Môžete pripomienkovať pripravovaný grafikon vlakovej dopravy 2014/2015

Pripomienky je možné zaslať na adresu info@bid.sk.

Spoločnosť BID, a. s., ktorá je organizátorom Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, zverejnila rámcové návrhy nového grafikonu vlakovej dopravy, ktorý by mal platiť od decembra 2014 do decembra 2015. Cestujúci si môžu pozrieť pripravované zmeny v cestovných poriadkov vlakov a prípade pripomienok je možné ich zaslať spolu so zdôvodnením na adresu info@bid.sk. do 18. júna 2014.

Rámcové návrhy cestovných poriadkov pre železničné trate:

O možnosti pripomienkovať grafikon vlakovej dopravy informovala spoločnosť BID, a. s. na svojej webstránke.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Z/do Ružinova sa dá celkom rýchlo dostať na Vinohrady s L75 aspoň v špičkách prac.dní. Využíval som to cestou na chalupu lebo v piatky na hlavnej st. je to preplnené + večne plná Šancová ul.
Reakcia na: 810zssk #40:
A odkiaľ vieš že je to neatraktívne? Ranne vlaky čo tam končia rozhodne prázdne nechodia. Oni by boli aj plnšie ale s takýmto prístupom, že dva vlaky za deň sa určite viac nenaplnia
Reakcia na: AAA #38:
Vsak to do istej miery funguje (niektore vlaky na Zahorie vozia vlky z BANM, resp. opacne). Ale je to neatraktivne kvoli dlhym prestojom na BA hlavnej
Reakcia na: tbus #36:
Vyskúšaj si to a uvidíš či by to bolo také skvelé. A to na HL.ST turistikovať netreba ako na NM? Neviem či zrovna z hl.st je to bližšie na zastávku MHD ako z NM... A hlavne z Nového mesta chodí aj električka a hustá 50 čo sa o 61 povedať nedá
Reakcia na: 810zssk #37:
Alebo nech Sv BA hl. - BA NM sprístupnia pre vlkov.
Reakcia na: Valec #35:
Vsak nech spravia priame vozne ZSSK na vlaku RJ a opoja ich na BANM 😃
Reakcia na: Dezerter #26:
ja by som osobne radšej počkal na tú 20-minútovú 61 (nízkopodlažnú, viac zastávok, bližšie) ako na vlak raz za 2 hodiny, ku ktorému treba turistikovať po schodoch a rôznych nástupišťiach
Reakcia na: AAA #33:
Teoreticky by sa dali... ale len v sedle. V špičke kvôli intenzite vlakov RJ nie je na tej spojke voľná kapacita.
Reakcia na: AAA #33:
ale v pracovné dni zväčša prechádzajú na Os XX:00 smer TT.
K tomu Novému Mestu. Neviem ako budú robené obehy, ale mnohé vlaky zo Záhoria končia na hlavnej stanici, takže tie by sa teoreticky dali predĺžiť na to Nové Mesto.
A kedy nám ponúkne BID možnosť pripomienkovať CP Slovak Linesu???
Tam by sa to už nesmierne hodilo prekopať skrz-naskrz. A SL odňať právomoc tvorby CP. Kým sa toto nepodarí, ďaleko sa nedostaneme...

-ku vlakovému CP.
Veľa možností na zásadné zmeny nevidím, nakoľko sa regionálne vlaky prispôsobujú dialkovej doprave a po druhé, priorita je doprava do regiónov a nie doprava po BA... Keď už, tak skrátiť pobyty na hlavnej, pri vlakoch zo smeru/smerom západ-juh a západ-sever.
Reakcia na: Dezerter #30:
Ja si myslím, že je lepšie mať všetky spoje vlakov na spoločnej stanici centrálne a riešiť aj transport MHD na tú jednu stanicu efektívnejšie. Nie každý si vie prispôsobiť čas odchodu a príchodu každý deň na rovnaký čas, a potom rozmýšľanie kedy na ktorú stanicu má ísť môže priniesť skôr zmätok ako úžitok. Priechodné riešenie by bolo jedine tak, keby všetky spoje daného smeru chodili na tú istú stanicu (napr. NZ na Nové mesto) a jednotlivé stanice boli prepojené rýchlovlakom s hustými spojmi (5-8 min) + prestup z vlaku do vlaku na hrane a ideálne všetko nízkopodlažné kvôli batožine.
Reakcia na: 810zssk #29:
Chalani mate pravdu. Ja sa tu nechcem zastávať iba Ružinova len teda hovorím že by nebolo na škodu keby zopár vlakov napríklad na Záhorie a naopak končili na ZST NM. Tým by som hádam nikomu neuškodil lebo cez tú hlavnú stanicu by prechádzali. Prestup na Trnavu a Nove Zámky by bol zabezpečený práve tam čiže nikto by o nič nebol ukrátený (opravte ma ak sa mýlim). Aj to IDS by sa dalo potom lepšie využiť keďže regiojet sa tam zrejme tak skoro nezapojí..
Reakcia na: Dezerter #26:
Vacsine ludi dopravu zhorsis, kvoli par ludom ktorym ju zlepsis. Mozno. Ako spravne napisal Mike, ani Ruzinov neni tak jednoznacny.
Reakcia na: Dezerter #26:
Ja bývam v Ružinove a nemám problém prísť ani na hlavnú stanicu. Za ideálnych podmienok mi cesta z domu na ŽST N. Mesto trvá 8 minút a na hl. stanicu 14 minút. A keď sú zápchy tak logicky idem z domu o dosť skôr, a je jedno či na hl. stanicu alebo na nové mesto (vtedy tá 50tka chodí úplne náhodne.. a nie je nič výnimočné aj 20 minútová diera (a potom prídu 3 naraz)).

