Na železnici začne platiť nový cestovný poriadok (od 15.12.2013)

Od decembra budú vlaky premávať po novom, zmeny sa dotknú najmä cestujúcich na Záhorie a Žitný ostrov.

Od 15. decembra 2013 začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy, ktorý so sebou prinesie viacero zmien. Podrobnosti na jednotlivých tratiach prinášame v tomto článku.

Trate 110 Bratislava - Kúty a 113 Zohor - Záhorská Ves (linky S20 a S25 IDS BK)

Najväčšie redukcie čakajú cestujúcich na Záhorí. Okrem mierneho časového posunu odchodov vlakov bude zredukovaný počet vlakov RegionalExpress. Kým doteraz z Bratislavy každé popoludnie ZSSK vypravuje päť týchto zrýchlených vlakov, po novom zostanú už len tri. Ráno dôjde v smere do Bratislavy k zníženiu počtu RegionalExpressov o jeden vlak. Mnohí cestujúci tak budú musieť cestovať pomalšími osobnými vlakmi, čím v každom smere stratia viac ako 10 minút.

V pracovné dni ďalej nebudú jazdiť niektoré vlaky v období medzi špičkami, pričom už nebude možné cestovať medzi Bratislavou a Malackami každú hodinu počas celého dňa. Premávať už nebudú ani ranné osobné vlaky, ktoré nezastavovali vo vybraných staniciach a zastávkach, z Bratislavy do Malaciek a popoludní opačným smerom, čím došlo k zjednoteniu zastavovania osobných vlakov.

Naopak, na pridanie vlaku sa môžu tešiť cestujúci do Viedne kam bude v pracovné dni ráno zabezpečovaný jeden odchod navyše.

Na prípojnej trati 113 do Záhorskej Vsi bude zachovaný súčasný rozsah dopravy, dôjde len k posunu odchodov tak, aby vlaky nadväzovali na linku S20 smerom do/z Bratislavy.

Trať 120 Bratislava - Trnava (- Žilina) (linka S50 IDS BK)

Jedinou traťou, ktorá sa od decembra dočká výraznejšieho zlepšenia, je trať 120, kde v špičkách dôjde k zvýšeniu počtu vlakov v úseku Bratislava - Pezinok. Menšiou zmenou bude tiež preradenie rýchlika Šarišan z Bratislavy do Humenného do kategórie RegionalExpress, čo cestujúcim v regionálnej doprave umožní využívať vo vlaku lacnejšie cestovné lístky (zľava Regional) a cestovné lístky integrovanej dopravy.

Na úseku Bratislava hlavná stanica/Nové Mesto - Bratislava-Rača, ktorý zaradený do IDS BK, budú mať vlaky nové označenie linkou S50.

Trať 130 Bratislava - Senec (- Štúrovo) (linka S60 IDS BK)

Rozsah dopravy na trati 130 zostáva nezmenený, dochádza však k viacerým zmenám časových polôh vlakov. Zmenou bude zvýšenie množstva vlakov vedených na bratislavskú Hlavnú stanicu - do Bratislavy-Nového Mesta budú premávať už len tri vlaky denne (jeden v smere z Bratislavy do Senca a dva v smere do Bratislavy).

Na úseku Bratislava hlavná stanica/Nové Mesto - Bratislava-Vajnory, ktorý zaradený do IDS BK, budú mať vlaky nové označenie linkou S60.

Cestovné poriadky vlakov IDS BK nájdete aj na imhd.sk

V súvislosti so zavedením Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji pribudli na stránkach imhd.sk Bratislava prehľadné cestovné poriadky železničných liniek S20 a S25 - od decembra sú rozšírené aj o linky S50 a S60. Okrem možnosti samotného zobrazenia cestovného poriadku sú tieto spoje zaradené aj do Plánovača cesty, vďaka čomu si cestujúci môžu jednoducho nájsť najrýchlejšie spojenie medzi ľubovoľnou zastávkou MHD v Bratislave a železničnou stanicou v okrese Bratislava a Malacky.

Rovnako pri plánovaní cesty v rámci Bratislavy vyhľadávač odporučí použitie vlakov týchto liniek v prípadoch, kedy to cestujúcemu urýchli cestu. Vlaky môžu bez ďalších doplatkov využiť cestujúci, ktorí si zakúpili električenky predané po 1.6.2013.

Trať 131 Bratislava - Dunajská Streda (- Komárno)

Významnejšie zmeny čakajú tiež cestujúcich smerujúcich na Žitný ostrov, kde dopravu zabezpečuje dopravca RegioJet. V úseku Bratislava - Kvetoslavov a späť bude v špičkách zahustený interval osobných vlakov na 30 minút.

