Termín spustenia IDS je naďalej neznámy

Fiasko v súvislosti so spustením IDS BK pokračuje.

Bratislavská integrovaná doprava, a.s. doteraz nestanovila termín spustenia Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, hoci pôvodne avizovala, že sa tak stane do konca minulého týždňa. Cestujúci v regionálnej doprave tak naďalej musia používať drahšie jednorazové cestovné lístky, niektorí si dokonca zakúpili menej výhodné "električenky" s kratšou platnosťou aby následne mohli začať využívať výhody IDS čo najskôr po jeho spustení. Finančné straty, ktoré cestujúcim vznikli tým, že dopravcovia neaplikujú cenník IDS BK (schválený mestom Bratislava a Bratislavským samosprávnym krajom s účinnosťou od 1.3.2013) im však nikto nebude kompenzovať.

Spustenie Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji sa zmenilo na fiasko po tom, ako niekoľko hodín pred plánovaným spustením 1. marca boli zistené problémy s odbavovacím softvérom. Hoci kompetentní vtedy sľubovali, že cestujúcich o ďalšiom postupe budú informovať v krátkom čase, ani o tri týždne neskôr nie je známe, kedy bude integrovaný dopravný systém spustený, a či sa tak vôbec stane. Po viac ako 5 rokoch neustáleho odkladania spustnenia systému sa totiž mnohí oprávnene pýtajú, či sa ho vôbec niekedy dočkajú.

Posledná aktualizácia informácií týkajúcich sa spustenia IDS BK na stránke bid.sk prebehla 1. marca. Spoločnosť BID a. s., sme v piatok ráno požiadali o stanovisko, odpoveď sme však zatiaľ nedostali.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Janik11 #74:
Napis svojim volenym zastupcom (napr. pani Ftacnik a Freso), ze ako je mozne, ze ani niekolko tyzdnov po nespusteni IDS nie je ich firma schopna informovat o tom co sa deje. A tiez ako je mozne, ze nikto z objednavatelov (ani ich spolocna firma) neodkontrolovala vcas, ze SW nebol pripraveny v takom rozsahu, ze naprava trva dva mesiace.
Stále nič?
Ako pochopím, že to môže zlyhávať a je blbosť dať do prevádzky niečo, čo nefunguje...
Ale! Ak už raz ohlásili termín, malo to byť dovtedy vyladené. Ak sa vyskytlo niečo na poslednú chvíľu, ok, ale v takom prípade to malo byť slušne odkomunikované. Nie že stanovisko bude do konca týždňa a ubehol mesiac a nič...
Reakcia na: Valec #71:
Je to mozne. Kazdopadne, donedavna este v pohode takmer vsade ficali na papieroch (a samozrejme sa ukaze ako dopadnu prve kartove systemy v Nemecku a ci ich budu nasledovat aj ine tamojsie IDS).
Reakcia na: 810zssk #60:
Ale už aj v tom nemecku sa tie BČK pomaly pretláčajú. Posledne som ich zaregistroval vo Verkehrsverbund Rhein-Ruhr a podľa oznamov ich zaviedli zrejme len docela nedávno.
Reakcia na: 810zssk #69:
Hlavne že máme hotovosť, bankomatovú kartu, mobily. Stále sa vymýšla niečo, aby mohli byť čipové karty.
Reakcia na: ufo #68:
Primestske busy. Z karty sa bude dat kupit JCL, zatial v SL, neskor v celom IDS.
Reakcia na: 810zssk #67:
Čo je PAL? A čo sa vlastne s tými čipovými kartami bude robiť, okrem toho, že to bude nosič predplatného lístka?
Reakcia na: ufo #65:
Hovorime o MHD ci PAL? V PAL bude samozrejme zachovany predaj celeho sortimentu CL za bezne ceny u vodica.
Reakcia na: All1111 #64:
Podla mna velmi dolezite pre Lajns bude vykazat ze s nimi chodia ludia v ramci mesta aby to mohli pouzivat ako argument proti skracovaniu ich liniek v ramci BA.
Reakcia na: Peon #58:
Aj keď reč bola o PCL, vo vozidle bude dúfam len doplnkový predaj jednorazových papierových lístkov. Či sa tu vážne chystá niečo také, že sa bude kartou všade prikladať?
Reakcia na: 810zssk #57:
To hej že lákajú no ale PLATIACICH za každú jazdu v € a nie ,,električenkárov,, za ktorých bude fix poplatok bez ohľadu na počet prepravených cestujúcich ak sa nemýlim ?
Reakcia na: Peon #62:
Samozrejme, naco si to stazovat kartami.

