Alternatívny návrh novej organizácie MHD Trenčín – cestovný poriadok

Cestovný poriadok alternatívneho návrhu novej koncepcie MHD

Cestovný poriadok jednotlivých 16 denných liniek a 1 nočnej linky je k dispozícii spolu s presnou mapou trasy každej linky na externých odkazoch nižšie. Do cestovného poriadku sú zapracované aj novonavrhované zastávky (Psotného, Stavokov) či premenované súčasné zastávky (gen. Svobodu, rázc. na Mateja Bela, Inovecká na Ku štvrtiam, Baumax na Ku štvrtiam, Potočná, ZŠ na Opatová, ZŠ či Opatovská, Sihoť III na Žilinská a pod.) ako aj skrátené názvy jestvujúcich zastávok (Obchodná akadémie, Zimný štadión, a pod.). Zrušila sa dnešná zastávka Inovecká smer Juh, nakoľko hneď "za rohom" sa nachádza zastávka v tomto smere.

Sumárna tabuľka navrhnutých liniek MHD a ich cestovného poriadku spolu s trasou

Číslo linky

Mapa

Cestovný poriadok

Linka nahrádza pôvodné linky

Spôsob premávky

Nasadenie vozidiel

Poznámka

Linka 1

mapa

klik

1

 A - B

kĺb/sólo

 kĺb len v "x"

Linka 2

mapa

klik

2

 A - B - C (D)

sólo

 

Linka 3

mapa

klik

3, 13, 19

 A - B (C)

sólo

 

Linka 4

mapa

klik

4, 18, 21

 A - B - C - B -  A

sólo

 

Linka 5

mapa

klik

5, 13

 A - B - C - A

sólo

 

Linka 6

mapa

klik

6, 7, 13

 A - B - C (D) -  A

sólo/kĺb

 kĺb len v "x"

Linka 7

mapa

klik

3, 15, 19, 20

 A - B (C) - A

sólo/kĺb

 kĺb len v "x"

Linka 8

mapa

klik

8

 A - B

sólo/kĺb

 kĺb len v "x"

Linka 11

mapa

klik

7, 11, 17

 A - B

sólo

 

Linka 17

mapa

klik

15, 17, 20

 A - B (C) - D

sólo/kĺb

 kĺb len v "x"

Linka 22

mapa

klik

22

 A - B

sólo

 

Linka 23

mapa

klik

23

 A - B

sólo

 

Linka 24

mapa

klik

2, 24

 A - B

sólo/kĺb

kĺb len v "x" 

Linka 25

mapa

klik

25

 A - B

sólo

 

Linka 26

mapa

klik

27

 A - B - C - A

sólo

 

Linka 28

mapa

klik

28

 A - B

sólo

 

Linka 50

mapa

klik

50

 A - B - A

sólo

 

 Vysvetlenie: spôsob premávky znamená z bodu A do bodu B (uvažované je s konečnými alebo priebežnými konečnými zastávkami), pričom v prípade spojenia A - B - A sa jedná o polokružnú trasu. V zátvorke sa jedná o alternatívnu konečnú pre vybrané spoje (C) resp. (D).

Súhrnný cestovný poriadok na hlavných smeroch

Pre hlavné prepravné smery sme pripravili aj súhrnné cestovné poriadky, z ktorých je možné vidieť preklady jednotlivých liniek či celkovú dopravnú obslužnosť. Tieto cestovné poriadky sú zostavené zo zastávok:

