DPB predstavil nové trolejbusy

Nové trolejbusy začnú jazdiť na začiatku mája.

Dodávkou prvých trolejbusov Škoda 30 Tr do Bratislavy pokračuje proces obnovy vozidlového parku MHD v hlavnom meste Slovenska a konečne ho pocítia aj cestujúci.  Dopravný podnik Bratislava, a. s. tak napĺňa kontrakt so spoločnosťou Škoda Electric, a.s. na dodávku 15 ks sólo trolejbusov, 15 ks trolejbusov s APU agregátom (s pomocným dieselovým pohonom) a 50 ks kĺbových trolejbusov s možnosťou opcie na dodávku ďalších 40 ks trolejbusov.  Tento krok by nebol možný bez finančného príspevku z Operačného programu Doprava Európskej únie, ktorý u nás riadi Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.  Celkové výdavky projektu bez opcie predstavujú sumu 49 944 000 €, z toho  čiastka financovaná z Kohézneho fondu a štátneho rozpočtu predstavuje sumu až 39 539 000 €.  Ide vôbec o prvú takto masívnu obnovu vozidlového parku MHD v hlavnom meste s využitím prostriedkov Európskej únie.

Prvýkrát v histórii má mesto Bratislava možnosť získať na dopravné projekty takmer 250 miliónov eur. Som veľmi rád, pretože naše mesto má obmedzené možnosti na čerpanie eurofondov. Ak dnes chcete motivovať ľudí, aby začali viac využívať hromadnú dopravu, musíte im ponúknuť kvalitné služby. Preto sme hľadali riešenia, ktoré ľuďom ponúknu moderné, bezpečné cestovanie. Som presvedčený, že aj tieto nové trolejbusy tento komfort ľuďom ponúknu. Samozrejme, museli sme pozerať aj na to, aby sa tieto projekty stihli dokončiť ešte v programovacom období 2007 – 2013 a som rád, že sa to podarilo zrealizovať,“ uviedol minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

V piatok 4.4.2014 dodali do Dopravného podniku Bratislava prvé dve vozidlá, následne budú pribúdať ďalšie. Na týchto trolejbusoch sa uskutočňuje zácvik vodičov a  cestujúcej verejnosti v Bratislave začnú slúžiť od začiatku mája 2014, kedy bude do premávky zaradených prvých 15 trolejbusov. „Musím opätovne poďakovať Ministerstvu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, osobitne ministrovi Jánovi Počiatkovi a celému jeho tímu, samozrejme Európskej komisii a Magistrátu hlavného mesta Bratislavy na čele s primátorom Milanom Ftáčnikom, bez ktorých pomoci by sa tento náročný projekt neuskutočnil. Už pri nástupe manažmentu v roku 2011 sme si uvedomovali, že modernizácia vozidlového parku je nevyhnutná,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a. s. Ľubomír Belfi.

Dodaním všetkých vozidiel príde k úplnej obnove vozidlového parku trolejbusov. Tým dosiahne hlavné mesto súčasný európsky štandard cestovania: všetky trolejbusy budú nízkopodlažné, klimatizované a vybavené ďalšími modernými funkciami, ako napríklad vnútorným, či vonkajším kamerovým systémom. Zároveň týmto krokom DPB, a. s. podporí aj ekologickejšiu dopravu, ktorú predstavuje práve trolejbusová doprava, čoraz preferovanejšia vo veľkých európskych mestách.

O nových trolejbusoch informoval DPB, a. s. prostredníctvom tlačovej správy.

