DPB má problém s vypravovaním autobusov a trolejbusov

Na opravu starých vozidiel nie sú peniaze, situáciu majú vyriešiť nové vozidlá.

Cestujúci v bratislavskej MHD v priebehu jesene opäť zažívajú situácie, kedy očakávaný autobus alebo trolejbus príde na zastávku zmeškaný, nepríde vôbec, alebo namiesto veľkokapacitného vozidla sa dostaví oveľa menšie vozidlo. K týmto situáciám podľa dopravného podniku výrazne prispieva nedostatok financií na opravu starých autobusov a trolejbusov, ktorý je spôsobený aj neuhradením prevádzkovej dotácie zo strany magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy. "Vedenie podniku v súvislosti s rastúcou poruchovosťou vozidiel zvolalo rokovanie, na ktorom nariadilo prijatie opatrení na urýchlenie opráv poruchových autobusov. Začiatkom budúceho týždňa (po 11. novembri 2013, pozn. red.) sa situácia stabilizuje a DPB bude vedieť zabezpečiť výpravu autobusov v plnom rozsahu", uvádza sa v tlačovej správe DPB. O aké opatrenia ide, dopravný podnik neuviedol.

Podľa riaditeľa DPB sa situácia v trolejbusovej doprave úplne vyrieši až po dodávke nových trolejbusov, z ktorých prvé by mali byť dodané na jar budúceho roka. V roku 2014 by mali byť zakúpené aj nové autobusy, ktorých plán obnovy schválili poslanci na poslednom zasadnutí MsZ. "Sme presvedčení, že po dodaní nových autobusov a trolejbusov sa kritická situácia výrazne vyrieši. Už teraz sa ukazuje, že rozhodnutie využiť prostriedky z Kohézneho fondu Európskej únie na nákup nových trolejbusov a električiek bolo správne a udialo sa v hodine dvanástej", uvádza sa v stanovisku riaditeľa DPB.

Na nepravidelnosť autobusovej a trolejbusovej dopravy podľa DPB negatívne vplýva aj vytváranie kolón na cestách v hlavnom meste, najmä počas nepriaznivého počasia, kedy prichádza k zvýšenému počtu dopravných nehôd. "Situácia v hlavnom meste je kritickejšia o to, že na väčšine trás nie je zabezpečená preferencia MHD (vyhradené BUS pruhy), takže ani vozidlá verejnej dopravy nedokážu vznikajúce kolóny v čase špičiek obísť. Následkom tejto situácie dochádza k meškaniu a zhlukovaniu spojov", píše sa vo vyjadrení dopravného podniku.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marek1978 #46:
zmluva o prenajme je postavena tak, ze mesacne sa plati za 4.000km, ak ked ich voz neodjazdi, len teraz je otazne, ci na tie tri 15Tr-ky, ktore su minimalne mesiac v BA a stoja na Hrobonke, je uz podpisana konkretna najomna zmluva ku ramcovej zmluve o prenajme, ak ano, tak sa musi platit 7792,4€ mesacne za kazdy voz, aj ked bude stat v garazi
Reakcia na: trolejbus6207 #44:
Platit sa bude podla mna za odjazdene km.
Reakcia na: trolejbus6207 #44:
Bolo by dobre to dať do médii, veď toto je jeden veľký bordel, ktorý nemá konca.
Reakcia na: Juraj76 #43:
ak sa uz plati prenajom a vozy stoja v garazi, potom je to tunel ako Branisko ☠ neviete niekto, kde je pravda?
Reakcia na: Michal111 #42:
Otázka je: Načo prenajíma DP vozidlá, keď neplnia účel, na aký boli požičané (voz 1859), alebo dokonca sa vôbec neobjavujú v premávke, aj keď je veľký problém s výpravou (1501- 1510, 6641-6643). Takto ide zase len o zbytočne vyhodené peniaze.
Reakcia na: TeBeCe #41:
A opäť posťahované vozy z iných liniek v rámci náhrady za električky, veď máme iba 10 prenajatých mercedesov, ktoré sa prenajali na parkovanie do vozovne a nie do výpravy.
Reakcia na: Michal111 #40:
kindervajcia, nasa spasa
Máme 12.11, otázka dňa, zabezpečil DPB výpravu v plnom rozsahu????? ☺
Reakcia na: AAA #38:
No predsa lebo sa cely svet toci okolo Juraku
Reakcia na: Juraj76 #37:
Aký má význam držať vozovňu s pár vozmi, keď tie vozy môžeme presťahovať 300 metrov ďalej a jednu z dvoch vozovní zrušiť?
A čo keby sa všetky vozovne, kde sú autobusy zrušili a zostali len električkové a trolejbusové. Všetky autobusy (samozrejme aj z Trnávky a Petržalky) by išli do šrotu a konečne by tu jazdila len ekologická trolejbusová a električková doprava. Ako vy nevidíte zmysel liniek z Juráku, tak ani ja nevidím zmysel liniek z Trnávky a Petržalky.
Reakcia na: Valec #31:
Bolo myslené v zmysle, že tie vozy prejdú na Trnávku.?
Reakcia na: AAA #28:
? ? ?
Reakcia na: Mike #25:
Ta de Euro 6... Max tak Euro 3. ?
Reakcia na: Peter6607 #32:
Narážam ale len na tie, čo sú obsluhované Karosami (okrem 63).
Reakcia na: Valec #31:
Aj tak sú zbytočné ?
Reakcia na: AAA #28:
Aj s linkami, ktoré vypravuje. ?
Reakcia na: TARKAN #29:
a presne o toto išlo vlastníkom renomovaného výrobcu poľnohospodárskej techniky už vtedy, keď celý tento stav (umelo vyvolanej krízy) starostlivo pripravovali v úzkej súčinnosti so zainteresovanými straníckymi centrálami
KE sa pridali medzi SOR o mesta, ibaze tych 127 tatosov by bolo potrebnejsich ASAP TU! Niektore "vraky" Ikarusov a Karos, ktore robia bezne linky - cista hanba. V tuto chvilu je jedno co to bude ale malo by to byt IHNED! Akekolvek riesenie je lepsie ako terajsi stav
Reakcia na: Juraj76 #21:
Tak sa proste vozovňa JD zruší a je.