Autobusová stanica smer Juh/Biskupice: klik

gen. Svobodu (Juh II) klik

Saratovská, ZŠ (Juh I) klik

Východná (Juh III) klik

Sihoť IV smer centrum: klik

Kubra, námestie smer centrum: klik

Zlatovská, SAD: klik

Záblatie, Rybáre smer centrum: klik

Gymnázium smer Juh: klik

Hasičská smer Sihoť IV: klik

OC Laugaricio smer centrum: klik

Na záver sme pripravili tabuľku porovnania súčasného rozsahu MHD a rozsahu MHD podľa nášho alternatívneho návrhu, z korého dokonca vyplýva, že sa vozokilometre ušetrili. Teda nielen sa doprava zefektívnila a hlavné smery dosiahli pravidelnosť a zahustenie, ale dokonca sa podarilo znížiť objednávku na počet vozokilometrov, čo sa dokonca vo výprave prejavilo ušetrením jedného vozidla z dennej potreby pracovného dňa: klik

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: syko #30:
Ako ale čo píšeš máš pravdu. Len som chcel povedať to, že každá minca má dve strany.
Reakcia na: milan005 #29:
Ja viem, že je to ťažké, preto som ten CP netvoril a obmedzujem sa len na pripomienky ? Keď však píšeš, že sa to moc dobre spraviť nedá, tak to akceptujem. Nič iné mi ani neostáva, keďže celkovo ten návrh vyzerá celkom fajn.
Reakcia na: milan005 #28:
Ono je to veľmi ťažké ak chceš mať južanské linky v preklade ale zároveň chceš medzi nimi prestupovať, vzájomne sa to do istej miery bije. Zrovna ak silnejšiu linku pustíš prvú a slabšiu druhú - to je tento prípad.
Reakcia na: syko #27:
Tak v nejakom sumári "x" na trase V - centrum - stanica - Sihoť máš spojenie priame + prestup z každej rannej L23 na L8 zabezpečený. Robotnícky návoz do priem. oblastí Pod sokolíc a Zámostia ráno zabezpečený priam ukážkovo (na L7).
Od 8:20 "za mosty" ukážkový prestup na L5 z L28 do ukončenia jej premávky.
Od 8:50 smer Pod sokolice, Kubrá, Kubrica ukážkový prestup z L23 na L11.
Cez víkend celodenný ideálny prestup z L23 aj 28 za mosty na L17.
Opačne priznávam že je to ďaleko horšie, ale ak by som mohol argumentovať, argumentoval by som tým, že vôbec by nebolo problém dať L23 zo stanice o 5 min. neskôr a prestup zo Zámostia by bol taktiež zabezpečený. Ale keby išli v opačnom poradí L7 by kradla "dvadsaťtrojke" ľudí. Takže zažívali by sme to čo dnes, pred L23 vždy niečo plná a samotná 23 za tým prázdna, lebo každý ide na to "prvé čo ide" a zvlášť ak potom zo zastávky ide dolu kopcom nie hore. Preto som L23 preferoval ako prvú ak si to všimneš na tých prekladoch.
Cez víkend som zasa všetky "južanské" spoje chcel dať odseba aby nešli ako vláčik a ak má ísť L23 za ničím (aby mohli na ňu ľudia prestúpiť), tak obávam sa toho, že by už ani ísť nemusela...
Takže ak si obyvateľ dolnej časti Juhu, smerom TAM sa dostaneš z Východnej do celého mesta, naspäť už musíš využiť skôr Gen. Svobodu. Priznávam, je to tak. Ale je to skôr plánovane - logicky?! To už zasa nechcem tvrdiť 🙂
Každopádne technicky nie je problém posunúť celodenne odchod L23 zo stanice o 5 min. neskôr, získaš prípoj, stratíš ale ľudí ktorých jej zoberie iná linka.
Reakcia na: milan005 #26:
Ide o to, aby ten autobus neslúžil len cestujúcim na trase Východná - AS, ale aby bol (teoreticky) použiteľný aj pri cestách ďalej.
Reakcia na: syko #25:
Ja Východnú vidím ako smer odkiaľ a kam sa cestuje hlavne ráno z viacerých dôvodov:
- všetká zástavba od zastávok je do kopca, čiže ideš do mesta, ideš dolu kopcom. Ideš späť, ideš hore. Každý ide radšej dolu. To badať aj na Saratovskej že smerom z mesta ju cestujúci využívajú viac ako do mesta.
- Východná nemá žiadne obchody, občiansku vybavenosť, nič. Takže ideš z mesta, ideš k Južanke, pretože ideš nakúpiť, na poštu, atď.
- na Východnej sa nachádza zdravotné stredisko kde je dopyt práve v doobedňajších hodinách.
Minimálny problém by som v tom videl, aj keď nepredstavujem si nejaký záujem o prestupovanie z L3, 5, 7, 17 pokiaľ bývaš v dolnej časti ulice Mateja Bela poviem príklad že Pod Juhom vystúpiš aby si prestúpil na L23 a 28 a potom išiel do kopca. Nezískaš tým nič.
Ale ako pokladám to za opodstatnenú pripomienku z hľadiska nejakej "estetiky"?! Ale z reálneho pohľadu tam nevidím problém.
Reakcia na: milan005 #24:
Tak ono to bola skôr všeobecná otázka, lebo obyčajným preklikávaním tých cestovných poriadkov príliš nevidieť, či tam nejaká možnosť prestupu bola zapracovaná alebo nie. Kubrica je samozrejme ten menej podstatný smer.