Statistiky sa robia presne tak ako napr. v MHD BA. Prieskumami.
Reakcia na: 810zssk #60:
A v takom Brne či Viedni je PCL pre celé mesto v papierovej podobe a revízori to kontrolujú iba vizuálne?
Reakcia na: 810zssk #60:
A to potom ako sa robia štatistiky vyťaženosti spojov v regióne?
Reakcia na: Peon #58:
Akurat ze mi hovorime o PCL, takze mincovy argument je von.

Vo VOR sa kontroluje vizualne. Tak ako napr. vo vscsine Nemecka, Kodani, Brne.... A to je len par prikladov co ma napadlo.
Reakcia na: ufo #54:
V Rakúsku tuším nemajú čipové karty. Zoberme si VOR - predplatné lístky tam v regióne kontroluje vodič pri nástupe cestujúceho starodávno-vizuálne čI ako to majú??
Reakcia na: ufo #54:
Čipovú kartu preferujem hlavne kvôli tarife dopravcu - cena lístka kupovaného cez dopravnú kartu je nižšia. Okrem toho je pre mňa pohodlnejšie vytiahnuť dopravnú kartu než piplať sa s mincami. A ak by som náhodou zrovna nemal mince, ale iba bankovku z ktorej by mi práve vodič nemal vydať, to by tiež nebolo dobre...
Reakcia na: All1111 #56:
Pozor, uz je nova doba, teraz ludi lakaju aby s nimi chodili v ramci mesta. Maju aj nalepky na vozoch.
Reakcia na: 810zssk #55:
,,pri tejto "rychlosti" sa odbavenie cestujucich vobec nezrychli.,, No ale predstav si že by sa pri jednoduchom a rýchlom tarífnom odbavení cez novo-namontované samoobslužné označovače-čítačky zvýšil počet cestujúcich vy(zne)užívajúcich vozidlá SL na území Bratislavy ? To by SL asi neprežilo ☠
Reakcia na: ufo #54:
A co je najvacsi problem, cipove karty budu mat velmi negativny dopad na jazdne doby vozidiel, kedze ich citanie EMtrestu trva vyrazne dlhsie ako by trvalo overenie papieroveho PCL vodicom. Dlzka spracovania operacie na DESFire kartu je v SL uplne tragicka, to je niekedy aj niekolko sekund. Nepoviem kebyze to ide tak svizne ako napr. v TfL, pripadne pri bezkontaktnych platbach (PayPass/PayWave), ale pri tejto "rychlosti" sa odbavenie cestujucich vobec nezrychli.

Druha vec je, ze samotny dopravca si to neobjednal prilis dobre, namiesto toho aby cestujuci ktory ma PCL na celu trasu prikladal kartu k cervenemu oznacovacu musi standardne vodicovi hlasit destinaciu, vodic ju musi zadat do palubaka a az potom cestujuci prilozi kartu. Uplne zbytocny proces.
Reakcia na: Peon #40:
Načo uvažuješ s čipovými kartami? V Rakúsku sa požívajú niekde?
Transparenty- vo všetkom sú v dnešnej dobe ovládané z jedného univarzálneho DMI na stanovišti - dokáže niečo také emtest, alebo musí byť na pulte samostatný ovládací panel pre emtest?

Buse nemá problém prispôsobiť sa a napr. v koľajových vozidlách je ovládané z DMI, ktoré je aj pre trakciu, atď... (na slovensku napr. 861)
Reakcia na: VLK #52:
vysoke myto nie su pardubice 🙂 takze skus znovu 🙂

nicmenej EMtrest bohuzial inak ako korupciou sa k zakazke nevie dostat. vid afera v kosiciach. to je holy fakt. ich vyrobky su horsie ako vietnamske vianocne svetielka z mildy, vid nefunkcne IDS. to je tiez fakt.

nefunguje im system ani v bratislave, ani v kosiciach, ani nikde. co implementacia to pruser. takze o com sa bavime.

