Bratislavskú integrovanú dopravu spustia 1. marca 2013

Zastupiteľstvá BSK a Bratislavy schválili zavedenie prvej etapy Bratislavskej integrovanej dopravy 1. marca 2013.

Zastupiteľstvá Bratislavského samosprávneho kraja a Hlavného mesta Bratislava na posledných zasadnutiach v tomto roku schválili zavedenie 1. etapy Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji 1. marca 2013. V rámci Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) bude realizovaný jednotný predplatný cestovný lístok (PCL) pre spoje Dopravného podniku Bratislava, Železničnej spoločnosti Slovensko a Slovak Lines a pravdepodobne aj RegioJet na území Bratislavy a Záhoria. Zaintegrované územie bude rozdelené na 22 zón, z toho 2 na území mesta Bratislava a 20 na Záhorí. Zákazník si pri kúpe PCL sám stanoví, v ktorých zónach chce cestovať, a podľa toho zaplatí cenu - podobne ako to bolo pri električenkách v Bratislave platných pre bývalé 1. a 2. pásmo. Na výber budú predplatné lístky pre jednu až 10 zón, bratislavské zóny sa však budú dať pre predplatné cestovné lístky zakúpiť len spoločne na celé mesto. Ďalšiou možnosťou bude celosieťový predplatný lístok platný na celom území kraja.

V rámci zón, na ktoré bude PCL platiť, bude môcť cestujúci neobmedzene cestovať vlakmi, električkami, trolejbusmi a autobusmi zúčastnených dopravcov. Napríklad cestujúci z Malaciek, ktorý dochádza do Bratislavy, bude môcť za 76,90 € mesačne bez obmedzení a ďalších poplatkov cestovať vlakmi aj autobusmi na trase Bratislava - Malacky, mestskou hromadnou dopravou v Bratislave aj Malackách a tiež do ďalších obcí v príslušných zónach - teda napríklad aj do Stupavy, či Zohora.

Držitelia predplatných cestovných lístkov pre mesto Bratislava (zóny 100 a 101) zakúpených pred spustením BID budú môcť využívať jednotlivých dopravcov podľa tarifných podmienok platných pri ich zakúpení. To znamená, že ak má v súčasnosti cestujúci zakúpený PCL platný len pre Bratislavu, výhody možnosti cestovať všetkými dopravcami bude môcť získať až po zakúpení nového PCL platného od 1.3.2013 alebo neskoršieho termínu.

Jednorazové lístky až v 2. etape

Zavedenie BID sa zatiaľ nedotkne cestujúcich, ktorí cestujú menej pravidelne, alebo z iného dôvodu nechcú využívať predplatné cestovné lístky. Tí budú platiť cestovné tak ako doteraz - budú používať jednorazové alebo turistické cestovné lístky samostatne u jednotlivých dopravcov. Samostatný zostane aj SMS lístok platný len pre MHD v Bratislave, s ktorým BID zatiaľ nepočíta. Spoločné jednorazové lístky v rámci BID by mali byť zavedené k termínu celoštátnej zmeny cestovných poriadkov v decembri 2013, kedy by už mali byť obstarané potrebné zariadenia pre DPB a tiež železničné stanice v regióne.

Dopravná optimalizácia zatiaľ nebude

O kvalitnú dopravu je záujem

Obec Chorvátsky Grob pre svojich obyvateľov objednáva dopravu na prímestskej linke 630 (Zlaté piesky - Chorvátsky Grob) kde dopravu prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava, a ktorej prevádzka je veľmi podobná navrhovanému systému BID. Vyše štvorročné skúsenosti z jej prevádzky dokazujú, že ponúknutie kvalitnej dopravy spôsobí prísun cestujúcich, nakoľko linka jazdí slušne vyťažená. "Šestotridsiatka" jazdí v pravidelnom intervale, takže jej odchody si pravidelní cestujúci ľahko zapamätajú a vždy ide po tej istej trase. S lístkom je možné prestúpiť na bratislavskú MHD s ktorej odchodmi (električkami na Zlatých pieskoch) bol koordinovaný aj cestovný poriadok. Na linke je kvalitná obsluha zabezpečená aj cez víkend a v sedle. Vyťaženosť linky navyše dokazuje, že pre cestujúcich nie je problémom ani prestupovanie, ak spoje na seba nadväzujú.