Technické parametre trolejbusov Škoda 30 Tr SOR

Dĺžka

12 180 mm

Šírka

2 550 mm

Výška

3 400 mm

Výška podlahy

360 mm

Výška nástupnej hrany dverí

320 mm

Hmotnosť

10 680 kg

Počet dverí, šírka prvých/ostatných

4, 860 mm / 1 200 mm

Obsaditeľnosť spolu

94

Počet miest na sedenie

32

Počet miest pre kočík/invalidný vozík

1

Počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy

10

Maximálna rýchlosť

65 km/h

Výkon trakčného motora

160 kW

Klimatizácia pre cestujúcich a pre vodiča

24 kW

Kúrenie / z toho pre vodiča

40 kW / 10 kW

Vzduchové pruženie

Elektrodynamická rekuperačná brzda

Tarifný, informačný a komunikačný systém

Kamerový systém

Viac informácií o vozidlách nájdete v katalógu vozidiel na imhd.sk.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ďalšie trolejbusy no konečne ale dúfam že nechajú aspoň historické vozidlo z 15 tr a 14 tr ☺
Reakcia na: 44 #40:
to je prúser - už ani do Ústí nad Labem nebudeme môcť odpredať vyradené 15Tr... ?
Reakcia na: Solider #36:
Ziadna funkcia, obycajne divadielko pre ...(dopln si sam), viz tretia fotka.
Reakcia na: 810zssk #37:
Čo by to malo meniť? Medzi tým, čo napísal, nie je žiadna súvislosť. Keď bude minister dopravy otvárať povedzme požičovňu bicyklov, tak sám musí chodiť do roboty na bicykli? Z toho smrdí len jednostranná zaujatosť. Keby tam bol „spriatelený“ trolejbus, tak nikomu by neprekážalo, že minister nechodí mhd, že sa urobí nejaká tlačová konferencia, ale keď tam nie je, tak si treba do všetkého možného kopnúť a nebyť objektívny.
Reakcia na: Solider #36:
A co to meni na tom co napisal?
Reakcia na: LC #35:
Zrejme si nepochopil, že tí ľudia tam boli z titulu svojej funkcie. Nie preto, že by boli šotouši a nemali čo iné na práci.
Najlepsie na celom tom cirkuse je to, ze sa tam postavia a nechaju vyfotit ludia, co stymto autobusom od vleckarov nikdy nebudu jazdit a preto im aj je uplne jedno ako ten autobus vyzera a funguje, hlavne, ze je publicita a provizia vsak?
Reakcia na: Andy #31:
Ja opak nesúhlasím... ev.č. je interné číslo dopravcu a je preň celkom praktické, ak je vždy na rovnakom mieste (plus mínus podľa možností karosérie). Niektoré podniky na to majú spracovaný aj dizajn manuál. Preto cpať ho silou mocou na miesto určené pre EČV mi príde ako šotonápad na využitie prázdneho miesta.
Reakcia na: Andy #31:
no uz len tie diery treba a bude to vyzerat jak vymysel s 5.cifrou v evč. a la DPB typu : 2108 2 ?
Reakcia na: Andy #31:
ale ved je to uplne jedno, 99,99% ludi si ani nevsimne, ze tam nejake cislo je?
Reakcia na: Petto #30:
Keby sa to ev.č. rozdelilo na 2 a 2 čísla a diera by bola medzi tými dvojicami, tak by to asi vyzeralo lepšie ako teraz, keď je to nalepené hore.
Reakcia na: OBUS #29:
ak si vsimnes tak krytka diery je prave s logom DPMŽ , 4ciferne DPB evč by sice voslo na miesto (prava polovica ) SPZ,ale muselo by to byt mensie pismo ako v DPMZ
Reakcia na: kvorka #27:
v mieste prednej SPZ nemoze byt #- je tam zakryta diera, ak by nahodou bolo vozidlo tahane tycou do vozovne
čakal som číslo podniku v mieste určenom na špz-tky, ale takto hlúpo umiestnené som to ozaj nečakal ?
Inac, preco vlastne ani sola nemaju manualne otvaranie vsetkych dveri?
http://imhd.sk/ba/media/gn/00116146/Pracovisko-vodica.jpg
Reakcia na: Andy #19:
Je to sice vyvazene pristorom na statie pri dverach, ale to je take suboptimalne riesenie. Pri dverach by mal byt volny priestor, inac zanikne ta tolko propagovana vyhoda extra dveri...
Reakcia na: Petto #23:
Isto je priestriekany a niekto ho už kupil. 🙂
Reakcia na: Solider #22:
Asi sa uz rozpadol odvtedy, ani Plznaci ho viac ako v januari už nevideli ?
Reakcia na: Andy #21:
Tento kĺbak bol zrejme nejaká „lastovička“, pretože na fotke nemá zamykacie okná ako 30Tr a rovnako má aj pôvodné turbofénové vývody klímy. Možno preto ho od januára nebolo vôbec vidieť.
Reakcia na: Mike #20:
Tu to vyzerá, ako keby zvnútra na tom bočnom bol nejaký displej: http://www.plzensketrolejbusy.cz/foto/2014/1-3/DSC00097.jpg
Reakcia na: luky133 #10:
Nezávisle od zmluvy, podľa fotky táto obrazovka bude vnútorný transparent:
http://imhd.sk/ba/galeria-media/update/8046/Vyhladavanie.html?#116135-Interier-trolejbusu-Skoda-30-Tr-SOR
Reakcia na: Error 0x007 #18:
Tak uvidíme ako to bude v praxi, fotky niekedy skresľujú, ale mám dojem, že dvojsedadlá na ľavej strane sú vyvážené väčším priestorom na státie vpravo pri dverách.
Mne sa ten interiér páči, vyzerá to lepšie než som očakával. ?

