Premávka električiek bude obnovená od utorka 20. októbra 2015.
Zrekonštruovaný električkový triangel na križovatke Štúrova - Jesenského bol dňa 15. októbra 2015 podrobený technicko-bezpečnostným skúškam (TBS). Cieľom skúšok bolo overiť spôsobilosť trate pre prevádzku električiek a splnenie naprojektovaných parametrov trate. Triangel sa rekonštruoval v rámci projektu výstavby električkovej trate do Petržalky, pričom bolo vybudované aj nové koľajové prepojenie od Kamenného nám. a z Jesenského smerom k Šafárikovmu námestiu. V rámci prevedenej TBS sa zatiaľ otestovala len prejazdnosť triangla v smere z Jesenského na Kamenné nám. a opačne. Skúšky boli vykonané s obojsmernou električkou Škoda 30T ForCity Plus a súpravou električiek T6A5.
V rámci skúšok bola otestovaná aj zrekonštruovaná výhybka na Rázusovom nábreží pri odbočke na Mostovú ulicu, ktorá je súčasťou rekonštruovaného úseku trate na Vajanského nábreží.
„Všetky technicko-bezpečnostné skúšky, ktoré sme dnes na trati vykonali, potvrdili, že trať je spôsobilá na premávku električiek s cestujúcimi. Veríme, že cestujúca verejnosť ocení obnovenie spojenia centra mesta s Mostom SNP a Karlovesko-Dúbravskou radiálou,“ uvádza Dopravný podnik Bratislava vo svojom stanovisku k výsledkom TBS.
Premávka električiek cez Nám. Ľ. Štúra, Mostovú a Jesenského bude obnovená v utorok 20. októbra 2015. Premávať tu opäť začnú linky 1 4 a 6.
fanatikmhd
keby tu nebol ten stavebnicovy system najprudsich vyhybiek, pokracujichc kratkou rovinkou vratane krizenia a nasledne masakrovy obluk poskladany z rovnych kolajnic, slo by to.
Nove trate uz zacinaju najma vyhybkami a ich polomermi posobit, ze sa k tomuto systemu (inde zhruba od 50tych rokov) postupne prichadza.
Ono, je pravda, ze stavebnicovy system LEGO ktory tu funguje je vyhodny pri opravach/vymenach. Vexlu vytrhnem, a osadim akukolvek inu. vsetky su rovnake. Rovnake krizenia, a obluky prisposobim. Rychle a lacne. Bohuzial, pomale rychlosti a zvysene ceny premavky (brzda+rozbeh kazdeho vlaku)
Naopak, presne vyhybky pre konkretnu krizovatku s roznymi hodnotami umoznia paradne rychlosti (v spravnom pouziti kludne az 50km/h cez priame vetvy) no nakladnost takychto vyhybiek (co kus, to unikat) ktory sa neda vyrobit na vyrobnej linke, ale kazdy kusok, vratane krizeni treba zvlast objednat, navrhnut, a vyrobit je obrovska.
Otazne je, ci aspon na niektorych miestach s najvyssou premavkou/hod by nebolo vhodne o tomto popremyslat. Casova a energeticka uspora by naozaj mohla byt vyssia nez naklady na kupu a udrzbu.