Alternatívny návrh novej organizácie MHD Trenčín – cestovný poriadok

Cestovný poriadok alternatívneho návrhu novej koncepcie MHD

Cestovný poriadok jednotlivých 16 denných liniek a 1 nočnej linky je k dispozícii spolu s presnou mapou trasy každej linky na externých odkazoch nižšie. Do cestovného poriadku sú zapracované aj novonavrhované zastávky (Psotného, Stavokov) či premenované súčasné zastávky (gen. Svobodu, rázc. na Mateja Bela, Inovecká na Ku štvrtiam, Baumax na Ku štvrtiam, Potočná, ZŠ na Opatová, ZŠ či Opatovská, Sihoť III na Žilinská a pod.) ako aj skrátené názvy jestvujúcich zastávok (Obchodná akadémie, Zimný štadión, a pod.). Zrušila sa dnešná zastávka Inovecká smer Juh, nakoľko hneď "za rohom" sa nachádza zastávka v tomto smere.

Sumárna tabuľka navrhnutých liniek MHD a ich cestovného poriadku spolu s trasou

Číslo linky

Mapa

Cestovný poriadok

Linka nahrádza pôvodné linky

Spôsob premávky

Nasadenie vozidiel

Poznámka

Linka 1

mapa

klik

1

 A - B

kĺb/sólo

 kĺb len v "x"

Linka 2

mapa

klik

2

 A - B - C (D)

sólo

 

Linka 3

mapa

klik

3, 13, 19

 A - B (C)

sólo

 

Linka 4

mapa

klik

4, 18, 21

 A - B - C - B -  A

sólo

 

Linka 5

mapa

klik

5, 13

 A - B - C - A

sólo

 

Linka 6

mapa

klik

6, 7, 13

 A - B - C (D) -  A

sólo/kĺb

 kĺb len v "x"

Linka 7

mapa

klik

3, 15, 19, 20

 A - B (C) - A

sólo/kĺb

 kĺb len v "x"

Linka 8

mapa

klik

8

 A - B

sólo/kĺb

 kĺb len v "x"

Linka 11

mapa

klik

7, 11, 17

 A - B

sólo

 

Linka 17

mapa

klik

15, 17, 20

 A - B (C) - D

sólo/kĺb

 kĺb len v "x"

Linka 22

mapa

klik

22

 A - B

sólo

 

Linka 23

mapa

klik

23

 A - B

sólo

 

Linka 24

mapa

klik

2, 24

 A - B

sólo/kĺb

kĺb len v "x" 

Linka 25

mapa

klik

25

 A - B

sólo

 

Linka 26

mapa

klik

27

 A - B - C - A

sólo

 

Linka 28

mapa

klik

28

 A - B

sólo

 

Linka 50

mapa

klik

50

 A - B - A

sólo

 

 Vysvetlenie: spôsob premávky znamená z bodu A do bodu B (uvažované je s konečnými alebo priebežnými konečnými zastávkami), pričom v prípade spojenia A - B - A sa jedná o polokružnú trasu. V zátvorke sa jedná o alternatívnu konečnú pre vybrané spoje (C) resp. (D).

Súhrnný cestovný poriadok na hlavných smeroch

Pre hlavné prepravné smery sme pripravili aj súhrnné cestovné poriadky, z ktorých je možné vidieť preklady jednotlivých liniek či celkovú dopravnú obslužnosť. Tieto cestovné poriadky sú zostavené zo zastávok:

Autobusová stanica smer Juh/Biskupice: klik

gen. Svobodu (Juh II) klik

Saratovská, ZŠ (Juh I) klik

Východná (Juh III) klik

Sihoť IV smer centrum: klik

Kubra, námestie smer centrum: klik

Zlatovská, SAD: klik

Záblatie, Rybáre smer centrum: klik

Gymnázium smer Juh: klik

Hasičská smer Sihoť IV: klik

OC Laugaricio smer centrum: klik

Na záver sme pripravili tabuľku porovnania súčasného rozsahu MHD a rozsahu MHD podľa nášho alternatívneho návrhu, z korého dokonca vyplýva, že sa vozokilometre ušetrili. Teda nielen sa doprava zefektívnila a hlavné smery dosiahli pravidelnosť a zahustenie, ale dokonca sa podarilo znížiť objednávku na počet vozokilometrov, čo sa dokonca vo výprave prejavilo ušetrením jedného vozidla z dennej potreby pracovného dňa: klik

