Škoda 29T ForCity Plus jazdí s cestujúcimi od utorka 28.4.2015.
Tri dni po sprevádzkovaní novej obojsmernej električky Škoda 30T sa od 28. apríla 2015 do premávky zaradila aj jej jednosmerná sestra s označením Škoda 29T ForCity Plus. Druhá z nových električiek rovnako začala jazdiť na vyťaženej linke 4. Jednosmerný variant má oproti obojsmernému viac miest na sedenie, pričom sedadlá sú umiestnené aj v zadnej časti.
Dopravný podnik vo svojej tlačovej správe na margo prvých dní s novou obojsmernou električkou uvádza, že „cestujúci boli z novej nízkopodlažnej, klimatizovanej električky vybavenej nielen vnútorným, ale aj vonkajším kamerovým systémom, nadšení. Pochvaľovali si najmä jej tichý chod, interiér dýchajúci novotou, priestrannosť a hlavne fakt, že jej kapacita je až vyše 350 cestujúcich. Počas prvých jázd boli k dispozícii vo vozidle aj zástupcovia dodávateľa Škoda Transportation, a.s, ktorí kontrolovali správanie vozidla a v prípade akejkoľvek poruchy, boli nápomocní vodičovi. Nové vozidlo však počas víkendu žiadne problémy nezaznamenalo.“ Trištvrtehodinový prestoj si však vyžiadalo vymknutie sa vodiča počas prestavovania výhybky v Karlovej Vsi, keďže na rozdiel od starých električiek sa do kabíny nového vozidla nedá dostať bez kľúčov.
Do konca roka pribudne do vozidlového parku 45 nových električiek, a v roku 2016 ich už bude spolu 60. V súvislosti s príchodom nových električiek sa predpokladá postupné odstavovanie a následné vyraďovanie najmä starých "dvojičiek" typu T3SUCS a T3M.
Aktuálne odchody nových električiek z konkrétnej zastávky je možné zistiť na online zastávkovej tabuli (postup na jej zobrazenie) - odchody označené piktogramom invalidného vozíka, t.j. obsluhované nízkopodlažnými vozidlami.
Jojan
Teda prebieha to pri nízkej rýchlosti. Že by nové stroje dokázali brúsiť pri päťdesiatke, to neviem.
Bol som v tom, že brúsenie koľají sa prevádza v nočných hodinách, keď nič iné nepremáva a pomaly, po etapách. Aký je cyklus prehliadok TV, tiež presne neviem ale určite sa musí pravidelne kontrolovať (teda malo by sa...). Podbíjanie? Koncom zimy sa niektoré trate podbíjali, napr viem že od Tunela smerom do KV. V akom stave je dnes, vieme? Videl som, v akom je a sú miesta, kde sú kráné "blaťáky", kľudne by sa mohla podbiť znova. A v súčasnosti výsledok môže byť zasa len taký, že trať bude menej hádzať ale hrčať to bude stále. Tie vlnky sú pliaga!