Za zmienku pri tom stojí, že dopravcovi a manažérovi infraštruktúry sa podarilo pri zahusťovaní spojov presne dodržať takt napriek tomu, že ide o jednokoľajnú trať. Vlaky tak budú premávať v rovnomernom rozostupe, čo prispeje k rovnomernejšej vyťaženosti spojov. Cestujúci na tomto úseku tak budú mať najlepšiu dopravnú obsluhu vlakmi z celej bratislavskej aglomerácie. K miernemu zahusteniu dôjde aj na ďalších úsekoch trate.

Menej pozitívnou správou je to, že RegioJet ani v novom grafikone nie je zaradený do integrovanej dopravy.

Železničná doprava naďalej v nedostatočnom rozsahu

Pred rokom zavedený takt na železničných tratiach zostáva, čo bude naďalej - až na niekoľko výnimiek - znamenať pravidelnú dopravu so zapamätateľnými odchodmi. Vďaka pravidelnosti budú zároveň možné nadväznosti na diaľkovú železničnú dopravu.

Nepodarilo sa však zabezpečiť atraktivitu dopravy z hľadiska frekvencie vlakov, a to napriek dlhodobo deklarovanej snahe presunuť cestujúcich z autobusovej dopravy do železničnej. Aj na najvyťaženejších tratiach (110, 120) bude počas víkendov zabezpečovaná obsluha po väčšinu dňa len každé dve hodiny. Takýto interval nemôže byť pre cestujúceho atraktívny a motivačný zmeniť druh dopravy - či už z individuálnej do hromadnej, alebo z autobusovej do železničnej. Pritom napríklad na trati 110 rozhodne nemožno ani počas víkendov hovoriť o prázdnych vlakoch. Rovnako počas pracovných dní zostáva početnosť spojov ďaleko pod západoeurópskym štandardom.

Jedinou traťou s kvalitnou obsluhou zostáva paradoxne lokálna jednokoľajná trať 131 do Dunajskej Stredy a Komárna, kde dopravu zabezpečuje súkromný dopravca. Skúsenosti z nej dokazujú, že kvalitná ponuka generuje dopyt a tam kde poskytnú železnice atraktívny cestovný poriadok získajú tiež nových cestujúcich. Ich počet narástol za rok o vyše 120%.

Problémom zostávajú tiež prestupné väzby medzi nočnými linkami MHD a vlakmi v okrajových časoch. Ráno prvé vlaky z Bratislavy hlavnej stanice odchádzajú o 4:20 do Leopoldova a 4:26 do Kútov, takže cestujúci ktorí by chceli prísť poslednými nočnými spojmi (príchod na hlavnú stanicu od 4:18 do 4:25) ich tesne nestihnú. Naopak, večer posledný vlak z Trnavy prichádza o 23:27, takže prvé nočné spoje z hlavnej stanice (o 23:30) cestujúci stíhajú len tesne a často musia čakať 30 minút na polnočný rozjazd "nočákov". Za zmienku pritom stojí, že oba uvedené vlaky sú vedené "mimo taktu", posun ich odchodu by teda nenarušil pravidelné časy odchodov vlakov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kiež by sa po rekonštrukcii železničnej stanice Bratislava-Predmestie obnovilo spojenie v trase bývalej linky 155...
Reakcia na: 810zssk #79:
Týmto som nemyslel krátkodobé výluky. Ale ak dlhodobo sa vlaky nestíhajú križovať, tak je to chybnou konštrukciou GVD, teda chyba ŽSR.
Reakcia na: AAA #78:
V com nekvalitnu?
Reakcia na: 810zssk #77:
Čo nič nemení na tom, že za nekvalitnú konštrukciu GVD v tomto ohľade môžu do značnej miery ŽSR.
Reakcia na: AAA #75:
Hovoril som tom ze by ZSSK zo svojej vlastnej iniciativy poziadala o zmenu casovych poloch vlakov pocas vyluky - teda napr. dnes mame vlaky (casy su vymyslene) o x:40, ale vieme ze nam tym vznika problem pri krizovani s protismernymi niekde na trati, tak ich presunieme na x:30 po dobu trvania vyluky aby nemeskali. Alebo niekde dame vatu aby ked uz meskaju tak boli nasledne lahsie stiahnute.