Áno, pozerám, ráno z L28 je prestup na 7. Lenže iba ráno, späť to už tak dobre nevyzerá (ani keď vezmeš do úvahy L23).

Pritom skôr by to mala byť L23, z ktorej by sa mali dať robiť prestupy ďalej, lebo L28 bude aj tak po väčšinu trasy vyťaženejšia.
Reakcia na: syko #23:
Otázkou je ale, koľkí cestujúci by sa vlastne našli na trase Východná - ďalej ako Kubrá. Veď v rannej špičke je preklad Juh - Kubrá v intervale najviac 15 min. A potencionálnych cestujúcich by som videl tak max. po zastávku Pred polom. Takže možno uvažovať o najdôležitejšom prestupe smer Kubrá L23 5:15 z Východnej a z GS ide 5:20 L1 čo sú "robotnícke spoje".
Predĺžené spoje súčasných liniek 13, 17, 23 k Bille sa mi zdajú zbytočné plytvanie km, keď v každom buse je pár ľudí, ktorých dokáže odviezť nosná linka 1! A naviac zamestnanosť v oblasti Pod sokolice klesla. Nie je tam dopyt ako kedysi.
Za mosty a do AUO je ráno vhodné ísť L28 a prestúpiť na L7 Pod Juhom, odkiaľ ide zrýchlený spoj do tejto priemyselnej časti.
Už ma napadajú len také nie dôležité prestupy, napr. do VOP robotnícky, zasa L23 5:15 a z GS L3 5:18. Takisto z každej rannej L23 prestup na L8 do 5 min. smer Sihoť.
Reakcia na: draxter #21:
Niečo také som mal na mysli, ale nie celkom.