Osobne fakt nevidím žiadnu výhodu v jazde 14Trkou oproti tomuto. Čo je 14Tr nejaký ideál s perfektným interiérom? Však tiež tam je kopa sedadiel pre beznohých, už keď boli tie trolejbusy nové, tak boli hlučnejšie než kamión a rámy sa im spočiatku lámali tiež, kabína vodiča dodnes u mnohých 14Tr pôsobí, že drží len vďaka lepiacej páske.. ? A už ani nehovorím o klimatizácii atď. Proste nevravím, že by HESS nebol lepší, ale chcieť radšej 14Tr než 30Tr to podľa mňa nie je úplne v poriadku ?
Reakcia na: Andy #15:
No neviem, osobne budem rad ked toto nestretnem na L208...
Vpredu na nizkej podlahe by som namiesto 2 sedadiel vedla seba na dal iba jedno.
Reakcia na: Andy #15:
možno som iba príliš sentimentálny, ale akonáhle začnú jazdiť nové trolejbusy a električky, cestovanie bude pre mňa znamenať už len presun z bodu A do bodu B a nie zážitok z cestovania pojazdným múzeom dopravy, v ktorom kedysi sedeli aj moji predkovia... ?
Reakcia na: 810zssk #5:
No pri obeznosti Slovakov kolko tam chces do tej ulicky narvat ludi ? ?
SOR, neSOR, už sa na ne teším, keď budú jazdiť. ? Bežné cestovanie MHD sa mi tak zlepší o 20 rokov oproti terajšku.. ?
Tíško zavidim 🙂 V KE kvoli nechopnosti a nenažratosti niektorých ludi z DP take niečo možno nikdy nebude....
Zase znaky Bratislavy zrkadlovo otočené 😃 ?
Žiaľ aj táto akcia jasne dokazuje neschopnosť, nezáujem politikov riadiť veci verejné čo najlepšie v prospech občanov:
- je nanajvýš okaté, že najprv sa nechá zhniť súčasný vozový park aby bol potom s veľkou slávou predstavený nový, pričom každému je jasné že obnova vozového parku je nutnou podmienkou prevádzkovania verejnej dopravy a je jasné že vývoj ide dopredu a každý nový kus bude mať výhody oproti tomu starému (napr. teraz nízkopodlažnosť)
- ja ako občan sa pýtam ako to spravujú tento štát, keď ekonomicky nedokážu zabezpečiť priebežnú obnovu (a to nie je len vozový park ale napr. aj cesty) a čaká sa na eurofondy ako na spasenie. Čo bude v budúcnosti keď nebudú už ani eurofondy?
- politici si veľmi dobre uvedomujú nutnosť verejnej dopravy pretože socky treba nejak voziť do práce a politici sú veľmi neradi keď musia pustiť nejaké financie aj na obnovu, žiaľ súčasný vozový park už je veľmi ťažko udržateľný
Reakcia na: TeBeCe #9:
Vidíš to ma nenapadlo.
Inak ďalšia nezrovnalosť so zmluvou. Okrem zadného informačného displeju nesedí ani vnútorný bočný. Ten mal byť miesto "teplomera" vo forme 38" LCD obrazovky a pre zmenu tam nedali ani teplomer ani to LCDčko. ?
Reakcia na: luky133 #8:
zrejme budu tam, kde trcia tie kable. bolo by to logickejsie umiestnenie ako nad hlavou.
Inak možno, že to len nikto nezachytil na fotku, ale kde v kabíne sú umiestnené tie dva monitory na sledovanie stavu z kamier? Podľa zmluvy ak ma pamäť neklame by mali byť nad hlavou vodiča no na fotke som nič také nespozoroval.
Prvy x začala masívna unifikácia vozidlového parku Abus vs Tbus. Nemozem si pomoct ale ten interier je ako pre primestske vozidlo, zas SOR výrobok v ktorom sa nebude dat nikde postavit aby si nezavadzal...
vidím dobre? to má pedále ako osobák? ?
Reakcia na: Petto #4:
Je ti jasne ze si naratal uplnu sprostost, ze?
Reakcia na: MatejBA #3:
Presne tolko som aj ja naratal ako mozny pocet stojacich ludi ( nerata sa kocik priestor a priestorpri dverach )
Naratal som 12 nizkopodlaznych sedadiel (10+2 vyklapacie) ?
Reakcia na: luky133 #1:
aj tak si myslím že klíma sa nebude používať 😃 max vodič
Výkon klimatizácie sa ako podarilo zvýšiť? ? Zaujímave, že sedí presne tak ako dopadli približné výpočty potrebného výkonu na mestský autobus... Podla prospektu by mala mať výkon 13 kW tak buď sa použil nakoniec iný typ než bolo v zmluve alebo... ?