Integrovaná doprava však nie je len o jednotnej tarife, ale aj o dopravnej optimalizácii. Podľa schválenej Koncepcie BID by sa mal systém prímestskej dopravy viac podobať systému MHD - linky by mali mať prehľadné a jednotné trasy, jednoznačné číslovanie, zrozumiteľné cestovné poriadky s odchodmi v pravidelných intervaloch, čím by sa stali ľahko zapamätateľnými. Súbežná vlaková a autobusová doprava by sa mala eliminovať a ušetrené výkony autobusov by sa mali využiť na zlepšenie lokálnej obsluhy, zabezpečenie nadväzností k vlakom a predĺženie doby prevádzky. Obsluha by podľa koncepcie mala byť celkovo atraktívnejšia pre súčasných aj nových cestujúcich.

Uvedené zlepšenia však BID od 1.3.2013 realizovať nebude, čomu nasvedčuje aj nový cestovný poriadok regionálnych autobusov, ktorý princípy integrovanej dopravy aplikuje len vo veľmi malom rozsahu (pozitívnym príkladom sú napríklad spoje linky 102401 do Marianky, ktoré aspoň čiastočne pripomínajú riešenie navrhnuté v Koncepcii BID). Namiesto toho väčšina liniek naďalej premáva v zdanlivo náhodných časoch po zdanlivo náhodných trasách, pričom označované sú len názvom konečnej zastávky a pomaly rolujúcimi nácestnými zastávkami. Jednoduchosti nepridáva ani zložitý systém obmedzení prevádzky. Cestujúci teda musí v neprehľadnom cestovnom poriadku "lúštiť" rôzne poznámky stanovujúce, kadiaľ a kedy spoj premáva. Ak teda cestujúci zvažuje presadnutie z auta do prímestskej dopravy, systém ho odrádza ešte pred príchodom na zastávku. Autobusy navyše končia premávku mimoriadne skoro - z okresných miest do Bratislavy idú posledné autobusy spravidla okolo 22:00, z Bratislavy okolo 22:45 - a nočná doprava neexistuje.

Zvyšok kraja o rok

Od decembra 2013 sa plánuje rozšírenie BID aj na okresy Pezinok a Senec, čím by malo dôjsť k tarifnej integrácii celého kraja. To, či k rovnakému termínu dôjde aj k zlepšeniu dopravnej obsluhy územia, zatiaľ nie je známe.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #50:
OK, to je novinka, ospravedlnujem sa
Reakcia na: fran #49:
Nemas pravdu, Devinske Jazero bude zaradene do zony 101, teda do mestskej zony. Prave naopak, ide o zlepsenie - obycajna elektricenka pre Bratislavu bude platit aj na vlakoch az do Devinskeho jazera.
Cela nova BID je pre nas zahradkarov z Devinskej Novej Vsi, cast Devinske Jazero nanic. Kedze do tejto casti Bratislavy nepremava mestska hromadna doprava, zeleznice sa rozhodli, ze stanicka v DNV uz nebude v zone velkej Bratislavy a teda BID listok bude rovnako drahy ako do pri ceste do Zohoru. Uzasne vylepsenie! Hoci som na toto nesystemove rozhodnutie viackrat upozornovala (dokonca viackrat slubili ze v dalsej etape to opravia), vobec nic sa nezmenilo ani teraz. Takze "dakujeme" páni zostavovatelia zon BID.
Reakcia na: Ike #47:
To ze sa to zavadza postupne z pohladu uzemia podla mna nie je problem - Zahorie aj tak so zvysnymi prilis prepojene nie je a je to dobra cesta na vychytanie pripadnych much - cely kraj naraz je trochu velke susto. Aj IDS JMK sa spustal postupne.

