Rozšírenie prepravy bicyklov v prostriedkoch MHD (od 1.1.2012)

Od 1. januára 2012 sa úpravou Prepravného poriadku rozširuje možnosť prepravy bicyklov v prostriedkoch MHD aj v pracovných dňoch s výnimkou prepravných špičiek v časoch 5.00 - 9.00 a 12.00 - 18.00. Po novom tak bude možné prepravovať v prostriedkoch MHD bicykle (len v prípade, že to obsadenosť vozidla umožňuje) počas:

  • pracovných dní od 9.00 do 12.00 a od 18.00 do 5.00,
  • voľných dní po celý deň.

Naďalej platí, že prednosť pri preprave má cestujúci s detským kočíkom, alebo invalidným vozíkom. Súhlas na prepravu bicykla musí vždy udeliť vodič vozidla. Znečistené bicykle sa neprepravujú.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zeleznykon #37:
Do toho ta nic kde robim, momentalne sa ku mne zakaznik osobne nedostane. Ale v minulosti sa dostal a predstav si ze aj ked prisiel nas*aty zakaznik tak profesionalnym pristupom sme ho v 99% pripadov vedeli upokojit, vysvetlit situacie a odchadzal spokojny s nasou pracou.
Reakcia na: 810zssk #36:
ja sice v tej bordelarskej firme nepracujem ale to nie je podstatne povedz mi kde robis ty a ja s uctou cestujuceho ta pridem opluvat vulgarne nadavat a pripadne na teba vytiahnem aj nejaku zbran preco? no preto ze robis svoju pracu svedomite a nad ramec povinnosti danych zamestnavatelom ako to robi drviva vetsina vodicou mhd a za to si od takych ako ste vy vysluzia iba ukazku vasho IQ
Reakcia na: zeleznykon #33:
Nie, zakaznik som aj v doprave, pretoze pre mna je realizovana doprava. Taktiez sa na nej financne podielam. Cize tvojim zakaznikom som.

Ale jedno ma tesi a sice ze navzdy budes nuteny robit pracu, ktoru tak strasne nenavidis. Nic ine si totiz nezasluzis a nikde inde taky odpad nezamestnaju. A ked raz nikto s Vasou bordelarskou spolocnostou nebude cestovat tak dufam ze budes prvy co vyleti a budes zit zivot prierany tvojmu pracovnemu vykonu = taky zivot ze budes mat akurat tak na jedlo a nic ine... Ja si zatial budem svoju pracu robit svedomite, nad ramec povinnosti, s uctou k tym pre ktorych to robim a uvidime kam to dotiahnem.
Reakcia na: zeleznykon #33:
zákazník - kto kupuje (tovar) al. platí za služby
http://slovnik.juls.savba.sk/?w=zakaznik
Reakcia na: 810zssk #32:
Určite je, lebo len tých zaujímajú takéto somariny.
Reakcia na: Valec #27:
zakaznik si v obchode a v krcme v doprave si iba cestujuci ja ziadam aby mi magistrat kupil vozidlo a dotoval mi vozenie sa na nom z vasich dani ja ho zato budem poskodzovat a nadaat ake zle auto mi kupil ako poriadne nejazdi atd-.....
Reakcia na: altyn #31:
A co teba do toho kto mam kedy a preco cestuje? Nie si nahodou vodic?
Žiaľ bohu ale je veľa takých, ktorý potrebujú prepraviť bicykel len na krátku vzdialenosť. Hlavne vtedy keď chudáčikovia nevládzu vytiahnuť do kopca! A keď sa jedná o prepravu do výletných centier, k tomu je predsa zriadený špeciálny spoj. ?
Reakcia na: altyn #29:
Ale ved ked sa chce vozit na druhom konci mesta tak si ho tam nejak musi dostat. To mas ako linku do Lesoparku, tiez sa tam ludia chodit prechadzat, ale ked chcu zacat hore tak sa tam vyvezu 🙂
Bicykel je určený k tomu, aby sa ňom jeho majiteľ vozil a nie k jeho prevážaniu v MHD. Načo si ho potom vlastne kúpil??? ? ? ?
Reakcia na: 810zssk #26:
Skôr by dostal s takýmto prístupom k cestujúcim výpoveď od toho zmieňovaného nového vlastníka DPB. Keďže ten nebude brať ohľad na žiadne politické alebo odborárske tlaky, proste nevhodné správanie k zákazníkom = napomenutie -> zrážky zo mzdy -> výpoveď.
Reakcia na: zeleznykon #25:
Vlastníctvo podniku a verejný záujem sú dve rozdielne veci.
Hneď v prvej vete si sám napísal, že MHD zriaďuje mesto. Ale tú MHD nemusí vykonávať mestom vlastnený podnik. Tak ako ani jeden kraj na Slovensku nevlastní žiaden podiel v žiadnej zo SADiek, ale napriek tomu nikde nejazdia cestujúci za ekonomické cestovné, keďže všetky si tieto výkony objednávajú pre potreby svojich občanov.
Ale bez ohľadu na to, či si výkony (vo verejnom záujme) objednáva a dopláca alebo nie, je cestujúci stále zákazníkom dopravcu!!!
Reakcia na: zeleznykon #25:
Si si pekne nalozil do ust, lebo aj niektore oficialne dokumenty hovoria o SLUZBACH vo verejnom zaujme. Tieto mesto objednava pre svojich obyvatelov, ktori to kofinancuju. Mesto aj cestujuci su teda zakaznici.