Na spoj z gen. Svobodu veľa cestujúcich prestupovať nebude, lebo časovo sa to neoplatí. Avšak prestup na spoj zo Saratovskej niekam alebo zo Sihote do Zámostia/Belej by sa oplatiť mohol.
Lenže keď som to preklikával, nejaké časovo vhodné a konzistentné (ráno tam, poobede späť) možnosti prestupu tam nie sú, napr. ráno na Hasičskej:
23 príde 5:29, 6:09, 6:56, 7:41
11 odíde 5:18, 6:20, 7:20, 8:10
Najkratšia doba prestupu 9 minút - to sa oplatí možno niekomu s preukazom ZŤP alebo zdravému človeku pri ceste do Kubrice.
Reakcia na: kvorka #19:
z Juhu III v prípade špecifickej konečnej možno ísť spojmi z Juhu II, ale inak sa z 23 dá prestup na 11 do Kubrej a Kubrice a tiež smer Zámostie na 5/7/17.
Reakcia na: syko #20:
ja potom neviem ako to myslíš, ale skúsim:
23 príde na hasičskú a x:06 a x:10 ide linka 11 do Kubrice a na kyselku
za mosty máš z gen. Svobodu 3,7/17 - takže to ako píšeš netreba, rovnako 25 do Laugaricia, Sihoť tiež nie tak ma napadá len tá Kubrica. Ale inak víkendové spoje prídu na braneckého a:37 a a:37 ide linka 7 resp. a:40 odchádza linka 5, čiže aj tam to je na prestup. Ale tu by som odporúčal prestup už Pod Juhom, tam je rozdiel 2 min, na braneckého môže linka 7 už ujsť. ?
Reakcia na: kvorka #19:
To je jedno, pokiaľ pôjde o max 5 minútový prestup ráno (z Východnej) aj poobede (na Východnú). Ideálne samozrejme aby nešlo o prestup na spoje z gen. Svobodu, kde sa prestup neoplatí, ani o spoje na Sihoť, kde je navrhovaná 28.
Reakcia na: syko #18:
kam myslíš a ktorým smerom?
Klikám tie pdfka, dá sa z 23 na niečo prestúpiť?
Reakcia na: S499.1023 #15:
"I tak še da", ale neviem, do akej miery by sa to stretlo s pochopením cestujúcich. Keď sme abecedný systém mali dávnejšie v KE, mal som celkom problém sa v tom orientovať vtedy (29A/B/C/Z som zvládal, horšie to bolo tuším pri 22 alebo 25, kde tých možností bolo fakt veľa: A/B/C/D/E/F ?), aj keď hlavne kvôli tomu, že rozdiely medzi tými vetvami boli dosť malé.
Reakcia na: Dispecer #14:
6Z sa zase môže mýliť, pretože - Zlatovská, Zlatovce, Záblatie
Reakcia na: Dispecer #14:
A čo takto sa vykašľať na pripodobňovanie názvov liniek konečným a ísť pekne podľa abecedy 6A, 6B, 6C?
Reakcia na: MA MHD #13:
Čo sa týka programovania, tam je to prakticky jedno. Ak máš pocit, že 6S by sa plietla, prečo potom nepoužiť 6Z?
Reakcia na: kvorka #12:
Áno, až na to 6S.
Pretože 6S sa môže mýliť vo význame (stanica, Sihoť, SAD).
Aj čo sa týka programovania transparentov by asi bola L16 jednoduchšia a pre cestujúcich aj jasnejšia ako tie písmená. ?
Reakcia na: MA MHD #7:
6 klasická trasa
6A Záblatie - autobusová stanica
6P po priemyselný park
6S po Zlatovská, SAD
a je to vyriešené, nie??
Reakcia na: milan005 #10:
aj dnes meškajú všetky nepárne 60x v TN 5 a vaic minúť, takže na tú 22 to vychádza ideálne: vlak zastaví s 5 min meškaním, kým človek vystúpi a prípadne s kufrom prejde do podchodu, vyjde z neho von, dobije si kartu tak akurát ide linka 22 na Juh
Reakcia na: radob #8:
Sám draxter mi písal dávnejšie na tému neskorých večerných vlakov a skorých ranných. Ale obávam sa využitia cestujúcich týchto neskorých spojov (okrem povedzme piatka), keď badateľne oslabla vyťaženosť kedysi "slávnej" (plnej) napr. poslednej L8 22:45.
Napr. v ZA idú posledné spoje nosných liniek zo stanice: 22:23(3), 22:25(14), 22:37(4), 22:39(6), t. j. na najväčšie sídlisko Vlčince sa po 22:25 nedostaneš. Avšak chodí celotýždenne nočná linka.
U nás by bola posledným spojom zo stanice v "x" L11 o 23:04 (možno ešte s nejakým doladením pretože by bolo v záujme aby ju na Hasičskej chytali cestujúci zo spoja 309403/86, ktorý príde na Hasičskú z NM 23:05 a L11 má odchod 23:07, ale možno by tie 2 min. na prestup stačili. Tam viem, že býval dopyt). Kto prejde podchodom išla by mu od OA L8 o 22:45, tá je zároveň posledným spojom cez víkend.
A celkovo vo večerných hodinách problém v návrhu nevidím, či už v "x" alebo "a" idú spoje v preklade Mesto - Juh každých 15 min. A takisto aj menšie mestské časti majú spojenie.
Vlaky ak sa nemýlim prichodia od BA Xnep.: 24 a od ZA Xnep: 34, pasovať k tomuto L1 sa mi nepáči ak ju chceme mať celodenne v jednom čase. Lebo ak ide z Kubrej X: 15 dokáže zviezť zamestnancov OZC Max po 21-tej, cestujúcich, ktorí by končili o 14-tej a zároveň ísť v preklade s inými južanskými linkami tak aby to bolo v záujme celku.
Ako draxter povedal, zo stanice je vlakovou linkou 22-ka.
Reakcia na: radob #8:
Na Cassoviu je v "x" ešte linka 11 na Juh, v "a" to však žiaľ nevydalo, jedine v piatok linka 50 (to sa týka oboch). Všetko je to o km, ak by nejaké zostali, práve toto bolo jednou z našich riadne diskutovaných tém. Je to návrh, takže môže kľudne dôjsť k úprave ak ten spoj v "a" bude využívaný.