Absencia dopravnej optimalizacie vsak fail je a totalny. Tym ze nie je dopravna optimalizacia, nie je ani zvysenie kvality, takze nepribudnu cestujuci = nezvysia sa trzby = IDS bude stratovy (a mesto do neho podla mna v sucasnej podobe malo odmietnut v stupit). Rovnako "vdaka" absencii optimalizacie nebudu ani financne uspory.

Pritom dopravna optimalizacia v niektorych ohladoch BID vobec nepotrebovala, taktove a prehladne CP sa daju spravit aj bez nej. Staci aby objednavatel povedal ze takto to bude a ono by to tak bolo.
No... vidím, že BID je podobný scenár ako preferencia dopravy.

Chápem, že niektoré byrokratické záležitosti a možno egocentrické správanie zúčastnených subjektov je problém, ktorý sa proste objaví a nedá sa vyriešiť, ale to postupné zavádzanie BID bez dvoch okresov a bez dopravnej optimalizácie, to BID nie je.

Mali to proste dobre pripraviť a spustiť naraz. Takto to odradi viac ľudí.
Vážení obyvatelia Bratislavy,

I'm a PhD student from Poland Cracow. I'm doing research about memory for prices before introducing euro currency in EU.
Could you please help me and tell how much were the prices for MHD tickets in November 2008 and November 2010 obyčajný and zľavnený:
30-dňový
90-dňový
for pre 1. pásmo,pre 2. pásmo,pre 1. + 2. pásmo,pre 1. + 2. pásmo + BID

I can not find it anywhere, and it is VERY VERY important.

Please if you don't know, please tell me who I can ask or where I can find this info.
Thank you for your help!!!!

Aga
Reakcia na: 810zssk #44:
Ale ved nereprezentuje. V.Levare-MA 8km, 2 zony; MA-P.Stvrtok 7km, 3 zony.
Reakcia na: M@trixX #43:
Zona ma reprezentovat vzdialenost, nie pocet obci.
Reakcia na: 810zssk #42:
Ocividne to vidime inac. Pre mna je podstata IDS v tom, aby som pri prestupovani na ceste z domu do BA nemusel kupovat dva-tri rozne listky (SL na stanicu, ZSSK do BA, DPB v BA), ale stacil by mi jeden. To co bude od marca (v pripade zeleznica+mhd) znamena, ze ten jeden listok by mi stacil, ale za takyto "luxus" si priplatim.

A v mojom rieseni by ten listok stale platil bezohladu na to, ci sedim v autobuse, vlaku alebo elektricke, ale ak ten autobus realne obsluhuje obec (zonu) navyse oproti vlaku, ktoru mozem pouzit, mal by som si tuto moznost zaplatit.
Reakcia na: M@trixX #41:
Kde stale beries ze zeleznica ide cez Jakubov a Stupavu?? Ved to nikto netvrdi, ona cez ne nejde.

Nie, jednoduhsie je mat listok ktory plati bez ohladu na formu dopravy, to je cela myslienka IDS. Pokial ide o dualnu zonu, tu vo VOR maju, ale tam je to cele koncepcnejsie, tu je to take ad-hoc riesenie.
Reakcia na: 810zssk #40:
Podla mna by sa praveze zony mali poodsuvat nabok, a to tak, aby sa ceny vyrovnali v oboch tarifach (pri busoch to tak priblizne aj vychadza, pri vlaku je to zdrazenie o tretinu). Mozno by to bola "dezintegracia", ale pre cestujuceho by bolo v zasade jednoduchsie kupit jeden listok s ohladom na to, ci ide cez stupavu alebo nie, ako zobrat troje rozne cenniky a hladat, ze aka kombinacia listkov ho za akych okolnosti vyjde lacnejsie (a to sa nebavime o par centoch).

