Prvé trolejbusy Škoda 30 Tr a 31 Tr boli dokončené

Na skúšobnej jazde sa v Plzni objavili prvé z nových bratislavských trolejbusov.

Dňa 8. januára 2014 sa na skúšobnej jazde v Plzni objavil prvý z trolejbusov Škoda 30 Tr SOR pre Bratislavu. O jazde informovala stránka www.plzensketrolejbusy.cz. Krátko nato sa na skúšobnej jazde objavil aj prvý kĺbový trolejbus Škoda 31 Tr. Plzenská Škoda Electric dodá do Bratislavy spolu 30 trolejbusov Škoda 30 Tr a 50 kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr. Príchod prvých vozidiel do Bratislavy sa očakáva v najbližších týždňoch.

Nové nízkopodlažné trolejbusy poskytnú cestujúcim okrem bezbariérového prístupu aj klimatizovaný vnútorný priestor a k bezpečnej preprave prispeje aj kamerový systém vo vozidlách. Vozidlá budú dodané v štandardnom červeno-čiernom vyfarbení. 

 

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mathre #71:
Ano,aj ja to vitam a mozem povedat,ze konecne lebo vzapadnych krajinach je to bezne uz od osemdesiatych rokov ak nie trosku skor.U nas je to novinka a uvital by som to aj na novej elektricke a aj v novych dodavkach autobusov.
Reakcia na: mathre #71:
No, oni praveze nemaju vzadu taky isty transparent ako vpredu, ale mali mat❗
Reakcia na: Juro_BA #70:
presne tak, všetky nové prevádzky, pri starých sieťach by prechod na 750V bol ekonomicky nevýhodný, vozidlá na 750V majú vyšší výkon pri použití tých istých motorov a celá prevádzka bude podľa mňa efektívnejšia
Reakcia na: Salomon #5:
Oni majú mať vzadu rovnaké transparenty ako v predu??? Inak ten na ľavom boku sa mi celkom pozdáva, to je dobrý nápad.
Reakcia na: trolejbus6207 #69:
Takže všetko sú to novo vybudované siete. Aké má výhody 750 V oproti 600 V v trolejbusovej prevádzke ako napájacie napätie?
Reakcia na: Juro_BA #64:
u nás Banská Bystrica, Košice a Žilina, v ČR České Budějovice a Chomutov-Jirkov
ozaj vieme, ake cisla dostanu? 30 by mohli pokracovat od 6402 vyssie ?
Reakcia na: OBUS #65:
Vzhľadom k tomu, že sa nachádzame v Bratislave, tak očakávam, že tie evidenčné čísla budú nalepené na najmenej logických miestach, určite nie tam. Predpokladám, že radšej odlepia vpredu znak škodovky, a dajú to tam, prípadne vedľa znaku a vzadu na nárazník, lebo niekto určite povie strašne racionálny argument, že to nemôže byť na mieste EČV, lebo by si to ľudia mýlili s EČV, a toto predsa EČV nie je.
Aj Košice majú 750 V.
Aj Plzeň má 600 V napájanie pre trolejbusy? Vlastne, kto všetko má 750 V? Pokiaľ viem, tak v Banskej Bystrici a v Žiline majú.
Reakcia na: TeBeCe #53:
zachytil som správne, ze budu mat iné usporiadanie sedadiel v prospech nizkopodlaznosti??
Reakcia na: Quakeman #61:
Tak to mi uniklo ? ? ? Aspoň niečo dobré ?
Reakcia na: skopi #59:
Dobre si pozri foto predných dverí na tejto stránke http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=11420&secid=1 je tam vonkajší reproduktor pre hlásenie zastávok pre nevidiacich.Čo myslíš budú man akustické hlásiče?? ? ?
Reakcia na: skopi #59:
Uz je dobre ked zmizne zopar zbytocnych podestov, co (aspon ja si myslim) aj trosku zväcsi priestor na statie ?
Reakcia na: Error 0x007 #58:
Obávam sa že nebude o moc širšia ako teraz v SOR NB 18... Inak informačný systém majú kompletný, alebo opäť bez akustického hlásiča? Neviete niekto? ?
Reakcia na: TeBeCe #53:
Skoda ze tam nevidno prednu cast, som bol zvedavy ako je ta vyriesena
Reakcia na: Andy #54:
Uvidime ?
Reakcia na: Peter6607 #55:
Ale samozrejme sa bavím o modernizovaných a udržiavaných vozoch.
Reakcia na: Andy #40:
Ja si myslím, že 14Tr je tichšia, než SOR. Cestoval som v oboch vozidlách...
Reakcia na: Error 0x007 #51:
A s tými NB18, čo boli dodané už so spevnenou konštrukciou, sú ešte tiež problémy, alebo sa to vyriešilo? 🙂
Reakcia na: 810zssk #50:
trolejbusom vzadu tak nekuri motor, tak nepotrebuju taku silnu klimu ?
Reakcia na: Andy #40:
Mne sa zda ze MOR robi celkom dobre midibusy, stare kinderka cely cas vypomahavaju pri vypadkoch. ? Su to skor tie plne nizkopodlazne busy (NB) pri ktorych je konstrukcia slaba.
Reakcia na: Andy #49:
Zalezi od toho ako su zapnute 🙂 Ale na trolejbusoch ma vraj byt slabsia, niekto to tu porovnaval.
Reakcia na: 810zssk #46:
Na kĺbových SORoch som zatiaľ mal pocit, že keď sú zapnuté, tak chladia dostatočne, na môj vkus niekedy až moc 🙂 Či tam je lepší typ?
Reakcia na: Mike #45:
Aha, no myslel som, že ak sa zistí, že to tam niekto popísal, tak skontrolujú záznam z kamier a pošlú polícii.. Tak snáď sa to tak začne robiť..
Reakcia na: tbus #43:
A ktoré že sú tie vodičove dvere?
Reakcia na: Andy #40:
Viac-menej suhlasim, len z tej klimy by som sa predcasne netesil kym nevieme ci bude dost vykonna.
Reakcia na: Andy #40:
Autobusy sorky majú tiež vo vlečke kameru (síce iba 1), ak je dobre nastavená sníma priestor medzi 4 a 5 dvermi, aj keď iba obmedzený výrez. Ale aj tak sú aj na tom mieste popísané, sú dorezané sedadlá, atď...
Reakcia na: Peto3700 #42:
Máš pravdu, ale 21Tr som nerátal, lebo jazdil len chvíľu a 25Tr sa bežne nevysktujú na iných linkách než 33, tak ich tiež v kontexte celej siete trolejbusov nepočítam. 🙂
Reakcia na: 44 #41:
4 dvere su na to, aby sa nemuselo nastupovat cez vodicove dvere
Reakcia na: Andy #40:
No pozor, nie je pravda že toto budú prvé nízkopodlažné trolejbusy. Prvým bol 21Tr, aj keď teda len ako jeden kus. Potom prišli ďalšie nízkopodlažné 25Tr.

