe priamo, ale inemu..
Kto je "my" ? kartel, ci kto co ?
Zadarmo nie je nic, nie som Ficohulic...
Ale pozri si ceny listkov v prahe.. a v blave a potom sa mozeme bavit dalej..
Ja si nemyslim, ze cena MHD v BA odzrkadluje sluzbu, ktoru za to dostanem.
Preto nou necestujem.
Reakcia na: nakavicku #29:
Ano, mas pravdu, vsetko by malo byt zadarmo!
K ostatnemu sa netreba ani vyjadrovat ("buzici"? Ty nam nadavas do buzikov? "metro"?), to je este horsie ako petob77...
Reakcia na: CraneMan #19:

CraneMan, prestan fetovat. osobne si vodicov vazim, robia pre blaho inych, ale nehanob ludi, co si vazia svoj zivot a je nerentabilne predavat sa za plat vodica MHD. on rodinu neuzivi, tak ako ze co ? ma otrocit za naklady? on nie je stroj, on je CLOVEK PRE BOHA.. ale tento isty paradox caka ucitelov.. plat ma byt taky, aby uzivil jedneho, pripadne dvoch skromne. aka praca na Lovensku ma taketo privilegium, okrem statnej sfery (manazer a vyssie) a politicku sferu ? preco myslis, ze utekaju do zahranicia? tu nepredaju svoju zrucnost, lebo tu nema len tak hocikto na poraidneho stolara, chapes to?
Mesto: vrátime bezplatnú prepravu pre zdravotne znevýhodnených
s trvalým pobytov v Bratislave.

chodte do 3.1415če... farizejstvo najhrubsieho zrna.. takze ten, co ide z PK so TZP na kramare, ma smolu ze ? Kupit si listok SMS, lebo automaty nevydavaju.. Aha pockat, SMS listok zdrazel o 50%.. (40 minut teraz, +50% je 60 minut bejvavalo).

Na to by vas bolo.. 150 vodicov ? je snad malo ludi bez prace na trhu prace ? alebo zeby su platy tak mizerne, ze sa na vas vykadia ? bolo by velmi zaujimave nahliadnut do uctovnictva tejto organizacie.. aky je plat pre vodica, ktory TAHA CELU TUTO MASINERIU a aky je plat manazera, co to manazuje tak kulevsky mizerne, ze je MHD defacto nepouzitelna ?

buzici, mate take brutalne stastie, ze otroci tohto hlavneho mesta seru na vsetko a nepoznaju dejiny Prahy a defenestracie. PS, metro bude kedy?
Reakcia na: Mates #25:
Pieskuje sa tam lebo pri prechode cez Šancovú to začne preklzovať po daždi....
Reakcia na: Jojan #22:
Niekde som čítal, že tam idú kupovať nové NP vozidlá.
Reakcia na: Ibiza #20:
hlavne ak na prechod zo skupiny B na skupin D potrebuješ 1 400 €.
Hura rozširovanie wi-fi v prostriedkoch MHD len aby aj fungovalo ak sa tam da LTE router tak sa daju konecne dosahovat slusne rychlosti nie ako SeeandGo v prvej generacii SOR NB18. Inak velke vdaka mestskej kniznici za wi-fi na zastavke Kapucinska ked cakam mozem robit aj niečo iné ako zízať na hrad.

Bude cistenie zastavok zahrnat aj cistenie zliabku od piesku napríklad na Račianskom mýte? Lebo ja len cakam kedy sa tam nejaká elina vykolají rovno do ludi. Inak naco sa vobec na racku pieskuje na rovine ked na takej kapucinskej napriklad sa rozbieha do kopca a nepieskuje sa tam? ❓
Reakcia na: CraneMan #19:
To možno súvisí aj s tým, že dnes už existujú veci ako voľný pracovný trh a keď niekto môže ísť krútiť volantom do zahraničia za pár tisíc eur, tak nebude doma otročiť s nadčasmi za 700 eur.
Reakcia na: S499.1023 #21:
Ty si iný prípad ako ja, Ty si po škole na rozdiel odo mňa zostal jazdiť nastálo ?

