Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nocak uz stal. Deva mala defekt, lebo presla po kolajisku. Pri autobuse pridala, hodilo jej zadok do busu a v hodinach zostrelila oatrovcek na krizovatke. V buse je diera. Odstaveny.
Reakcia na: adminko #225918:
Pozri si CP linky 203. Tie spoje ktore nie su garantovane nizkopodlazne su sluzby 203/8 a 203/9. Na nich su vacsinou 14Tr (vecer pred prac.dnom) alebo 15Tr (vecer pred vikendom), okrem vecerov po ktorych nasleduje nocna napatova vyluka (cca 7 noci v mesiaci myslim).
Reakcia na: adminko #225918:
A ja že už DPB 14Tr a 15TrM ani už nevypravuje. No, pokial sa chce niekto povoziť v denných hodinách, treba si urobiť výlet do Ústí nad Labem. Jazdí ich tu ešte viac než dosť, dokonca i nejaký 15Tr z pôvodným čelom. Ku podivu, ale novšie 22Tr človek nestretne vôbec, jedine 21Tr občas vidno na školských spojoch.
Chcel by som sa ísť previezť starými trolejbusmi 14/15Tr. Všimol som si, že chodia pravidelne vo večerných hodinách na L203. Vedel by mi niekto povedať, od ktorej hodiny sú zaradené do výpravy?
Reakcia na: richardhudec #225911:
Išiel som v tom čase po Rožňavskej a Trnavskej niekde pri fresh markete a vidím v diaľke majáky a ja že zase nejaký odchyt a vo chvíli boli pri mne a fakt asi 150km BMW z Detvianskou PZ a za ňou dve autá polície a napájali sa zároveň z Tomášikovej a Bajkalskej skoro ma zmietli.Tuším to boli Kia a dymu za nimi, nemali šancu.
Nehladiac na to žee to môhla napáliť aj do mňa(išiel som na skútry) tak tá baba musela mať gule, klobúk dole. Musela byť nafetená alebo čo nechápem, ale opytá nebola na to išla až moc dobre a na Tomášikovej na semafóroch aj trochu pribrzdila a s prehladom išla na červenú.
A to BMW nádhera aká škoda, ale asi ťažko robila na neho?
Reakcia na: richardhudec #225911:
Skoda auti...to bude asi totalka..(mozno sa coskoro objavi v dajakom bazare, ako nehavarovane, prvy majitel...? ). Rozumnejsie by spravila cica mica, ked by hned zastala a nejak sa vykecala..ale takto? Stastie, ze nikoho nesejmula...
Reakcia na: richardhudec #225911:
Takymto panickam dat do ruky metlu a mozu cestovat na nej. A ked nedokazu lietat, tak iba peso - ani verejnu dopravu si nezasluzi ?
Reakcia na: richardhudec #225911:
Takže tá mylná úprava Račka je na niečo predsa len dobrá ? ? ?
Reakcia na: richardhudec #225911:
Išiel som okolo v taxi. Auto bolo odhodené až v pruhu do mesta. Nešlo mi do hlavy ako sa mohli ťuknúť s nočákom ktorý smeroval do Rače.
Okolo 00:40 bolo na križovatke Kominárska-Račianska pomerne veselo, nakoľko tu po náraze do SORu na linke N55 #1029 skončila policajná naháňačka, ktorá vraj začala niekde pri Senci. Mladá vodička (blondína, cca 30 rokov, 45 kíl aj s topánkami) unikala na svojom 2 mesiace kúpenom BMW 3 od Senca pred cca 10 policajnými autami do mesta, kde z Trnavského mýta zahla na Šancovú, kde rýchlosťou údajne okolo 150kmh pokračovala na Račianske mýto, v šmyku zahla na električkovú zastávku, pokračovala po otvorenom zvršku, kde si zlomila nápravu pri výjazde naspäť na cestu. Nakoľko jej policajti skrížili cestu, pravdepodobne sa chcela otočiť do protismeru na prejazde pri Kominárskej ulici, pričom narazila do autobusu na linke N55 a po šmyku do protismeru naháňačka skončil obkľúčením unikajúcej vodičky, ktorá mala ľahšie zranenia. Zrejme sa jej nechcelo spolupracovať, tak policajti rozbili okno a vytiahli ju z auta.
Reakcia na: 810zssk #225909:
Ano, tak by to bolo najlepšie. Napr. 25tis km alebo tri roky (co bude skor) pri osobných autách.
Reakcia na: Ámos #225907:
S tymto sa da suhlasit, ale nie len pre vozidla taxisluzby, ale pre vsetky vozidla.
Reakcia na: Ike #225905:
Super, takto je to najlepsie. Takze zaradom:

1. Ak si pod alternativnym riesenim predstavujes mobilnu aplikaciu, tak to tuto poziadavku mozme rovno zrusit. Stat nikdy nebude schopny overovat funkcnost takejto aplikacie (v plnom rozsahu to nezvlada ani dnes pri taxametroch, ktore su z tohto hladiska podstatne jednoduhsie). Pre zabranovanie podvodom u tych dopravcov ktori uplatnuju tarifu podla kilometrickej vzdialenosti si viem predstavit alternativne riesenia ktore by vyuzivali technicke prostriedky na strane kontrolora.

2. Rozna cena PZP pre rozne ucely vyuzivania vozidla by mala byt vecou medzi poistovnou a prevadzkovatelom vozidla.

3. Kto nechce jazdit "s 18 faganom" si jednoducho do auta k "18 faganovi" nesadne. Vybavene. Ale vek je zrovna jedna poziadavka ktoru si ako-tak viem predstavit (pre jej administrativnu nenarocnost, staci OP), hoci mam velke pochybnosti o jej efektivite. Poznam cloveka co mal 25 rokov, vodicak 7 rokov a mimo autoskoly nepresiel ani kilometer.

4. Opat, nemam problem pre administrativnu nenarocnost.

5. Ja predpokladam zrusenie dnesneho "vydavania licencii" (vid koniec tohto prispevku), cize by nebolo to kedy preukazovat.

6. Nevidim dovod. Auto je rovnako bezpecne, alebo nebezpecne bez ohladu na to ci vezie ludi za odplatu, alebo nie. Nebezpecne auto neohrozuje len cestujucich. Preto ma byt system kontrol nastaveny tak, aby sa nebezpecne vozidlo na cesty nedostalo ani ako sukromne "netaxikove" vozidlo.

7. Suhlas.

8. S tymto mam najvacsi problem, taxisluzba by podla mojho nazoru mala byt volna zivnost.

9., 10., 11. Tu sa zhodneme ze toto su zbytocnosti.

Cize vo finale z tohto vidim styri poziadavky (nad ramec tych beznych ktore musi vodic splnat) ktore by pre taxisluzbu mohli zostat: Poistenie pokryvajuce vykon taxisluzby (moze sa to riesit poznamkou v bielej karte na ziadost vodica a za komercnych podmienok poistovne), oznacenie vozidla, cisty register trestov a povedzme ze ten vek. Ak by bol rozsah poziadaviek takyto, tak sa moze zrusit cely byrokraticky proces s licenciami a taxisluzba by mohla byt volna zivnost, pricom splnenie jednotlivych poziadaviek by sa riesilo nahodnymi kontrolami napr. zo strany SOI (vodic predlozi OP kvoli veku, doklad o PZP pokryvajucom vykon taxisluzby a vypis z registra napr. nie starsi ako rok).
Reakcia na: Ike #225905:
Ročný interval STK by som vymenil za kilometricky priebeh. Je rozdiel najazdit na aute 10tis.km (priležitostný UBERista) a 60tis.km (riadny taxikar). Niekto by tak isiel na STK raz za dva roky, niekto trikrat do roka.
Reakcia na: 810zssk #225900:
Ano? Taky clovek so sexualnou deviaciou (sadizmus, tušerstvo) nikoho na ceste neohrozuje. Taxikara však robiť nemôže. Ani človek s TBC taxikara robiť nemôže. Stiahnt appku UBERu mu vsak nikto nezakaze.
Reakcia na: 810zssk #225904:
Ok, zhrňme si požiadavky, ktoré sú v súčasnosti na vodičov taxislužby:
1. taxameter (legitímna požiadavka, ale dalo by sa hovoriť o alternatívnom riešení; mimochodom, ak sa zákazník dohodne na cene vopred, taxameter sa nezapína),
2. poistenie v prípade zodpovednosti za škodu (legitímna požiadavka) - keďže taxík jazdí častejšie, majú vozidlá taxi služby aj drahše poistky vrátane KASKO spoluúčasti (to je ale fér, lebo riziko nehody je logicky vyššie)
3. minimálny vek a držba VP minimálne 3 roky (legitímna požiadavka) - nikto nechce jazdiť s 18 faganom,
4. označenie vozidla (legitímna požiadavka) - minimálne ak chcú využívať výhody: vyhradené stanovištia, vyhradené jazdné pruhy, upustenie od povinnosti byť pripútaný a pod.
5. preukázanie vlastníctva vozidla (legitímna požiadavka),
6. ročný interval STK a EK (legitímna požiadavka),
7. výpis z registra trestov (legitímna požiadavka),
8. koncesia (t. j. buď živnostník s koncesiou, alebo zamestnanec vo firme s koncesiou),
9. finančná spoľahlivosť 1000 € na 1 vozidlo (ok, otázne),
10. odborná spôsobilosť (počul som, že je to fraška - možno nahradiť niečim zmysluplným),
11. technická základňa - stanovište (aj toto je otázne),

