DPB predstavil nové trolejbusy

Nové trolejbusy začnú jazdiť na začiatku mája.

Dodávkou prvých trolejbusov Škoda 30 Tr do Bratislavy pokračuje proces obnovy vozidlového parku MHD v hlavnom meste Slovenska a konečne ho pocítia aj cestujúci.  Dopravný podnik Bratislava, a. s. tak napĺňa kontrakt so spoločnosťou Škoda Electric, a.s. na dodávku 15 ks sólo trolejbusov, 15 ks trolejbusov s APU agregátom (s pomocným dieselovým pohonom) a 50 ks kĺbových trolejbusov s možnosťou opcie na dodávku ďalších 40 ks trolejbusov.  Tento krok by nebol možný bez finančného príspevku z Operačného programu Doprava Európskej únie, ktorý u nás riadi Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.  Celkové výdavky projektu bez opcie predstavujú sumu 49 944 000 €, z toho  čiastka financovaná z Kohézneho fondu a štátneho rozpočtu predstavuje sumu až 39 539 000 €.  Ide vôbec o prvú takto masívnu obnovu vozidlového parku MHD v hlavnom meste s využitím prostriedkov Európskej únie.

Prvýkrát v histórii má mesto Bratislava možnosť získať na dopravné projekty takmer 250 miliónov eur. Som veľmi rád, pretože naše mesto má obmedzené možnosti na čerpanie eurofondov. Ak dnes chcete motivovať ľudí, aby začali viac využívať hromadnú dopravu, musíte im ponúknuť kvalitné služby. Preto sme hľadali riešenia, ktoré ľuďom ponúknu moderné, bezpečné cestovanie. Som presvedčený, že aj tieto nové trolejbusy tento komfort ľuďom ponúknu. Samozrejme, museli sme pozerať aj na to, aby sa tieto projekty stihli dokončiť ešte v programovacom období 2007 – 2013 a som rád, že sa to podarilo zrealizovať,“ uviedol minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

V piatok 4.4.2014 dodali do Dopravného podniku Bratislava prvé dve vozidlá, následne budú pribúdať ďalšie. Na týchto trolejbusoch sa uskutočňuje zácvik vodičov a  cestujúcej verejnosti v Bratislave začnú slúžiť od začiatku mája 2014, kedy bude do premávky zaradených prvých 15 trolejbusov. „Musím opätovne poďakovať Ministerstvu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, osobitne ministrovi Jánovi Počiatkovi a celému jeho tímu, samozrejme Európskej komisii a Magistrátu hlavného mesta Bratislavy na čele s primátorom Milanom Ftáčnikom, bez ktorých pomoci by sa tento náročný projekt neuskutočnil. Už pri nástupe manažmentu v roku 2011 sme si uvedomovali, že modernizácia vozidlového parku je nevyhnutná,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a. s. Ľubomír Belfi.

Dodaním všetkých vozidiel príde k úplnej obnove vozidlového parku trolejbusov. Tým dosiahne hlavné mesto súčasný európsky štandard cestovania: všetky trolejbusy budú nízkopodlažné, klimatizované a vybavené ďalšími modernými funkciami, ako napríklad vnútorným, či vonkajším kamerovým systémom. Zároveň týmto krokom DPB, a. s. podporí aj ekologickejšiu dopravu, ktorú predstavuje práve trolejbusová doprava, čoraz preferovanejšia vo veľkých európskych mestách.

O nových trolejbusoch informoval DPB, a. s. prostredníctvom tlačovej správy.