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: syko #30:
Ako ale čo píšeš máš pravdu. Len som chcel povedať to, že každá minca má dve strany.
Reakcia na: milan005 #29:
Ja viem, že je to ťažké, preto som ten CP netvoril a obmedzujem sa len na pripomienky ? Keď však píšeš, že sa to moc dobre spraviť nedá, tak to akceptujem. Nič iné mi ani neostáva, keďže celkovo ten návrh vyzerá celkom fajn.
Reakcia na: milan005 #28:
Ono je to veľmi ťažké ak chceš mať južanské linky v preklade ale zároveň chceš medzi nimi prestupovať, vzájomne sa to do istej miery bije. Zrovna ak silnejšiu linku pustíš prvú a slabšiu druhú - to je tento prípad.
Reakcia na: syko #27:
Tak v nejakom sumári "x" na trase V - centrum - stanica - Sihoť máš spojenie priame + prestup z každej rannej L23 na L8 zabezpečený. Robotnícky návoz do priem. oblastí Pod sokolíc a Zámostia ráno zabezpečený priam ukážkovo (na L7).
Od 8:20 "za mosty" ukážkový prestup na L5 z L28 do ukončenia jej premávky.
Od 8:50 smer Pod sokolice, Kubrá, Kubrica ukážkový prestup z L23 na L11.
Cez víkend celodenný ideálny prestup z L23 aj 28 za mosty na L17.
Opačne priznávam že je to ďaleko horšie, ale ak by som mohol argumentovať, argumentoval by som tým, že vôbec by nebolo problém dať L23 zo stanice o 5 min. neskôr a prestup zo Zámostia by bol taktiež zabezpečený. Ale keby išli v opačnom poradí L7 by kradla "dvadsaťtrojke" ľudí. Takže zažívali by sme to čo dnes, pred L23 vždy niečo plná a samotná 23 za tým prázdna, lebo každý ide na to "prvé čo ide" a zvlášť ak potom zo zastávky ide dolu kopcom nie hore. Preto som L23 preferoval ako prvú ak si to všimneš na tých prekladoch.
Cez víkend som zasa všetky "južanské" spoje chcel dať odseba aby nešli ako vláčik a ak má ísť L23 za ničím (aby mohli na ňu ľudia prestúpiť), tak obávam sa toho, že by už ani ísť nemusela...
Takže ak si obyvateľ dolnej časti Juhu, smerom TAM sa dostaneš z Východnej do celého mesta, naspäť už musíš využiť skôr Gen. Svobodu. Priznávam, je to tak. Ale je to skôr plánovane - logicky?! To už zasa nechcem tvrdiť 🙂
Každopádne technicky nie je problém posunúť celodenne odchod L23 zo stanice o 5 min. neskôr, získaš prípoj, stratíš ale ľudí ktorých jej zoberie iná linka.
Reakcia na: milan005 #26:
Ide o to, aby ten autobus neslúžil len cestujúcim na trase Východná - AS, ale aby bol (teoreticky) použiteľný aj pri cestách ďalej.
Reakcia na: syko #25:
Ja Východnú vidím ako smer odkiaľ a kam sa cestuje hlavne ráno z viacerých dôvodov:
- všetká zástavba od zastávok je do kopca, čiže ideš do mesta, ideš dolu kopcom. Ideš späť, ideš hore. Každý ide radšej dolu. To badať aj na Saratovskej že smerom z mesta ju cestujúci využívajú viac ako do mesta.
- Východná nemá žiadne obchody, občiansku vybavenosť, nič. Takže ideš z mesta, ideš k Južanke, pretože ideš nakúpiť, na poštu, atď.
- na Východnej sa nachádza zdravotné stredisko kde je dopyt práve v doobedňajších hodinách.
Minimálny problém by som v tom videl, aj keď nepredstavujem si nejaký záujem o prestupovanie z L3, 5, 7, 17 pokiaľ bývaš v dolnej časti ulice Mateja Bela poviem príklad že Pod Juhom vystúpiš aby si prestúpil na L23 a 28 a potom išiel do kopca. Nezískaš tým nič.
Ale ako pokladám to za opodstatnenú pripomienku z hľadiska nejakej "estetiky"?! Ale z reálneho pohľadu tam nevidím problém.
Reakcia na: milan005 #24:
Tak ono to bola skôr všeobecná otázka, lebo obyčajným preklikávaním tých cestovných poriadkov príliš nevidieť, či tam nejaká možnosť prestupu bola zapracovaná alebo nie. Kubrica je samozrejme ten menej podstatný smer.

Áno, pozerám, ráno z L28 je prestup na 7. Lenže iba ráno, späť to už tak dobre nevyzerá (ani keď vezmeš do úvahy L23).