Predovsetkym si vsak treba uvedomit, ze existencia DPB a Vas, vodicov, absolutne zavisi od cestujucich. Ked nebudu spokojni, pridete o pracu. Tak ich trebars nepovazujte za zakaznikov, ale potom si uzite moment ked dostanete vypoved kvoli redukciam. Z celeho srdca ti ju prajem.
ad 1,mhd a olo su dve prace vo verejnom zaujme ktore zriaduje mesto pre obcanov zrejme vam unika pojem a vyznam PRACA VO VEREJNOM ZAUJME to nie obchod ani sluzba a vy nemozete byt logicky ziadnymi zakaznikmi .dufam ze primator sa konecne rozhodne a odpreda dopravny podnik sukromnikovi potom budete zakaznici a potom budete jazdit za ekonomicke cestovne ktore zahrna cenu vozidla cenu cenu pohonnych hmot a energii cenu prace vsetkych co maju s vozidlom a udrzbou do cinenia plus zarobok fimy plus naklady na opravy trati plus setrenie na nove vozidla

ad 2, primitiv ktory vydal rozhodnutie o preprave bicyklov v mhd nikdy vo vozidle mhd nebol tieto vozidla nie su stavane na prepravu bicyklov vozidla su usposobene na prepravu jedneho detskeho kocika alebo inavalidneho vozika skuste si mudre hlavy odmerat dlzku kocika a dlzku bicykla ten bicykel sa na miesto urcene pre kocik nevojde

ad 3, s bicyklami to dopadne rovnako ako s kocikmi a rovnako ako so zvieratami nastupúuje sa bez vedomia a povolenia vodica a kolko sa vojde ten ilustracny obrazok bude v lete vo vozidlach premavajucich do ovsista ku hradzi uplne realny
Reakcia na: zeleznykon #23:
1. Kazdy obcan Bratislava je svojim sposobom spolumajitelom kazdej mestskej firmy.

2. Cestujuci, ktory sa spolupodiela na financovani MHD platenim cestovneho a dovozneho je zakaznik a to bez ohladu na to ze cast nakladov za neho plati mesto.

3. Dopravu si mesto objednava nie pre pekne oci, ale pre cestujucich. Aj to ich robi zakaznikmi.

4. Preprava vozidla vo vozidle je bezna a v pripade bicykla urcite nie nebezpecna.

5. Ak by si nerobil v takom bordeli v akom robis tak nerobis nikde, lebo ti chybaju zaklady normalnej firemnej kultury, ktora je v normalnych firmach vyzadovana.

6. Ked nebudu cestujuci nebudes mat pracu. Prajem ti skoru vypoved a aby si mal akurat tak co dat do ust a nic dalsie, lebo viac si nezasluzis.
dokedy sa vase iq bude povazovat za zakaznikov pr praci vo verejnom zaujme mhd nie je obchod

preprave vozidla vo vozidle brania bezpacnostne predpisy pochybujem o tom ze by nejaky bezpecnostny technik alebo hasici dali k niecomu takemu suhlas