Súhlasím ale, že do BA sa zatiaľ neoplatí nakupovať drahé vozidlá kvôli žalostnému stavu našich ciest. Mercedesov je mi úrpimne ľúto. Sú to skvelé autobusy, ale dosť tu teda trpia. A zakrytie výzbroje, no čert to ber. Jediné čo mi tak zásadne vadí, je zle riešená klimatizácia. Tá bude fakt len tak aby sa nepovedalo.
Dizajn a kvalitu vzhľadu radšej hodnotiť nebudem. Solaris, Ikarus, ale aj sesterské Credo sú už o kus ďalej. Ale ktovie, možno posledné dodané kusy už budú mať aspoň facelift v štýle nového elektrobusu.
Reakcia na: Andy #40:
Tiez si nemyslim, ze treba tieto SOR trolejbusy nejak zatracovat po technickej stranke. Nemyslim si, ze by SOR bol nejak extra menej kvalitny, ako napr. Solaris. Kazdopadne si nemyslim, ze by sucastne trolejbusy boli dizajnovo nejak neatraktivne. Na svoju dobu boli moderne a pridu mi normalne aj dnes. OK - dnes su vozidla viac zaoblene. Modernizovane Tr-ky nie su dokonca ani nejak extra hlucne. Ale SORy budu isto este tichsie samozrejme.
Co mi vadi su 4 dvere! Naco je to dobre? Kto to vymyslel? NEVERIM a nikto ma nepresvedci o tom, ze sa natolko urychli nastup/vystup, ze to zohra rolu v celkovej jazdnej dobe.Tomu neverim. Naopak, keby tam boli len 3 dvere, tak je vnutri viac sedadiel ==> viac pohodlia! Sere ma, ze J&T v tejto krajine takto dokaze ovladat vsetko. Je mi jasne, ze s tym nic ja sam nenarobim, ale.... je to smutne.☠
Mám pocit, že všetci sú veľmi sklamaní, ale tak aj trochu pozitívne by som uvažoval.