Technické parametre trolejbusov Škoda 30 Tr SOR

Dĺžka

12 180 mm

Šírka

2 550 mm

Výška

3 400 mm

Výška podlahy

360 mm

Výška nástupnej hrany dverí

320 mm

Hmotnosť

10 680 kg

Počet dverí, šírka prvých/ostatných

4, 860 mm / 1 200 mm

Obsaditeľnosť spolu

94

Počet miest na sedenie

32

Počet miest pre kočík/invalidný vozík

1

Počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy

10

Maximálna rýchlosť

65 km/h

Výkon trakčného motora

160 kW

Klimatizácia pre cestujúcich a pre vodiča

24 kW

Kúrenie / z toho pre vodiča

40 kW / 10 kW

Vzduchové pruženie

Elektrodynamická rekuperačná brzda

Tarifný, informačný a komunikačný systém

Kamerový systém

Viac informácií o vozidlách nájdete v katalógu vozidiel na imhd.sk.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ďalšie trolejbusy no konečne ale dúfam že nechajú aspoň historické vozidlo z 15 tr a 14 tr ☺
Reakcia na: 44 #40:
to je prúser - už ani do Ústí nad Labem nebudeme môcť odpredať vyradené 15Tr... ?
Reakcia na: Solider #36:
Ziadna funkcia, obycajne divadielko pre ...(dopln si sam), viz tretia fotka.
Reakcia na: 810zssk #37:
Čo by to malo meniť? Medzi tým, čo napísal, nie je žiadna súvislosť. Keď bude minister dopravy otvárať povedzme požičovňu bicyklov, tak sám musí chodiť do roboty na bicykli? Z toho smrdí len jednostranná zaujatosť. Keby tam bol „spriatelený“ trolejbus, tak nikomu by neprekážalo, že minister nechodí mhd, že sa urobí nejaká tlačová konferencia, ale keď tam nie je, tak si treba do všetkého možného kopnúť a nebyť objektívny.
Reakcia na: Solider #36:
A co to meni na tom co napisal?
Reakcia na: LC #35:
Zrejme si nepochopil, že tí ľudia tam boli z titulu svojej funkcie. Nie preto, že by boli šotouši a nemali čo iné na práci.
Najlepsie na celom tom cirkuse je to, ze sa tam postavia a nechaju vyfotit ludia, co stymto autobusom od vleckarov nikdy nebudu jazdit a preto im aj je uplne jedno ako ten autobus vyzera a funguje, hlavne, ze je publicita a provizia vsak?
Reakcia na: Andy #31:
Ja opak nesúhlasím... ev.č. je interné číslo dopravcu a je preň celkom praktické, ak je vždy na rovnakom mieste (plus mínus podľa možností karosérie). Niektoré podniky na to majú spracovaný aj dizajn manuál. Preto cpať ho silou mocou na miesto určené pre EČV mi príde ako šotonápad na využitie prázdneho miesta.
Reakcia na: Andy #31:
no uz len tie diery treba a bude to vyzerat jak vymysel s 5.cifrou v evč. a la DPB typu : 2108 2 ?
Reakcia na: Andy #31:
ale ved je to uplne jedno, 99,99% ludi si ani nevsimne, ze tam nejake cislo je?
Reakcia na: Petto #30:
Keby sa to ev.č. rozdelilo na 2 a 2 čísla a diera by bola medzi tými dvojicami, tak by to asi vyzeralo lepšie ako teraz, keď je to nalepené hore.
Reakcia na: OBUS #29:
ak si vsimnes tak krytka diery je prave s logom DPMŽ , 4ciferne DPB evč by sice voslo na miesto (prava polovica ) SPZ,ale muselo by to byt mensie pismo ako v DPMZ
Reakcia na: kvorka #27:
v mieste prednej SPZ nemoze byt #- je tam zakryta diera, ak by nahodou bolo vozidlo tahane tycou do vozovne
čakal som číslo podniku v mieste určenom na špz-tky, ale takto hlúpo umiestnené som to ozaj nečakal ?
Inac, preco vlastne ani sola nemaju manualne otvaranie vsetkych dveri?
http://imhd.sk/ba/media/gn/00116146/Pracovisko-vodica.jpg
Reakcia na: Andy #19:
Je to sice vyvazene pristorom na statie pri dverach, ale to je take suboptimalne riesenie. Pri dverach by mal byt volny priestor, inac zanikne ta tolko propagovana vyhoda extra dveri...
Reakcia na: Petto #23:
Isto je priestriekany a niekto ho už kupil. 🙂
Reakcia na: Solider #22:
Asi sa uz rozpadol odvtedy, ani Plznaci ho viac ako v januari už nevideli ?