Termín spustenia IDS je naďalej neznámy

Fiasko v súvislosti so spustením IDS BK pokračuje.

Bratislavská integrovaná doprava, a.s. doteraz nestanovila termín spustenia Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, hoci pôvodne avizovala, že sa tak stane do konca minulého týždňa. Cestujúci v regionálnej doprave tak naďalej musia používať drahšie jednorazové cestovné lístky, niektorí si dokonca zakúpili menej výhodné "električenky" s kratšou platnosťou aby následne mohli začať využívať výhody IDS čo najskôr po jeho spustení. Finančné straty, ktoré cestujúcim vznikli tým, že dopravcovia neaplikujú cenník IDS BK (schválený mestom Bratislava a Bratislavským samosprávnym krajom s účinnosťou od 1.3.2013) im však nikto nebude kompenzovať.

Spustenie Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji sa zmenilo na fiasko po tom, ako niekoľko hodín pred plánovaným spustením 1. marca boli zistené problémy s odbavovacím softvérom. Hoci kompetentní vtedy sľubovali, že cestujúcich o ďalšiom postupe budú informovať v krátkom čase, ani o tri týždne neskôr nie je známe, kedy bude integrovaný dopravný systém spustený, a či sa tak vôbec stane. Po viac ako 5 rokoch neustáleho odkladania spustnenia systému sa totiž mnohí oprávnene pýtajú, či sa ho vôbec niekedy dočkajú.

Posledná aktualizácia informácií týkajúcich sa spustenia IDS BK na stránke bid.sk prebehla 1. marca. Spoločnosť BID a. s., sme v piatok ráno požiadali o stanovisko, odpoveď sme však zatiaľ nedostali.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Janik11 #74:
Napis svojim volenym zastupcom (napr. pani Ftacnik a Freso), ze ako je mozne, ze ani niekolko tyzdnov po nespusteni IDS nie je ich firma schopna informovat o tom co sa deje. A tiez ako je mozne, ze nikto z objednavatelov (ani ich spolocna firma) neodkontrolovala vcas, ze SW nebol pripraveny v takom rozsahu, ze naprava trva dva mesiace.
Stále nič?
Ako pochopím, že to môže zlyhávať a je blbosť dať do prevádzky niečo, čo nefunguje...
Ale! Ak už raz ohlásili termín, malo to byť dovtedy vyladené. Ak sa vyskytlo niečo na poslednú chvíľu, ok, ale v takom prípade to malo byť slušne odkomunikované. Nie že stanovisko bude do konca týždňa a ubehol mesiac a nič...
Reakcia na: Valec #71:
Je to mozne. Kazdopadne, donedavna este v pohode takmer vsade ficali na papieroch (a samozrejme sa ukaze ako dopadnu prve kartove systemy v Nemecku a ci ich budu nasledovat aj ine tamojsie IDS).
Reakcia na: 810zssk #60:
Ale už aj v tom nemecku sa tie BČK pomaly pretláčajú. Posledne som ich zaregistroval vo Verkehrsverbund Rhein-Ruhr a podľa oznamov ich zaviedli zrejme len docela nedávno.
Reakcia na: 810zssk #69:
Hlavne že máme hotovosť, bankomatovú kartu, mobily. Stále sa vymýšla niečo, aby mohli byť čipové karty.
Reakcia na: ufo #68:
Primestske busy. Z karty sa bude dat kupit JCL, zatial v SL, neskor v celom IDS.
Reakcia na: 810zssk #67:
Čo je PAL? A čo sa vlastne s tými čipovými kartami bude robiť, okrem toho, že to bude nosič predplatného lístka?
Reakcia na: ufo #65:
Hovorime o MHD ci PAL? V PAL bude samozrejme zachovany predaj celeho sortimentu CL za bezne ceny u vodica.
Reakcia na: All1111 #64:
Podla mna velmi dolezite pre Lajns bude vykazat ze s nimi chodia ludia v ramci mesta aby to mohli pouzivat ako argument proti skracovaniu ich liniek v ramci BA.
Reakcia na: Peon #58:
Aj keď reč bola o PCL, vo vozidle bude dúfam len doplnkový predaj jednorazových papierových lístkov. Či sa tu vážne chystá niečo také, že sa bude kartou všade prikladať?
Reakcia na: 810zssk #57:
To hej že lákajú no ale PLATIACICH za každú jazdu v € a nie ,,električenkárov,, za ktorých bude fix poplatok bez ohľadu na počet prepravených cestujúcich ak sa nemýlim ?
Reakcia na: Peon #62:
Samozrejme, naco si to stazovat kartami.

Statistiky sa robia presne tak ako napr. v MHD BA. Prieskumami.
Reakcia na: 810zssk #60:
A v takom Brne či Viedni je PCL pre celé mesto v papierovej podobe a revízori to kontrolujú iba vizuálne?
Reakcia na: 810zssk #60:
A to potom ako sa robia štatistiky vyťaženosti spojov v regióne?
Reakcia na: Peon #58:
Akurat ze mi hovorime o PCL, takze mincovy argument je von.

Vo VOR sa kontroluje vizualne. Tak ako napr. vo vscsine Nemecka, Kodani, Brne.... A to je len par prikladov co ma napadlo.
Reakcia na: ufo #54:
V Rakúsku tuším nemajú čipové karty. Zoberme si VOR - predplatné lístky tam v regióne kontroluje vodič pri nástupe cestujúceho starodávno-vizuálne čI ako to majú??
Reakcia na: ufo #54:
Čipovú kartu preferujem hlavne kvôli tarife dopravcu - cena lístka kupovaného cez dopravnú kartu je nižšia. Okrem toho je pre mňa pohodlnejšie vytiahnuť dopravnú kartu než piplať sa s mincami. A ak by som náhodou zrovna nemal mince, ale iba bankovku z ktorej by mi práve vodič nemal vydať, to by tiež nebolo dobre...
Reakcia na: All1111 #56:
Pozor, uz je nova doba, teraz ludi lakaju aby s nimi chodili v ramci mesta. Maju aj nalepky na vozoch.