To su vsetko veci co musia prijst od ZSSK.
Reakcia na: 810zssk #74:
Smer Tomašov sa menila, hranica zóny 101 ale tiež sa priblížila k Mostu pri Ba a pre môj smer-Rovinka sa zóna 101 posunula o 1 km bližšie k Rovinke, takže platená vzdialenosť je menšia a oba moje prípady vyššieho cestovného sú bežné spoje so zastávkou aj na BA- PB-Trafostanica zóna 101 ( až aj nahraté akustické hlásenie) a tento problém je len v smere ZO zóny 100+101. Smer na AS z Rovinky funguje správne. Dnes pri riešení problému na AS som dostal info že problém má taktiež aj Záhorie a systém spoplatňuje aj niektoré úseky s platným BID - PCL?
Reakcia na: 810zssk #72:
To máš odkiaľ, že v prípade výluky spôsobenej ŽSR musí ZSSK žiadať o zmenu GVD?
Reakcia na: All1111 #73:
Zrejme to suvisi s posunom hranice zony 101, ktora asi na niektorych linkach nebola nastavena korektne (zrychlene spoje).
Takáto otázka je na FB SlovakLines ,,chcela by som sa spytat,aky je rozdiel medzi listkom zakupenym v autobuse zo zastavky Tomasov pri krizi do BA M.Nivy a listkom z BA M.Nivy do Tomasova pri krizi? Kilometre tie iste, len rano platim 0,75€ a poobede domov 0,90€? Mam BID kartu s elektricenkou...cestujem viac? Jednoducho nechapem, ak by ste to chceli aj vidiet, rano mozem v praci oskenovat listky a dat sem. Je pravda, ze domov cestujem dlhsie, kedze su von z mesta kolony, ale zato ja nemozem ? alebo ine vysvetlenie? ,, Ja mám tú istú skúsenosť Rovinka -BA 0,45€ a BA- Rovinka 0,55€ Dnes som to riešil na AS v hlavnej pokladni, po nahratí nových CP, zón a zastávok im to nejak zblblo, sice o tom v kanceláriach vedia a riešia s EMTrEST-om ale vodiči sa tvária že sa to ich netýka a v busoch žiadny oznam o CL vydávaných v nesúlade s cenníkom!!! (rozumej predraženej cene) Takže rada znie odkladať všetky CL s nesprávnou cenou a REKLAMOVAŤ na AS Nivy.?
Reakcia na: AAA #71:
Museli by ho robit aj ZSSK aj ZSR. Prvorada musi byt poziadavka ZSSK na zmenu poloh vlakov v urcitom obdobi.
Reakcia na: 810zssk #57:
Výlukový GVD musia spraviť ŽSR, ktoré ho nerobia ani na úsekoch koridoru, ktoré sa aktuálne modernizujú.
Reakcia na: pastekar #69:
Hovorili sme o CELOSIETOVOM listku 😉
Tiež nerozumiem. Ako 100+101+11 zón? Veď v cenníku je max 100+101+8 zón??????
Reakcia na: pastekar #64:
Za hranicami BSK sa rozširovalo len tam, kde ešte jednu-dve obce za hranicou obsluhuje aj SL a to z toho dôvodu, aby sa zredukovali miesta, kde bude dochádzať k lomeniu cestovného. Zapojenie Kútov, ak o to bude záujem cestujúcich, do budúcnosti vylúčené nie je.
Reakcia na: Valec #65:
Ano, pardon 🙂
Reakcia na: pastekar #64:
To iste TT.
Reakcia na: 810zssk #63:
Ako 100+101+9 regionálnych zón
Nerozumiem jednej veci(možno že to je len môj problém). Prečo už keď rozširovali IDS na Záhorí smerom do TK, nevytvorili aj zónu pre Kúty? Teraz je prakticky cela trasa vlaku z BA zapojená do IDS okrem konečnej stanice Kúty. Trochu nelegické.
Reakcia na: pastekar #62:
Nie, celosietovy PCL sa pocita ako PCL pre 100+101+11 regionalnych zon a tak to bude nadalej, teda v pomere k ostatnym PCL nebude zdrazeny. Je vsak mozne ze nastane pravidelne zvysovanie cestovneho v primestskej doprave.
Neviete niekto, či sa náhodou nebude meniť(zvyšovať) cena celosieťovej električenky po rozšírení IDS BA aj do niektorých obcí v Trnavskom kraji?
Reakcia na: Rubber38 #60:
Este aj Monika by bola lepsia a to uz je co povedat.
Reakcia na: pastekar #59:
Len tak pre zaujímavosť a mimo témy; koho si volil ty? Moniku s jej podzemnou stanicou na Trnavskom mýte a SL busmi zadarmo? ? ?
I keď o tých jeho planých rečiach máš tiež pravdu
Ako príklad ľudskej nepoučitelnosti by som dal za príklad spojenie: župan Frešo a integrovaná doprava. Toľko slubov z jeho huby a následne nesplnených termínov. A predsa ste ho znova zvolili.
Hlavne by už na Slovensku nikto nikdy nemál sľubovať, že sa niečo dokončí v danom termíne. A keď už niekto niečo také urobí a nesplní slub, mal by s toho vyvodiť osobnú zodpovednosť a všetkým dotknutým sa ospravedlniť a odškodníť ich. Dotyčný pán, ktorý to má na svedomí, by si mal uvedomiť, že znepríjemnil životy tisícom ľudí. Neviem ako by sa mu páčilo, keby si dal svojho bavoráka do servisu a oni bi mu povedal, že bude hotoví o týždeň. Po týždni by mu oznámili, že sa na tom usilovne pracuje a má byť trpezlivý. A takto by to šlo týždeň čo týždeň až by s toho boli 2 mesiace. A po dvoch mesiacoch by mu povedali, že mu nič neslúbili, nech si trhne nohou.
Z mojho pohladu je s tou vylukou problem najma v tom, ze ZSSK sa tvari akoby nic a jazdi sa podla bezneho CP. Ak je jasne, ze bezny CP je navyjazditelny tak sa mal zverejnit vylukovy CP podla ktoreho by sa jazdilo. Osobne si zial na Slovensku nepamatam ze by niekedy takyto CP bol vytvoreny, pritom napr. u CD ci OBB je to uplne bezna prax.
http://zahori.sk/do-konca-oktobra-budu-vlaky-zo-zohoru-do-bratislavy-meskat/