K tým rýchlikom: celkovo zo stanice je spojenie na Juh robené tak, aby vždy niečo išlo približne každých 15 minút. Rýchliky zo smeru BA momentálne meškávajú kvôli Zlatovciam (aj inému) dosť často 5-10 min a tak cestujúcich miesto linky 1 vezme linka 22. Tak s tým bolo aj počítané, lebo posun linky 1 o 5 min skôr by znamenal, že sa to vlastne tesne nestihne a potom bude dlhá čakačka na Juh.
Vďaka za podnety!
Moje pripomenky sa budú týkať previazanosti spojov MHD s o železnicou:
a) škoda že z posledného rýchlika z Košíc RR762, ktorý má pravidelný príchod 22:48 sa cez víkend nedá MHDčkou nikam dostať. NA úseku zo Žiliny zastavuje častejššie - aj napr. v Dubnici n.V. trakže môže mať dosť bohatú cestujúcu klientelu aj z nočných pracovných zmien. Obdobná situácia - ovšem už celotýždňovo - je u RR 711, ktorý prichádza z Blavy v prac. dni a nedeľu o 23:24 ale to už je ozaj hlboká noc a doprajme autobusom MHD aj nočný odpočinok.
b) cez víkend sú odchody linky č. 1 zo žst. robené ako na šľaktrafenie - rýchliky z Bratislavy majú príchody o nepárnu hodinu 24. minútu a presne o 24. minúte odchádza linka č. 1 smer Juh - nedalo by sa to troška sčlovečenčiť, toto vyzerá skutočne ako "naschváľ" ako keby to navrhovali klobáskoví inžinieri z DICu.
Reakcia na: milan002 #4:
Ešte uvažujem na tým označením linky 6, a:
Toho 6S sa obávam aj ja, lebo neviem, či sa ľudia naučia, čo sa tým myslí (SAD, stanica, Sihoť). Prípadne Opatová by sa označila 6O, to by sa pri čítaní na displeji autobusu ale mohlo, pri zníženej viditeľnosti mýliť so 60. A čo sa týka programovania displejov, by tá 16 asi bola jednoduchšia.
Pod 16 by som teda okrem spojov po priemyselný park, SAD a stanicu začlenil aj tie do Opatovej (ak teda tie konkrétne sú vyťažené) a 6 by ostala základ (Sihoť - Záblatie). Príde mi to ako najjednoduchšie riešenie.
To riešenie na linke 6 (ako 6A, 6P a podobne) mi príde ako výborný nápad. Netreba zavádzať novú linku a naviac sa cestovanie sprehľadní aj menej zorientovaným cestujúcim v cestovnom poriadku. Naozaj výborný nápad, už v Považskej sa mi to páčilo a pre linku 6 je to ako stvorené. Jednoznačne treba aplikovať.
Čo sa týka zastávky Palackého, Prior tak tam by minimálne pre začiatok stačil tiež len označník a vodorovné značenie. Zastávková nika by sa tiež nemusela budovať, ako som už písal, individuálnu dopravu by som v prípade ponechania zastávky presmeroval cez križovatku pod mostom, a prípadne prístrešok by sa uvoľnil zo zastávky Električná, predmestie, ktorá by bola podľa návrhu zrušená úplne (nestojí na nej ani PAL).
Takže linku 6 by som riešil po vzore PB, a Palackého na tri mesiace len označníkom a vodorovným značením a potom by sa navrhol ďalší postup (zrušenie, zachovanie, osadenie prístrešku).
Inak pri linke 11 by som uvažoval ráno a poobede o pár kĺbových spojoch - ak by to bolo prevádzkovo možné, pretože sa bojím, aby zvládla nápor, ak 2 spojmi bude musieť nahradiť 3 pôvodné - pôvodný spoj L11, pôvodný spoj L17 (oba značne vyťažené) a naviac aj časť trasy linky 7 (aj keď sa ráno, ak som správne pochopil, uvažuje o spoji L1, ktorý prejde na linku 6). Inak, čo sa týka tohoto spoja, nebolo by lepšie, keby to bol spoj linky 11 namiesto 1, pokračujúci ako 6 (aby nezaniklo - podľa toho čo som videl slušne vyťažené - spojenie Kubrice a konca Kubry so Zámostím).
Ale aby som iba nekritizoval, tak musím aj pochváliť vynikajúce posilnenie linky 8, či výborne riešené nové linky 7 a 17. SUPER ?
Reakcia na: milan002 #4:
"S-ka" sa bojím lebo S - Sihoť, stanica, SAD... 😃 Ale asi predsa aj tú SAD vyčleniť linkovým označením, keď už, tak už.
Reakcia na: milan005 #2:
inak k tej linke 6: áno to rozlíšenie by bolo super, kedysi to bolo aj v LM (linka 8A,8C...). Ja by som navrhoval: 6 (základná trasa) 6P (priemyselný park) 6A (aut.stanica) a 6S (Zlatovská, SAD).
Reakcia na: MA MHD #1:
tá zachádzka toho jedného páru spojov je ozaj vhodná; pôvodné zachádzky v počte 8 párov boli ozaj zbytočné, ale tieto ostávajúce dva spoje vezú dosť ľudí na to, aby ostali - cestoval som neraz ?
Nie je až tak neprehľadná tá linka 6 ako sa zdá - vlastne nerátajúc uvedenú zachádzku do Opatovej, tak sú spoje Sihoť - Záblatie a spoje do priem.parku na smeny. Niektoré večerné sú už skrátené ako sa písalo. Ale dať ich napríklad pod linku 16 by podľa mňa bolo zbytočné, ale mne osobne by to nevadilo.

