DPB má problém s vypravovaním autobusov a trolejbusov

Na opravu starých vozidiel nie sú peniaze, situáciu majú vyriešiť nové vozidlá.

Cestujúci v bratislavskej MHD v priebehu jesene opäť zažívajú situácie, kedy očakávaný autobus alebo trolejbus príde na zastávku zmeškaný, nepríde vôbec, alebo namiesto veľkokapacitného vozidla sa dostaví oveľa menšie vozidlo. K týmto situáciám podľa dopravného podniku výrazne prispieva nedostatok financií na opravu starých autobusov a trolejbusov, ktorý je spôsobený aj neuhradením prevádzkovej dotácie zo strany magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy. "Vedenie podniku v súvislosti s rastúcou poruchovosťou vozidiel zvolalo rokovanie, na ktorom nariadilo prijatie opatrení na urýchlenie opráv poruchových autobusov. Začiatkom budúceho týždňa (po 11. novembri 2013, pozn. red.) sa situácia stabilizuje a DPB bude vedieť zabezpečiť výpravu autobusov v plnom rozsahu", uvádza sa v tlačovej správe DPB. O aké opatrenia ide, dopravný podnik neuviedol.

Podľa riaditeľa DPB sa situácia v trolejbusovej doprave úplne vyrieši až po dodávke nových trolejbusov, z ktorých prvé by mali byť dodané na jar budúceho roka. V roku 2014 by mali byť zakúpené aj nové autobusy, ktorých plán obnovy schválili poslanci na poslednom zasadnutí MsZ. "Sme presvedčení, že po dodaní nových autobusov a trolejbusov sa kritická situácia výrazne vyrieši. Už teraz sa ukazuje, že rozhodnutie využiť prostriedky z Kohézneho fondu Európskej únie na nákup nových trolejbusov a električiek bolo správne a udialo sa v hodine dvanástej", uvádza sa v stanovisku riaditeľa DPB.

