Vlaky by mali od decembra jazdiť do regiónu pravidelnejšie

Návrh grafikonu vlakovej dopravy predpokladá zavedenie pravidelných intervalov medzi vlakmi.

Ak sa skutočne zrealizuje to, čo obsahuje rámcový návrh grafikonu vlakovej dopravy (GVD), od 9. decembra 2012 by mohol celý bratislavský región získať pravidelnú taktovú dopravu. Zapamätateľné odchody by mali pribudnúť aj na tých tratiach, kde doteraz neexistovali. Hoci počet vlakov zostáva verný slovenským pomerom a ťažko môže uspokojiť cestujúceho, ktorý nemá čas čakať hodinu-dve na vlak, vďaka pravidelným odchodom sa stane cesta vlakmi jednoduchšou. Nepodarilo sa to však všade. Napríklad z Pezinka budú v pracovných dňoch ráno odchádzať vlaky o 4:37, 4:51, 5:23, 5:37, 5:57, 6:10, 6:23, 6:37, 6:57, 7:10, 7:23, 7:37, 7:57, 8:20 a 8:37, teda v premenlivých intervaloch. V bratislavskom regióne sa mení aj označenie typov vlakov, doterajšie zrýchlené vlaky budú nahradené regionálnymi expresmi (REX).

Ako by mali odchádzať vlaky:

Okrem zmien v regionálnej doprave by sa mala udiať reforma aj v diaľkovej doprave. IC vlaky medzi Bratislavou a Košicami by mali jazdiť každé dve hodiny. Niektoré zmeny však už stihli vyvolať polemiku, jedná sa najmä o rušenie dopravy na niektorých tratiach či oklieštenie legendárneho rýchlika Horehronec. Viac k tejto téme nájdete na vlaky.net.

Prípadné pripomienky týkajúce sa bratislavského regiónu je možné zaslať na adresu odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MiroBA #43:
Nie je problém že by vlaky nemohli jazdiť každých 5 minút (no dobre, možno nemáme tak spravené zabezpečovacie zariadenie), problémom je to, že jeden vlak je Os, druhý REX, tretí EC, medzi to nejaký nákladný... každý má iné rýchlosti, nestoja všade rovnako.... nebude predsa ECčko stáť pred Lamačom aby Os stíhal vybaviť ľudí.
Reakcia na: Miki123 #34:
Na ktorý smer sú 4 vlaky za hodinu?
Reakcia na: MiroBA #43:
A kto presne by tymito tvojimi S linkami obchadzajucimi cele mesto chodil? Aka by bola ich vyhoda?
Reakcia na: david1 #44:
Tak to ze si ZSSK uz teraz robi bordel este neznamena ze ten bordel je dobry 🙂
Reakcia na: david1 #44:
od Pezinka sa mi zdá, že nebudú všetky vlaky chodiť až do Malaciek/Kútov. Iba niektoré. A jeden, alebo dva by mali končiť na ŽST Nové mesto (podobne ako teraz).
Reakcia na: 810zssk #42:
Uz som pisal ,ze od noveho GVD ak prejde schvalenim tak polovica vlakov od Senca-Galanty cez prac.dni pojde na Nove Mesto,takze ten hodinovy takt si rozbili sami.
Preto ta uvaha o potiahnuti spojov az do Petrzalky a zacati vyuzivania /lepsieho/ ZST Petrzalky. Prestup na smer Parndorf a dalej bud Vieden alebo napr.Gyor.

Ak sa zacne zase vyuzivat tato vetva tak musia dat co najskor do poriadku ZST Predmestie,ktora je v katastrofalnom stave a momentalne tam ani listky nekupite a o zachode ci bufete mozte ,len snivat.

Od Pezinka som nestudoval ci aj tie presmerovali na N.Mesto ,ale asi nie ,ked chodia v useku Malacky-Pezinok cez Hlavnu.

Reakcia na: 810zssk #24:
To by mohli skúsiť spraviť nejaké "S" linky. Aspoň relácia Žel. stanica Petržalka - Nové mesto - Rača. možno by sa oplatilo skúsiť . spraviť linku Žel. st. Petržalka Devínska nová Ves prípadne ďalej. Ale chelo by to, samozrejme, krátke intervaly. Nie som v tomto celkom znalý ale možno by šlo spraviť aj 15 minutový interval na jednotlivé linky v špičke. Vo Viedni na Suedbahnhof , trať smer Wien Meidling, ide vlak za vlakom hádam aj v 5 minutovom intervale.
Reakcia na: Miki123 #41:
Problem je ze keby cast sla na NM a Petrzalku tak ti to uplne rozbije system.
Reakcia na: 810zssk #40:
Veď dobre, nech majú interval hoci aj 5 minút, ale potom treba zas vyriešiť ako rozviezť 100 tisíc cestujúcich za hodinu po celom meste. Podstata tejto diskusie nebola v tom, že koľko vlakov sa zmestí na Hlavnú stanicu, ale že tá časť vlakov, ktoré končia v stanici Nové Mesto by mohla pokračovať do Petržalky, aby sa cestujúci z regiónu dostali aj do iných častí mesta napr. za prácou alebo na vlak do Parndorfu či Viedne, lebo Petržalka je v súčasnosti odpojená od ŽSR. Okrem toho aj v satelitoch Rajka a Rusovce je obrovská výstavba a doprava sa aj tu stáva problémom. Ak teda hovoríme o riešení dopravy v regióne, tak by sa nemalo zabúdať aj na tieto časti. A samozrejme nepomôže ani to ak sem príde jeden vlak o 16,20 ako tu niekto spomínal.
Reakcia na: Miki123 #37:
Vsetko co popisujes su veci co nemaju nic s hlavnou stanicou, ale neschopnostou ZSR/ZSSK spravit normalny CP... Na statie ti postacuju 5 minuty (na prestup), teda kym prejde 15 minut ti zostava dalsich 10. K obratom asi tolko:

