Od začiatku júna začnú jazdiť aj ďalšie nové električky (od 1.6.2015)

Homologizácia nových električiek Škoda 29T a 30T bola úspešne ukončená.

V závere mája 2015 bol úspešne dokončený proces homologizácie nových nízkopodlažných električiek typov Škoda 29T ForCity Plus a Škoda 30T ForCity Plus. Po prvých dvoch obojsmerných a jednej jednosmernej električke začnú od 1. júna 2015 postupne jazdiť aj ďalšie obojsmerné električky Škoda 30T, ktorých bolo zatiaľ dodaných spolu 11 kusov.

Nové električky budú počas MDD premávať na linkách 3 4 a 8. Cestovné poriadky platné len 1. júna 2015 s vyznačenými novými električkami sú k dispozícii vo formáte PDF - linka 3, linka 4, linka 8 (v prípade poruchy však nie je nízkopodlažný spoj garantovaný).

Dopravný podnik súčasne pripravil pri príležitosti Medzinárodného dňa detí (pondelok) špeciálnu akciu, pri ktorej si deti budú môcť vyskúšať jazdu v novej električke aj na okružnej jazde centrom mesta, ktorá začne o 12:45 na Nám. Ľ. Štúra. "Dopravný podnik Bratislava pripravil pre deti aj darčeky a špeciálne prekvapenie, ktoré ich nepochybne rozveselí. Aj naša sprievodkyňa Alžbeta Marmulová bude mať pripravené originálne cestovné lístky", uvádza DPB.  Zároveň budú mať deti do 15 rokov počas 1. júna cestovanie vo všetkých nových električkách zadarmo.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #46:
never mind ?
Reakcia na: 810zssk #40:
Ja som to pochopil,len ako prestupy na hrane, takze kľud vaša eminencia ?
Dve som ráno videl na L3
Ok, takze od dnes jazdia zasa len na 4, ci pokracuju aj na 3/8 a 5?
Reakcia na: Martin Fundárek #41:
Na Legionarskej je bezbarierovy prestup medzi protismernymi nastupistami??
Reakcia na: 810zssk #40:
Že by na Legionárskej?
Reakcia na: Petto #38:
Uraci mi vasa excelencia vysvetlit kde je bezbarierovy prestup napr. zo smeru Vajnorska (L4) na smer Ruzinov (L8), okrem moznosti ist 4kou na Mariansku a nasledne 3/8 dookola cez SNP a Obchodnu naspat? A to iste v opacnom smere.

Rozmyslaj kym zacnes rypat.
Budu zverejnene aj nejake poriadky s vyznacenim nizkopodlaznych spojov na bezny tyzden a na vikend? Ci opat iba tabula?
Reakcia na: 810zssk #36:
ako si to rozmyslal ? ?
z 3 na 4 - Spitalska
z 4 na 3 Kamenne namestie / Marianska
z 8 na 4 Trnavske myto /Legionarska
z 4 na 8 na Legionarskej
Reakcia na: Ibiza #28:
Dakujem 🙂
Obsadenie najprv jednej linky by bolo celkom logicke. Po dodani viac vozov vsak dufam v riesenie s 30T na 3, 4 a 8. To by bolo uplne idealne z pohladu obsluhy (NP na vsetkych radialach) aj kapacity. Uz len vymysliet ako riesit bezbarierovy prestup z 3/8 na 4 vo vsetkych smeroch.
Reakcia na: TeBeCe #1:
taká trasa je neskutočný idiotizmus ?
Reakcia na: Mike #20:
''kompetentným riaditeľom z DP''