Rakusky VOR ma vacsinu obci zaradenych aspon do dvoch zon, aj 4 su uplne bezne, tam to asi nikomu nevadi, a asi nebrali ohlad na katastralne uzemia (alebo aky je vlastne dovod, aby zeleznica isla cez jakubov a stupavu)
Reakcia na: M@trixX #36:
Ale zony sa nemaju "odsuvat nabok" aby niekomu nieco sedelo, uz zavedenie dualnej zony v Stupave (s podobnym ucelom) povazujem za chybu. Navyse by si mal rozne cestovne pri ceste busom a vlakom co je dezintegracia.
Reakcia na: Dispecer #38:
KIDS fungoval možno tak 10-12 rokov dozadu ?
Reakcia na: 110mat110 #37:
KIDS už bol... ? V Košiciach sa sníva o KORIDe...
A Kosice len slintaju. Tu sa o KIDS rozprava uz roky a roky a stale prd mame.
Reakcia na: 810zssk #33:
Ved ja by som tu zonu odsunul nabok, aby nepredrazovala vlak. takto nejako: http://s1.postimage.org/3rmxw9azj/26_BID_mx.png
Reakcia na: M@trixX #32:
Bez ohľadu na to, či by si šiel cez Stupavu alebo po diaľnici, vždy zaplatíš podľa toho, cez koľko zón pri svojej ceste prejdeš. Aj to bez ohľadu na to, či v danej zóne nejaká zastávka bude alebo nie.
Reakcia na: 810zssk #28:
Nebude, keďže podľa podmienok ZSSK nemôžeš mať nadväzný lístok z takej stanice, v ktorej vlak nezastavuje.
Tzn, ak máš napr. mesačný z BA do Senca, ale chceš výnimočne cestovať rýchlikom až do Galanty, tak si nemôžeš dokúpiť lístok len na úsek SC-GA, ale musíš ho mať už z Vinohradov.
Reakcia na: M@trixX #32:
Ale oni sa cez tu zonu neteleportuju 🙂 to ze tam nestoja neznamena ze zona sa nepocita.
Reakcia na: 810zssk #31:
Lebo nejdu cez jakubov (245) ani cez stupavu (215) - zostavaju 255 235 225 (3 zony) a BA. A zaroven by tak zostala zachovana aj cena (a cestujuci by nemusel spekulovat s dvoma typmi listkov, ale zobral by BID vsade, cim by sa system zjednodusil).
Reakcia na: M@trixX #29:
Preco by tie autobusy cez dialnicu mali byt len 3 zony? Preco by vlak mal byt len tri zony?
Reakcia na: M@trixX #29:
Alebo uplne najlepsie zrusenim takych autobusov (a celkovo prekopanim autobusovych liniek) ale toho sa asi tak skoro nedockame
Hm, to je tiez pravda, aj ked za autobusovy ekvivalent vlaku by som povazoval skor tie autobusy, ktore chodia MA-Patronka po dialnici (to by boli 3 zony ako vo vlaku) a autobusy MA-Stupava-BA (4 zony) by boli skor urcene pre obsluhu MA-Stupava a Stupava-BA, a nie MA-BA, a to by sa aj mohlo nejako brat do uvahy - tou zonou navyse...
Reakcia na: M@trixX #26:
Nadvazovanie listkov akosi nikto nikde neriesil, sam som zvedavy ako to bude.

Kazdopadne, nemyl si experiment BID (to co funguje teraz) a 1. etapu BID (to co bude fungovat od marca). Od marca uz nebude ziadny "BID priplatok" - v cene listka pre zony 100+101, t.j. pre mesto Bratislava bude aj moznost vyuzivat spoje SL a ZSSK na uzemi tychto zon.

