Kolaudácia staromestskej časti nosného systému MHD by mala byť ukončená začiatkom marca.
Hlavné mesto SR Bratislava požiadalo 19. januára 2016 Bratislavský samosprávny kraj (BSK) o vydanie kolaudačného rozhodnutia pre staromestskú časť nosného systému MHD, ktorá zahŕňa električkovú trať na Štúrovej ul. a Šafárikovom námestí. Táto električková trať bola po ukončení výstavby preskúšaná pre 1000-mm rozchod už 21. decembra minulého roka. Preskúšať však ešte bude potrebné aj koľajovú trať pre rozchod 1435 mm. BSK ako špeciálny stavebný úrad nariadil verejnou vyhláškou miestne zisťovanie a ústne pojednávanie o predloženom návrhnu na kolaudáciu na 2. marca 2016 o 9:00.
V rámci tohto kolaudačného konania ide o kolaudáciu električkovej trate od križovatky Štúrova - Jesenského po začiatok Starého mosta, trolejového a nápájacieho vedenia, ovládania výhybiek a električkovej zastávky Šafárikovo námestie s príslušenstvom. Súčasťou tohto úseku je aj koľajový triangel Jesenského - Štúrova, ktorý je už v skúšobnej prevádzke na základe povolenia na predčasné užívanie vydaného BSK dňa 27. októbra 2015.
Informácie o termínoch konania ústneho pojednávania a miestneho zisťovania pre kolaudácie električkovej trate na Starom moste a na petržalskej strane BSK zatiaľ nezverejnil.
Valec
Bratislava:
Výsledkom súťaže bol projekt spoločnosti ŠKODA TRANSPORTATION a. s. s ponukou päťčlánkových nízkopodlažných električiek typu 29T (jednosmernej) a 30T (obojsmernej). Vozidlo nepochádza so sériovo vyrábaných električiek, bol potrebný vývoj nového vozidla. Základný dôvodom bola kombinácia požiadavky podielu nízkej podlahy, otočných podvozkov a predovšetkým úzkeho rozchodu.
Košice:
Výsledkom súťaže bol projekt spoločnosti PRAGOIMEX a. s. s ponukou dvojčlánkových čiastočne nízkopodlažných električiek typu VarioLF2plus. Vozidlo pochádza s osvedčenej rady vozidiel VarioLF a VarioLF+, ktorých rôzne modifikácie tvoria základ modernizácie vozidlového parku električiek v Českej republike a výhradne v mestách s menším rozsahom električkovej dopravy, porovnateľnými s podmienkami v Košiciach. Vozidlo VarioLF2plus je určené len na prevádzku na tratiach normálneho rozchodu. Nebol potrebný nový vývoj vozidla.