Nepridávali sa žiadne zastávke vyžadujúce viac než len označník (Vinohrady, Stavokov), takže myslím, že preto ?
Reakcia na: MA MHD #1:
S tou L6 je to pravda, sám som uvažoval odčleniť ju ako L16...
Opatová - pri stavebných prácach, keď zatvárali priecestie v Opatovej nebolo možné otáčanie pri družstve avšak Opatovani na tomto spojení trvali prostredníctvom Mesta a musel tu jazdiť Mercedes Vario ako kyvadlová doprava (o tom by tu vedel Marek rozprávať 😃 ). Preto som v návrhu toto spojenie zachoval. Avšak netvrdím tiež že je podstatné, ale ak už je, je svojimi 2 spojmi denne doplnením L4.
A späť ešte k tomu rozdrobeniu L6 na viac liniek, skôr by som sa ubral považskobystrickým smerom a to L6 na trase základnej Sihoť-Záblatie nechať ako 6, po priemyselný park teda označiť ako 6P na svetelnej tabuli, po stanicu ako 6A. Ale neviem či to je technicky možné v Trenčíne.
Ďalším dobrým rozlíšením zachádzok by bolo robiť vývesky v Exceli (starý zlatý dobrý Excel) a to tak, aby vedľajšia trasa bola vyznačená kurzívou a odsekom. Nie ako teraz, že všetky L6 idúce z VOD-EKO na Sihoť, čo nejdú do Opatovej musia mať znamienko "K". Naopak, nech spoje idúce až do Opatovej majú znamienko "o", ale nech z cesťáku vyplynie že je to zachádzka nie bežná trasa.

