Oprava do pôvodného stavu stála 400 €.
Nefalšovaný pohľad na plechový zastávkový prístrešok v dizajne spred 30 rokov ponúka novozrekonštruovaná zastávka Jasovská. Pôvodný prístrešok zdevastovali vandali, a tak ho dopravný podnik demontoval a osadil nový, taktiež plechový. „Súčasťou opráv a rekonštrukčných prác zamestnancov DPB bolo zabezpečenie nových lavičiek, nových tabúľ pre cestovné poriadky a nového označníka zastávky. Zároveň v rámci vynovenia zastávky osadili aj nový smetný kôš.“ Ten je taktiež v retro dizajne podobne ako na iných zastávkach MHD.
„V prístrešku sa nachádza aj oznam ‚Zákaz lepiť plagáty‘ a DPB verí, že tým eliminuje vandalizmus a občania, ktorí tento zákaz nerešpektujú a devastujú či už vozidlá MHD alebo priestory zastávok, sa začnú správať k verejnému majetku slušne,“ uviedol na svojej webstránke DPB. Prístrešok je však pred vandalizmom chránený najmä uvedenou tabuľkou, keďže plechový povrch je ľahko počmárateľný, o čom sa dopravný podnik presvedčil aj vlani po rekonštrukcii zastávok v Rači.
Súčasťou nebola úprava nástupišťa, ktoré sa nachádza priamo na vozovke, takže cestujúci aj pri nastupovaní do nízkopodlažných vozidiel budú naďalej musieť prekonávať schod.
Celkové náklady na rekonštrukciu zastávky Jasovská boli vyčíslené na približne 400 €, čo je najmenej o polovicu menej ako cena nového prístrešku. Ceny nových prístreškov zodpovedajúcich súčasným požiadavkám na dizajn sa pohybujú od 800 € až do niekoľkotisíc eur.
Boj proti vandalizmu sa nedarí
„Dopravný podnik Bratislava každodenne bojuje s vandalmi – sprejermi, nelegálnym výlepom reklám, strhávaniami cestovných poriadkov či inými formami devastovania verejných priestranstiev a vozidiel MHD. Opravy stoja DPB desiatky tisíce eur mesačne. Zo štatistík, ktoré DPB každý mesiac vyhodnocuje, vyplýva, že oproti minulému roku vandalizmus narástol za prvé mesiace roku v roku 2014 až o 50 percent,“ uzavrel správu dopravný podnik.
Zrealizované informačné kampane tak zatiaľ neprinášajú požadovaný efekt, napriek tomu, že podnik o vandalizme či agresívnych cestujúcich informuje na svojej webstránke každý pracovný deň.
Ike
?
Pôvodne som cítil ironický podtón autora novinky, no potom som si všimol, že je to priama reč citovaná zo stránky dpb ?