Čiastočná náhrada za električky na Hlavnú stanicu (od 9.1.2012)

Dopravný podnik Bratislava od 9. januára 2012 zabezpečí čiastočnú náhradnú dopravu za električky na Hlavnú stanicu. Trasa linky X13 povedie z Hlavnej stanice cez Štefánikovu ulicu, Hodžovo námestie až po Kollárovo námestie a späť. V pracovných dňoch bude premávať v 12-minútových intervaloch a počas víkendov a sviatkov každých 15 minút. Linku X13 využijú tí cestujúci, ktorí do novembra cestovali linkou 13 na zastávky STU, Vysoká a Poštová. Po novom môžu použiť zastávky Kollárovo nám. a Hodžovo nám. Pre prístup do historického centra odporúčame využiť linky X13 alebo 93 na zastávku Hodžovo nám., alebo linku 93 na zastávku Zochova.

Zastávky linky X13:

  • Hlavná stanica (zastávka linky 93)
  • SAV (zastávky linky 93)
  • Hodžovo nám. (zastávky trolejbusov)
  • Kollárovo nám. (zastávka linky 80)

"Po rokovaniach s mestom vyplynulo, že čiastková rekonštrukcia trate by bola neefektívna, preto bratislavský dopravca zvolil alternatívu zavedenia posilovej autobusovej linky, ktorá zabezpečí spojenie Hlavnej stanice s centrom mesta (Hodžovo námestie a Kollárovo námestie) a umožní prestup na električkové linky premávajúce na Obchodnej ulici," informovala Agáta Staneková z DPB.