Otazka je predovsetkym ci je mozne vyuzit listok IDS (v kombinacii s nadvaznym dokladom) aj do stanice kde vlak nezastavuje. Napriklad v IDS JMK to pri osobnych a zrychlenych vlakoch umoznene je, pricom REXy su ekvivalentom Sp; naopak, pri rychlikoch to neumoznuju. V BID to ale cele moze byt inak.
Reakcia na: M@trixX #25:
Nelogicke by bolo naopak, keby pre rozlicne druhy dopravy na v principe tej iste trase platili v ramci IDS rozne ceny. To by bola skor dezintegrovana doprava.

Kedze sa prechadza na uplne iny druh tarify (z kilometrickej na zonovu) budu samozrejme vznikat iste odchylky oproti predchadzajucemu systemu. Rovnako pri zonovej tarife nebude existovat "spravodlivost" v zmysle ze rovnaka cena bude platit len pre dlzkou totozne trasy - to ostatne neexistuje ani v MHD a predsa by nikoho nenapadlo aby sme v 95ke platili podla toho kolko kilometrov precestujeme 🙂 Zonova tarifa je prehladnejsia a pre ucely IDS aj nevyhnutna.
A nevie nahodou niekto, ako to dalej bude s vlakmi a BID, ktora neplati vo vlakoch REx, ktore nestoja medzi MA a hlavnou stanicou? Bude mozne aj v tomto pripade kombinovat TPCL a BID?
Chyba mi tu link na tie materialy - http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/MsZ_12_12_13/26_BID.pdf

Akosik tam nedokazem pochopit tie zony pre zeleznicu "navyse". MA-plavecky stvrtok je 7km a 3 zony (cez jakubov), podobna blbost je Zohor-Dev.Jazero (9km, cez stupavu), ale porovnatelne MA-V.Levare (8km) su iba dve zony. Bez tychto dvoch bludov by bola cena MA-BA 58.90€ (100+101 a 3 zony - 255, 235, 225), co je uz priblizne tolko, kolko je dnesnych 60.66 = 33*+27.66 (TPCL + BID).

Pre tych Malacanov, ktori by chceli chodit (aj) autobusom cez stupavu, by si priplatili aspon tu 215-ku. Zaroven by sa tym mozno ciastocne vyriesil problem Stupavcanov, ktorym "Malacane, keri maju vlaky" obsadzaju autobusy, lebo by boli motivovani ist cez menej zon - lacnejsie - vlakom.

*33.00 je v cenniku ZSSK na 25km, co je MA-DNV, TPCL obojsmerny na mesiac.
Reakcia na: Valec #23:
Vidis, na DJ som zabudol.. kazdopadne rocny BID by bol velmi konkurencieschopny produkt oproti kombinacii kombinacii TCL + 100+101
Reakcia na: 810zssk #20:
Trochu ťa opravím, ten traťový ZSSK bude potrebovať len na úsek Devínske jazero - Malacky. Každopádne, pokiaľ bude mať ZSSK tak lacné mesačné lístky (voči jednorazovým), vždy bude kombinácia TPCL ZSSK + PCL BID 100+101 výhodnejšia.
Reakcia na: AAA #21:
To nevylucujem, ale v BSK je problem ze objednavatel regionalnej dopravy nema vobec zaujem ju zlepsovat... resp. nechava o tom rozhodovat ludi co ju doviedli do tohto stavu, tak tazko ocakavat ze teraz zrazu dostanu rozum 😉
Reakcia na: 810zssk #17:
Tak problémy s IDS sú trochu i v legislatíve, ktorá síce deklaruje potrebu vytvorenia IDS, ale inak tomu nijako nenapomáha.
Reakcia na: Pajo #18:
Inak ako si prisiel k 33 euram? Mesacny obojsmerny listok DNV-Malacky stoji 39,60, teda dokopy platis 67,26 (tratovy listok ZSSK + PCL BID).

Tvoje moznosti od marca budu:
- tratovy listok ZSSK DNV-Malacky + PCL pre zony 100+101 (39,60 tratovy + 26 eur mestsky listok) = 65,60€
- predplatny cestovny listok BID pre zony 100, 101 a 5 regionalnych zon = 76,90€

Prva moznost ti umozni cestovat vlakmi ZSSK na uvedenej trase a vsetkymi prostriedkami DPB, ZSSK a SL v Bratislave. Druha moznost ti umozni cestovat vlakmi aj autobusmi medzi Bratislavou a Malackami, MHD Bratislava, MHD Malacky a tiez do niektorych dalsich obci (Jakubov, Lab, Zohor, Marianka).