810zssk: nie lebo bratislava tuaregy nepotrebuje. ale nejake system na IDS treba a zrovna vybrali najvacsi smejd, ktory nie je schopny dodat nic poriadne.
Reakcia na: aquila2 #48:
veľmi zaujímavé... čiže ak by bol EMtest v DPMŹ tak by to tiež bolo tým, že ich skorumpoval, že ❓ to je podobné ako že Mikroelektronika sídli v Pardubickom kraji ale MHD v Pardubiciach používa EMtest-y...
Reakcia na: aquila2 #50:
Cize napriklad Touareg je zle auto, lebo mesto Bratislava nekupuje Touaregy, hoci sa tu vyrabaju? Zvlastna logika.
Reakcia na: 810zssk #49:
asi o tom isto, ako ked by si pekar kupoval chleba z cudzej pekarne 🙂
Reakcia na: aquila2 #48:
Ako preboha o kvalite systemu vypoveda to ci ho pouzivaju v meste kde ho vyvinula sukromna firma nijak nenapojena na to mesto a nie na zakazku toho mesta??
Reakcia na: VLK #47:
o (ne)kvalite, slendrianstve, fuserine EMtrestu svedci najviac asi to, ze ho nepouzivaju ani jedho 'rodnej' ziline ..

alebo aj najnovsie ako korumpuju v kosiciach a nechaju si akoze robit studie za 9999 euro ..
Reakcia na: Valec #46:
EMtest už bol vymenený niekoľkokrát, takže nie je to dogma mať EMtest... skôr je to o zaškolení personálu ako aj o tom, že výrobcovia sú si v týchto veciach strašne podobní (máme svoje skúsenosti s Mikroelektronikou, s BUSE kvôli ktorému stála nová električka v KE, so ZELISKOM vďaka ktorému som sa v minule v Rakúsku viezol zdarma ale skoro nestihol prípojný vlak, s THALESom ktorý viac ako rok oživoval systém v Osle a pod....)
Reakcia na: 810zssk #45:
Veď to, pri výmene systému by bola potrebná aj výmena kariet, informačných systémov na strane dopravcov.... a zrejme preto sa do nejakej výmeny ani nikto nepustil.
Reakcia na: Valec #44:
Otazka vsak je ako by novy dodavatel systemu mohol pracovat s EMtrest kartami ked k nim nema kluce. Ale ako som povedal, to uz je hlupost dopravcov ze si neotvorili nieco otvorenejsie.
Reakcia na: Peon #43:
RG je vo Veolii aj na prímeste.

A k #38: Nikto predsa nebráni žiadnemu dopravcovi, aby jedného dňa vyhodil všetky Emtest strojčeky ak s nimi nie je spokojný a kúpil si systém od niekoho iného. Karta je len nosič, tú si možno kupovať od kohokoľvek, aplikácie do nej vie dodať určite aj vybraný nový dodávateľ Študentské karty majú verejnej prístupnú štruktúru karty (akurát neviem či je dostatočná).
Reakcia na: Dispecer #41:
Aha, RG Mielec je v NItre len v MHD alebo aj prímestské busy to majú? To aj strojčeky na vydávanie cestovných lístkov aj vonakjšie transparenty?

- Vie tu niekto v skratke porovnať to s Emtestom (klady a zápory oboch systémov)? A keďže ISIC má pod palcom Emtest, nie je problém v Nitre s ich uznávaním?
Reakcia na: Peon #40:
Ach tak, no to je uz hlupost dopravcov ze netrvali na otvorenejsiom rieseni (najma cipovych kariet)...
Reakcia na: Peon #40:
Veolia Transport Nitra, pokiaľ viem napríklad... ?
Reakcia na: 810zssk #39:
Citujem Valca: "Teraz tak rozmýšľam, ktorá že to iná firma by vedela dodať softvér do Emtest strojčekov tak, aby dokázal fungovať so všetkými inými Emtest zariadeniami a kartami, ktoré (takmer výhradne) na Slovensku všade dodáva len Emtest."

Ktorí dopravcovia na Slovensku (mimo MHD) nepoužívajú produkty Emtestu? Od akých firiem používajú?