Bruno kazde vozidlo je vybavene zvukovou signalizaciou na vystup iba ty si davas signal na vystup tlacidlom na otvaranie dveri ano takychto idiotou vozi mhd a potom pisu staznosti ze im vozidlo nezastavilo ked si davali znamenie tlacidlom otvaranim dveri ? ?
Reakcia na: Bruno #21:
Nie, nevidí.
Reakcia na: Valec #20:
Skusme sa bavit aj o pozitivnych veciach. Ja by som uvital nejake tlacitko alebo standartny postup ako oznamit vodicovi kde vystupujem. Pri nastupovani na to nie je cas. Vidi vodic ked stlacim tlacitko na otvaranie dveri ze som ho stlacil 3 krat ?
Reakcia na: 810zssk #17:
Kašlime na neho, predpokladám že BEÚS je posledným, ktorý je ešte ochotný zamestnávať ho. V každej normálne firme by ho za takéto verejné (aj keď síce anonymné) vyjadrenia na adresu zákazníkov už dávno z práce vyhodili.
Reakcia na: zeleznykon #15:
Povinnosť síce nie, ale právo má. V súčasne platnom zákone o cestnej doprave to síce nie je práve najvhodnejšie napísané, ale § 19 nového to už opisuje lepšie.

A čo sa toho hnojiska týka, častokrát je väčšie v kabínach vodičov, kde sa za deň prestriedajú maximálne 3 osoby, zatiaľ čo v priestore pre "čvargu" sú to stovky.
Reakcia na: zeleznykon #14:
A ktorý zákon, predpis, nariadenie alebo iné (okrem tvojho úsudku) zakazuje prepravu vozidiel v iných vozidlách?
Reakcia na: zeleznykon #15:
Povinnost sice nie, ale pravo ano. Navyse stale nevidim ako to suvisi s mojim postom.

Cestujuci su ti co ta platia. Ked nebudu, zostanes bez prace co ti z celeho srdca zelam.
Reakcia na: zeleznykon #14:
No a co. Kto povedal ze vozidlo nema co hladat vo vozidle? 🙂
Reakcia na: 810zssk #13:
ZIADNE MESTO NA SVETE NEMA POVINNOST PREVADZKOVAT DOPRAVU OBYVATELOM A POVEDAL
BY SOM ANI PRAVO PREVADZKOVAT JU Z DANI VSETKYCH OBYVATELOU MESTA TEDA AJ TYCH KTORI JU NEPOUZIVAJU MHD MOZE BYT KEDYKOLVEK ZO DNA NA DEN ZRUSENE ANO CESTUJUCI SU CVARGA AK NEVERIS PREVEZ SA POSLEDNYMI SPOJMI ABY SI VIDEL AKE HNOJISKO ZOSTALO PO INTELIGENTOCH VO VOZIDLE
Reakcia na: Valec #12:
mas ake IQ?

"Prečo (podľa teba) nemá bicykel čo hľadať vo vozidle na prepravu osôb?"

PRETOZE TO NIE JE SPORTOVE NACINIE ANI DETSKY KOCIK JE TO PODLA ZAKONA


? VOZIDLO ?
Reakcia na: Valec #12:
Predovsetkym preto, ze MHD premava pre vodicov a zabezpecuje im zaujimave travenie dna a prijem. Cestujuci su cvarga, ktorej preprava snad bude coskoro zakazana, alebo im aspon bude znacne zneprijemnena.
Reakcia na: zeleznykon #11:
Kopírovať si sa už naučil, s chápaním napísaného sa to ale nezlepšilo. Ani jedna veta v tej záplave textu stále nedáva odpoveď na otázku "Prečo (podľa teba) nemá bicykel čo hľadať vo vozidle na prepravu osôb?" ?
Reakcia na: Valec #9:
Bicykel je pozemný pedálmi poháňaný dopravný prostriedok s dvomi za sebou umiestnenými kolesami pripevnenými na kostru. Prvýkrát bol predstavený v 19. storočí v Európe a rýchlo sa vyvinul do dnešnej podoby. Bicykel je v mnohých regiónoch jeden zo základných dopravných prostriedkov.


Značka Zákaz vjazdu všetkých vozidiel (v oboch smeroch) (B1) zakazuje vjazd všetkým druhom vozidiel; prípadné výnimky zo zákazu vjazdu sa uvádzajú iba na dodatkovej tabuľke. Najbežnejšia je výnimka, ktorá dovoľuje vjazd vozidlám zásobovania alebo dopravnej obsluhy.