Iná vec je že pracujem v centre a už veľa krát som na vlak išiel z práce a vtedy vyhráva jednoznačne tá hlavná stanica. Lebo v osobných vlakoch si myslím že je väčšina pravidelných denne dochádzajúcich - prevažne do práce a do škôl.. a potom sa bavme že kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest a kde škôl.. v Ružinove sú tie pracovné miesta asi najviac zhromaždené v okolí ružovej doliny miletičovej a pri prievozskej -biznis centrá, centrál, ... a či odtiaľ majú bližšie/lepšie dostupné hlavnú stanicu alebo nové mesto.. to je asi na rovnako..

plus ako píše Error, čo ostatné mestské časti.. významná koncentrácia pracovných miest je hlavne v 1. obvode a potom možno v 3ke.. odtiaľ majú dostupnú ŽST Vinohrady..
Reakcia na: Dezerter #26:
A Ružinov je akoze pupok sveta? A co ludia z opacneho konca Bratislavy?
Reakcia na: 810zssk #16:
Neviem prečo si myslíš že to chcem len kvôli foteniu. Potenciál stanice ZST NM je veľký nakoľko je odtiaľ lepšie spojenie do Ružinova ako z Hlavnej stanice kde napríklad cez víkend chodí až 20 minútová 61 a inak nič. Predsa len 50ka má ten interval oveľa lepší. Čo sa týka pracovných dní sú najväčší problém každodenné zápchy na Šancovej a Trnavskej vďaka čomu sa nedá vlak stihnúť keďže cesta trvá namiesto 15tich minút skoro 40 minút. Skrátka dostupnosť MHD z hl.st je nepostačujúca čiže darmo že mi budú všetky vlaky chodiť aj odchádzať iba z hl.st keď potom cestujem MHD 2x tak dlho ako z iných staníc po BA. Ten kto býva v Ružinove by vedel povedať svoje ale takí tu na fóre asi nie sú..
Reakcia na: david1 #24:
Veď toto. Ak by mala S linka každým smerom interval 10 alebo menej minút a nezmestila by sa na HLST, tak by to zmysel malo (i keď si myslím, že stále lepšie, ak pôjde každých 10 z HLST ako každých 20, ale budiš)... Ak má však pri najlepšom 30, tak to nemá význam.
Reakcia na: Valec #12:
Rekonštrukcia budovy stanice je skoro hotová no nástupište a celý nadchod k nemu ešte na to čaká. Celé sa to má posunúť severnejšie resp. bližšie k ŽST Vinohrady , kde je tiež v pláne komplet reko. Bez posilnenia taktu zatial nemá význam posielať striedavo vlaky na N.Mesto a Hl.st. To tu už bolo a v poobednej špičke ti išiel OS smer Senec každé dve hodiny z Hlavnej st.
Reakcia na: Valec #12:
Co som zachytil, tak prednestie sa rekonstruovalo hlavne kvoli administrative co tam sidli a stanica ktora tam nahodou tiez je sucastou budovy sa len zviezla popri tom.
Reakcia na: AAA #20:
Veľmi veľa ich ale končí v rokoch 2015-17.
Reakcia na: AAA #20:
To chapem, preto by bolo dobre na tom robit cim skor (lebo stare mozno budu musiet "dobehnut").
Reakcia na: 810zssk #19:
Len to nemusí byť také jednoduché najmä vzhľadom na dlhodobé zmluvy medzi VÚC a SADkami.
Reakcia na: Pajo #18:
Akurat skladba na MDVRR nie je problem. Tu by najviac pomohlo keby sa objednavanie bus vykonov vratilo statu.
Mozno ta doplnim, nie je ani jedno ani druhe... A momentalne je po volbach BSK a daleko pred volbami ktore ovplyvnia skladbu MinDop 🙂
Reakcia na: Pajo #14:
Problemom nie su peniaze, ale nezaujem.
Reakcia na: Dezerter #10:
IDS je (aspon nateraz) primarne urceny cestujucim z/do regionu, nie cestujucim po BA. Rozhadzovat vlaky medzi hlavnu stanicu a Nove Mesto sposobi problemy radovo desiatkam az stovkam cestujucich a to nema zmysel robit len preto aby sa jeden sotous tyzdenne odviezol z Race na Nove Mesto.
Reakcia na: TomJ #13:
A ak ti kmeňvoý z hlavnej ujde, tak tam budeš hodinu čakať, lebo kým by si sa dostavil na Nové Mesto, tak zmeškáš aj ten... Ak je to raz jedna linka, tak by mala ísť z jedného miesta.
Hlavny problem BID damy a pani je v tom, ze na nic nie su peniaze a iba sa integrovanu dopravu hrame. Staci sa ist pozriet co i len do Prahy a hned pochopite, ze to, co tu mame v tomto prevedeni sluzi iba na to, aby denne dochadzajuci z okolia BA nevystupovali v staniciach ako Devinska Nova ves alebo Raca a netlacili sa do prepchatej MHD kvoli uspore na celkovom cestovnom