Ale hlavne to nikomu nehovorte. Možno si to nikto iný nevšimol. Komentáre k článku hovoria za všetko. Ako sú cestujúci spokojní.
Reakcia na: pastekar #51:
Rekonštrukcia trate sa mala skončiť podľa všetkých doposiaľ zverejnených plánov až v roku 2014.
Vďaka za odkaz. Nikde tam nevidím nič o zosuve pôdy. Človek si stále nevie zvyknúť na to, že keď sa na Slovensku niečo niekomu podarí, tak je hneď národný hrdina, no keď sa niečo pos..e, tak všetci mlčia ako voš pod chrastou. Možno preto si stále väčšina slovákov o sebe myslí, že oni sú naj a za všetky problémi u nich v štáte môže niekto iný(zvyčajne Maďar poprípade Čech)
Áaaale nehovor, tak zosuv pôdy? Škoda že intenzita prác tomu nenasvädšuje, že by tam bola nejaká havária.
Kedy si naposledy išiel vlakom na záhorie? Meškania sú od začiatku leta """kvôli rekonštrukcii pri Devínskom Jazere"""" ktorá mala byť hotová v polovici októbra. Nedočítal som sa však nikde, kde nastal problém a vznikol zatiaľ dvojmesačný sklz v prácach. Asi to bude tou ""krutou zimou"" čo tento rok panuje. Inak si to neviem vysvetliť.
Reakcia na: pastekar #49:
Pokial viem, bol tam nejaky zosuv pody.
A nemala byť náhodou tá rekonštrukcia hotová už v polovici októbra???????
Reakcia na: pastekar #47:
Prosim ta, kde si prisiel na to ze na Zahori ubudli cestujuci z vlakov? Opak je pravdou. Ako by SL mohol sposobit meskania vlakov?

Meska sa posledny mesiac kvoli rekonstrukcii trate.
Keby radšej urobyli prieskum, koľko ľudí na Záhorí v poslednom roku vyhnalo z vlakov neskutočné meškania všetkych spojov. Už si ani nepamätám, kedy mi naposledy vlak nemeškal. Dokonca som kvôli tomu začal chodiť do práce o hodinu skôr. Trochu mám pocit, či v tom aj nemá prsty súkromný autobusový dopravca SL?????????? Tomu v poslednom roku práve cestujúcich na trase BA-MA pribudlo. A určite to nieje kvôli väčšiemu pohodliu, alebo kratšej dobe cestovania.
Reakcia na: 810zssk #44:
"chodia trochu prazdnejsie"!? Práveže Váš železničný regiosen nasadzuje na vlaky stále menšie a menšie súpravy, možno sa týmto štýlom vráti k motorákom 810...
Reakcia na: AAA #43:
Treba si hlavne uvedomit ze sposob dotovania RJ je podstatne odlisny od sposobu dotovania ZSSK. RJ dostane od statu fixnu sumu bez ohladu na to kolko ludi prepravi - za prazdny vlak dostane zaplatene rovnako vela ako za plny vlak, zatial co ZSSK za prazdny vlak dostane vyssiu dotaciu - u ZSSK sa totiz do uvahy pri vypocte dotacie berie aj vyska trzieb.