- Prvý krát budeme mať nízkopodlažné trolejbusy
- A aj prvýkrát klimatizované
- Konečne kompletná výbava aj s kamerami, takže snáď nebudú z Vrakune jazdiť popísané
- Budú tichšie, než terajšie veľmi hlučné 14Tr (to vám potvrdí hociktorý človek, ktorý niekedy ten trolejbus v živote videl)
Konečne nakúpili viac kĺbových než krátkych, takže nebudú také problémy s kapacitou ako doteraz (a ani na prípadnej 33, veď tých kúpili 15, tak bude z čoho posilniť interval)
- To, že tam niekde je pár škaredých líšt alebo chýbajúcich plechov, to už je podľa mňa drobnosť. Mne osobne na týchto trolejbusoch tiež vadí nekompaktný a neatraktívny dizajn, ale na druhej strane, 14Tr tiež nie sú nejaké extra pekné, len sme si na ne za tých 25 rokov zvykli a pripadajú nám štandardné.

- Cena tých trolejbusov je nižšia (pri dobrej výbave), než u kvalitných značiek, takže ich nižšia životnosť očakávaná šotoušmi je týmto vyvážená. Mimochodom, najstaršie SORy B9.5 majú 14 rokov a neviem o tom, že by sa rozpadávali viac než iné vozidlá, a len tak na okrej hádam nechcete od akéhokoľvek vozidla, aby premávalo viac ako 15 rokov, hoc by to bol aj pozlátený Mercedes? Pri našej údržbe je akékoľvek vozidlo po 10 rokoch v otrasnom stave a nie je to značkou. Tých 25 rokov je Belfiho populistické prianie, a nie reálne očakávanie. Po 15 rokoch tu nemali čo robiť už ani tie 14Tr.
Reakcia na: Michal111 #37:
Nemá to byť zakryté. Aj v zmluve je spomínané zariadenie súviasiace s klimatizáciou v externom boxe na streche mimo krytu výzbroje. ?
Reakcia na: Michal111 #37:
šak LOWcost ,tj. ušetris aspon 80 plechov , dajme tomu , jeden za 10 EUR , no hned mas 800 EUR do vačku ?
Reakcia na: Peto3700 #36:
Práve pozerám na Žilinské 30Tr, ktoré boli nedávno dodané a tam ta výzbroj tiež nie je úplne schovaná. Takže sa obávam, že aj tie Bratislavské napokon takto ostanú. Vyzerá to teda otrasne, to aj staré 14Tr a 15Tr to majú lepšie riešené.
Reakcia na: Michal111 #35:
Banskobystrická má to zakrytie kratšie práveže. Na 30Tr pre BA sú panely krytu výzbroje dlhšie. Je to kvôli klimatizácii?
Reakcia na: Peto3700 #33:
Výzbroj bude zakrytá rovnako ako na BB 30Tr. To len teraz pri testovacej jazde je odkrytá.
Reakcia na: Petto #32:
Tak áno, ale tiež je somarina rátať s tým že budú nové vozy a preto nemeniť rám... 14Tr a 15Tr asi dlho nebudú tromfnuté, bohužiaľ. Ja sa skôr bojím že si "pre istotu" nechajú vyradiť všetky trolejbusy a potom sa budú čudovať keď začnú tie SOR karosérie odchádzať. Veď ukázalo sa že 14Tr a 15Tr zrejme, teda určite prežijú Shitelis. Nikdy som v tom trolejbuse nešiel a neľutujem to... Ale Uvidíme... ?
Prečo zakrytie výzbroje vyzerá vpredu tak debilne nedokončené? 30Tr čo tu bol na testoch mal bočné kryty kratšie.
Reakcia na: skopi #30:
Take "najnovsie" 6635-8 su sice s GO,ale ram je povodny a ten uz si zazil svoje, vid trochu starsia 6628 . Ak sa vyuzije opcia, tak realne nebude treba zrejme drzat ziadne 14,15 Tr, jedine len ak pre satelitnu trat na vršku ? . I 25 Tr v strednodobom horizonte (3-5 rokov ) budu musiet byt vymenene, Shitelis karoseria je len na 12 rokov (t.j. do cca 2018 ), darmo elektromotor ma 20 rokov, ked karoserie su projektovane len aby vydrzali na priem.zivotnost autobusu max. 12 rokov
Reakcia na: Michal111 #29:
Oživili, ale veď predsa "šetríme ?" A to sa mi len zdá, alebo v predu je kúsok voľného miesta na státie? ?
Reakcia na: Petto #28:
Veď hej, 14TrM určite a možno aj 14Tr a 15Tr(M) po GO ?
Reakcia na: skopi #27:
Nálepky LBC by normálny voz oživili, ale u Soroch s 50-timi dverami si to neviem ani predstaviť ? .
Inak tu je ešte pár detailnejšíchch fotiek. http://www.plzensketrolejbusy.cz/zkousenetrolejbusy/skoda-30-tr-bratislava.php
Neviem či sa mi to iba zdá, ale mám pocit akoby boli sedadlá o niečo hrubšie ako v busoch.
Reakcia na: skopi #27:
Tie novostavby 14trM urcite preziju SkodoSORy ?
Škoda 15Tr a možno aj 14Tr určite prežijú Škoda 30Tr SOR a Škoda 31Tr SOR a bol by som ochotný sa aj staviť ? A čo sa týka farby, červená je vážne trochu o ničom a nepáči sa mi ani na 14Tr a 15Tr. Pôvodný náter sa mi páčil viac ale to je už jedno... Každopádne, chcelo by to trošku oživiť. Mne osobne sa páči aj Banskobystrický náter... Aspoň nie je taký "obyčajný."
Reakcia na: 1adad1 #17:
už s prasknutym ramom ?
Budu aj fotecky interieru? ?