Na nic ine zial BID naozaj dobra nie je, mozno este vynimocne sa nejaky bratislavcan odvedzie primestskym autobusom po BA ale aj to vyrazne pochybujem pri intenzite tychto spojov.
Reakcia na: Valec #12:
No možno to z toho príspevku vyznieva tak, že si protirečím. Môj názor je, že "kmeňové" osobáky, teda tie, čo jazdia každú hodinu by mali zostať z HLST, no a tie vložené by mohli ísť z NM. A ak aj sú tieto vlaky pokračovaním vlakov zo Záhoria, nejedná sa o priamy spoj, pretože vlak zo Záhoria prichádza na HLST o xx.42 a do Pezinka odchádza o xx.15, čiže až za pol hodinu. Takže vlak zo Záhoria by v konečnom dôsledku mohol pokračovať na NM (xx.50 prichádza RJ od Nového Mesta, takže po jeho príchode by sa mohol pustiť osobák zo Záhoria).
Reakcia na: TomJ #11:
Tak najskôr napíšeš, že je dobre že tie vlaky nejazdia tam aj tam a v zápätí navrhneš posilové vlaky preradiť na BANM. ?
Pokiaľ sa nemýlim, tak tie vložené vlaky do PK sú pokračujúce z MA, takže asi ťažko môžu ísť z BANM.
Vnútromestský vlak môže jazdiť len vtedy, keď si ho niekto objedná a zaplatí... Ministerstvo má vyčlenené peniaze na celé území SK a je preň podstatnejšie, zabezpečiť dopravu tam kde treba a nie nechať jazdiť (polo)prázdne súpravy po bratislavských spojkách len preto, že nejaký šotouš má traumu z toho, že nejaká stanica bude obsluhovaná len 3x za deň.
Na čo robilo ŽSR rekonštrukciu stanice sa opýtaj ich... možno bude časom odtiaľ RJ-SK svoje ICčka vypravovať. ?
Reakcia na: 810zssk #9:
Máš pravdu, že je dobré, keď vlaky nechodia striedavo na HLST a NM, aspoň v tom nie je chaos.
Ale na druhej strane, zopár vlakov no Nové Mesto by nezaškodilo aspoň v poobednej špičke. Tie vložené vlaky, čo chodia poobede z HLST do Pezinka by kludne mohli chodiť z Nového Mesta. Alebo tam dať aspoň nejaký vnútromestský vlak buď z Petržalky (Rusoviec) alebo z Biskupíc a trebárs cez Východné do Vajnor. Inak nevidím dôvod načo sa rekonštruovala stanica Predmestie, keď tam chodí minimum spojov. To je ako keby že teraz zrekonštruujeme trať do Dúbravky, no po rekonštrukcii by sme tam vrátili len linku 5 a len v rannej špičke.
Reakcia na: 810zssk #9:
To je sice pravda len ptm naco mame IDS na vlaky po celej BA ked moznost jeho vyuzitia je minimalne. Vlaky smer vinohrady chodia chvilu po sebe a tak sa to ptm mina ucinku IDS. To ma tych par stanic stacit jeho plne vyuzitie zatial co ostatne zivaju prazdnotou alebo niesu dostupne v ramci IDS? Ja viem ze hl.st. je najvytazenejsia stanica ale to len preto ze na ine stanice po ba vsetko zrusili... Urcite by sa to dalo urobit aj lepsie 🙂
Reakcia na: Dezerter #8:
Budme radi ze sa dari vacsinu vlakov napchat na Hlavnu stanicu a nerozhadzuje sa to medzi X stanic 🙂