Základné kategórie vozidiel

* Kategória L: motorové vozidlá s menej ako štyrmi kolesami a štvorkolky.
* Kategória M: motorové vozidlá, ktoré majú najmenej štyri kolesá a používajú sa na dopravu osôb.
* Kategória N: motorové vozidlá, ktoré majú najmenej štyri kolesá a používajú sa na dopravu nákladov.
* Kategória O: prípojné vozidlá.
* Kategória T: kolesové traktory.
* Kategória C: pásové traktory.
* Kategória R: prípojné vozidlá traktorov.
* Kategória S: traktormi ťahané vymeniteľné stroje.
* Kategória P: pracovné stroje.
* Kategória LS: snežné skútre.
* Kategória V: ostatné vozidlá, ktoré sa nedajú zaradiť do predchádzajúcich kategórií.

Kategória V

Sem patria:

* záprahové vozidlá – nemotorové vozidlá určené predovšetkým na prepravu nákladu pohybujúce sa pomocou zvieracej sily, ktoré sú ovládané pohoničom tak, že sedí na sedadle pohoniča, alebo sú ovládané z pravej strany peši idúcim pohoničom,
* bicykle – nemotorové vozidlá pohybujúce sa pomocou ľudskej sily šliapaním do pedálov, ktoré sú ovládané cyklistom pomocou riadidiel tak, že sedí na sedadle bicykla a drží sa riadidiel, pričom pri jazde má cyklista nohy na pedáloch,
* bicykle s pomocným motorčekom – bicykle, pričom na pohon okrem ľudskej sily slúži aj pomocný motorček,
* kolobežky – nemotorové vozidlá pohybujúce sa pomocou ľudskej sily nožným odrážaním, ktoré sú ovládané kolobežkárom pomocou riadidiel tak, že sedí na sedadle kolobežky alebo stojí a drží sa riadidiel,
* kolobežky s pomocným motorčekom – kolobežky, pričom na pohon okrem ľudskej sily slúži aj pomocný motorček,
* vozíky pre telesne postihnuté osoby – vozidlá na prepravu telesne postihnutej osoby s ručným alebo motorickým pohonom,
* ručné vozíky – nemotorové vozidlá určené na prepravu nákladu ovládané peši idúcou osobou,
* motorové ručné vozíky – motorové vozidlá určené na prepravu nákladu ovládané peši idúcou osobou,
* jednonápravové traktory s prívesom – motorové vozidlá s poháňanou nápravou, ktoré riadi vodič riadidlami tak, že sedí na sedadle prívesu,
* iné, ako sú tie, ktoré sú uvedené v predchádzajúcich bodoch.


kto este chce tvrdit ze bicykel nie je vozidlo a nema co hladat v prostriedku na hromadnu prepravu osob
Reakcia na: Valec #9:
Kategórie vozidiel

Kategória V

bicykle – nemotorové vozidlá pohybujúce sa pomocou ľudskej sily šliapaním do pedálov, ktoré sú ovládané cyklistom pomocou riadidiel tak, že sedí na sedadle bicykla a drží sa riadidiel, pričom pri jazde má cyklista nohy na pedáloch,
bicykle s pomocným motorčekom – bicykle, pričom na pohon okrem ľudskej sily slúži aj pomocný motorček,


Kategórie vozidiel M

kategória M3 - vozidlá projektované a konštruované na prepravu cestujúcich, s viac ako ôsmimi sedadlami okrem sedadla pre vodiča, s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vyššou ako 5 000 kg.