Preto u RJ sa statu oplati objednavat aj tie sedlove vlaky ktore chodia trochu prazdnejsie - to ale v konecnom dosledku generuje ludi aj do tych plnych spickovych.
Reakcia na: 810zssk #37:
Ak sa nemýlim, tak pri RJ si štát objednal väčšie výkony na tej trati, ako mal predtým objednané u ZSSK. Tým pádom sa ti viac menej fixná zložka nákladov rozráta na viac vlkm, a teda oproti ZSSK vieš vykázať nižší náklad na vlkm. V zásade v tomto konkrétnom prípade nejde len o FN na odpisy, ale aj osobné náklady, keďže zamestnanci pri väčšom počte vlakov majú viac obratov a teda majú menej prestojov. Zároveň skutočnosť, že štát de facto zadotuje nové vozidlá a spraví takt znamená, že ti do toho vlaku prídu noví cestujúci.
Ale výkony v rovnakom rozsahu ako u RJ si mohol objednať štát aj u ZSSK a zároveň mohol ZSSK tiež kúpiť nové ŽKV.
Reakcia na: dousabel #40:
Si porovnaj ten starý CP ZSSK z RJ. Od spustenia prevádzky RJ došlo k výraznému zlepšeniu.
Reakcia na: dousabel #40:
Tie zrusene busy boli REAKCIOU na presun cestujucich do RJ. Teda cestujuci najprv presli, az potom sa zrusili busy.
Reakcia na: AAA #34:
No veď práve! 120 % nárast cestujúcich nie je zásluhou RJ, keby sa boli zrušili ostatné priame spojenia, narástol by ten záujem aj bez RJ. A keď nemáš na výber, môže ti byť ukradnuté, že vlak je starý, špinavý, a personál sa na teba neusmieva!
Na mnou používanou traťou 130 došlo k pár zlepšeniam smer N.Zámky.
Obnovenie prvého vlaku až po N.Zámky a posunutí odchodu na 4:44. V súčasnom GVD bol rosseknutý v Galante a prestup tam bol 30 min.

Obnovenie vlaku 18:07 až po N.Zámky. Kopec ľudí robiacich do 17-tej čakalo na vlak 19:07 alebo rýchlik 19:03

Vedenie všetkých spojov z HL.st. /výnimka 6:29 po Šaľu/.



V opačnom smere

Bohužial skrátenie vlaku na okraji rannej špičky o 8:52 . Po novom vedení zo Šale.

Stále je neskutočne skoro ukončená prevádzka smer BA. Posledný Os.vlak z N.Zámkov o 19:22 . Dostať sa do Šale či Galanty či Sládkovičova .... jedine cez BA vlakom EN Metropol.
Reakcia na: Mike #36:
Z mojho pohladu prave "senecka radiala" je ta kde ten bus ma zmysel kvoli velmi zlej polohe trate.. s tym ostatne suhlasi aj PDO BSK. Dobre riesenie by teda boli spoje z tych dedin na zel.st. v Senci a tam od nich pripoj ako na vlak, tak na bus do Bratislavy. A kazdy nech prestupi an to co mu vyhovuje - v tomto pripade podla mna ten vyber zmysel ma. S tym ze samozrejme treba aj dobry navoz z mesta Senec na vlaky do BA.

Nezmyslom su skor subehy na Malacky a Pezinok.
Reakcia na: AAA #34:
Na druhej strane, rozhodne nie je nahodou ze jedina trat s kvalitnym CP je trat kde jazdi RJ. Moze to byt o vyssej efektivite prevadzky, uplne inom systeme dotacie, pripadne o lobingu daneho dopravcu, ale kazdopadne to s tym dopravcom suvis ma. Preco inak by prave tato trat mala tak vynimocny CP?
Reakcia na: reichsbahn #32:
Áno, to absolútne súhlasím. Preto som napísal že ak bude plnohodnotný (dokonalý) integrovaný systém (áno, siahal by už za hranice BSK), tak tí z Rece Boldogu Pustých Úľan by mali bus akurát do Senca, k žst kde by nadväzoval vlak do Ba.. (poobede opačne) zosúladené čo do CP, ako aj tarifne... Samozrejme stále ostanú otázni tí, čo robia niekde na Vajnorskej príp. Bajkalskej
Reakcia na: radob #29:
Lepšie by bolo si niektoré veci naštudovať a nedrístať.
Reakcia na: matt11 #10:
A ty si myslíš, že RJ tie vlaky kúpil za svoje? Neviem ako je to s P+R, ale RJ má veľmi dobrú zmluvu so štátom a tak to, že chodí viac vlakov a sú nové súpravy nie je zásluhou RJ, ale ministerstva, ktoré za to RJ platí.
Reakcia na: reichsbahn #32:
opr.: Pusté Úľany
Reakcia na: Mike #31:
podmienky geografie osídlenia a trasovanie železnice od čias Franza Jozefa (čo najpriamejšie medzi Bratislavou - Galantou - Novými Zámkami) neumožňujú zaintegrovať obce na jej systém. Dôvodom je vzdialenosť staníc, exkluzívnym príkladom sú Veľ. Úľany (GA), Reca (SC), ale aj Senec samotný (bez nadväznej MHD).