1. Wien - riadiaci vozen, obrat je za 5 min bez problemov
2. Breclav EC - pokracuje do Madarska (okrem par sedlovych vlakov, kedy ale nikto nenavrhuje 15 min takt)
3. Kuty Os - navrhujem ako prejazdove do Senca
5. Trnava Os - pushpull, obrat je za 5 min bez problemov
6. Komarno Os - jednotky, obrat je za 5 min bez problemov
7. Senec Os - navrhujem ako prejazdove do Kutov
4., 8. tymto vlakom nikto nenavrhuje 15 minutovy takt a asi ani nikdy nenavrhne, navyse idu do depa, takze pobyt staci 10 min (nie je nutny preprah)

Navyse je mala sanca, ze niekedy budu mat VSETKY smery 15 minut takt... tie kde taky takt bude zas nebudu musiet cakat na pripoje, takze tento problem nie je.
Reakcia na: Mike #36:
Vsak ale nikto im nekaze na hlavnom prepriahat 🙂
Reakcia na: Miki123 #34:
Samozrejme, že sa na Hlavnú stanicu vlaky zmestia. Od nového GVD sa zavádzajú vlaky, ktoré na stanici nebudú končiť, ale budú pokračovať ďalej - napríklad z Malaciek pôjde súprava až do Pezinka, a podobne. To v praxi znamená, že dnes vlak na Hlavnej stanici prestojí aj pol hodiny, po novom to môže byť maximálne 10 minút, aby zbytočne nezaberal miesto iným vlakom. Práve kvôli tomuto riešeniu už vlaky budú môcť jazdiť v pravidelnom intervale. Chce to iba logistiku efektívneho využívania koľají.

K dispozícii máme taktiež aj zmodernizovanú železničnú stanicu v Novom Meste, kde môžu končiť vybrané regionálne vlaky, napríklad v časoch rannej špičky.
Reakcia na: 810zssk #35:
Áno 8 smerov a v úvode článku sa dočítaš, že len z Pezinka idú 4 vlaky za hodinu a nedá sa pre ne zabezpečiť pravidelný interval, lebo tam tie vlaky aj musia zastaviť a niektoré sa musia aj otočiť. Ale ty ako expert by si to mohol vedieť.
Reakcia na: 810zssk #35:
A ešte keby mala lokomotíva obiehať z jednej strany vlaku na druhú, tak môže byť problém, resp. minimálne to zdržuje... ☺
Reakcia na: Miki123 #34:
Tak znova: z hlavnej stanice idu vlaky do 8 smerov:

1. Wien
2. Breclav (EC)
3. Kuty (Os)
4. Kosice (IC, R)
5. Trnava (Os)
6. Komarno (Os)
7. Senec (Os)
8. Galanta (R)

Aj keby vsetky tieto vlaky isli naraz tak sa zmestit MUSIA, kedze hlavná šťanica ma 10 kolaji pre nastup cestujucich. Zaklad je aby tam tie vlaky nestali 200 rokov.
Reakcia na: Valec #33:
Pozri sa lepšie, sú tam až 4 vlaky za hodinu a už sa pre ne nedá zabezpečiť pravidelný interval, lebo sa na hlavnú nezmestia (preto pôjdu nepravidelne). Aj pri rozdelení na dve linky môžu byť intervaly 30-60 min. A potom ľudia z Ružinova nemusia jazdiť do Petržalky ani na hlavnú, bližšie je pre nich Nové Mesto alebo zriadiť zastávku priamo v Ružinove (čo sa aj plánuje).
Reakcia na: david1 #32:
Presne tak, nepomestili by sa. Pri rozbití vlakov medzi jednotlivé stanice (zaujímavé, že v žiadnom meste s S-Bahnom to cestujúci nepožadujú) budú mať práve miesto hodinového dvojhodinový takt.
"mas asi rovnaky cas sa dopravit na stanicu Nove Mesto alebo do Petrzalky."
No ja neviem, viac pracovných príležitostí je v Ružinove ako v centre... a dostať sa v špičke do Petržalky je určite ďaleko nekomfortnejšie ako dostať sa na hlavnú stanicu (zápchy, už sám o sebe dlhší cestovný čas, psychologicky môže príp. záujemcov odradiť, že je to protismer, momentálne aj vyššie cestovné).
Reakcia na: Valec #29:
V novom GVD vsak znova obnovuju resp.zavadzaju dost vlakov na trat 130 z N.Mesta po Galantu resp.Salu. Z hlavnej idu vacsinou iba vlaky v trase Kuty-Nove Zamky v dvojhodinovom intervale,takze ten hodinovy takt aspon pri trati 130 /na Hl.st./ si zeleznice rozbili sami.
Asi by sa to vsetko uz nepomestilo na hlavnu st.

Suhlasim z nazorom ,ze pokial tam zacne chodit podstatne viac vlakov ako v minulosti ludia to urcite zacnu pouzivat. Ak si niekde v centre,kde pracujes,studujes tak mas asi rovnaky cas sa dopravit na stanicu Nove Mesto alebo do Petrzalky.
Reakcia na: Mike #30:
Mike, veď my sme to už zaplatili, ale niekto nakúpil bavoráky a my sa na nich nevozíme!
Reakcia na: Valec #29:
Však tých 120 tis. Petržalčanov. Mohli by to mať ako pušál napr k nájmu ? alebo nejakú miestnu daň.. na vlaky ?