nás bolo tiež viacej, z krúžku sme boli dvaja, ďalší chalan z vyššieho ročníka (vlastne na jeho popud som šiel jazdiť na trolejbusoch) plus viacerí ďalší brigádnici boli študenti...
Reakcia na: Petto #4:
Ja myslím, že v takej Jevpatorii by sa mohli zísť aj metrové podvozky. Pri tom stave infraštruktúry, čo tam majú sa učite potešia náhradným dielom.
Reakcia na: trolejbus6207 #18:
A ja som ďalší. A bolo nás vtedy vysokoškolákov na električkách veľa. Lenže vtedy bol na električky min. vek 20 a nemuselo byť ani B. Takže devätnásťročný prvák na VŠ sa prihlásil do kurzu, kým ho absolvoval, mal 20 a mohol jazdiť. A hodne nás aj stihlo počas VŠ si spraviť aj C a ísť s výnimkou DPMB na trolejbusy (stačilo 21 rokov a C + dráhový vodičák, nebolo treba D, nebolo treba profesák.
Reakcia na: CraneMan #19:
No hej, ale je to logické, že študent chce robiť právnika, kódera, ekonóma, atď. a nie v DP jazdiť. Chce predsa zarobiť, veď kvôli tomu aj študuje. Ako brigáda OK, ale ako trvalé zamestnanie... načo, ak má možnosť robiť inde za 3-násobok?
Reakcia na: Gryzly65 #17:
To sú ale zrejme ešte "stará škola", podobne ako ja. U dnešných študentov, ročníkov narodených za federálu, či už za samostatnej republiky, bohužiaľ, táto profesia je niečo podradné a jednoducho za taký plat to robiť nebudú. Dnes každý chce byť čím skôr právnik, manažér, lekár, aby si mohol užívať život v luxuse a mať aj nejaké to spoločenské postavenie. Je to aj tým, že dnes už vysokú školu vyštuduje takmer každý, kto tam ide. Nie ako to bolo dakedy, že naozaj človek musel mať nejaké vedomosti, aby to štúdium dokončil. Už aj odborné školy dnes zaznamenávajú podstatne nižší príjem žiakov, o učilištiach ako drevárske, potravinárske a pod. nehovoriac. A týchto pár ľudí, ak aj dokončí odbornú školu, tak potom utekajú do zahraničia.
Reakcia na: roman2 #16:
ja som presne ten prípad, jazdil som ako vysokoškolák na trolejbusoch, ale bolo to pred viac ako tridsiatimi rokmi, moja aktívna beúsácka kariéra bola v rokoch 1984 až 1989 ?
Reakcia na: roman2 #16:
@posledná veta - možno budeš prekvapený, ale nájdu sa. A nie jeden. Dokonca aj prispievajú/alebo aspoň čítajú na tento web.
Reakcia na: gejza #14:
Ono je to pekné spolupracovať zo SOŠ alebo SOU,ale k čomu to bude keď absolvent vo veku 18-19 rokov je stále vzhľadom na vek nespôsobilý na vodičské oprávnenie D,D+E,respektíve riadenie električky?A to isté aj na C-čko...Mám kamarátov,ktorí si na škole urobili C-čko a aj tak po nich chceli na pohovore aspoň vek 21 rokov,psychotesty,KKV a najmenej prax 1 rok (s veľkým šťastím lebo všade vyžadujú 2 roky)...Keď aj praxovali tak akurát tak v sklade a nie za volantom,takže ak sa nezmení trochu legislatíva a nezačnú sa angažovať do týchto vecí kompetentné ministerstvá v spolupráci so zamestnávateľmi,tak to skutočne nemá význam to takto riešiť...
Nástupný plat v DPB vraj nie je žiadna výhra čo tiež mnohých mladých odrádza a za to viazanie sa na určité obdobie im to zrejme nestojí...Áno DPB je myslím jediný dopravca široko ďaleko,ktorý zamestná vodičov/vodičky aj bez praxe na vozidle nad 3,5t,ale záujem je stále nízky...Otázka znie čím to je,kde je chyba,že nie je záujem?Už to žiaľ nie ako kedysi keď robiť vodiča MHD,rušňovodiča,záchranára bola rodinná záležitosť (išlo to z generácie na generáciu),dnes už takéto povolania obvykle robí hocikto a nemá k týmto povolaniam akýkoľvek vzťah...Robí to len preto lebo niekde makať musí...Samozrejme nie sú všetci takí a sú aj maxi profesionáli,ktorí tieto povolania vykonávajú na 110%,ale aspoň čo pozorujem okolie tak žiaľ takýchto ubúda čo je smutné...
Opakujem treba zmeniť prístup k mladým a dať im šancu...A vysokoškoláci?Heh by som chcel vidieť ako si študent VŠ sadne za volant alebo za ovládací panel električky ? toto bola naozaj hláška roka ?
možno by medzi prioritami potešilo aj presmerovanie tokov od prostredníkov k reálnym dodávateľom, eliminácie lobbystických tlakov a prípadne prechod od "niektorých značiek" ku kvalite ....
Reakcia na: Ibiza #3:
skôr by stálo za zmienku riešiť spoluprácu s vybranými strednými odbornými školami/učilišťami a vychovávať si personál
Reakcia na: Petto #4:
Pokiaľ ja viem, tak o T3 záujem je. Narozdiel od 14 TrM majú stále čo ponúknuť, navyše Česi predávajú 14 TrM technicky výrazne odlišné od našich, ktoré sú tak v podstate nepredajné - veľmi by som bol prekvapený, ak by sa to podarilo. Jediné, čo je predajné je možno 15 kusov 14 Tr a pár 15 TrM.

