Verejnosť môže pripomienkovať modernizáciu trate do Karlovej Vsi

Diskusie prebehnú 18.5. a 19.5., pripomienky je možné zaslať do 25.5.

Prípravy modernizácie električkovej trate v úseku tunel – Karlova Ves – Dúbravka (Hanulova ul.) pokračujú. V závere apríla bol na Enviroportáli v rámci zisťovacieho konania zverejnený zámer, ktorý verejnosť môže pripomienkovať do 25. mája. Podľa projektanta, firmy Reming Consult, a. s., ktorá projektovala aj rekonštrukciu električkovej trate v Dúbravke, je cieľom modernizácie zvýšenie traťovej rýchlosti, priestorovej priechodnosti, únosnosti koľajového zvršku, bezpečnosti prevádzky, bezpečnosti cestujúcich, zvýšenie kultúry, komfortu a plynulosti cestovania, zníženie negatívnych dopadov koľajovej prevádzky na obyvateľstvo a zlepšenie a skvalitnenie životného prostredia.

Ako vyplýva zo zámeru, pôjde o investíciu v hodnote viac ako 60 mil. €. Predložený bol iba jeden modernizačný variant, ktorý počíta so zachovaním existujúcej polohy električkovej trate. V rámci posudzovania tak nebude možné porovnať tento variant s inými možnosťami, pričom projektant to zdôvodňuje tým, že pretrasovanie by bolo „neúčelné a stavebno-technicky a finančne náročné riešenie“.

Nielen pozitíva

O pozitívnych detailoch rekonštrukcie sme už písali v samostatnom článku. Ako vyplýva z projektovej dokumentácie, ktorú máme k dispozícii, navrhnuté riešenie má aj svoje úskalia. Asi najviac diskutovaným bodom na Karloveskej radiále je prestupný uzol Molecova. Projekt síce obsahuje premiestnenie zastávok trolejbusov a autobusov k električkovým, aby pri prestupovaní nebolo potrebné prechádzať cez cestu, no riešenie počíta s likvidáciou zelene na strane Molecovej ulice. Dôvodom je zachovanie až 4 jazdných pruhov v smere do Dúbravky. Merania mesta aj aktivistov však zhodne potvrdili, že pre počet áut, ktorý prepustí križovatka Botanickej ulice a Devínskej cesty, postačujú dva pruhy. Okrem toho ponechanie jazdných pruhov spôsobí, že nástupištia električiek, trolejbusov aj autobusov budú priúzke pre enormný počet cestujúcich, ktorí ich využijú.

Projektová dokumentácia tiež napriek prísľubu mesta neobsahuje združenú zastávku Lafranconi. Veľké množstvo cestujúcich, ktorí na danej zastávke prestupujú, bude naďalej musieť prechádzať frekventovanú cestu.

Projekt neobsahuje ani redukciu počtu električkových zastávok, čo by skrátilo cestovné časy v súčasnosti najmä pre Dúbravčanov neatraktívnej električkovej dopravy. Napríklad v prípade zastávok Segnerova a Jurigovo nám. sa pôvodne uvažovalo s ich nahradením jedinou zastávkou v blízkosti pošty a potravín. Podľa prepočtov dochádzkových vzdialeností by pritom nedošlo k väčšiemu nárastu dochádzkových vzdialeností pre obyvateľov okolia. Projekt príležitosť redukcie počtu zastávok nevyužil.

Občania môžu diskutovať aj pripomienkovať

O modernizácii električkovej trate sa bude diskutovať v Karloveskom centre kultúry na Molecovej ul. 2 v pondelok 18. mája 2015 o 17:00. Druhá diskusia prebehne v Dome kultúry Dúbravka v utorok 19. mája 2015 o 17:00.

Pripomienky k zámeru modernizácie trate je možné zasielať  na Okresný úrad Bratislava, odbor starostlivosti o životné prostredie a oddelenie ochrany prírody a vybraných zložiek životného prostredia na adresu Odborárske nám. 3, P. O. BOX 19, 810 05 Bratislava do 25. mája 2015.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
K teme prestupneho uzla Lafranconi:

Zvlastne, ze pisu, ze sa nezmesti, pricom na strane FTVS parkuju vzdy v jednom rade na chodniku auta... prosim, viete to zahrnut nejako profesionalne zahnrnut do pripomienky ? Je to naozaj vysmech, auta tam vyuzivaju na vyjazd znizeny obrubnik prechodu prechodcov...potom radsej kludne o nieco zuzit chodnit v casti pri fakulte a spravit radsej riadnu integrovanu zastavku. Ten prechod byva dost kriricky....

prosim, dajte vediet, ak to niekto posle, ak nie, poslem samostatne.

dakujem.