A ako je to v takom Rakúsku či Maďarsku - tam sú palubáky, vonkajšie a vnútorné transparenty vo vozidlách od ktorých výrobcov? ❓ Na Česko sa nepýtam, to viem, že je tiež postihnuté "emtestizáciou"... ?
Reakcia na: Peon #38:
A ako si dosiel na to ze su rukojemnikmi EMtestu?
Reakcia na: Valec #31:
No ale by ma zaujímalo či aj niekde na západ od nás (napr. v Rakúsku) sú dopravcovia tiež rukojemníkmi jednej firmy ako tí naši u Emtestu...
Reakcia na: radob #36:
Však to "ň" pravdy napíš ty, kto ti bráni?
Nemenovaný mafiánsky monopolný autobusový prepravca sabotuje a sabotuje.
Vraj čítačky frt a furt nečítajú... ale divné je, že sa mu peniažky sa doteraz cez čítačky kotúľajú ostošesť. Niekto si z nás robí šoufky. Podplatení kompetentní to žerú aj s chlpami a nik sa neopováži povedať ani napísať ani "ň" pravdy. Cestujúci je zasa to posledné, čo večne nenažratých mafiánov na riaditeľských a neviemakých stoličkách nemenovaného autobusového monopolného konglomerátu zaujíma.
Dnes som počul v Slov. rozhlase, vraj sa termín odsúva do polovice apríla, stále problémy s EMtestom, úplné zlyhávanie čitačiek.......no ale radšej ďalej písať už nebudem, myslím že už je to tu dosť jasné všetko......
Reakcia na: arkona #33:
Si ukazka toho ze niekedy je fakt najlepsie mlcat. Uz sa dalej nestrapnuj.
Reakcia na: 810zssk #30:
Ale to je mne u prdele úplne ty naivný klávesomlátič, si tak naivný, že keby ti povedali, že 2+2=5, tak aj tomu uveríš, ty si hotové potešenie pre hentú bandu, staň sa ich hlasnou trúbou a môže ťa živiť vlastná blbosť, aspoň zarobíš a nebudeš idiot zadarmo. Zjavne sa "niekomu" nepáči delenie tržieb, alebo im nesedí niečo iné, čo sa zas premieta do peňazí a niesú to len tržby. Už zapína, či už zhaslo nadobro?
Reakcia na: Valec #31:
Kazdopadne by nebolo odveci keby si dopravcovia dali facku za to, ze maju karty kompatibilne iba s jednym systemom.
Reakcia na: MiroBA #26:
Teraz tak rozmýšľam, ktorá že to iná firma by vedela dodať softvér do Emtest strojčekov tak, aby dokázal fungovať so všetkými inými Emtest zariadeniami a kartami, ktoré (takmer výhradne) na Slovensku všade dodáva len Emtest.
A miešať toto s tendrami na vozidlá... takých odborníkov v zahraničí očakávajú s otvorenou náručou.
Reakcia na: arkona #29:
Nestaci ze pises kraviny v dispecerskom fore? Delenie trzieb je uz davno dohodnute a podpisane.
EM-TREST je iba takým dobrým dôvodom prečo to nerobiť. V skutočnosti sa nevedia dohodnúť, kto koľho bude hrabať a SL sa do toho nechce ísť, lebo oni majú práve na IDS pustiť najviac peria tieto pijavice červené (bez spojitosti s "červeným" Smerom). Nič viac, nič menej. Keby sa to všetkým úprimne chcelo, tak by to bolo hotové skôr, než sľúbené obrazne povedané. Tu je treba hentú čvargu čo tomu šéfuje vyraziť a zavrieť do basy, aby nemohli už k ničomu inému dojsť, čo by mohli pokaziť.
Reakcia na: MiroBA #23:
Asi sa pridám k tebe....
Reakcia na: Kona #25:
Tak samozrejme, že zahraniečie nie je bez problémov ale nie je tých problémov na Slovensku a to nie len v doprave až priveľa? Len taká Praha, aspoň o tom neviem, nemá problém dodávať nové vozidlá pre všetky trakcie, výstavba nových tratí a nových trás metra + oprava jestvujúcich samozrejmosťou... Brno, tiež nákup nových vozidiel hoci v poslednej dobe poskromnejšie. Hlavne Praha, Brno, Ostava už majú dávno funkčný Integrovaný systém.
