Ceny by mali vzrásť o 1,5 - 4,8 %.
Od 1. augusta 2013 dôjde k zvýšeniu cien pre stálych zákazníkov bratislavskej MHD. Mesto od roku 2012 plánuje každoročne upravovať ceny cestovných lístkov o infláciu, a to vždy k 1. augustu, aby nedochádzalo ku skokovému nárastu cien raz za niekoľko rokov. Informáciu poskytla šéfka marketingu DPB Zuzana Vachová. Nový cenový výmer však ešte musia schváliť primátor Bratislavy Milan Ftáčnik a župan Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.
Zmeny sa budú týkať iba predplatných cestovných lístkov (električeniek) platných iba pre zóny 100+101, teda územie Bratislavy. Ceny kombinovaných lístkov platných pre zóny 100+101 a súčasne regionálne zóny sa meniť nebudú. Rovnako sa neplánuje ani zvýšenie cien jednorazových cestovných lístkov a turistických cestovných lístkov. Všetky predplatné cestovné lístky zakúpené po 1.6.2013 pre zóny 100+101 platia nielen v MHD, ale aj v regionálnych autobusoch a vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko kategórií Os a REX.
Zmeny cien predplatných cestovných lístkov
Plné cestovné
- 30-dňový: z 26,00 € na 26,90 € (+3,5 %)
- 90-dňový: z 68,60 € na 71,90 € (+4,8 %)
- 365-dňový: z 260,00 € na 263,90 € (+1,5 %)
Zľavnené cestovné
- 30-dňový: z 13,00 € na 13,40 € (+3,1 %)
- 90-dňový: z 34,30 € na 35,90 € (+4,7 %)
- 365-dňový: z 130,00 € na 131,90 € (+1,5 %)
V Brne sa cestuje až o 31 % lacnejšie
V Brne zaplatia cestujúci za porovnateľné zóny 100+101 za mesačnú „šalinkartu“ v prepočte 21,14 €, za trojmesačnú 52,67 € a za ročnú 182,62 €. Cestovanie tak od augusta bude v Brne o 21 - 31 % lacnejšie ako v Bratislave pri porovnateľnej ponuke spojov a neporovnateľne vyššej kvalite služieb poskytovaných dopravným podnikom.
Mike
Ja len k tej preferencií: áno, ta cestná doprava (abus tbus) je oproti preferovaná mizerne.. ale cesta takou električkou v rannej špičke do centra je porovnateľná s IAD podľa mňa.. račianska radiála je toho príkladom.. niekedy aj Karloveská... aj keď z Dúbravky to vďaka sitine a havarijnej trati už neplatí..
ale cesty sa nám pomaly (ale isto) zapĺňajú, ale kapacita sa skoro vôbec nezvyäčšuje, takže tá výhoda koľajovej dopravy bude čím ďalej tým vyššia, možno aj bez akéhokoľvek pričinenia DPB/mesta...