Prezentácia zaujala hlavne obyvateľov dotknutých domov na Radlinského ulici. Vyjadrili vážne obavy zo zhoršenia situácie kvôli obojstrannej zastávke MHD, jednoznačne požadujú vylúčenie automobilovej dopravy.
V piatok 28. marca 2014 o 16:00 sa v Justiho sieni Primaciálneho paláca konala verejná prezentácia pripravovaných dopravných obmedzení. Organizáciu dopravy počas obmedzení prezentoval hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser, zapojila sa aj Dana Zálešáková z Generálneho investora Bratislava a zástupca zhotoviteľa Eurovia SK Karol Bohunický. Následnú diskusiu moderoval hovorca mesta Stanislav Ščepán.
Ako prvé bolo prezentované obmedzenie na Štúrovej ulici a Šafárikovom námestí, ktoré začne už v nedeľu 30. marca 2014. Štúrova ulica bude uzatvorená aj v priestore námestia a prejazd medzi Dostojevského radom a Vajanského nábrežím bude obmedzený do jedného pruhu v oboch smeroch. Znovuotvorenie Štúrovej ulice sa predpokladá v obmedzenom režime už na jar 2015. Kompletný plán organizácie dopravy počas obmedzenia je dostupný na stránke mesta. Trás MHD sa toto obmedzenie nedotkne, avšak je potrebné počítať s meškaniami v dôsledku zhoršenej prejazdnosti úseku. Čiastočne môže pomôcť krátky nový buspruh, ktorý vznikne v smere k Mostu SNP pred križovatkou s Krupkovou ulicou. V smere od Mosta SNP sa však už so žiadnym zvýhodnením autobusov MHD nepočíta a budú tak stáť v rovnakej dopravnej zápche ako autá - napriek slovám mesta o preferencii MHD. Ako dočasný buspruh sa neplánuje využiť ani nepoužívaná električková trať od Nám. Ľ. Štúra.
Prítomnú verejnosť však oveľa viac zaujímala uzávierka časti Radlinského ulice od 6. apríla 2014 v súvislosti s výstavbou integrovaného dopravného terminálu Blumentál na Radlinského ulici. Zmeny MHD počas výstavby terminálu popísané v samostatnej novinke.
Zastávka bude tzv. viedenského typu s dĺžkou 65 m, ktorá umožňuje zastavenie 2 električkových vlakov. V oboch smeroch bude vozovka vyvýšená o 15 cm na úroveň chodníka. Bude znemožnené parkovanie na chodníku v oboch smeroch. Projekt počíta s voľným prejazdom pre automobilovú dopravu, avšak mesto by chcelo presadiť jej zákaz ak sa počas výstavby osvedčia obchádzkové trasy. Problémom je tradične odmietavé stanovisko Krajského dopravného inšpektorátu. Zastávka bude spoločná pre električky a autobusy v oboch smeroch a nahradí aj existujúce zastávky Vazovova. Na Vazovovej ulici pred školami mesto predpokladá v pravom pruhu zriadenie parkovacích miest pre školy, pravdepodobne ostane zachovaná výstupná zastávka linky 94. Linky 31 a 39 budú v smere na Račianske Mýto premávať cez ulicu Imricha Karvaša a Radlinského, v smere na Slávičie údolie zrejme ostanú v pôvodnej trase po Mýtnej ulici (môže sa to zmeniť).
Obyvatelia domov na Radlinského 22 - 28 majú z výstavby zastávky vážne obavy. Boja sa zvýšenia hluku, zhustenia dopravy, vzniku nových bariér a straty parkovacích miest. Najradšej by boli, ak by bola zastávka niekde inde. Už teraz je tam hustá doprava. Mesto predpokladá upokojenie dopravy na Radlinského a tým aj zjednodušenie odbočenia z Vazovovej na Radlinského. Na Floriánskom námestí bude vypnutá svetelná signalizácia. Počas výstavby budú mať obyvatelia povolený vjazd na chodník a do dvora na Radlinského. V prípade ponechania uzávierky pre automobilovú dopravu im budú vystavené trvalé povolenia na vjazd. Architekt, ktorý sa diskusie zúčastnil, odporúčal nevytvárať vo verejnom priestore ďalšie bariéry vo forme navrhovaných zábradlí. Prítomní obyvatelia sa jednoznačne zhodli na potrebe zakázať vjazd automobilovej dopravy aj po ukončení výstavby. Bola by to z ich pohľadu akási kompenzácia za vzniknuté nepríjemnosti. Ako ďalšiu kompenzáciu by si želali výsadbu živého plotu medzi cestou a chodníkom. Verme že tieto 2 prosby budú vyslyšané.
810zssk