Pritom skôr by to mala byť L23, z ktorej by sa mali dať robiť prestupy ďalej, lebo L28 bude aj tak po väčšinu trasy vyťaženejšia.
Reakcia na: syko #23:
Otázkou je ale, koľkí cestujúci by sa vlastne našli na trase Východná - ďalej ako Kubrá. Veď v rannej špičke je preklad Juh - Kubrá v intervale najviac 15 min. A potencionálnych cestujúcich by som videl tak max. po zastávku Pred polom. Takže možno uvažovať o najdôležitejšom prestupe smer Kubrá L23 5:15 z Východnej a z GS ide 5:20 L1 čo sú "robotnícke spoje".
Predĺžené spoje súčasných liniek 13, 17, 23 k Bille sa mi zdajú zbytočné plytvanie km, keď v každom buse je pár ľudí, ktorých dokáže odviezť nosná linka 1! A naviac zamestnanosť v oblasti Pod sokolice klesla. Nie je tam dopyt ako kedysi.
Za mosty a do AUO je ráno vhodné ísť L28 a prestúpiť na L7 Pod Juhom, odkiaľ ide zrýchlený spoj do tejto priemyselnej časti.
Už ma napadajú len také nie dôležité prestupy, napr. do VOP robotnícky, zasa L23 5:15 a z GS L3 5:18. Takisto z každej rannej L23 prestup na L8 do 5 min. smer Sihoť.
Reakcia na: draxter #21:
Niečo také som mal na mysli, ale nie celkom.

Na spoj z gen. Svobodu veľa cestujúcich prestupovať nebude, lebo časovo sa to neoplatí. Avšak prestup na spoj zo Saratovskej niekam alebo zo Sihote do Zámostia/Belej by sa oplatiť mohol.
Lenže keď som to preklikával, nejaké časovo vhodné a konzistentné (ráno tam, poobede späť) možnosti prestupu tam nie sú, napr. ráno na Hasičskej:
23 príde 5:29, 6:09, 6:56, 7:41
11 odíde 5:18, 6:20, 7:20, 8:10
Najkratšia doba prestupu 9 minút - to sa oplatí možno niekomu s preukazom ZŤP alebo zdravému človeku pri ceste do Kubrice.
Reakcia na: kvorka #19:
z Juhu III v prípade špecifickej konečnej možno ísť spojmi z Juhu II, ale inak sa z 23 dá prestup na 11 do Kubrej a Kubrice a tiež smer Zámostie na 5/7/17.
Reakcia na: syko #20:
ja potom neviem ako to myslíš, ale skúsim:
23 príde na hasičskú a x:06 a x:10 ide linka 11 do Kubrice a na kyselku
za mosty máš z gen. Svobodu 3,7/17 - takže to ako píšeš netreba, rovnako 25 do Laugaricia, Sihoť tiež nie tak ma napadá len tá Kubrica. Ale inak víkendové spoje prídu na braneckého a:37 a a:37 ide linka 7 resp. a:40 odchádza linka 5, čiže aj tam to je na prestup. Ale tu by som odporúčal prestup už Pod Juhom, tam je rozdiel 2 min, na braneckého môže linka 7 už ujsť. ?
Reakcia na: kvorka #19:
To je jedno, pokiaľ pôjde o max 5 minútový prestup ráno (z Východnej) aj poobede (na Východnú). Ideálne samozrejme aby nešlo o prestup na spoje z gen. Svobodu, kde sa prestup neoplatí, ani o spoje na Sihoť, kde je navrhovaná 28.
Reakcia na: syko #18:
kam myslíš a ktorým smerom?
Klikám tie pdfka, dá sa z 23 na niečo prestúpiť?
Reakcia na: S499.1023 #15:
"I tak še da", ale neviem, do akej miery by sa to stretlo s pochopením cestujúcich. Keď sme abecedný systém mali dávnejšie v KE, mal som celkom problém sa v tom orientovať vtedy (29A/B/C/Z som zvládal, horšie to bolo tuším pri 22 alebo 25, kde tých možností bolo fakt veľa: A/B/C/D/E/F ?), aj keď hlavne kvôli tomu, že rozdiely medzi tými vetvami boli dosť malé.
Reakcia na: Dispecer #14:
6Z sa zase môže mýliť, pretože - Zlatovská, Zlatovce, Záblatie
Reakcia na: Dispecer #14:
A čo takto sa vykašľať na pripodobňovanie názvov liniek konečným a ísť pekne podľa abecedy 6A, 6B, 6C?
Reakcia na: MA MHD #13:
Čo sa týka programovania, tam je to prakticky jedno. Ak máš pocit, že 6S by sa plietla, prečo potom nepoužiť 6Z?
Reakcia na: kvorka #12:
Áno, až na to 6S.
Pretože 6S sa môže mýliť vo význame (stanica, Sihoť, SAD).
Aj čo sa týka programovania transparentov by asi bola L16 jednoduchšia a pre cestujúcich aj jasnejšia ako tie písmená. ?
Reakcia na: MA MHD #7:
6 klasická trasa
6A Záblatie - autobusová stanica
6P po priemyselný park
6S po Zlatovská, SAD
a je to vyriešené, nie??