Na nepravidelnosť autobusovej a trolejbusovej dopravy podľa DPB negatívne vplýva aj vytváranie kolón na cestách v hlavnom meste, najmä počas nepriaznivého počasia, kedy prichádza k zvýšenému počtu dopravných nehôd. "Situácia v hlavnom meste je kritickejšia o to, že na väčšine trás nie je zabezpečená preferencia MHD (vyhradené BUS pruhy), takže ani vozidlá verejnej dopravy nedokážu vznikajúce kolóny v čase špičiek obísť. Následkom tejto situácie dochádza k meškaniu a zhlukovaniu spojov", píše sa vo vyjadrení dopravného podniku.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marek1978 #46:
zmluva o prenajme je postavena tak, ze mesacne sa plati za 4.000km, ak ked ich voz neodjazdi, len teraz je otazne, ci na tie tri 15Tr-ky, ktore su minimalne mesiac v BA a stoja na Hrobonke, je uz podpisana konkretna najomna zmluva ku ramcovej zmluve o prenajme, ak ano, tak sa musi platit 7792,4€ mesacne za kazdy voz, aj ked bude stat v garazi
Reakcia na: trolejbus6207 #44:
Platit sa bude podla mna za odjazdene km.
Reakcia na: trolejbus6207 #44:
Bolo by dobre to dať do médii, veď toto je jeden veľký bordel, ktorý nemá konca.
Reakcia na: Juraj76 #43:
ak sa uz plati prenajom a vozy stoja v garazi, potom je to tunel ako Branisko ☠ neviete niekto, kde je pravda?
Reakcia na: Michal111 #42:
Otázka je: Načo prenajíma DP vozidlá, keď neplnia účel, na aký boli požičané (voz 1859), alebo dokonca sa vôbec neobjavujú v premávke, aj keď je veľký problém s výpravou (1501- 1510, 6641-6643). Takto ide zase len o zbytočne vyhodené peniaze.
Reakcia na: TeBeCe #41:
A opäť posťahované vozy z iných liniek v rámci náhrady za električky, veď máme iba 10 prenajatých mercedesov, ktoré sa prenajali na parkovanie do vozovne a nie do výpravy.
Reakcia na: Michal111 #40:
kindervajcia, nasa spasa
Máme 12.11, otázka dňa, zabezpečil DPB výpravu v plnom rozsahu????? ☺
Reakcia na: AAA #38:
No predsa lebo sa cely svet toci okolo Juraku
Reakcia na: Juraj76 #37:
Aký má význam držať vozovňu s pár vozmi, keď tie vozy môžeme presťahovať 300 metrov ďalej a jednu z dvoch vozovní zrušiť?
A čo keby sa všetky vozovne, kde sú autobusy zrušili a zostali len električkové a trolejbusové. Všetky autobusy (samozrejme aj z Trnávky a Petržalky) by išli do šrotu a konečne by tu jazdila len ekologická trolejbusová a električková doprava. Ako vy nevidíte zmysel liniek z Juráku, tak ani ja nevidím zmysel liniek z Trnávky a Petržalky.
Reakcia na: Valec #31:
Bolo myslené v zmysle, že tie vozy prejdú na Trnávku.?
Reakcia na: AAA #28:
? ? ?
Reakcia na: Mike #25:
Ta de Euro 6... Max tak Euro 3. ?
Reakcia na: Peter6607 #32:
Narážam ale len na tie, čo sú obsluhované Karosami (okrem 63).
Reakcia na: Valec #31:
Aj tak sú zbytočné ?
Reakcia na: AAA #28:
Aj s linkami, ktoré vypravuje. ?
Reakcia na: TARKAN #29:
a presne o toto išlo vlastníkom renomovaného výrobcu poľnohospodárskej techniky už vtedy, keď celý tento stav (umelo vyvolanej krízy) starostlivo pripravovali v úzkej súčinnosti so zainteresovanými straníckymi centrálami
KE sa pridali medzi SOR o mesta, ibaze tych 127 tatosov by bolo potrebnejsich ASAP TU! Niektore "vraky" Ikarusov a Karos, ktore robia bezne linky - cista hanba. V tuto chvilu je jedno co to bude ale malo by to byt IHNED! Akekolvek riesenie je lepsie ako terajsi stav
Reakcia na: Juraj76 #21:
Tak sa proste vozovňa JD zruší a je.
situaciu vnimam ako umelo vyvolanu a ako chyby v subore manazerskych postupov u p. Belfiho. Bola riesitelna a za vyrazne mensi peniaz. V pripade ak forum sem tam mrkne aj nejaky novinar nech sa mi ozve.

Je to umelo vyvolane - budic rok su komunalky a zazracne sa robia eliny a t busy z fondov eu, trat do dubravky z fondov eu, most z fondov eu, busy z uveru a kua zazracne v roku 2013 vsetko a zazracne vtedy su komunalky.