PCL BID navyse (na rozdiel od tratoveho listka ZSSK) existuje v podobe na viac ako mesiac.. napr. rocny ta vyjde 765,90, teda zaplatis len 63,83€ mesacne.
Reakcia na: Pajo #18:
V Malackach MHD nepouzivas?

Kazdopadne, bude platit dualna tarifa, teda budes moct pouzit doterajsiu kombinaciu dokladov, nikto ta nebude nutit prejst na BIDkove listky.
Ja tomu nerozumiem. Doteraz pre cesty Malacky-BA to vychadza mesacne 60,66 EUR (27,66 EUR mesacna elektricenka s BID a 33 EUR mesacny listok Devinska Nova Ves-Malacky). To akoze po zavedeni BID dojde k zdrazeniu mojho cestovania o 27% a bude to za 76,90 EUR? ?
Reakcia na: All1111 #16:
Ja nehovorim o posunuti terminu, ale ze sa celkovo zislo z tejto etapy realizacie.

Inak za to co sa deje s BIDkou za poslednych 6 rokov by uz fakt mali padat hlavy, to nie je mozne ze po 6 rokoch (koncepcia BID bola schvalena na jar 2007) spustia takyto paskvil... ved tam z BIDky vlastne takmer nic nie je: jedine co sa zavadza bude jednotny PCL a koniec..

Otazka je tiez ci bolo vobec spravne ze mesto schvalilo zavedenie BID od marca. So zavedenim IDS su totiz spojene naklady - tie mali byt kompenzovane zvysenim mnozstva cestujucich vo verejnej doprave (a znizenim podielu IAD). Otazka je ci sa tak stane, ked:
a) cestovne poriadky Slovak Lajnsu su nadalej jeden obrovsky bordel, ktory potencialneho cestujuceho odradi este skor ako nastupi do autobusu
b) jednorazove listky nie su spolocne, zostava teda nutnost kupovat ich pri prestupovani niekolko
c) nadalej zostava nedoriesena mizerna sedlova, vikendova, vecerna a nocna premavka
d) vobec nie je riesene zrychlenie dopravy ci uz formou BUS pruhov v regione, alebo zavedenia takeho tarifneho systemu ktory nebude vozidlo na kazdej zastavke zdrzovat niekolko minut