Inac paci sa my ako tu riesite farby. Mne osobne sa paci viac, ked maju vozy rôzne farebne kombinacie, aspon to je zaujimavejsie na pozeranie. Tak je pre mna jedina vyhoda reklam, ze vidim ten isty voz v rôznych farbach, neni to take monotonne.
Asi ma teraz ukamenujete ?
Reakcia na: kecho #23:
Ako by sa mohol pokaziť, keď má podľa vyjadrení vydržať ďalších 25 rokov 😃
Reakcia na: ujo22 #8:
a prvý sa pokazí/zlomí v marci alebo už vo februári? 😉
Reakcia na: 1adad1 #20:
1, naložia na podvalník (náves za kamionom)
2, prejdú z plzne do BA
3, zložia z podvalníka.
Stačí takto, či to chceš podrobnejšie?
Reakcia na: Ike #19:
tak smajlíky infantilné sú, ale napríklad schéma, ktorá je na 7131 - čiže bez smajlíkov s tými siluetami sa mi osobne páči a používal by som ho ďalej... ale dizajn je čisto subjektívna záležitosť ?
skor odtiahnu nie? nevedel by to niekto presnejsie popisat dost ma to zaujima
Reakcia na: 810zssk #13:
Je to lepšie, tie logá sú infantilné. Obzvlášť keď na trofloch nejaký dobrát prelepil smajlíkov na smutných. Aj keď... realita 😃
Reakcia na: 1adad1 #17:
dotlačia
Ako sem dopravia tie trolejbusy z plzne
Myslel som len pod oknami.
Osobne, mne sa pacil nater cerveno bielo modro strieborny.Ked som bol maly vravieval mi dedko aj krstny zevraj sme mali byt modry ale co bolo na tom pravdy neviem.Lubi sa mi aj cervena ale chyba mi tam strieborny pas nad oknami a pod.Nebolo by to tak fadne.Co sa tyka celovozidlovych reklam som proti nim.Reklamu by som umiestnoval len do vysky okien.
Reakcia na: 810zssk #13:
Jazdí to tu ako chce. Snahou by malo byť mať unifikovaný vozový park. Tie malé dodávky sú tu neni tak dlho a neprišli v schéme LBC. Električky, ktoré majú nové karosérie, respektíve sú po veľkej revízii, nedostávajú taktiež schému LBC, tak načo sa tu vlastne hráme.
Reakcia na: Juro_BA #12:
"Kazdu chvilu"? Ved BA ma uz roky viac-menej jednu jedinu farebnu schemu a to LBC (hoci z nepochopitelnych dovodov na SORkach a MBCC nemaju loga, ale len cerveny nater).
Reakcia na: Mike #11:
A nie je to tak, že zákazník si objedná farebnú schému? Veď do Košíc prišli vo farbách DMPK. V Ostrave je všetko v jednom farebnom prevedení, napriek tomu, že tam majú veľa typov vozidiel. Pamätám si časy, keď sa hovorilo ako o novej bratislavskej farebnej schéme strieborná-modrá-červená. Podľa mňa kľudne mohla zostať krémovo biela-červená, ale ak chcel niekto zmenu po režime, dobre. Neviem však, prečo to nie je stále unifikované, Krátke busy SOR sú v starej schéme, o električkách ani nehovorím. Som zvedavý, či aj električky, čo dodajú, budú teda v tomto opäť novom nátere... Myslím, že v DPB sú aj pálčivejšie veci, než sa zaoberať každú chvíľu farebnou schémou. Naviac, takto to pôsobí veľmi chaoticky.
Reakcia na: Juro_BA #7:
Kedysi dával jeden výrobca na jeden typ jeden náter a tieto vozidlá dodával do rôznych dopravných podnikov. Teraz má jeden náter každý dopravný podnik a nim sú natreté rôzne vozidlá rôznych typov od rôznych výrobcov ?
Reakcia na: MatejBA #9:
To, že štandardný náter sa zmenil z iných kombinácii na čisto červenú farbu je podľa mňa ok, je to dobrý výber. Rád by som však vedel, prečo ak nejakému vozidlu (napr. v rámci prehliadky) obnovujú náter, prečo ho pri tej príležitosti rovno nezmenia na červený? Prečo sa napr. červeno - krémovým šalinám stále dookola obnovuje červeno krémová a neunifikuje sa na červenú?
Reakcia na: Juro_BA #7:
Pre Bratislavu je standardny nater celocerveny (a do isteho datumu aj s nalepkami Little Pig City, ale uz to nerobia), preto je pri SORke napisane to co je 🙂
Prve dva dojdu vo februari,jeden klbak a jeden solo
Aj keď u náš je veľa vozidiel poznačených celovozovými reklamami, predsalen sa občas nájdu aj vozidlá v pôvodnom nátere. Neviem, prečo sa vždy uvádza, že vozidlo bude dodané v štandardnom nátere, keď každú chvíľu je to inak... Kedysi to bolo unifikované aspoň v rámci trakcií. Dnes sa električky lakujú do čeveno-bielej kombinácie (už len ani tú peknú krémovo bielu asi nemohli nechať...), pamätám si časy, keď v rámci náterov bola použitá aj strieborná a modrá k tej červenej. Podľa mňa je na škodu veci, že stále to menia... Bratislava si pokazila svoju tradíciu a od istého času máme asi každý rok iný "štandardný náter" a to ešte asi aj v rámci každej trakcie... O čo je horšia Ostrava, Košice alebo Brno?
Zo sedadiel na podlahe bude exkluzivny vyhlad ?
Hlavne,ze vzadu ma mat taky isty trasparent ako v predu.Sa sekli trochen.Ci sa aj doziju 8 rokov ja davam 6rokov.
už ma prednastavene "ťahátko" ?
Reakcia na: Rossik #1:
... náhodou celkom milé štvordverové vozítko 🙂
Reakcia na: Rossik #1:
Neboj o 8 rokov budu musiet dojst nove ?
Fuj, ten vyzera hnusne... ?