Už by ho nemohol niekto vyhlásiť za nekompetentného a poslať ho do (predčasného) dôchodku?
Reakcia na: Kamil Susko ml #31:
ano no len ten na rozdiel od sudruha harasiho aspon nemal zjavne az tak nasrate v gebuli.. ked vedel vybavit taketo paradne elektricky na vyspelej urovni pre mesto.. harasi to nedokaze lebo na to nema ale nie financie ale potrebnu mozgovu hmotu.. ?
Reakcia na: hmozdinka #29:
stare T3 nie, ale stare K2 ?
Reakcia na: hmozdinka #30:
Ved tie nase sa kupovali za Ftaka ,takže aj 29/30 T su tiež smeracke
mam chut znicit vsetky tie harasiho pragoshitexove preliezky do jedneho!najlepsie by bolo poliat ich vsetky do jedneho benzinom a podpalit.. bodaj by cele depo vyletelo aj s tymi smerackymi srotmi do vzduchu! ? smer je neskutocna skodna, vsade kam pride nechava za sebou len skazu a spust.. ?
..ticha zavist ..a my v Kosiciach musime trpiet tie vysokopodlazne taskentwageny sudruha harasiho a este bez klimy-idu letne mesiace ani si radsej nechcem predstavit tu "kulturu cestovania" v nich, pytam sa naco to vobec mesto kupovalo? a este ich vychvalil do nebies vraj sa v tendri presne trafili ze dpmk stale po takych elektrickach tuzilo.. a co obcan to ich uz nezaujima ci oni po takych tuzili? podla mna totalne zbytocne vyhodene prachy do vzduchu a pochybujem ze este z EU mesto Kosice dakedy dostane eurofondy na nove briky.. kedy konecne aj my zazijeme elektricky typu 29/30T, caf urbos, bombardier flexity a pod..? o chvilu budeme mat nove trate v meste a elektricky dobre ze nie z doby kamennej.. uplne doslova mi pridu ako prerobene stare T3 ?
Hah taky mensi dotaz, co je "kalifornan"? 🙂
Reakcia na: Author #24:
Áno, aj to tam odznelo z tých istých úst. Ale to kompletné obsadenie 4ky novými električkami znelo reálnejšie a uveriteľnejšie, ako to prípadné predĺženie linky z Kramárov do Dúbravky, až keď tu budú reálne duobusy (nie 30Tr s pomocným pohonom..)
Reakcia na: Author #24:
? My ten agregat chceme znizit ASAP ?
Reakcia na: Mike #20:
To som netusil.. Ja som posul len o vyjadreni o moznom predlzeni 211 do Dubravky..
Reakcia na: Mike #14:
Problematická nie je až tak samotná trať, ale esíčko v križovatke pred Metropolom.
Reakcia na: Juraj76 #10:
tebe DP nieco slubil?
Hovorili o zaradeni NP elektriciek na ine linky aby sa dostali aj do ostatnych MČ.
L4+3+8 zabezpecuje, ze NP elektricky sa dostanu na vsetky radialy.
Reakcia na: Mike #20:
Fakt sa tesim na chvilu, kedy sa obojstrannost prvykrat vyuzije. 🙂 Stale si myslim, ze tie obojstranne elektricky ak uz museli byt, mali byt v mensine. Uvidime, kedy DPB vyuzije ich obosjtrannost. Kazdopadne sa tak moze stat v Petrzalke a ani nemusi byt vyluka. Netreba budovat obratisko, da sa tam kalifornan a vybavene.
Reakcia na: Author #19:
Zámer obsadiť celú 4ku NP elinami bolo prezentované pred týždňom na diskusií v Dúbravke kompetentným riaditeľom z DPB. Môže byť že odvtedy sa to zmenilo, alebo to mohol povedať na útechu Dúbravčanom...
Samozrejme, že obojsmerné 30T sa využijú pri výlukách s kaliforňanmi, to je logické..
Reakcia na: Mike #15:
Zámery sa zrejme menia, nemyslim, ze je cielom komplet NP jedna linka. Skor kapacitne prislusne linky z vozovne, kde su deponovane. A obojsmerne sa urcite vyuziju aj pocas vyluk. A za chvilu ich bude tolko, ze zabezpecia takmer plnu vypravu z Trnavky..
Reakcia na: Juraj76 #10:
9 bola spominana kedysi len preto, lebo ide po tratiach v najlepsom stave. Odvtedy sa lokalne opravili viacere problematicke body a teraz moze NP elektricka asi takmer vsade (okrem stanice).