No a tie 14 Tr čo idú do šrotu boli chúďatká, 10-15 rokov po generálkach. To už nikto by ich neposielal na ďalšie nákladné opravy. Ale určite neboli všetky v tak zlom stave - napríklad 6284.
Mal by som jeden podnet pre pana riaditela: Osvetlenie pristreskov na zastavkach "zmodernizovanej" elektrickovej trate v Dubravke.
Reakcia na: jkt #2:
Väčšina T3, ktoré boli vyradené a následne už zošrotované, boli vozidlá s určitou poruchou, pre ktoré bolo nákladné opravovať poškodenie. Ale samozrejme ruka v ruke ide aj o uvoľnenie stojánky na Jurajovom dvore. Proste bola preplnená a manipulačný vodiči pri zostavaní dennej výpravy doslova hrajú šach.
Reakcia na: Ibiza #3:
No pri dnešnej biede s robotou by som sa ani nečudoval, keby študent VŠ prešiel na TPP v Dopravnom podniku. Ja som tiež vyštudoval vysokú školu a napriek tomu som sa chcel zamestnať ako vodič električiek v DPB a takisto som tam šiel na TPP.
Po novom môže získať vodičské oprávnenie "D" až občan vo veku 24 rokov čo vyraďuje pomerne veľa kandidátov z radov vysokoškolákov, ktorí išli študovať ihneď alebo s ročným odkladom po strednej škole takže neviem či sa im podarí vykryť veľký počet miest. A na druhú stranu starší vysokoškolskí študenti už zväčša majú prácu a školu si dorábajú práve kvôli nej.
Reakcia na: Hofo22 #6:
Toto aj mna pobavilo a zaujimalo by ma kto s tymto skvelym napadom dosiel :))
A čistenie vozidiel nič? Žiadne zlepšenie?
Tak to veľmi silno pochybujem že študent VŠ prejde na trvalý pracovný pomer? Jedine že by sa mu to veeeeľmi zapáčilo?
tak najprv im to zrusime, pockame chvilu potom im to zavedieme znovu a budu nam vdacní. sice sme dokopy nic nespravili navyse, ale budu radi ze to je tak ako predtym. Vlastne nic neurobime a ludia budu radi.
Reakcia na: jkt #2:
Podla mna skor slaba motivacia predat. Susedne Cechy predavaju na UA 14TrM, no my ani 1ks . Chapem ze nase T3 je tazsie predat kedze sa daju predat len skrine, podvozky s 1000 mm su useless pre vychodne podniky
Študent vysokej školy, ktorý by časom prešiel na trvalý prac. pomer? Tak na to asi tú VŠ neštuduje.? Leda, že by ju nedokončil...
Kto do toho viac vidíte, pls, skutočne boli zošrotované v takom zlom stave alebo je to len o tom, že museli uvoľniť miesto vo vozovni novým?
Nové trolejbusy sú pohodlnejšie, ale stále mám pred sebou také problémy ako zatekanie či problémy v zime a v horúčavách. Či to už nebude?
Hm, cize sme si "vyskusali", co by sa stalo, keby sa zrusila bezplatna preprava seinorov, trochu sme s nimi "pocvicili" a teraz to mozeme vratit do povodneho stavu. Perfektne.

Ad elektronicke tabule - ak budu namontovane aj na prestupnych uzloch (co z clanku nie je zrejme), co tak na nich uvadzat vsetky spoje (aj z inych nastupisk) vratane sipok a cisel (pismen?), ktore cestujuceho nasmeruju na prislusne nastupisko, aby nemusel bludit ako holandan? Samozrejme ocislovanie (opismenovanie) nastupisk by bolo nacim vykonat tiez, pokial je to problem urobit samostatnou tabulou, moze sa oznacenie nastupiska zobrazovat aj v hornej casti tabule. Smerove tabule alebo orientacne planiky prestupnych zastavok s oznacenim nastupisk by boli prijemnym bonusom a mohli by byt umiestnene za presklenou vitrinou v pristresku.