Na Kamennom nám. vypnú semafory, električky aj chodci budú menej zdržaní.
Od soboty 14. apríla 2012 bude skúšobne vypnutá svetelná signalizácia na Kamennom námestí a na križovatke Štúrovej a Jesenského ul. Cieľom je overiť, či budú električky po jej vypnutí prechádzať plynulejšie, čím by bolo možné skrátiť jazdné časy pre cestujúcich a znížiť náklady dopravcu. Získať by mali aj chodci. Vďaka prednosti pred autami tak budú môcť prechádzať križovatkami vždy, keď nepôjde električka. Električke bude vždy nutné dať prednosť v jazde, vodiči však boli požiadaní o zvýšenú opatrnosť.
Signalizácia stratila opodstatnenie po uzavretí výjazdu od Námestia SNP. Odvtedy chodci, električky aj autá často čakajú na "neviditeľných" účastníkov cestnej premávky, ktorí dostávajú zelenú aj vtedy, ak jednotlivými časťami križovatky neprechádzajú. Zdržanie tak v súčasnosti dosahuje niekoľko desiatok sekúnd.
eripmav
- default zelena pre chodcov (vsetky smery)
- ak ide elektricka, detekcia v rozumnom predstihu, znamena cervena pre chodcov, v pripade kolizie elektriciek firstcome-firstserve (to asi nebude inak riesene ani v priapade ze tam bude CCS vypnuta)...
-- problematicke je elektricky z SNP kde asi nevieme ktorym smerom pojde elektricka ci vlavo alebo vpravo, zijeme v 21.storoci, nejake riesenie urcite existovat bude, ale teda aj ked sa nenajde, tak mozme predpokladam vzdy ze pojde oboma smermi
-- problematicke je, ci vyhybky pred rozdelenim kolaje na odbocenie a rovno po Spitalskej v oboch smeroch je dost dlhe na to, aby stihli chodci po cervenej uvolnit priechod... podla mna pri rychlosti nasich elektriciek cca. 10-15kmh je... cize tu uz aj vieme ktorym smerom pojde elektricka...
-- dolezita je okamzita detekcia ze elektricka krizovatku uvolnila, aby mohol ihned pokracovat plan volno pre chodcov, pripadne cakajucu inu elektricku prednostne...
--treba zrejme zakomponovat ochranny mechanizmus, keby nahodou chodci nemali prilis dlhy cas vzhladom na uvedene pravidla zelenu, tak vynimka a volno pre chodcov: skusit, neviem kolko je chodcami tolerovatelne? 2 minuty? 3 minuty? bez CSS by ale nejaky velky zastup elektriciek znamenal to iste, chodci by boli zaseknuty, naviac s nebezpecnymi situaciami ako chodec sa ocitne medzi dvoma tratami a z oboch stran ide elektricka... co jeden chodec zrazu cely huf...
- auta ako najposlednejsi najpodradnejsi clanok
-- mozu dostat zelenu spolu s elektrickou (Spitalska - Sturova), ale keby toho bolo moc, mozno im aj to zoskrtat
-- pokojne ich mozno nechat cakat a dat im zelenu ked nejdu elektricky, v pripade dopytu senzorom pred krizovatkou napriklad len kazde 2-3 minuty na 20 sekund a aj to samozrejme len v okne bez elektriciek... vyratat podla aktualnej zataze, vyskusat, nastavit krizovatky aj pred touto...
- Jesenskeho X Sturove X Spitalska by som pokusne skusil vypnutu... jej logicke nastavenie v prospech elektriciek a chodcov je ale len otazka prepracovania par algorytmov v podobnom duchu...