Jednotny PCL je fajn, ale nesposobi narast poctu cestujucich. Novi cestujuci totiz budu vyzadovat kvalitu a dostupnost dopravy, nie jej nizku cenu.
Reakcia na: 810zssk #13:
To je naozaj otázka? Termín sa pravidelne posúva a odďaľuje do stratena ?
Reakcia na: toldo #11:
Áno kupuje, a veľká časť denne dochádzajúcich cestujúcich má aj elektičenku bez BID kupónu zakúpenú ?
Reakcia na: 810zssk #12:
Lenže Malacky, Zohor majú tiež vlak a autobus majú napriek tomu zvýhodnený. Tento argument neobstojí! A veľká časť okresu Senec vlak NEMÁ.
Inak v nejakom materialy sa spominalo, ze sa povodne uvazovalo o rozsireni platnosti kuponu BID na cele mesto (SL) od septembra 2012, teda este pred spustenim BID.. ktovie preco sa z toho zislo..
Reakcia na: All1111 #9:
BID kupon mozu vyuzit cestujuci zo vsetkych smerov ak pojdu vlakom (teda teraz uz nie z DS, ale kedysi mohli). Prave zo Zahoria od Stupavy vlak nechodi preto nie je nezmyslom ze to kompenzuju takto.
Reakcia na: All1111 #9:
a BID kupon sa nahodou nekupuje k elektricenke? lebo potom treba zahrnut jej cenu do vypoctu...
Reakcia na: All1111 #9:
Oprava: zabudol som započítať cenu BID-kupónu 18,26€ za 11mesiacov tak úspora je 258,94€ ?
Reakcia na: 810zssk #5:
Úspora pre cestujúceho pri dnešnej cene cestovného je platba DK Stupava – AS Nivy 0,80€ voči Stupava - AS Nivy (platba po Záhorskú) 0,40€ pri použi DK + ,,BID kupónu,, pri cestovaní po území Bratislavy . Takže úspora 0,40€ za cestu x 2 x 21 prac. Dní mínus cena BID 1,66€ x 11mesiacov (mesiac dovolenky) je 166,54€ ročne. A tento POMER úspory platí pre Záhorákov od roku 2011. Všetci ostatní denne dochádzajúci obyvatelia regiónu musia platiť PLNÚ cenu kilometrického cestovného, čo je teda ,,skra protežovanie,, záhorákov . Napríklad Senec - Zlaté piesky 0,80€ Senec – AS Nivy 1,40€ v prípade platnosti BID-kupónu pre obyvateľa Senca by bola ročná ÚSPORA 277,2€ čo je cena ročného predplatného lístka DPB s BID (279,92€) ?
Reakcia na: Majo #7:
Toto nebude dovod. Ostatne casti sa tiez budu spustat aj bez dohody so susednym krajom. Dovod je to co som napisal, je to aj v prislusnych materialoch takto zdovodnene.

Ostatne, linky Slovak Lajnov si aj tak v plnej miere objednava BSK, aj ked su na uzemi TSK.
Reakcia na: Majo #6:
Vypadlo mi pár slov, chcel som napísať "nie sú takou veľkou časťou v Bratislavskom samosprávnom kraji". Napr. taký Šamorín, hoci ide o spádovú oblasť, sa nachádza v Trnavskom kraji a bude sa treba dohodnúť aj s ním. Na Záhorie stačí súhlas BSK.
Reakcia na: Andreas.Papak #2:
Pretože ostatné regióny nie sú v Bratislavskom samosprávnom kraji.
Reakcia na: All1111 #3:
Ved tam je uvedene, ze z okresnych miest 😉 Most pri Bratislave ani Rovinka nie su okresne mesta..

V com je Zahorie protezovane? 🙂
Reakcia na: Andreas.Papak #2:
Pretoze Zahorie je "izolovane" od zvysku regionu, preto ked chceli spustit iba jednu oblast tak tato bola najvhodnejsia.
Musím poopraviť tie čísla uvedené na konci článku, z regiónu na AS Mlynské Nivy prichádza☠ väčšina spojov pred 22:00 z Mostu pri Bratislave 21:35 z Rovinky 21:50 len tam kde je večer dobré vlakové spojenie tam idú aj SlovakLines neskôr z Pezinku 22:40 a vlak 23:38. A v opačnom smere z BA idú o 22:45 zas len tam kde je po 23-tej ešte aj vlakové spojenie. Smer Rovinka-Dun.Lužná-Kalinkovo-Hamuliakovo-Šamorín posledný o 22:20 ☠ Spoj o 22:45 ktorý premával v 2009 len v prac. dni po ročnej prevádzke zrušili bez náhrady napriek tomu že ho denne využívalo 15-20 cestujúcich, a napriek opakovane podávaným žiadostiam obyvateľov a dotknutých obecných úradov odmietajú obnoviť uvedený spoj.
PS: Takže od 3/2013 zase len to protežované ,,záhorie,, Pedpokladám že ostatné územie zase o 10-12rokov ako v prípade ,,KONCEPTU BID,, ktorý platí od roku 2001 pre záhorákov ☠
Prečo zase len Záhorie?
po rokoch pripravia nieco co je paskvil.
Kandelabre, povrazy a stacilo by ich 5. Potom by sa ostatni spamatali.