Po dodávke nových trolejbusov plánuje dopravný podnik zreorganizovať sieť trolejbusových liniek.
Do Bratislavy sú postupne od augusta dodávané posledné nové trolejbusy od výrobcu Škoda Electric z Plzne. Ide o 20 trolejbusov Škoda 30 Tr SOR dĺžky 12 metrov bez prídavného diesel-agregátu (APU). Trolejbusy sú súčasťou kontraktu na 120 nízkopodlažných trolejbusov, z ktorých už Dopravný podnik Bratislava (DPB) prevzal do konca júla 2015 celkovo 100 kusov (70 kĺbových, 15 krátkych bez APU, 15 krátkych s APU). Prevzatie posledných vozidiel očakáva DPB postupne do októbra tohto roka. Ako prvé prišli vozidlá #6020, 6021 a 6023.
Dodávka nových trolejbusov umožní vykonať reorganizáciu siete trolejbusových liniek, ktorú dopravný podnik pripravil už v minulosti, ale pre nedostatok vozidiel nebola zrealizovaná. Reorganizácia liniek je plánovaná predbežne na prelome leta a jesene. "DPB, a.s. reorganizáciou liniek dosiahne optimálne rozloženie kĺbových a sólových trolejbusov na základe vykonaných prieskumov," uvádza v tlačovej správe DPB.
Nákup nových trolejbusov dopravný podnik financoval prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ (80,75 %), príspevku zo štátneho rozpočtu SR (14,25%) a zvyšnými piatimi percentami prispelo mesto Bratislava.
Rubber38
A k tomu riešeniu kapacity západnej časti L201 v niektorých časoch... To sa tu jaksi ešte vôbec nespomínalo, len takto v rovine diskusných fór. A to mi robí trochu vrásky. Ak by bola zavedená posilová linka na piatky večer, nedele poobede a príp. soboty ráno, tak s celosieťovým 15 min. TBus intervalom nemám problém, práve naopak.
S tým, že tá posilovka by ale musela byť poriadna (a ne jeden spoj / jeden rýchlik z/na HlSt). Napríklad Valcov nápad s L174 sa mi pozdáva, akurát ja by som to radšej v záujme zjednodušenia systému bez zavádzania ďalších a ďalších liniek riešil presmerovaním samotnej L74 na trasu HlSt - Saleziáni - BBC1 Miletičova - (Vlčie hrdlo). Veľmi otáznym by však bolo, či by prešiel na úseku HlSt - Miletičova interval 6/-/7,5//nedeľa poobede 15, ako má L201, resp. či by sa na to našli vozy a vzkm (a do Slovnaftu by šiel dajme tomu každý druhý spoj, interval 12/-/15//-). Doprave v oblasti by to každopádne pomohlo, okrem mierneho predĺženia (1-2 minúty) jazdnej doby do Vlčieho hrdla