Pod Manderlákom by mala byť vybudovaná električková zastávka viedenského typu.
Mesto Bratislava prostredníctvom svojej organizácie Generálny investor Bratislavy (GIB) hľadá projektanta prestupnej električkovej zastávky na začiatku Štúrovej ulice v smere k Šafárikovmu námestiu. Vybudovanie novej zastávky súvisí s výstavbou prvej časti nosného dopravného systému (električky) do Petržalky a jej účelom je skrátenie medzizastávkových vzdialeností v historickom centre mesta, keďže pri súčasnom stave by vzdialenosť v smere do Petržalky medzi zastávkami Poštová, resp. Mariánska a Šafárikovo námestie bola približne 1 kilometer. Nová zastávka zároveň nahradí existujúcu zastávku Jesenského v smere k nábrežiu.
Podľa zverejnených súťažných podkladov by mal projektant navrhnúť najvhodnejšie umiestnenie zastávky na Štúrovej ulici s dĺžkou nástupnej hrany minimálne 65 m a bez zásahu do koľajového zvršku. Zastávka by mala byť tzv. viedenského typu s vyvýšenou pojazďovanou nástupnou hranou (uvedené riešenie sa nachádza na zastávke Blumentál). Vjazdy do Laurinskej a Gorkého ul. majú zostať zachované. Riešenie by malo zohľadňovať aj prirodzené a existujúce pešie ťahy a pohyb cyklistov.
Víťazný uchádzač dodá vypracovanú dokumentáciu pre územné rozhodnutie, dokumentáciu pre stavebné povolenie s podrobnosťou realizačného projektu stavby a vykonávať bude aj odborný autorský dohľad projektanta. Hodnota zákazky je odhadovaná na 25 000 € bez DPH.
Električková trať do Petržalky by podľa najnovších odhadov mesta mohla byť otvorená vo februári budúceho roka. Nová prestupná zastávka však bude pravdepodobne vybudovaná až následne, takže plánovaná električková linka z Hlavnej stanice do bude v smere do Petržalky spočiatku prechádzať centrom mesta medzi zastávkami Poštová a Šafárikovo námestie bez zastavenia.
Error 0x007
Keby vsak bola Dunajska obojsmerna, aj tak by bolo treba prekopat cely uzol. Zastavka pod Manderlakom smer Sturova, v takej polohe ako je planovana by bola nevhodna pre trolejbus, lebo by oznacnik bol uz niekde pri Gorkeho, ale trolejbus by musel odbocit skor. Ked nad tym rozmyslam, tak detto v opacnom smere.
Tvoj druhy argument mozem zase obratit: Ak by trolejbus zastavoval niekde pod Manderlou, zase by si mal pesi presun na prestup smer Trnavske Myto (Raca/Vajnorska/Ruzinov) ?
Plne suhlasim, ze jednolinkovy variant by bol vynikajuce riesenie (ale ktovie, kedy sa objavi niekto, kto bude mat gule ho presadit).
P.S.: To chcem vidiet kam chces na Cintorinskej este natrepat auta ? Ta ulica je hrozne uzka, ze tam vobec ten trolejbus jazdi ?