Skúšobné jazdy budú pokračovať.
Po dvoch mesiacoch od oficiálneho ukončenia výstavby novej električkovej trate do Petržalky prešla prvá električka aj na pravom brehu Dunaja. Technicko-bezpečnostnej skúšky sa zúčastnila obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus #7530 nasledovaná starším typom T6A5 #7927+7928. Po absolvovaných testoch trate na Štúrovej ul. a Šafárikovom nám., ktoré prebehli ešte v decembri 2015, sa 16. februára 2016 pokračovalo v úseku od Šafárikovho nám. cez nový Starý most až po obratisko Jungmannova. Skúšobná jazda bola vykonaná najskôr pomalou rýchlosťou, pri ktorej sa kontrolovali jednotlivé prvky trate, nasledovala jazda traťovou rýchlosťou.
Prvá skúšobná jazda sa týkala rozchodu 1000 mm, z formálnych dôvodov sa však bude testovať aj rozchod 1435 mm, hoci tento nebude využitý ani po finalizácii trate. Na tento účel boli z košického dopravného podniku získané podvozky z odstavenej električky T3 SUCS č. 364 a umiestnené pod bratislavský vozeň T3 SUCS #7819. Skúšobná jazda na rozchode 1435 mm by mala prebehnúť v priebehu februára v nočných hodinách.
Naposledy električka prešla do Petržalky v roku 1961 na vtedajšiu konečnú Sad Janka Kráľa. Plány z 1950-tych rokov počítali s predĺžením trate do starej Petržalky, no nikdy neboli zrealizované. Ukončenie prevádzky električiek do Petržalky v roku 1961 súviselo s uplynutím plánovanej životnosti Starého mosta vybudovaného po skončení 2. svetovej vojny ako provizórium. Nasledovala výstavba sídlisk a nekonečné čakanie na metro a rýchlodráhu. Až začiatkom 21. storočia došlo k prehodnoteniu plánov, príprave a nakoniec aj vybudovaniu električkovej trate, ktorej financovanie bolo vzhľadom na výrazne nižšie náklady reálnejšie. Po výstavbe 1. úseku električkovej trate by sa malo pokračovať 2. úsekom až do Janíkovho dvora. Predpokladané dokončenie tohto úseku je v roku 2020.
Otvorenie prvej časti trate po konečnú Jungmannova pri Nám. hraničiarov sa očakáva na jar 2016. Do Petržalky bude jazdiť linka 1 z Hlavnej stanice a Obchodnej ul. a linka 3 z Rače a Špitálskej ul., pričom obe linky budú obsluhované výlučne novými obojsmernými električkami.
Trolley
To sa týka aj II. etapy električkovej dopravy v Petržalke. Ftáčnik sľuboval jej dokončenie do roku 2018. Za Nesrovnala už mesto hovorí o roku 2020. Keby sa chcelo, tak mesto už v minulom roku spraví všetky prípravné práce tak, aby sa po spustení I. etapy mohlo hneď začať s výstavbou predĺženia trate aby bola do roku 2018 hotová. Veď tam už tá stavba nemôže toľko trvať keď najväčším problémom bol Dunaj.
Inak som zvedavý ako to na tej dočasnej konečnej bude za bežnej premávky vyzerať. Prestávka tam dlho nebude a električka na prvej koľaji zrejme pôjde cez výstupnú zastávku a potom "nacúva! na nástupnú.