To pridanie zastávok, nie som príliš za zhusťovanie. Nie som vyložene proti, ale moja predstava vypadá takto...Určite som za v nových lokalitách kadiaľ linka ide a nestojí tam (Stavokov, Brnianska, Psotného, Vinohrady). Ale tam kde zastávky sú by som už ďalšie nevkladal, priznám sa skôr iné zlúčil aby sa nestálo "pri každej vŕbe".
Ak poviem za mňa, poteším sa každej pripomienke, z tvojej ja osobne by som si zobral to lepšie rozlíšenie linky 6, avšak spôsobom 6, 6A, 6P. Ilustračné foto z PB sekcie imhd: https://imhd.sk/pb/galeria-media/980/karosa-b-952/96747/Linka-3-do-Podmanina-je-oznacena-ako-3P?&ref=pb%2Fgaleria%2F980%2Fkarosa-b-952%3F
Zdravím, pekný návrh – cestovný poriadok ale mal by som pár pripomienok / otázok:
- Tá linka 6 je strašne neprehľadná. To bude zbytočne miasť cestujúcich. Viem, ako sme sa už bavili, že treba dodržiavať objedné výkony a preto nemôžu byť niektoré spoje vedené v celej trase a, že nie vždy je spoj v celej trase potrebný, ale toto je naozaj neprehľadné. Navrhol by som to potom takto:
- Zachádzku do Opatovej by som zrušil. Sám som tade už párkrát išiel, a bol som jediný, kto sa priviezol na konečnú.
- Vytvoriť základnú trasu linky 6 pre spoje v úseku Sihoť IV – Zlatovská, SAD – (Záblatie) – najviac spojov.
- Ďalej vytvoriť trasy Sihoť IV – priem. park, Autobusová stanica – priem. park, pripadne autobusová stanica – SAD (pre potreby dojazdov), tieto spoje označiť ako linka 16 (robotnícka linka, ako dnes).
- Výsledkom by bolo, že väčšina spojov zaujímajúca najviac bažných cestujúcich by bola v linke 6, ktorá by mala iba 3 konečné (kvôli tomu, že každý druhý spoj by išiel len po SAD), a linka by tak nemietla cestujúcich, ktorý by nemuseli študovať poznámky. Robotnícke spoje pre zamestnancov priemyselného parku a dojazdy do vozovne by boli v novej linke 16 (dvojičke), pričom ich cestovný poriadok (s viac variantami trasy), by museli poznať iba zamestnanci v priemyselnom parku. Celý systém by tak bol prehľadnejší.

- Zároveň sa chcem opýtať, prečo nebola zapracovaná zastávka Palackého, PRIOR? Námestie svätej Anny bolo blízko gymnázia, ale Palackého, Prior by mala optimálnu vzdialenosť 400 metrov z každej strany.
Dúfam, že som Vás tou kritikou nenahneval, pretože si myslím, že sú to opodstatnené pripomienky, ktoré by po zapracovaní mohli mať význam. ?