Riesit sa to dalo uplne inak a cestujuci by slintali za MHD ...teraz je to vsak len pre uprimny plac...
Reakcia na: Mike #25:
Euro 6 bude zavedené od septembra 2014, dovtedy sa budú môcť predávať vozy s Euro 5. Šestku už testuje SOR, aj Iveco, aj Solaris.
Reakcia na: Zvero #24:
Sor je naša budúcnosť ?
S tou Euro 5 som si nie úplne istý. Ale pamätám si, že keď sa v rokoch 2001-2 začali prestavby karos B732 a 741 na cng, tak sa všade uvádzalo, že spĺňajú Euro6 (pričom diesle vtedy mali euro2 +-1).
Nakoniec euro 6 ani nie je, najprísnejšie je euro5 a potom je tušim Euro EEV (alebo tak nejak).
Reakcia na: Juraj76 #21:
Plynove autobusy sa neoplati kupovat. Jednak su drahsie pri nakupe, jednak drahsie aj pri servisovani. Za dalsie, norma EURO 5 by uz mala mat menej emisii ako plynova dlha Karosa - skratka su fakt ekologicke, no a za posledne, je to dalsi typ do zbierky. Momentalne by skor pomohlo vozovy park zunifikovat. S tym ale moze mat problem verejne obstaravanie.
Reakcia na: Petto #22:
Neponukaa? Na imhd/ke som videl fotky NBG 18, ci to bol len prototyp? Ale plynova SORačka v kazdom pripade existuje...
No tých 12 ks SOR by aj stačilo , na 78 je tuším 8 celodeniek , na 63 4 ?- Mám potvrdené že plynové autobusy sa dajú kúpiť cez UE fondy,, no prečo ich nechce DPB vieme. Lebo SOR ich ešte oficiálne neponúka a keci o nevýhodnosti plynových vozidiel atď.
Reakcia na: Petto #10:
Petto, podľa mňa nemáš veľmi pravdu. Ak hovoríš o najnovších KAROSÁCH, asi myslíš 17ks (1631- 1639 a 2646- 2653). Aj tieto boli vyrobené pred 20 rokmi a v roku 2008 boli modernizované a prestavené na CNG. Navyše aj z nich 4 sú v Trnávke, čiže v Juráku by ich potom zostalo len 13. A to je oveľa menej, ako Ty píšeš. Ak k nim prirátame 12 SORIEK, autobusov tu bude 25. Nie je to málo? Problém je, že DP odmieta nakupovať plynové autobusy a naftové autobusy nakupuje len pre Trnávku a Petržalku. Koledeje si o rovnaký problém, aký sa mu podaril tento rok pri trolejbusoch. Podľa mňa je polopravda, že autobusy sa za eurofondy nakupovať nemôžu. Pravda je taká, že DP nemá najmenší záujem nakupovať autobusy na pohon CNG, ktoré sa nakupovať dajú a majú záujem len o také, ktoré za Eurofondy nakúpiť nemôže. A ak hovoríš o delenkách, sú tu aj celodenné linky (78 a zatiaľ 63). Čo s nimi? Ani na ich celodenné poradia 12 SORIEK nestačí.
Reakcia na: Zvero #15:
Ale pozor, taký istý hrb ako je na Lamačskej kúsok povyše zast. Mokrohájska v októbri frézovali na Bajkalskej kúsok za križovatkou s Trnavskou na úrovni zast. Bajkalská sner Prístavný most... a to vo všetkých 3 pruhoch... a tam to bolo tiež od nepamäti... akurát tade chodila MHD akurát na výjazdoch..
Ale veríme že zasa po x rokoch sa dočkáme aj toho odstránenia hrbu na Lamačskej 🙂 a snáď aj skôr ako za 200 rokov, čo je ten interval obnovy povrchov v Ba... ?
Reakcia na: Zvero #15:
Dubova bola uz uspesne zaliata asfaltom ?
Reakcia na: Marek1978 #13:
Este dodam: Ked sa tie ND uz objednaju, dufam ze ich aj naozaj vyuziju a vozidla opravia, nie ze sa im nebude chciet, ako sa im nechce opravit uz mesiac pokazeny BUSE front transparent na #2023 (dlhsie som voz nevidel tak neviem ci ho uz konecne opravili...)
Reakcia na: Marek1978 #13:
Necuduj sa, na slovensku som nikdy do skoly neisiel a skolka ma vela nenaucila ?
Reakcia na: Zvero #15:
Nie som expert, ale podla mna peniaze su, len su schovane vo vreckach nejakych politikov ci developerov ci co ja viem akych saskov ?
Ja uz sa len smejem. Nie su peniaze. Nie su peniaze. Nie su peniaze. Potom sa nakupi obrazne povedane pol autobusovej flotily a zase nie su peniaze. Samozrejme ani na udrzbu nie.

Ja som zvedavy, kto konecne dofinancuje dielne, prepusti odtial ludi, ktori nerobia nic, ohodnoti poriadne tych, co robia za tych, co nic nerobia a maju nizke platy, stanovi sa konecne pravidelny plan udrzby (lebo nase planovanie udrzieb dielni zaspalo niekde medzi dobou, ked jazdili RTO a Karosy) a takisto aj plan pravidelnej obnovy vozidloveho parku (idealne nieco medzi 1/8 az 1/10 zo vsetkych autobusov rocne). Lebo drobne opravy sa nerobia a ked sa zanedbaju, logicky sa uz potom musi vymenit cela cast a navyse ma voz velku prestojovost. Lebo nevyfukam tie chladice az kym voz nedojde na poruchu a nevymenim ten reduktor az kym neostane voz na trati atd atd atd.

