Dopravca chce zakúpiť 15 trolejbusov s využitím fondov EÚ.
DPMŽ vypísal 24. marca 2016 vypísal verejnú súťaž na dodávku 15 nízkopodlažných trolejbusov - z toho 12 článkových a 3 štandardné - s opciou na ďalších 12 - z toho 6 článkových a 6 štandardných. Nákup nových vozidiel by mal byť spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie, prostredníctvom operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.
Dopravca stanovil 2 kritériá, ktoré zavážia pri rozhodovaní o tom, aké trolejbusy budú v najbližších rokoch premávať na linkách žilinskej MHD - cena a technické vyhotovenie (šírka uličky v mieste prednej a zadnej nápravy, počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy okrem sklopných a svetlá výška posuvných častí bočných okien). Na rozdiel od výberového konania na nové trolejbusy z roku 2012 teda medzi nimi nie sú požiadavky na nadštandardný počet dverí a presnú šírku vozidiel, ktoré by vrhali na DPMŽ tieň podozrenia z uprednostňovania jedného uchádzača pred ostatnými.
Víťaz tendra bude vybratý v elektronickej aukcii a mal by byť známy v máji.
Mongolec
http://mhdfoto.cz/sk/typ-skoda-26tr-solaris/foto/32632
Čo sa týka pomocného pohonu, tak tiež ma skôr oslovujú baterky ako dieselagregát, no zdá sa, že dopravný podnik má iné priority. Pre zaujímavosť, len 18. marca nastali hneď dve situácie, kedy by bol pomocný dojazd prospešný:
- dopravná nehoda na Košickej, trolejbus sa pri obchádzaní prekážky dostal mimo dosah trolejového vedenia http://www.zilinak.sk/fotoalbumy/zobrazit/1093/8510
- 15-minútový výpadok dvoch meniarní, niektoré trolejbusy blokovali križovatky http://www.zilinak.sk/fotoalbumy/zobrazit/1093/8513