Nikto určite a samozrejme nepôjde z Bratislavy do Galanty (mestá) autobusom, avšak nútiť obyvateľov vidieka viacnásobne prestupovať v rámci súčasnej ponuky spojov, prípojov a dez-integrácie nielen tarifnej je len voda na mlyn odporu voči verejnej doprave ako takej.

Nevraviac o tom, že napr. zamestnanci idúci z Veľ. Úlan na Vajnorskú (napr. Istrochem alebo ktorákoľvek prevádzka; zdravotné sestry napr. do NsP Ružinov) môžu vystúpiť priamo na tej ulici alebo v blízkosti, čo rozhodne nie je možné zo železničných staníc (hl. st., N. M.). Vtedy musia počítať na dopravu o dobrú polhodinu viac, čo už jednoducho zaváži v rozhodovaní...


Reakcia na: reichsbahn #30:
Ale Senec - Ba je čistý súbeh. Keby sme mali hovoriť o plnohodnotom úplnom integrovanom systéme tak by si ľudia z Rece, Boldogu, Veľ. Grobu a Úľan prestúpili v Senci na vlak. Teda ak chcú ísť do Ba. Na opačnú stranu nech si rieši súbeh Sládkovičovo - Galanta trnavský samosprávny kraj (ale tým smerom by ani tak nemusela vadiť).
Reakcia na: radob #29:
prosím Vás, nezavádzajte. Linka Galanta - Bratislava vymetá obce, ak ste si nevšimli, vzdialené nielen hlavnej ceste (I/75), ale aj železnici (obce majú síce zastávku ale vzdialenú 3 km v poli).