Pri rozhodovaní o zaradení vozidla do kategórie M a N sa považuje za miesto na prepravu osôb miesto pre osobu sediacu, ležiacu, stojacu alebo miesto s trvalými úchytkami ukotvenia sedadla, pričom nie je rozhodujúce, či sedadlo na tomto mieste je alebo nie je umiestnené.
Reakcia na: zeleznykon #8:
Žiadne skrine a iné časti nábytku si nikto voziť nebude, keďže v článku 11 bod 1 g) sú uvedené rozmery vecí, ktoré svojou veľkosťou už nie je možné vziať si do vozidla.
Prepravný poriadok tiež uvádza, že ak to podmienky vo vozidle dovoľujú, je možné prepravovať aj viac kočíkov (a pokiaľ platí 1 bicykel=1 kočík, tak v tom nevidím žiaden problém).
BTW, prečo stále zastávaš názor, že bicykel nemá vo vozidle na prepravu osôb čo hľadať? Preto, že sa také doteraz nerobilo? Asi by nebolo od veci ísť sa niekedy pozrieť na západ, ako tam veci fungujú. ?
Reakcia na: Valec #7:
nemam problem si priznat chybu novy prepravny poriadok som necital az teraz a skutocne to tam uz nie je uvedene takze som rad ze cestujuci budu prepravovat vo vozidlach skrine a ine casti nabytku chladnicky pracky atd.. chcel by som vidiet toho cyklistu ktory by vystupil aj s bicyklom ak by v zastavke stal detsky kocik zlate oči v kazdom pripade odmietnem zobrat kocik ak bude vo vozidle bicykel a budem ziadat mamicku aby sa stazovala bicykel je dopravny prostriedok a nema vo vozidle na hromadnu prepravu osob co hladat
Reakcia na: zeleznykon #5:
Vaše právne minimum (ktoré ako tak sledujem Vaše príspevky je naozaj len minimom) ste už preukázali aj v príspevkoch k inému článku. Ale napriek tomu Vás opätovne vyzývam uviesť číslo zákona a príslušný paragraf, kde je definovaná najväčšia možná veľkosť batožiny.
Reakcia na: zeleznykon #3:
Odporúčam Vám naštudovať si nové znenie Prepravného poriadku (je na webe DPB) platné od 1.1.2012 kde sa samotnej preprave bicyklov venuje samostatný článok. Teda páni z DPB ho ovládajú.
Reakcia na: Bruno #4:
vazeny uzivatel sane ,lyze ,snowboard su sportove nacinie bicykel je v zakone uvedeny ako nemotorove vozidlo cize dopravny prostriedok ja tiez mam bicykel a ked idem na bicykli tak idem na bicykli ci do cunova komarna viedne a ked idem mhd tak idem mhd vozidlo mhd je urcene na prepravu osob a zakon stanovuje najvetsiu moznu velkost batoziny na 80x60x40 cm zakon moze menit narodna rada nie dopravny podnik
Ja som uzivatel MHD aj cyklista zaroven. Zasnem nad tolkou nenavistou proti cyklistom. Zaujimave je, ze bezohladni vodici aut nikomu nevadia, obcas zabijaju ludi na priechodoch pre chodcov a vytrvalo telefonuju.

Bratislava ma vyhodu v tom, ze cyklistom umoznuje sa napriklad v elektricke vyhnut vrazednej premavke. Nikto nebude s bicyklom jazdit tri zastavky. Napriklad sa da takto dostat lahko na Devin odkial su uz cyklotrasy alebo do Cunova. Je to neocenitelna pomoc ked sa chce cyklista cez vikend dosta rano k vlaku.

Cyklisti si tuto vymozenost vazia a musia respektovat vodica. To je prudky rozdiel od bezdomovcov ktori neplatia a este naviac smrdia.

Neviem si predstavit, ze by cyklisti nerespektovali detske kociky a vodica. Tato sluzba je cosi naviac
a najma v elektrickach je bezproblemova. To ze sa cyklista nemusi zaoberat kupovanim listku je vyhoda ale aj nutnost. Bicykel nie je mozne v MHD odlozit a niekde si skocit cvaknut listok. Bicykel treba stale drzat aby nepadol na inych cestujucich. Cyklista ma obvykle elektricenku, teda si MHD plati.

Vyhoda pre cyklistov je aj o tom ze je to zachrana v nudzi, ked sa zmeni pocasie, pokazi bicykel a podobne. Nemam dojem, ze by som ja niekdy v MHD s bicyklom zavadzal, radsej pockam na dalsi spoj.
Samotni pani z DPB neovládaju prepravny poriadok ktorý hovorí
1, batožina môže mať maximalne rozmery 80x60x40cm
2,,za kočík bez dieťaťa sa platí A PRECO SA NEPLATI ZA BICYKEL?
Ja by som nepovolil prepravu bicyklov vôbec. Kto má bicykel nech sa vezie na bicykli. Alebo čo všetko ešte má zavadzať v autobuse?
Trosku by som posunul tie casy, predsa len spicka nekonci po 18tej. Mnohokrat su spoje plne este po 18tej. A povolil prepravu bicyklov az do 13:00 , kedy koncia skolaci, nieze by chodili na bicykloch. Ale po 13tej sa zaplnaju viac spoje ako uz od 12tej. Cize povolena preprava 9:00-13:00 a 19:00 - 00:00. Za to v elektrickach - duplakoch (1,4,5,9,11,12,15) by som povolil celodennu celotyzdnovu premavku bicyklov