Všimol si niekto že od roku 2013/2014 boli zrušené takmer všetky vlaky smer Bratislava predmestie - Bratislava Nové Mesto? Okrem dvoch ranných vlakov je stanica opustená a to aj napriek tomu, že jej oprava je už takmer na konci. To isté platí pri trase Bratislava Nové Mesto - Bratislava hl.st keďže tam chodí Regiojet a vlaky ZSSK tam chodia tiež len ráno myslím že sú to tri vlaky zo záhoria. Nové GVD nejakú veľkú zmenu neprinesie tak neviem ako má potom človek využívať IDS keď vlaky chodia tak ako chodia respektíve nechodia...
Reakcia na: intony #5:
Ty sa tomu nerozumieš... tvoj dopravca má 50 ročné skúsenosti s tým, kedy a kam chcú ľudia cestovať. A z nich vyplýva, že už v roku 1978 nebol záujem cestovať po 21tej lebo v tom čase už všetci sedíte doma.
Reakcia na: Max #1:
Veď je pravidelný, okrem dvoch ranných a ibaže nie celý deň ?
Reakcia na: Jajcaj #2:
Posledný spoj do obce s vyše 2000 obyvateľmi a 40 km od hlavného mesta o 20:15 je výsmech (lazy za Breznom majú spojenie o 22:35) a diera medzi 8:27 a 12:52 v spojení do Bratislavy je tiež zrejme zakotvená štandardoch obsluhy v rámci Integrovanéhodopravnéhosystémubratislavskéhokraja ☠ ? ❗
Reakcia na: Martin Fundárek #3:
Je tem ešte jedna perlička; dva ranné Os prichádzajú od Záhorskej Vsi do Zohoru 1 minútu po odchode Os do Bratislavy. ? Už som k tomu poslal.
Reakcia na: Max #1:
Mňa by zaujímalo, ako chcú vykrižovať 2306 a 2319. Nevšimol som si tam druhú koľaj...
Trať 113 je v špičkách celkom slušne využívaná, obzvlášť v rannej. napr. o 6.27 vo Vysokej pri Morave smer Zohor do vlaku každý deň nastupuje zhruba 20 ľudí. Nejaký ten spoj v sedle medzi 8.00 - 14.00 by určite nebol na škodu, no na druhej strane, ak by malo byť spravidelnenie dopravy na trati počas celého dňa na úkor zachovania prípojov ku každému popoludňajšiemu vlaku z BA (hodinový interval), nesúhlasil by som s tým. Dopyt po cestovaní je predovšetkým v špičke a tam je treba podľa mňa zachovať súčasný počet spojov.

Viac ma hnevá absolútne nevhodné riešenie spojenia Slovak Lines smer Stupava. Tam by bolo nanajvýš vhodné zrušiť zbytočné jazdenie linky 250 paralelne s 215, 219, 269 ... až do Bratislavy. Vhodnejšie by bolo skrátiť ju po Stupavu so zabezpečením prestupu na ostatné v hustom intervale jazdiace linky do BA a ušetrené kilometre využiť na posilnenie a ideálne spravidelnenie intervalu v úseku Suchohrad- Záhorská Ves - Vysoká pri Morave - Stupava tak, ako to bolo v pôvodnej koncepcii linkovania IDS aj navrhované. Zároveň by tým bolo potrebné vyriešiť aj zabezpečenie spojenia v neskorých nočných hodinách. Posledný spoj do týchto končín s odchodom z BA o 20.15 a potom už nič, to je absolútne nepostačujúce.
Ta trat 113 je katastrofa. Ma zmysel tam vobec prevadzkovat zeleznicnu dopravu? Teda nie ze by som bol za jej zrusenie, ale preco tam proste nemoze byt nejaky normalny, pravidelny interval v priebehu dna? Hoc dvojhodinovy, ale pravidelny a s pripojom do/od Bratislavy ?