"Dopravný podnik Bratislava pozastavil premávku električiek v úseku Radlinského – Hlavná stanica na základe diagnostiky Správy koľajových tratí 2. novembra. Dôvodová správa totiž poukázala na kritický, až havarijný stav trate. Pripravenú rekonštrukciu s predpokladanými nákladmi cca 9 miliónov eur však nie je možné realizovať, keďže časť úseku má v nájme súkromný investor," píše sa v oficiálnom stanovisku DPB.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ari #64:
Keď si unavený, treba chodiť skôr spať a nie po nociach vypisovať po fórach nezmysli. V BA sú tisíce ľudí čo denne prestupujú na električku, ale práve tí z DD sú z toho unavení. ?
Mimochodom, tá pešia "túra" medzi zastávkami Molecova a Vodárenské múzem a následné čakanie polhodinu na L29 ťa neunaví?
Reakcia na: Ari #64:
Aj ja som z DD. Ono by mi ani ta Molecka nevadila keby urobili aspon prestupny terminal. Ale to je uz mimo temu tejto diskusie o nahrade za zrusenu elek. trat.
Reakcia na: Petto #62:
Bývam na DD a už som unavený prestupovať na električku na Molecovej či cestovať 32-oj cez všetky internáty a Krankenstadt
Reakcia na: Ari #61:
Ja ti hneď poviem, koľko ľudí by vozila 29 z Devína v 30 min. (špička) 60 min.(sedlo) intervale ľudí. To číslo je 0. Linku 29 treba zrušiť a nie predlžovať.
"pre to že 32 ide okružnej trasou, chodieva zriedka a vždy preplnená."
- linka 32 ide podľa teba zriedka, myslíš si, že linka 29 chodí častejšie? ?
Reakcia na: Ari #61:
Bývas na Devine, ked to tak silne presadzujes ? . Dlhodielcania by urcite nevyuzivali 29tku, ked tam maju castejsie premavajucu 32ku. 32ka cez Kramare nie je o moc dlhsia, ako keby sla po nabrezi 29tka na HS. Uz pust tu myslienku 29tky z hlavy, podla mna je to linka vhodna na zrusenie( za predpokladu zachadzania 28cky pod hrad Devin + posilnenie v rannej spicke) a nie linka na predlzovanie. Beriem iba 29tku ako sezonnu linku cez vikend a sviatky.
Reakcia na: Valec #60:
samozrejme neviem povedať to presne, ale 29-ka do Hl.St. bola by výhodou aj pre obyvateľov Devina, Karlovky, Dlhých Diel a internátov na Botanickej záhrade pre to že 32 ide okružnej trasou, chodieva zriedka a vždy preplnená.
to by bolo neveľké predĺženie existujúcej trasy 29 ale aspoň pridalo by nejaký zmysel tej to linke
Reakcia na: Ari #36:
Čo myslíš, koľko turistov denne, ktorí prídu do BA vlakom potrebuje hneď zo stanice ísť na Devín? O letisku sa už radšej ani nezmieňujem.
Reakcia na: Petto #53:
zaujímavé že pre mnohých na Slovensku keď nie si Slovak tak Maďar, aby existovali len tie dva národa na zeme, a všetky problémy majú nejaký cudzí (demagógovia vám povedia aký) a nie domáci pôvod
Reakcia na: Ari #57:
Ja som požadoval Solarisy. Karosa klbova je tam len vtedy, ked su viacere Solarisy pokazene, čo bežnú sú.
Reakcia na: Petto #55:
konečne dohodli sme sa o niečom
tak ta kĺbová Karosa na 32 je vďaka tebe? ?
Reakcia na: Ari #54:
a nezabudni mi aj najnovsi prispevok "omínuskovať" ? ?
Reakcia na: Ari #54:
Viem, o com hovoris, dlhu dobu som sa dozadoval o vacsie vozidla na 32ke cez vikend z DPB. Moja snaha mi vyšla. Chodim s nou viacmenej dennodenne. Zlepšeny interval na 32ke cez prac.dni ti nic nepomoze, ludia chodia navalovo z vlakov resp. na vlaky. Ten maly autobus by kapacitne nic nevyriesil. A nie vzdy je zase plny aj ten maly autobus - cize tie prac.dni nie su az take kriticke ako bol vikend, ale ten sa uz chvalabohu vyriesil.
Skor by som pozadoval potom 131 celotyzdenne ( mimo rannej spicky sa urcite najdu aspon 1-2 klbaky, ktore by odlahcovali L93 a L32 od Studakov zo stanice )
tak že podľa mňa reč by mala isť nie o náhrade za L.13, ale o zlepšení spoja mesta s Hl.St., aj celkovom zlepšení efektivity DPB
takým zlepšením by bolo napríklad zmenšenie intervalov L. 32, ktorá spája Hl.St. s Kramarami, internátmi na Slávičím údolie a na Botanickej záhrade, Karlovkou, Dlhými dielami, obsluhuje sa malými vozidlami, chodieva 2 krát v hodinu v dni pracovného pokoja a 3-4 krát vo všedné dni a vždy je preplnená
Reakcia na: Ari #52:
Sorry, ale máš maďarskú národnosť ? Lebo jak čítam, tak čítam, neviem sa vysomáriť z teh druhej vety ani na 5. pokus.
Reakcia na: TomJ #50:
mohol si všimnúť že žiaden z mojich návrhov nie je kategoricky, ja len chcem upozorniť že žiaden X13 nebude dobrým nápadom.
Podľa mňa jednou z príčin nedostatočnej efektivity MHD Ba je veľký počet krátkych a pomalých liniek, všetky tí existujúce a bývalý 29, 41, 44, 82, 13, 210, 211, 35, 36, 135, 139, 147 a t.d., na ktorých viac vozidiel a vodičov relaxuje na konečných zastávkach čím priamuje na linke.
To čo navrhujú ako X13 bude ešte jedna taká linka, ale lepšie vôbec nerobiť takú náhradu, preto že to bude len márne míňanie peniaz ktoré by bolo lepšie ušetriť resp. využiť efektívnejšie.
Reakcia na: TomJ #50:
95ka by aspon predlzenim na Safko ziskala vyznam, hoc ako vravis , dalsia nosna linka na HS by bola asi už problem na plnom obratisku. Ale vsetko sa da, ked sa chce, no v DPB sa nechce
Reakcia na: Ari #48:
Nikto z nás netvrdí, že X13 má dobrú trasu, ale nič z toho, čo si navrhol nie je realizovateľné:
1. 29 na HLST – pri dnešnom intervale by to bol výsmech, posilňovať interval by bola hlúposť, električky by teda nahradila ešte menej ako dnešná X13.
2. 95 na HLST – kde na to zoberieš autobusy pri jej intervale? Navyše sa obávam, že ďalšia kĺbová linka, ešte k tomu s MBCC by sa na stanicu nezmestila.
3. S-bahn z Lamača na Vinohrady – myšlienka pekná, no najprv by trebalo zohnať súpravy a potom ľudí, ktorí by tým jazdili
4. Ako bolo povedané, nedá sa urobiť priamy spoj z HLST do každej mestskej časti.
Reakcia na: Pajo #47:
po Obchodnej to nevidim ruzovo , ale aspon cez Hodzovo, Nam. SNP na Safko (Euroveu) by nemal byt najmensi problem
Reakcia na: Pajo #47:
to by mal povedať každý človek kto nie je absolútne mentálne postihnutý ?
Co ma potesilo, aj primator Ftacnik uz pochopil a verejne povedal, ze X13 je blbost. Vyzera ze to ma od p. Uhlera. Dufajme ze sa toho kindervajca po kolajniciach dozijeme aspon do aprila.... !!! ?