"Prestup na Lafranconi nebude bezpečnejší. Mesto pôvodne zvažovalo zriadenie integrovanej zastávky, no podľa neho sa do danej lokality takáto zastávka nezmestí."
Reakcia na: Solider #4:
Pravda, viacej zmyslu by to malo na useku od tunela po Safko, som zabudol ze ten usek napatri pod tento projekt.
Reakcia na: Petto #13:
No ak teda zverejnia projekt na stránke mesta tak aby som ho stihol niekedy po nociach naštudovať tak to isto skúsim aspoň pripomienkovať. Snáď to s tým zverejnením projektu nebude ako v prípade Starého mosta...
Reakcia na: Petto #13:
Ak tie nástupištia budú mať 70 metrov, tak nevidím dôvod, prečo by to malo spôsobovať nejaké podstatnejšie meškania (situácie, že prídu napr. 2 vlaky a autobus naraz behom 10s proste nie sú moc pravdepodobné, moc problémové, ani nie sú argumentom proti takémuto prestupnému bodu). Keď to zvláda Blumentál, Patrónka, či SAV, tak to zvládne aj toto
Reakcia na: luky133 #12:
prebehuju pravda, no pri frekvencii v spicke 30 vlakov , 9 31/39, 10 30/37 a 3-4 28/29 sa ta frekvencia priblizuje k Molecke co by mohlo brzdit najma eliny. N
Reakcia na: toms #6:
Ďakujem. No takže projekt lepší ako v Dúbravky, ale taktiež nie úplne dokonalý. Škoda toho Lafranconi keďže sa tu vo veľkom prestupuje na internáty a chodci tu pobehujú po ceste. Čo sa týka nadchodov tak som zvedavý či aspoň nájdu financie na ich opravu povrchu mimo financií z EÚ keďže ich povrch je katastrofálny...
Reakcia na: Petto #10:
Ano, uplne (netradicne) lavy pruh smerom z DD bude Bus pruh.
Reakcia na: Ibiza #9:
Tiez nezaznelo vcera, ze ako pojde tbus a bus z Molecovej na nove vystupiste nove . Ci budu 3 pruhy smerom dole ( z toho 1 BUS Pruh) alebo ako doteraz 2+2 a MHD si rano postoji v zapche jak teraz.
1) Akym sposobom sa riesia tie "spolocne zastavky" elektriciek, trolejbusov a autobusov? Je 4-prudovka, v strede elektrickovy pas. Teraz autobus prejde nejak z praveho pruhu az na elektrickovy do zastavky a nasledne sa cez lavy pruh zas zaradi do praveho? A co trolejbus, ktory ma aj vedenie? Moze to niekto vysvetlit?

2) "Vodiči električiek, autobusov a trolejbusov, by mali mať predsignály o presnom čase „zelenej“ na semafore." To znamena, ze vodic bude na zastavke pred krizovatkou vidiet povedzme, ze za minutu mu skoci volno? Tak minutu (pripadne dve) postoji na zastavke, aby to mas dobre vyratane? Alebo ako to ma fungovat?
Reakcia na: toms #6:
Skoda, ze v poslednom bode sa neuvazuje skor o buspruhu, by sa obcas hodil.
Reakcia na: luky133 #3:
V zasade nic zaujimave neodznelo. Niekto zo zastupcov zo segnerovej sa stazoval, ze cesta sa z dovodu rozsirenia nastupist posunie blizsie k domu o cca 3m. Riesilo sa preco ma elektricka iba 50kmh. Uzke nastupista na "novej" molecovej - 2.5m pre trolejbusy, autobusy a zvlast pre elektricky.

Mozno jedina zaujimava vec je riesenie odstavnych kolaji pri molecovej, kde vznikne "obratova" kolaj napojena z oboch smerov.

zhrnutie:
- ziadne zastavky sa nezlucuju
- lafranconi nebude integrovana zastavka z dovodu nedostatku miesta
- molecova nebude vo forme integrovanej zastavky, ale vo forme separatnych nastupist v strede krizovatky (tj. trolejbusy nebudu zachadzat do elektrickovej trate ale budu mat svoje nastupiste hned vedla)
- nastupiste na segnerovej sa vyraznejsie rozsiri na ukor zelene
- vsetky nadchody a podchody ziskaju vytah
- rekonstruovat sa budu iba podchody, nadchody mimo priamych prac nie
- obratisko bude mozne pouzivat z oboch smerov a v strede obratiska bude zastavka pre NAD, tak aby bolo mozne pohodlne prestupovat medzi NAD a elektrickami
- damborskehho bude integrovana zastavka v zmysle zachadzania autobusov a bude prestavana.
- celkovo trat bude zatravnena, v useku lafranconi - molecova sa uvazuje ale o pevnej jazdnej drahe pre NAD v pripade potreby.
Reakcia na: Solider #4:
"Geotextília a zopár tatroviek so zeminou neurobí ďalších 30 miliónov."

...ale faktúry áno 😉
Reakcia na: Error 0x007 #2:
Akým spôsobom by sa tieto odstránili? Ako by bola zabezpečná dopravná obsluha objektov ležiacich medzi cestou a riekou, ak nie cez trať, hoci excentricky umiestnenú? A čo sa týka ceny, 60 miliónov je odhad, to podľa mňa ani nebolo naceňované. Pri súčasnom projekte, kedy sú PJD okresané len na obratisko a priecestia, by sa mohol celý projekt zmestiť do 30 miliónov eur (v Dúbravke to bolo 4,1 mil. eur/km dvojkoľajnej trate, úsek od Hanulovej po Tunel je cca 6,7 km). Geotextília a zopár tatroviek so zeminou neurobí ďalších 30 miliónov.
Plánuje sa aj nejaký článok, ktorý priniesie základné info či na diskusii v KV a v Dúbravke odznelo aj niečo zaujímavé či prospešné? ?
Neúčelné?
Prelozenie trate von z osi ulice smerom k nabreziu by odstranilo vela urovnovych krizeni a tym padom mnozstvo koliznych bodov a zvysilo by plinulost ako elektrickovej dopravy tak aj motorovej dopravy.
Neviem presne co na tom ma byt neucelne. Ked to uz stoji aj tak 60 melonov...
Bolo by celkom mile, keby bola projektova dokumentacia verejne k dispozicii este pred pripomienkovanim, aby bolo mozne sa pripravit, resp. zhodnotit, ci pripomienkovat a co vlastne.