Dopravca chce zakúpiť 15 trolejbusov s využitím fondov EÚ.
DPMŽ vypísal 24. marca 2016 vypísal verejnú súťaž na dodávku 15 nízkopodlažných trolejbusov - z toho 12 článkových a 3 štandardné - s opciou na ďalších 12 - z toho 6 článkových a 6 štandardných. Nákup nových vozidiel by mal byť spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie, prostredníctvom operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.
Dopravca stanovil 2 kritériá, ktoré zavážia pri rozhodovaní o tom, aké trolejbusy budú v najbližších rokoch premávať na linkách žilinskej MHD - cena a technické vyhotovenie (šírka uličky v mieste prednej a zadnej nápravy, počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy okrem sklopných a svetlá výška posuvných častí bočných okien). Na rozdiel od výberového konania na nové trolejbusy z roku 2012 teda medzi nimi nie sú požiadavky na nadštandardný počet dverí a presnú šírku vozidiel, ktoré by vrhali na DPMŽ tieň podozrenia z uprednostňovania jedného uchádzača pred ostatnými.
Víťaz tendra bude vybratý v elektronickej aukcii a mal by byť známy v máji.
Mongolec
"Ponuka s najvyšším počtom technických bodov za technické parametre dosiahne podľa tabuľky č. 1 v bode I.2.2 oddielu „B“ týchto súťažných podkladov maximálny počet bodov, t.j. 10 bodov za kritérium č. 2 – Technické vyhotovenie vozidla."
Z toho vyplýva, že plný počet bodov môže za istých okolností získať aj najväčšia sardinkáreň. Aj keď... v Banskej Bystrici sa UAB LBUS prihlásil s karosériou SOR. Ak sa s ňou prihlásil aj u nás a Škoda s inou, to by možno vysvetľovalo ten bodový rozdiel. Dozvieme sa onedlho.