Mne tam s výnimkou možno jedného bodu neprídu požiadavky vytvorené s cieľom byrokracie.
Reakcia na: S499.1023 #225903:
Na otazku sa neodpoveda otazkou. Tie co si napisal su legitimne (napr. KKV je nehorazna sprostost), ale neriesia to co som sa pytal. Ak existuje v zakone nejaka poziadavka navyse, mala byt zdovodnena. Riziko z nekvalifikovaneho vodica je takmer rovnake ci vedie osobne auto bez zakaznika alebo so zakaznikom. Zakaznik si aspon moze vybrat ku komu sada, ostatni ucastnici premavky nie.

Co presne by sa tomu jednoduhsiemu spoluobcanovi malo stat? O akom riziku hovoris?

Uberistom ide v prvom rade o kratenie dani? To je potom super ze prijmaju vylucne lahko odsledovatelne bezhotovostne platby (takze dokaz sa v pripade potreby lahko najde), na rozdiel od dane poctivo platiacich licencovanych taxikarov znamych automatickym vydavanim blockov.
Reakcia na: 810zssk #225900:
A prečo musí vodič MHD spĺňať viac, ako VP príslušnej skupiny? A prečo vozidlá MHD, taxislužby ale trebárs aj pohrebné, musia absolvovať STK častejšie, ako civilné vozidlá? A prečo je to tak na celom svete? Majú problém na celom svete?
Ale toto všetko sú veci, ktoré mňa netrápia, len si dokážem predstaviť jednoduchších spoluobčanov, ako v záujme nižšej ceny polezú aj do plesnivého Oltcitu s 85-ročnou dôchodkyňou za volantom a až sa niečo stane, budú kričať, že ich štát neochránil.
Dokážem si predstaviť zmeirnenie podmienok pre taxikárov (načo v čase navigácií skúška z miestopisu? Načo v čase appky oklamateľný taxameter?) ale nie ich úplné vypustenie.
Čo ale trápi mňa je to, že Uberistom ide v prvom rade o krátenie daní a to všetko ostatné je len dymová clona okolo. A keď nebude nikto platiť dane, z čoho potom ten štát postaví pre Zákazníka tie diaľnice, keď je proti súkromným?
Reakcia na: Ike #225901:
No ale rozdiel je prave v tom, ze vodic uz jedno potvrdenie od statu o tom ze vie viest motorove vozidlo ma. Ja sa nepytam, preco ma vodic absolvovat vycvik a skusky na to aby mohol soferovat (ja by som pravidla pre vodicaky dokonca sprisnil a najma vyzadoval opakovane skusky). Pytam sa ale, preco ma vodic ktory si do vozidla berie cudzich ludi splnat este nieco navyse nad ramec toho zakladneho opravnenia viest vozidlo, ked riziko sa nabratim tej jednej osoby nijak zasadne nemeni - uz beztak je vodic zodpovedny za vsetkych ucastnikov cestnej premavky okolo seba, co je spravidla ovela viac ludi ako ten jeden zakaznik v aute.

Pri tvojom priklade z leteckej dopravy ide o spolocnosti ktore nie su z clenskych statov (nejde len o Ruske, na blackliste su aerolinky z vela roznych krajin), takze nesplnaju ten zakladny standard ktory mame v EU zavedeny. Ja urcite nenavrhujem aby tu mohol taxikara robit niekto kto nema vodicske opravnenie vydane v EU.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.