A razom by penazi bolo. Lenze to bude stat velmi vela penazi a usilia. Lebo kazde zahalanie je potrebne dohnat.

A dopravny podnik spolu s magistratom zahala. Nehovoriac ze magistrat nie je sposobily ani zabezpecit opravu povrchov zastavok (Dubova, Svatoplukova) ani kvalitu ciest (uz minimalne 5 rocny hrb medzi mokrohajskou a tescom lamac a pod). Samozrejme, treba zmenit aj prerozdelenie penazi.
Reakcia na: Marek1978 #13:
Keby mali trochu rozumu, tak vyhlásia už aj nový tender na 6 ks "duobusov", veď už toľko investovali do n.d. že sa ani nedivim že veduci Hrobustova stopol investicie na n.d. pre 25 Tr. 6704 je zase po pol dni na delenke 33/4 off , vraj elektrizuje celý voz - v preklade chýtite sa dverí - bude trvalá.
Reakcia na: Error 0x007 #12:
ty asi fakt necitas. Je tam napisane, ze nariadili, cize rokovanie sa ukoncilo. Dalej som pisal, ze uz su objednane ND.
Reakcia na: Marek1978 #11:
Len aby tie rokovania netrvali tak dlho ako doba ladova
Reakcia na: Error 0x007 #9:
tato veta Ti asi unikla "Vedenie podniku v súvislosti s rastúcou poruchovosťou vozidiel zvolalo rokovanie, na ktorom nariadilo prijatie opatrení na urýchlenie opráv poruchových autobusov"

uz sa objednali nove diely v hodnote 105tis. Treba lepsie citat?
Reakcia na: Juraj76 #1:
Karos je sice 62, ale reálne bolo vždy tak max. 20-25 v premávke najma na linkych 2.DP ako 96,133,78, 7,63ex. 34. AJ tych 50 novych vozidiel dost pomoze nakolko CNG Vrakosy tie "najnovsie červene" mozu este kludne jazdit na delenkach a prenajate vozidla detto na delenkach. No len problem je aj ten, ze uz aj petrzalske sorky su v takom stave, že je najlepsie ich nechat len na delenky.
Reakcia na: Marek1978 #8:
To je pravda, ale hore je zase napisane ze na opravu starých vozidiel nie sú peniaze ?
Reakcia na: Error 0x007 #7:
Vsak, ale ak sa opravia, tie co su odstavene, tak ich bude viac. Vyradili sa len 3505 a 4115
Povedal by som, ze nic nove...

Je zaujimave ze nabuduci tyzden maju byt abusy vypravene v plnom rozsahu ked busov ubuda...

Ked bol na jar problem s troflami, tak sa pysalo ze je dost velka autobusova zaloha. Kam tie busy zmizli? To sa ich uz tak vela vyradilo?
asi sa treba spytat panov z vedenia DPB, naco prisli tie tri 15Tr-ky? aby zaberali miesto vo vozovni? bolo by vhodne vediet, odkedy sa plati zmluva o prenajme, lebo to zacina nejako smrdiet...
A co robia s tym prenajmom abusov. Naco cakaju? Ci nemaju ani na to peniaze?
ked najhorsie je ze su odstavene aj nove vozy pretoze nemaju financia na aj na bezne opravy ,preco? pretoze pan riaditel setri kde sa da a potom to tak vyzera ale hlavne ze v na konci roka sa pochvali kolko penazi usetril ale to nepovie ze na ukor cestujucich a vodicov bezpodmienecne !
Reakcia na: Juraj76 #1:
Oprava:

ko sa môže vyriešiť situácia, keď sa ide nakupovať len 50 kĺbových autobusov.
"Sme presvedčení, že po dodaní nových autobusov a trolejbusov sa kritická situácia výrazne vyrieši".

Opäť polopravda aklamstvo! Ako sa môže vyriešiť situácia, keď sa ide nakupovať len 510 kĺbových autobusov. Veď len 22- ročných KAROS je 62! Navyše ide nahradiť nimi len kĺbové IKARUSY. Takže nové autobusy v sktučnosti nič nevyriešia! Kĺbových by sa muselo nakúpiť najmenej 120. Alebo naozaj ide DP rušiť linky vypravované z Juráku?