Keďže linky majú premávať odniekiaľ niekam, určite nepôjdu od Senca,žst. po Sládkovičovo,žst., už len preto, že dopravný závod SAD sídli v Galante. V tomto prípade nejde o "povestný" súbeh, ten napokon nemôže byť ani v prípade rate 131 a cesty č. I/63 alebi II/572.
Reakcia na: matt11 #10:
tiež si myslím, že paralelné vedenie autobusov a vlakov dokonca rovnakých časových polohách, aby akože "cestujúci si mohol vybrať" je blbosť na entú, čo neexistuje v Nemecku ani v iných západoeurópskych krajinách.
Pri precpatosti ciest majú vlaky väčšiu šancu konkurovať IAD a myslím, že by mali hlavne na hlavných trasách ako Ba-Žilina-KE a pod., kde sú slušné traťové rýchlosti, dostať prednosť a paralelným autobusom úplne zrušiť popdporu financovania zo strany verejných financií.
Veď porovnajte si napr. jazdné časy autobusových a vlakových liniek Ba-Galanta:
http://portal.cp.sk/Data/L202409_130916_40441.pdf
versus
http://www.slovakrail.sk/fileadmin/Dokumenty2/gvd_12_13/2_zmena/130_02.pdf
autobusy cca 90 min.., osobné vlaky 50 min, rýchliky 35 min - kto si vyberie autobus?
O cene cestovného, hustote spojov, možnosti používať týždenné a mesačné lístky na neobmedzený počet jázd u vlakovej dopravy oproti šaškovaniu s kartičkami v autobusoch...
Úbohosť nad úbohosť je 10 hodinový takt na chynoranskej trati cez víkendy počas bieleho dňa - po vlaku s odchodom z Chynorian o cca 7:00 ide ďalší až o 10 hodín o cca 17:00
Pamätám sa z vlastnej skúsenosti, že cez víkendy boli vlaky vyťažené aj keď jazdili v iných atraktívnejších časových polohách.
Zasa niekto škrtal od výmyslu sveta, len aby mohol peniažky určené na dotovanie regionálnej dopravy ukradnúť pre seba na oveľa "dôležitejšie" veci...
Reakcia na: TomJ #19:
S najväčšou pravdepodobnosťou sa budú.
Reakcia na: matt11 #3:
V celom rozsahu tvojho príspevku ťa musím sklamať. GVD pre ZSSK nakreslili na Ministerstve dopravy, takže aj keby tie vlaky prevádzkoval ktokoľvek, tak by vlaky boli vedené presne tak isto, ako sú.
Reakcia na: dousabel #24:
Lenze ten priamy autobusovy spoj nezrusili len tak "lebo RegioJet povedal".
Reakcia na: 810zssk #23:
No, mám veľmi veľa známych, čo prešli na vlak, lebo zrušili priamy autobusový spoj, a nie naopak! To je fakt motivácia!
Reakcia na: dousabel #22:
RegioJet vam nic nezrusil, zrusili to dopravcovia. Je teda evidentne ze to zrusili prave preto ze ten zaujem o vlak bol a ludia nan presli okrem ineho aj z autobusov. To je teda sucasne dokaz ze RegioJet robi presne to co ma - motivuje ludi cestovat po zeleznici.
Reakcia na: 810zssk #20:
Nepochopil si o čom vlastne hovorím. Ľahko sa dá zvýšiť množstvo prepravených cestujúcich, keď všetky ostatné možnosti zrušia. Pozrela by som sa na ten nárast, keby bola možnosť výberu!
Reakcia na: All1111 #15:
810zssk@centrum.sk
Diky 🙂
Reakcia na: dousabel #17:
No a? argumentujes ze nie je priame spojenie, pritom ho mas vlakom kazde dve hodiny (v spicke hodinu).
Nebudú sa meniť aj CP 54 a 79? Hlavne u RJ došlo k posunu časov.
Pred érou Regiojetu, boli priame autobusové spoje Komárno- Bratislava + bola tam možnosť aj cestovať s autobusom z /do Brna- všetko priamo, bez prestupovania, vlakom cez Nové Zámky - mali sme aj zrýchlený (Zámčan) raz za deň tam aj späť, aj osobné v oboch smeroch.
Reakcia na: All1111 #16:
Ale to sú všetko vlaky Regiojet!
Reakcia na: 810zssk #12:
Posledný spoj o 23:00, Jedine Smer Rovinka - Šamorín nemá spoj o 22:45. Posunutím a zrušením duplicitných odchodov z AS +- 5 minút v popoludňajšej špičke je možné dosiahnuť 10min interval do 19-tej (je tam aj 35minút medzera) a od 20-tej na 30min takt a nie ako teraz 20:00-20:20 21:00 21:20 22:20 dvojica spojov naraz zastavovanie všetkých SL spojov na Cint. Vrakuňa a Rovinka VVPT. Je toho kopec? Daj mail @, pošlem ti celý návrh
Trať 131- že 120% nárast! Skúste si zadať do vyhľadávača požiadavku na priame spojenie medzi Komárnom a Bratislavou. Ja som nenašla žiadne, pred nástupom Regiojetu bolo aj autobusové aj vlakové cez Nové Zámky. Človek si s batožinou rozmyslí, či chce raz- dvakrát prestupovať. Takže takto sa ľahko oháňajú nárastom, keď ostatné možnosti jednoducho zrušili.
Reakcia na: 810zssk #9:
? ? ? nieco take som ocakaval ?
Reakcia na: All1111 #11:
Vedel vy si pre zaujimavost postnut ake presne pripomienky boli zo strany obce Rovinka? 🙂
Reakcia na: matt11 #10:
To máš pravdu grafikon je ukážkový? A záujem SL??? Na to zabudni, v mene OcÚ v Rovinke sa už 8 rokov venujem každoročnému pripomienkovaniu CP SlovaLajnó ale z ich strany je to úplne ale úplne ignorované. Napríklad zastavovanie spojov SL na zastávke Cint. Vrakuňa ?
Reakcia na: All1111 #7:
ten RJ, ze sa to da som myslel tym grafikonom, P+R parkoviskami co buduje, modernymi vlakmi, prijemnym prostredim, personalom. Ze vlaky maju obrovsky potencial, len zssk nevie alebo nechce pritiahnut ludi, ale radsej rozmysla ako skrtat.
Samozrejme ta nadvaznost autobusov by sa vyriesit mala, ale myslim si, ze regio jet to urcite chce, otazne je ci aj slovak lines.

