Prostredníctvom nálepiek na vozidlách sa má propagovať cestovanie s platným cestovným lístkom.
Dopravný podnik začne v najbližších dňoch lepiť nálepky na dvere vozidiel MHD s textom "Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze". Dopravca na svojej webstránke informuje, že "cieľom kampane je upozorniť a zároveň edukovať cestujúcu verejnosť, ktorá v mnohých prípadoch obhajuje ľudí bez platného cestovného lístka".
"DPB pravidelne zaznamenáva v súvislosti s výkonmi kontroly žiadosti o odpustenie pokuty, tie sa však po preverení spravidla ukážu ako neopodstatnené. Ak zistí DPB pochybenie pri výkone kontroly, vyvodí z prípadu patričné dôsledky," informuje DPB a dodáva, že v uplynulom období nasadil sprísnené kontroly. Jeho záujmom je však aj výchova cestujúcej verejnosti.
Takáto kampaň nie je neobvyklá. Napríklad regionálny dopravca v minulosti informoval čiernych pasažierov, že aj vďaka nim sa môžu rušiť spoje. Tento dopravca totiž cez počet predaných cestovných lístkov u vodiča eviduje vyťaženosť vozidiel. Ak sa predá málo cestovných lístkov, vykázaná vyťaženosť spojov bude nízka, čo v prípade regiónov často vedie často práve k rušeniu spojov.
derik
1. Revízori sú veľmi nápadní (nepozerám fotky na Internete) a skoro vždy ich odhadnem, traja chlapi postávajúci na zastávke je vždy veľká pravdepodobnosť, že sa jedná o revízorov.
2. Práca revízorov - malá skúsenosť: minule som išiel L2 zo ŽST Nové mesto (revízorov som samozrejme odhadol hneď), na konečnej sme nastupovali 2 príp. 3 cestujúci + 3 revízori. Na moje veľké počudovanie, oni hneď kontrolovali lístky a potom si len sadli a odviezli sa na Trnavské mýto bez toho žeby vôbec kontrolovali cestujúcich, ktorí pristúpili na ďalšej zastávke (pričom v električke by už mohli byť viac nenápadní keby sa rozsadili po celej električke)
3. Pokrytie liniek revízormi: každý Bratislavčan už snáď vie, že sa najviac obšmietajú okolo žel. staníc a autobusovej stanice. Ja osobne odkedy jazdí L28 z DNV až to mesta (už je to pekných pár rokov) som len jeden krát stretol revízorov. O iných periférnych linkách ani nehovorím.
4. Keby mesto a štát (asi bolo treba novelizovať aj zákon) naozaj chceli bojovať s čiernymi pasažiermi, tak by už zaviedli švajčiarsky systém: t.j. každým ďalším prichytením jazdy na čierno by sa výška pokuty zvyšovala - až by narástla do sumy, kedy by sa jednalo o trestný čin.
Na záver: takéto nálepky je len zbytočné vyhadzovanie peňazí, kôli čomu sa tiež môžu buď zvyšovať ceny alebo znižovať kvalita.