No čo sa v Bratislave urobilo? Jedine je pozitívne, že ako tak sa podarilo čiastočne omladiť vozový park autobusov, hoci by to už teraz chcelo dalších nových 140 vozidiel, postavila sa jedna trolejbusová trať a poopravovali sa elekt. trate aspoň v centre inak nič.
Reakcia na: 810zssk #24:
Tak ako nech sa nikto nehnevá, ok zbabral to Emtest ale čo tak aspoň oznámiť nový reálny termín. Neviem prečo nebola daná požiadavka taká, aby software dodala firma ktorá s tým má inde skúsenosti a je bezproblémová. Ďalej aj ten tender na vozidlá, sú na to veľkoryso vyčlenené Eurofondy a DPB či vedenie mesta nevie ani tender poriadne pripraviť tak aby nebol napadnutelný.
...a Hlavná Stanica,tunel,prestarnuté trolejbusy... to nepotrebuje další komentár.
Reakcia na: MiroBA #23:
A ty si myslíš že v zahraničí je to bez problémov ❓ Všade je to skoro rovnaké. Buď demonštrácie alebo ešte väčšia kríza alebo násilie ?
Reakcia na: MiroBA #23:
To sa ti oplati uz teraz, vlastne uz roky dozadu a aj za predpokladu ze by vsetko z toho bolo splnene. Tato krajina nie je pre starych a pre mladych uz vobec nie ?
Ak sa do leta nezačne meniť situácia k lepšiemu a aspoň nebude vačšina z nasledovného -to znamená spustenie IDS, opravený tunel, rozbehnutá oprava Starého mosta, úspešne ukončené tendre na električky a trolejbusy, tak v tom prípade odchádzam zo Slovenska preč. ...myslíte, že sa mi oplatí pomály baliť kufre?
Reakcia na: kecho #21:
To chcel byt april 2014. Ja som optimista ?
Reakcia na: 810zssk #20:
február 2014 alebo 15? 😉
Reakcia na: volod #19:
Skusobna prevadzka mozno hej, ale urcite nie oficialna prevadzka ktoru by mohli vyuzit cestujuci ? Moj skromny odhad je 15.2.
Reakcia na: 810zssk #18:
Tak už neplatí teda ani to, čo prebehlo v médiách že skúšobná prevádzka začína po Veľkej noci? Tak to tvrdil primátor Ftáčnik...
Reakcia na: volod #17:
Ako je napisane v clanku: IDS nebol spusteny. Kedze IDS nebol spusteny tak neplati nic z tarify IDS. Ked bude IDS spusteny a kupis si novy PCL tak ten uz ti bude platit aj na SL a ZSSK.
Dnes som si bol kúpiť električenku a zase som bol nútený si kúpiť to čo doteraz, vraj sa dá kúpiť len regionálna IDS ale ja som chcel na Bratislavu pásmo 100 a 101, za 26 Eur mesačne (klasickú mesačnú) aby som mohol cestovať aj vlakom. No vraj k tomu si musím ešte dokúpiť aj niečo iné (asi BID príplatok) a vraj to bude takto drahšie a celkovo sa mi to neoplatí, tak mi povedala pani za okienkom na Hodžovom. No teraz tomu už ale absolútne nerozumiem, veď pásmo 100 a 101 na mesiac malo stáť 26 Eur a malo mi platiť aj na vlaky aj SlovakLines busy v rámci Bratislavy. Tak som to pochopil tak, že v rámci Bratislavy bude naďalej možné si zákúpiť len BID príplatok nato, aby som mohol využivať aj vlak aj bus prímestský. Primátor Ftáčnik tvrdí, že skúšobná prevádzka BID má začať po Veľkej noci. Už sa strácam v tomto, neviem čo a ako???????
Reakcia na: pastekar #13:
ďakujem za tip .. budem tam volať od utorka denne aspoň raz
Reakcia na: pastekar #13:
Realita nie je december 2013, to je znacne prehnane. Cakat s tym tristvrte roka by bolo pre vsetky strany nevyhodne.