A RJ vravel, ze sa k IDS pripoji, ked bude IDS rozsirene aj juzne od BA. Zevraj momentalne by mal zle podmienky. Co je na tom pravdy uz neviem.
Reakcia na: Error 0x007 #8:
Lebo sme na Slovensku a keby pomaly pre kazdu kategoriu vlaku neplatila osobitna tarifa tak v ZSSK by dostali infarkt. Minimalne!
Moze my niekto vysvetlit naco ma byt dobre ze BID neplati vo vsetkych vlakoch (a nie len Os/REx) ❓
Reakcia na: matt11 #3:
,,Ale naozaj staci sa pozriet na trat 131, ze to ide,, Práveže vôbec to nejde ☠ RJ nie je súčasťou IDS (rovnako ako SADDS) takže pre cestujúceho sa to neúmerne predražuje a stráca sa atraktivita napríklad časovej úspory keďže neexistuje nadväznosť SL-RJ. Ako príklad dám obec v BSK SL-bus z Miloslavova do Miloslavov, žel zastávka 3km, 7 min, Bus prichádza k žel. zastávke 2-5 min po odchode vlaku? Čiže pre cestujúce je výhodnejšie zostať v buse aj napriek zápche v Dun Lužnej a vjazde do Ba, a reálny čas je cca 10 min viac ako uvádza CP ako prestúpiť na RJ, (Nemusí čakať na prestup 25 minút čím stratí výhodu rýchlosti vlaku a má to ešte aj lacnejšie)
neviem, ale keď zadám vyhľadať spojenie medzi zastávkami ŽST Dev. N. Ves a Nám. Fr. Liszta v období platnosti GVD 2013/14, vyhľadáva len spojenie autobusovými linkami MHD...
na Vašej stránke ste pridali cestovné poriadky železničných liniek S20, S25, S50, S60 (platné od 14.12.2013), ktoré sú v rozsahu pôsobnosti BID integrované do tohto dopravného systému.

Problémom je, že v prípade linky S20 preberáte len cest. poriadok z GVD trate 110 (Breclav - Kúty - Bratislava hl. st.), pričom v skutočnosti niektoré spoje vychádzajú/končia v žel. st. Bratislava-Nové Mesto (teda nie na hlavnej stanici), či dokonca prechádzajú na trať 120 (smer Pezinok/Leopoldov). Tým sa výrazne prispieva k možnosti využitia železnice aj pre vnútromestskú dopravu v Bratislave v smere západ-východ a späť.

Doplnenie konkrétnych údajov o prechode vlakov medzi linkami S20 a S50 (hoci "integrovane" len po Bratislavu-Raču), resp. o trasovaní do/zo žst. Nové Mesto rozhodne prispeje k lepšej informovanosti a väčšej použiteľnosti Vami poskytovaných údajov.
Reakcia na: matt11 #3:
Ale ako hovoris.. tu sa vzdy hladaju v statnych firmach vyhovorky ako sa to neda, namiesto toho aby hladali sposoby ako sa to da 😞
ked sa chce tak vsetko ide - priklad regio jetu, zelal by som si, aby obsluhoval vsetky trate v okoli BA.
lenze zssk hlada len sposoby ako sa to neda.

proste bratislave chyba efektivna a rychla kolajova doprava (elektricku za rychlu dopravu nepovazujem).
taky priklad z vajnor idu vlaky v spicke na hl.st. raz za pol hodinu a nadvazdnost na vlaky ziadna, 54 pride na stanicu asi minutu po odchode S60, takisto v raci raz za pol hodinu ide vlak rano. toto ma byt atraktivne?

ako si to ja predstavujem je asi nieco v tom zmysle, ze dostavat par vlakovych zastavok po meste, intervaly 10 minut. Napriklad z Chorv. grobu a ciernej vody by mohla 630 zachadzat na stanicu vo vajnoroch, takisto posilnit 54 na stanicu a odlahci sa cestna doprava, ludia prestupia do vlakov, len ich treba zatraktivnit. takisto v raci, tam je dostupnost stanice uz lepsia, ale ak ide vlak raz za pol hodinu tak to atraktivne nie je.

A samorejme S60, S50 by nemali koncit na HL. st. ale pokracovat az do DNV napriklad, neporovnatelna uspora casu napriklad z race do lamacu oproti mhd. Takisto preco nechodi ziadny vlak z petrzalky? Nech mi nikto nehovori, zeby nebol vyuzivany, ak by rano chodil v dobrom intervale vlak petrzalka - vinohrady, urcite by radsej ludia isli vlakom, ako stat v zapche.

Lenze na slovesnku sa takto nerozmysla, lebo naco, to je zbytocne, nikdy sa to tak nerobilo. tu sa len rozymsla aky spoj zoskrtat.

Ale naozaj staci sa pozriet na trat 131, ze to ide, RJ postavil zachytne parkoviska, ma pekne ciste vlaky, mily personal, atraktivny interval. A ludia presadaju z aut do vlakov, a toto iste by sa dalo urobit v ramci BA, lenze tu proste nie je zaujem...

Reakcia na: Zobudeny #1:
Nahodou, ZSSK tam podla vsetkeho vypravi luxusnu supravu zlozenu z troch Bee 😃
Tipujem, ze o ten vlak navyse do Viedne sa postarali OBB ako uz byva v postoji nasej genialnej zeleznicnej spolocnosti zvykom...