Viaceré z nich však budú mať problematické napojenie na MHD.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) sa chystajú vybudovať terminály osobnej integrovanej dopravy na území Bratislavy. Pôjde o vytvorenie nových železničných zastávok, ktoré by zatraktívnili železničnú dopravu v rámci integrovaného dopravného systému.
Dňa 4. decembra 2012 ŽSR vyhlásili verejnú súťaž na zhotovenie projektovej dokumentácie pre "TIOP v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice".
Predmetom projektovej dokumentácie sú nasledujúce Terminály integrovanej osobnej prepravy (TIOP):
- TIOP č.1 zastávka Devínska Nová Ves - zastávka
- TIOP č.2 zastávka Bratislava - Lamačská brána
- TIOP č.3 zastávka Bratislava - Patrónka
- TIOP č.4 zastávka Bratislava - Mladá garda
- TIOP č.5 zastávka Bratislava - Trnávka
- TIOP č.6 zastávka Bratislava - Ružinov
- TIOP č.7 zastávka Bratislava - Vrakuňa
Poloha jednotlivých navrhovaných zastávok je znázornená na stránke www.hrapko.sk. Z informácií vyplýva, že poloha zastávok nie vždy rešpektuje väzby na MHD alebo hustejšie obývané územia. V Devínskej Novej Vsi je napriek očakávaniam zastávka navrhnutá mimo sídliska a mimo obsluhy relevantných liniek MHD, na vlak sa tak nebude dať efektívne prestupovať. TIP Patrónka nevyužije možnosť obslúžiť aj zastávku Dubová, ktorá je v tesnej blízkosti železničnej trate. TIOP Mladá garda nebude napojený na električkovú dopravu na Račianskej ul. ani na obytnú štvrť pri Pluhovej ul. či v budúcnosti plánovanú trať k ŽST Filiálka. Problém s nenapojením na električkovú dopravu má aj TIOP Ružinov pri obratisku autobusov Súhvezdná a je navyše blízko k TIOP Trnávka.
Naopak, s budúcou električkovou traťou do lokality Bory pod Dúbravkou už TIOP Lamačská brána počíta a jeho súčasťou má byť aj parkovisko P+R. Na trolejbusovú dopravu je dobre napojený TIOP Vrakuňa v blízkosti obratiska Čiližská.
Projektová dokumentácia bude hradená zo štrukturálnych fondov EÚ - Operačný program Doprava 2007-2013 (Prioritná os č.4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov) – TIOP 4 až 7 a ERDF (projekt Twin City Rail) – TIOP 1 až 3. Predpokladaná hodnota zákazky je 520 486 €, súťažné podklady sa poskytujú do 21. decembra 2012, lehota na predkladanie ponúk je do 31. januára 2013.
Valec
"Od 1. 2. 2007 do súčasnosti vedúci oddelenia prípravy projektov železničnej infraštruktúry na Sekcii riadenia projektov MDPT SR"
Takže môžete sa pýtať priamo jeho.