Teraz ide o to aby sa dokoncil ten SW (btw, ja by som sa fakt nedivil ak by po tomto uz nikto nic od EMtestu nekupil) a potom sa to moze spustit.
To bolo asi len zbožné prianie. Realita je december 2013. Možno aj neskôr. A možno aj nikdy. Skús zavolať do BID a uvidíš ako ťa odbijú. Možno je práve ten názov BID aj odvodený od slova odbiť.
Testovacia prevádzka Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) sa spustí od utorka 2. apríla 2013.

Viac: http://www.imhd.sk/ba/doc/sk/11931/IDS-by-sa-mal-spustit-po-Velkej-noci.html

Je nám ľúto, ale požadovaný dokument neexistuje.

... a toto bolo čo za bubububu? 🙂
Reakcia na: 810zssk #10:
podľa sobotného časového bulváru IDS nebude skôr ako v polovici apríla...
Reakcia na: TomJ #7:
Inak 66 na Jelacicku je celkom fajn napad...
Reakcia na: kecho #8:
Keď tam sa stále vyhovárajú na to, že podjazd v Mlynskej doline je príliš nízky, no či je to pravda alebo len výhovorka netuším. A neviem, či má význam ťahať t-bus trať po nábreží. Čo tu už ale dávno malo byť a dá sa spraviť, za pár nocí je:
1. prepojenie zo stanice doprava na Šancovú
2. prepojenie zo Šancovej na Štefánikovu
3. prepojenie Šancovej a Karpatskej
4. otočka Kollárovo nám. (ako linka 80)

Pomohlo by to hodne počas výluk, napríklad teraz počas maratónu, by tak mohli linky 206 a 212 z Kramárov chodiť na Kollárko, linka 207 nemusela ísť až na Kolibu, ale tiež len po Kollárko. Obdobne, keď je výluka na Kolibu, mohla by 203 jazdiť z Búdkovej na Kollárko, keď je kvôli protestom zablokovaná Banskobystrická, mohla by 203 chodiť z Koliby na Šancovú (myslím, že sa dá odbočiť doľava) a na Jelačičovu, ...
Reakcia na: TomJ #7:
Lidl Tbus sa mala stavať preto, že do 2015 treba minúť peniaze na trate a táto vraj už mala všetky povolenia či čo to treba... A vraj sa potom mala "niekedy v budúcnosti" napojiť na Prievozskú...
Keby rozmýšľali, tak v rámci "prepojenia už existujúcich tratí" (keď sa týmto obhajovala stavba manipulačnej trate po Pražskej) spoja DD s ostatnými troflotraťami
Reakcia na: kecho #6:
Predĺženie t-bus trate k Lidlu je hovadina, ak sa zároveň nepostaví trať aj na Bajkalskej medzi Trnavskou a Prievozskou, čo myslím nehrozí. Keď už tak veľmi chcú posilniť dopravu k Lidlu, navrhujem nasledovné presmerovanie linky 66:
Domkárska - Trhovisko (ako teraz) - Saleziáni - Jelačičova a rovnakou trasou späť. Trasu by to predĺžilo o cca 8 minút, čo nevadí, lebo na Domkárskej je teraz prestávka 25 minút, čiže by nebolo treba ani pridať voz. Zároveň by sa dalo k Lidlu dostať aj v smere od trhoviska. Predĺžením na Jelačičovu by zároveň vznikla možnosť nových prestupov, lebo na TrMy je to kúsok. Zároveň by bol zachovaný aj prestup na ružinovské električky na zastávke Saleziáni.
Reakcia na: TomJ #5:
v máji vraj má fungovať, podľa toho, čo verejne DPB deklaroval vo vyjadreniach zo začiatku roka, tak preto som ho nedal do porovnania 🙂 ešte by sa do porovnávačky IDS-tramPe dala pridať tram trať na HlSt a do Dúbravky a Tbus Hroboňova-Patrónka 🙂
Ale tuším aj o Tbus trati Lidl-Ružová dolina (to predĺženie o 1 zastávku) je nejako dlho ticho...
Reakcia na: kecho #4:
Myslím si, že kým bude električka do Petržalky, tak Starý most stihne dovteda aj sám spadnúť. ?
A BID? No to si radšej netrúfam tipnúť.
A čo taký tunel? Je o ňom nejak ticho. Vraj sa na ňom robí, no čo vlastne robia okrem otvárania a zatvárania vchodu doň ?
Reakcia na: 810zssk #3:
ťažká dilema, čo bude skôr - elina do Pe alebo IDS? 🙂
Reakcia na: Luks #2:
No, dnesne deti sa este mozno doziju. Ale dospeli uz asi nie ?
Dočkáme sa toho vôbec? Či možno Dec 2013?