Pri nasadzovani NP vozidiel bude urcite zohladnenych viac kriterii, ale urcite aj kapacita - mali by nahradit supravy na najvytazenejsich linkach a z toho vychadzaju najma linky 4, 5 a 3/8, cim zaroven zabezpecia vyskyt NP spojov na vsetkych radialach.
Reakcia na: Mike #16:
DeGeš sa už šotošil neoficialne na 32/33/4 ?
A s 30Tr DeGeš na 210 nechystajú nejakú akciu pre deti? ?
Reakcia na: Petto #9:
Ano, zámer je vraj všetky ďalšie 30T (a 29T) dávať na L4 tak, aby bola komplet NP.
Reakcia na: pharel #5:
Vrámci skúšobných jázd tade 30T prešla. Ale neviem, či prázdna, alebo s umelou záťažou. Ale tiež tam robili úpravy s najviac vytŕčajúcimi panelmi.
Reakcia na: CraneMan #12:
JPP- opcne 29T ( 15 vozidiel evč. 7416-7430 ) ide na zac.roka 2016 hned tam
Nové električky budú zatiaľ vypravované na linky 3/8 a 4, teda tie ktoré vypravuje Murajov Dvor. Vie sa kedy tieto nové eliny pribudnú aj do vozovne Krasňany? A ešte by ma zaujímalo: po skončení výluky na Hl. stanicu dostane Jurák naspäť niektorú zo staničných liniek 1 alebo 2? Počul som, že kvôli tyristorovým výzbrojam na poškodenej trati medzi STU a Žilinskou sa tam nemohli vypravovať jurácke súpravy.
Reakcia na: Petto #9:
Potom sa odstavia na poruchy pre poskodene podvozky ?
Reakcia na: Petto #6:
Je však zaujímavé, že najprv DP sľuboval nízkopodlažnú električku na linku 9. Ako obyčajne, skutky v rozpore so slovami!
Reakcia na: TeBeCe #7:
a potom co ? takmer full NP L4 ?
Reakcia na: pharel #5:
Viezol som sa 7501-kou cez tunel, ked vecer koncila linku 4 a z Dubravky uz isla do vozovne po zmenenej trase, oznacena ako 5-ka 🙂
Predpokladam, ze 3/8 je len v prvy den aby si vsetci uzili nove elektricky ?
Reakcia na: pharel #5:
Jurak ma len delene sluzby pre L9, L5 moze aj cely vikend byt s 30T kedze ju ma len Jurak
Reakcia na: Petto #3:
Inak pravda, nevidel som ju este ani raz prejst cez Americke namestie a to robim hned vedla 🙂 zvladne to? 🙂 Inak skoda ze nie 9 alebo 5, ja som sa snazil stale vyskusat jazdu tou novou elinou cez tunel. Este je moznost tento vikend ked posledna linka c 4 pojde v podstate ako linka 5 do vozovne Vinohrady, ale k tomu nemam harmonogram takze neviem, ktora to prave bude a o ktorom case 😞
A vikendova L5 stale nic ?
Paneboze na Americke namestie ? ?
Reakcia na: TeBeCe #1:
alebo to bude len jedna jazda?
Na Jesenskeho uz bude pripraveny kalifornan na letnu vyluku? ?

Trasa okružnej jazdy novou električkou:
Nám. Ľ. Štúra - Most SNP - Nábr. arm. gen. L. Svobodu - Tunel - Obchodná ulica - Radlinského - Vazovova - Špitálska - Nám. SNP - Tunel - Nábr. arm. gen. L. Svobodu - Most SNP - Jesenského